An-124 Ruslan / An-124 Condor (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 598
7 912
113
antonov_an_326_myriad_by_bispro.jpg

Hejj, de szép is lenne :)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Új esély az együttműködés újraélesztésére az Antonov (ukrán) és a UAC (orosz) repülőgép gyárak között az AN-124-ek szervizelésének ügyében
Rá vannak kényszerülve, mert gyártás hiányában idővel egyik országnak sem marad használható óriás szállítógépe.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 871
82 423
113


2016 végén megszűnt a Volga-Dnyepr légitársaság és az Antonov együttműködése. Nyilván politikai okokból. Így onnan már nem kapnak alkatrészt.Az nem lehet hogy üzemeltetési problémáik is vannak?
Ahogy növekszik az üzemképtelen gépek száma, úgy csökken a kapacitás.

Oroszország is ezért akar új nehéz szállítógépet kifejleszteni, az Il-106-ot.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 871
82 423
113
2016 végén megszűnt a Volga-Dnyepr légitársaság és az Antonov együttműködése. Nyilván politikai okokból. Így onnan már nem kapnak alkatrészt.Az nem lehet hogy üzemeltetési problémáik is vannak?
Ahogy növekszik az üzemképtelen gépek száma, úgy csökken a kapacitás.

Oroszország is ezért akar új nehéz szállítógépet kifejleszteni, az Il-106-ot.

Antonov offers An-124s to fill SALIS gap

http://www.aircargonews.net/news/ai...antonov-offers-an-124s-to-fill-salis-gap.html
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Egy bajt már látok. Az A400M rákfenéje is a hajtómű, ami katonai gépeknél józan költségvetésnél nem lehet vadonat új, kifejlesztés alatt álló típus.
Itt ugye adott egyszerre négy darab olyan erőforrás, aminek fejlesztési költségei kizárólag ezt az egyetlen projektet terhelik, a tapasztalatok pedig nem állnak rendelkezésre máshonnan.
Más típusoknál (C-130J, C-27, Kawasaki C2, C-5M, C-17, Il-76TD/MD-90, CASA-gépek, KC-390) a hajtómű már egy kiforrott, kifejlesztett megoldás. Vagy megoszlik más gépek közt, lásd 747-8 és 787.

Ennél az új orosz nagygépnél annak a PD-14-esnek a leendő nagytestvérét (PD-35) akarják majd alkalmazni, amiből még csak egyetlen példány repült egy Il-76-os repülő próbapadon.
Azaz egy nagy és drága gépbe négy nagy és drága, egyelőre még nem is létező hajtóművet akarnak betenni.
És ne feledjük, a hajtómű fejlesztések nyilván nem állhatnak meg, de egyelőre a jelenkori trend nyugaton is sajna az, hogy a paraméterek bámulatosak, az üzembiztosság meg még nem az igazi.
Egyelőre a Pratt&Whitney PW1000G gear-je törik, a legújabb RR Trenteknek és a híresen megbízható GE-Snecma CFM56-os család LEAP hajtóműveinek is sok a gondja. Ahogy a GENx-nek is volt.
Nyílván volt, mondhatjuk erre, ahogy azt is, hogy ezek a hibák természetes velejárói ezeknek az újításoknak, melyeket meg kell ismerni és ki kell javítani őket.
Csakhogy az a baj, hogy a mai hajtóművek kacifántos hibái a sokezer órás tervezések után jönnek elő, fokozva ezzel a költségeket. Azokat a költségeket, amelyeket a civil eladásokból idővel vissza lehet termelni.
De a Szlont gép hasonló elszállásait ki fogja majd finanszírozni?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 952
85 560
113
Egy bajt már látok. Az A400M rákfenéje is a hajtómű, ami katonai gépeknél józan költségvetésnél nem lehet vadonat új, kifejlesztés alatt álló típus.
Itt ugye adott egyszerre négy darab olyan erőforrás, aminek fejlesztési költségei kizárólag ezt az egyetlen projektet terhelik, a tapasztalatok pedig nem állnak rendelkezésre máshonnan.
Más típusoknál (C-130J, C-27, Kawasaki C2, C-5M, C-17, Il-76TD/MD-90, CASA-gépek, KC-390) a hajtómű már egy kiforrott, kifejlesztett megoldás. Vagy megoszlik más gépek közt, lásd 747-8 és 787.

Ennél az új orosz nagygépnél annak a PD-14-esnek a leendő nagytestvérét (PD-35) akarják majd alkalmazni, amiből még csak egyetlen példány repült egy Il-76-os repülő próbapadon.
Azaz egy nagy és drága gépbe négy nagy és drága, egyelőre még nem is létező hajtóművet akarnak betenni.
És ne feledjük, a hajtómű fejlesztések nyilván nem állhatnak meg, de egyelőre a jelenkori trend nyugaton is sajna az, hogy a paraméterek bámulatosak, az üzembiztosság meg még nem az igazi.
Egyelőre a Pratt&Whitney PW1000G gear-je törik, a legújabb RR Trenteknek és a híresen megbízható GE-Snecma CFM56-os család LEAP hajtóműveinek is sok a gondja. Ahogy a GENx-nek is volt.
Nyílván volt, mondhatjuk erre, ahogy azt is, hogy ezek a hibák természetes velejárói ezeknek az újításoknak, melyeket meg kell ismerni és ki kell javítani őket.
Csakhogy az a baj, hogy a mai hajtóművek kacifántos hibái a sokezer órás tervezések után jönnek elő, fokozva ezzel a költségeket. Azokat a költségeket, amelyeket a civil eladásokból idővel vissza lehet termelni.
De a Szlont gép hasonló elszállásait ki fogja majd finanszírozni?


Csak ebbe a gépbe kerül az a hajtómű vagy az összes leendő orosz nagy gépbe?