An-124 Ruslan / An-124 Condor (Antonov)

Egy bajt már látok. Az A400M rákfenéje is a hajtómű, ami katonai gépeknél józan költségvetésnél nem lehet vadonat új, kifejlesztés alatt álló típus.
Itt ugye adott egyszerre négy darab olyan erőforrás, aminek fejlesztési költségei kizárólag ezt az egyetlen projektet terhelik, a tapasztalatok pedig nem állnak rendelkezésre máshonnan.
Más típusoknál (C-130J, C-27, Kawasaki C2, C-5M, C-17, Il-76TD/MD-90, CASA-gépek, KC-390) a hajtómű már egy kiforrott, kifejlesztett megoldás. Vagy megoszlik más gépek közt, lásd 747-8 és 787.

Ennél az új orosz nagygépnél annak a PD-14-esnek a leendő nagytestvérét (PD-35) akarják majd alkalmazni, amiből még csak egyetlen példány repült egy Il-76-os repülő próbapadon.
Azaz egy nagy és drága gépbe négy nagy és drága, egyelőre még nem is létező hajtóművet akarnak betenni.
És ne feledjük, a hajtómű fejlesztések nyilván nem állhatnak meg, de egyelőre a jelenkori trend nyugaton is sajna az, hogy a paraméterek bámulatosak, az üzembiztosság meg még nem az igazi.
Egyelőre a Pratt&Whitney PW1000G gear-je törik, a legújabb RR Trenteknek és a híresen megbízható GE-Snecma CFM56-os család LEAP hajtóműveinek is sok a gondja. Ahogy a GENx-nek is volt.
Nyílván volt, mondhatjuk erre, ahogy azt is, hogy ezek a hibák természetes velejárói ezeknek az újításoknak, melyeket meg kell ismerni és ki kell javítani őket.
Csakhogy az a baj, hogy a mai hajtóművek kacifántos hibái a sokezer órás tervezések után jönnek elő, fokozva ezzel a költségeket. Azokat a költségeket, amelyeket a civil eladásokból idővel vissza lehet termelni.
De a Szlont gép hasonló elszállásait ki fogja majd finanszírozni?
PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.
 
PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.

Ha kisebb a fogyasztása akkor semmit nem ront mert kevesebb keró kell ugyan annyi távra azaz több lehet a hasznos teher.10%-ot szerintem így ki lehet egyenlíteni.
 
Mivel a PD-14 a PD-35-höz képest csak annyival van előrébb, hogy pár példányban már létezik, nem hinném, hogy kedvező alternatíva lenne. Pláne nem úgy, hogy egyből hat darabot akarnak a négy helyett alkalmazni. Üzemeltetési oldalról az másfélszeres költség logisztikában, alkatrészben, rendszerben.
Nem beszélve a hatpilonos megoldásra való áttervezés költségeiről. Aerodinamikailag se lenne ez volna nyerő.
 
PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.

Épp a fordítottjára törekszenek. 4-ről 2-re szeretnék csökkenteni a hajtómüvek számát. Ez a megoldás olcsóbb,
 
A trend valóban az, hogy a nagygépeken csökkentik a hajtóművek számát.
A Szlont esetében egy növelt fesztávú An-124-szerű gépről tudok, ami szintén négyhajtóműves, de ez a masina négy PD-35-össel és a 80 méter feletti fesztávval szerintem nem épp a 80-120 tonna közötti kapacitás kategória, hanem annál azért komolyabb.
80-120 tonnás teherbíráshoz elviekben létre lehetne hozni egy kéthajtóműves gépet is, ide viszont a PD-35 lenne kevés.
Jó közelítéssel a B777-F tekinthető alapnak. Ez a gép a B777-200LR-en alapszik és annak GE90-115B hajtóműveit használja. Ezek a világ jelenleg legerősebb sugárhajtóművei, a maguk 510kN-os tolóerejükkel és ezekkel visz a gép 102 tonnát.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Hát nincsenek túl könnyű helyzetben az oroszok. A D18-ból gondolom, akad még raktáron. Viszont az ukránok már nem gyártják valószìnűleg. Volt szó évekkel ezelőtt nyugati hajtóművek felszereléséről, de a jelenlegi politikai állapotok ezt az opciót is kizárják. Nagyon érződik az a kiesett 15-20 év.
Fel kéne pörgetni a fejlesztéseket, akár Kìna bevonásával is...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A trend valóban az, hogy a nagygépeken csökkentik a hajtóművek számát.
A Szlont esetében egy növelt fesztávú An-124-szerű gépről tudok, ami szintén négyhajtóműves, de ez a masina négy PD-35-össel és a 80 méter feletti fesztávval szerintem nem épp a 80-120 tonna közötti kapacitás kategória, hanem annál azért komolyabb.
80-120 tonnás teherbíráshoz elviekben létre lehetne hozni egy kéthajtóműves gépet is, ide viszont a PD-35 lenne kevés.
Jó közelítéssel a B777-F tekinthető alapnak. Ez a gép a B777-200LR-en alapszik és annak GE90-115B hajtóműveit használja. Ezek a világ jelenleg legerősebb sugárhajtóművei, a maguk 510kN-os tolóerejükkel és ezekkel visz a gép 102 tonnát.

Ahogy én néztem a Szlont egy AN-225 4 új hajtóművel és AN-124 farokrésszel, hátsó rámpával.
 
PD-14-ből ha rágányolnának 6 darabot, annak az összteljesítménye 10%-kal maradna el az AN-124 jelenlegi 4 hajtóművétől. Ez a valóságban nem tudom mennyit rontana a helyzeten, de nem tűnik olyan rossz kompromisszumnak. Akkor meg a civil gépeiken meg ezen is tudnák ugyanazt használni, ami komoly költségcsökkenést eredményezne.
A PD35 megy az Il-96osokra is, meg a kínaiaknak is el lessz adva. ha Trumpika még szívózik, Iránnak is.
 
De kiválthatja az Il-76 4 hajtómüvét 2-re, Il-476, Il-478 és Il-96-hoz is jól lenne.
2 hajtómű "elvételéhez" - sok más módosítás mellett - 1 teljesen új szárny tervezése is szükséges, mellyel az Il-76 még egy 50 éves konstrukció marad. Sokkal ésszerűbb a meglévő törzs "köré" 1 új gépet tervezni, miképp az világszerte más típüsoknál is történt...
 
Interneten árulják Polet Flight egykori An-124-esét

"Az RA-82075 lajstromjelű Antonov An-124-100 teherszállítót 2012-ig a Polet Flight üzemeltette, de ekkor valamiért Ulyanovskban – ahol jelenleg is található – leállították, két évvel később pedig a cég is beszüntette tevékenységét."

an-124-polet-1.png
 
765M rubel az ára. (Kb.: 3.5 Milliárd Ft). Ennyiért lehet, hohy akad majd egy kínai "magánbefektető", aki kaszinót vagy esetleg konditrmet akar majd csinálni belőle.
Aztán majd jönnek az új Y-30-ak. :rolleyes:
 
765M rubel az ára. (Kb.: 3.5 Milliárd Ft). Ennyiért lehet, hohy akad majd egy kínai "magánbefektető", aki kaszinót vagy esetleg konditrmet akar majd csinálni belőle.
Aztán majd jönnek az új Y-30-ak. :rolleyes:
Vegyük meg mi!
Még 3-4-szer ennyit ráköltünk és egy negyed Hercules árából van olyan rampás gépünk, hogy belefér két Hercules összehajtogatva. :D
vagy akár pattintsuk be a reptárba. :p
 
765M rubel az ára. (Kb.: 3.5 Milliárd Ft). Ennyiért lehet, hogy akad majd egy kínai "magánbefektető", aki kaszinót vagy esetleg konditermet akar majd csinálni belőle.
De hogy viszi el, mert a röpképessé tétele 1 vagyonba kerülne? - A repülő kaszinó meg hülyeség, mert csak 1 kicsi és szűk túlnyomásos utastere van...
 
De hogy viszi el, mert a röpképessé tétele 1 vagyonba kerülne? - A repülő kaszinó meg hülyeség, mert csak 1 kicsi és szűk túlnyomásos utastere van...

Te tényleg komolyan vetted a "kaszinó" dolgot? Nem hallottal még a Liaoning nevű ex szovjet, majd ex ukrán és most épp kínai rephordozóról? o_O
Lécci számolj már el 10-ig, mielőtt kommentelsz!:hadonaszos: