Rá vannak kényszerülve, mert gyártás hiányában idővel egyik országnak sem marad használható óriás szállítógépe.Új esély az együttműködés újraélesztésére az Antonov (ukrán) és a UAC (orosz) repülőgép gyárak között az AN-124-ek szervizelésének ügyében
Mit takar a "mély modernizáció"? - Esetleg a sárkányszerkezet élettartamát is növelték? /Mint pl. az amik a Galaxy esetében./
Logisztikának egy nagy pofon:
http://hvg.hu/kkv/20180427_Kiados_o...i_NATOtagallamoknak_koztuk_nekunk_magyaroknak
2016 végén megszűnt a Volga-Dnyepr légitársaság és az Antonov együttműködése. Nyilván politikai okokból. Így onnan már nem kapnak alkatrészt.Az nem lehet hogy üzemeltetési problémáik is vannak?
Ahogy növekszik az üzemképtelen gépek száma, úgy csökken a kapacitás.
Oroszország is ezért akar új nehéz szállítógépet kifejleszteni, az Il-106-ot.
Antonov offers An-124s to fill SALIS gap
http://www.aircargonews.net/news/ai...antonov-offers-an-124s-to-fill-salis-gap.html
Egy bajt már látok. Az A400M rákfenéje is a hajtómű, ami katonai gépeknél józan költségvetésnél nem lehet vadonat új, kifejlesztés alatt álló típus.
Itt ugye adott egyszerre négy darab olyan erőforrás, aminek fejlesztési költségei kizárólag ezt az egyetlen projektet terhelik, a tapasztalatok pedig nem állnak rendelkezésre máshonnan.
Más típusoknál (C-130J, C-27, Kawasaki C2, C-5M, C-17, Il-76TD/MD-90, CASA-gépek, KC-390) a hajtómű már egy kiforrott, kifejlesztett megoldás. Vagy megoszlik más gépek közt, lásd 747-8 és 787.
Ennél az új orosz nagygépnél annak a PD-14-esnek a leendő nagytestvérét (PD-35) akarják majd alkalmazni, amiből még csak egyetlen példány repült egy Il-76-os repülő próbapadon.
Azaz egy nagy és drága gépbe négy nagy és drága, egyelőre még nem is létező hajtóművet akarnak betenni.
És ne feledjük, a hajtómű fejlesztések nyilván nem állhatnak meg, de egyelőre a jelenkori trend nyugaton is sajna az, hogy a paraméterek bámulatosak, az üzembiztosság meg még nem az igazi.
Egyelőre a Pratt&Whitney PW1000G gear-je törik, a legújabb RR Trenteknek és a híresen megbízható GE-Snecma CFM56-os család LEAP hajtóműveinek is sok a gondja. Ahogy a GENx-nek is volt.
Nyílván volt, mondhatjuk erre, ahogy azt is, hogy ezek a hibák természetes velejárói ezeknek az újításoknak, melyeket meg kell ismerni és ki kell javítani őket.
Csakhogy az a baj, hogy a mai hajtóművek kacifántos hibái a sokezer órás tervezések után jönnek elő, fokozva ezzel a költségeket. Azokat a költségeket, amelyeket a civil eladásokból idővel vissza lehet termelni.
De a Szlont gép hasonló elszállásait ki fogja majd finanszírozni?
Eredetileg a közös orosz-kínai szélestörzsü utasszállítóhoz tervezik. De kiválthatja az Il-76 4 hajtómüvét 2-re, Il-476, Il-478 és Il-96-hoz is jól lenne.Csak ebbe a gépbe kerül az a hajtómű vagy az összes leendő orosz nagy gépbe?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..