An-70 (Antonov)

Sok ukrán repipari mérnök kapott munkát és lakást Oroszországban. Többen Voronyezsben(VASzO) és Szmolenszkben dolgoznak, ezek a városok közel is Harkovhoz, ahol az ottani repülőgépgyár (Antonovhoz tartozó)tönkrement.
 
A legjobb esetben betelepül Ukrajnába egy-két nyugati cég, és átveszi az üzemek és a szakemberek egy részét, és lehetnek beszállítók, ahogy a lengyeleknél történt. Persze ehhez politikai stabilitás is kell.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
A legjobb esetben betelepül Ukrajnába egy-két nyugati cég, és átveszi az üzemek és a szakemberek egy részét, és lehetnek beszállítók, ahogy a lengyeleknél történt. Persze ehhez politikai stabilitás is kell.

Nyilván nyugati cég nem akar konkurenciát egy olcsó repülőgépben. Ha megveszi, azért, hogy bezárja. Ugyanez a filozófia az EU-ban. Felvásárolták a kelet-európai cégeket, majd azokat bezárták , hogy saját termékeiket értékesíthessék. :)
 
A legjobb esetben betelepül Ukrajnába egy-két nyugati cég, és átveszi az üzemek és a szakemberek egy részét, és lehetnek beszállítók, ahogy a lengyeleknél történt. Persze ehhez politikai stabilitás is kell.
Így igaz. Ráadásul van néhány gép az Antonov palettáján melynek nincs nyugati megfelelője, kereslet viszont lenne rá. Ám ezek gyártásához modernizálni kell, és ki kell dobálni az elavult és beszerezhetetlen ruszki alkatrészeket, mint az An-132 fejlesztésénél történt...
 
Nyilván nyugati cég nem akar konkurenciát egy olcsó repülőgépben. Ha megveszi, azért, hogy bezárja. Ugyanez a filozófia az EU-ban. Felvásárolták a kelet-európai cégeket, majd azokat bezárták , hogy saját termékeiket értékesíthessék. :)

A PZL Mielec, PZL Swidnik még létezik.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
A PZL Mielec, PZL Swidnik még létezik.
A PZL, a cseh Aero nyugati cégekkel kooperációban tartotta fenn magát, de mind a két esetben nemzetstratégiai kikötés volt, hogy a nyugati cégek nem számolhatták fel őket.
Az An-70-es tragédiája, hogy messze jobb konstrukció volt, mint az A400M, de a geopolitikai forgószélben elhasalt a projekt.
Az, hogy a problémás D-27-es propfan hajtóműveket valami másra akarták épp cserélni, mikor az egészbe ékként beleállt az ukrán-orosz konfliktus, sokakban azt a képzetet hintette el, hogy a D-27-esre építeni a koncepciót, alapvetően rossz döntés volt.
Nem, nem volt az. Csak a D-27-esnek nem volt ideje kiforrni.
Előbb a Szovjetúnió dőlt össze, aztán az orosz-ukrán pénztelenség errodálta a projektet, majd mikor jött volna a felívelés, az egészet elmosta a világpolitika.
Rossz csillagzat alatt született ez az amúgy jobb sorsra érdemes gép...
 
Kint vagyok most a lengyelországi Deblinben. A múzeum kiváló, a Mi-6-os nagyon érdekes, de a legérdekesebb, hogy az egyetlen, megmaradt An-70-es itt rostokol a lengyel légierő repülőakadémiájának repterén.
Le is fotóztam.
Akkor azt volt eszük kireptetni, a Mrijat bezzeg nem... majd tedd már fell full rezben valahová, pls.