1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Antonov An-24 "Coke", An-26 "Curl" és An-32 "Cline"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. ambasa

    ambasa Member

    Mellesleg azok akik, mint felfegyverzett géppel számolnak, azok számba veszik azt, a tényt, hogy MH, a már meglévő gépekhez sem rendszeresített elegendő fegyverzetet, illetve régebben úgy tartott rendszerbe eszközöket, pl a Mi-24P-ket, hogy évekig nem volt hozzájuk 30 mm-es lőszer? Miért gondolja mindenki, hogyha megvennénk ezeket a gépeket, akkor a MH szakítva a régi jó szokásaival venne ezekhez fegyverzetet, ráadásul olyat, amely még nincs rendszeresítve?

    TG
     
  2. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    ambasa, ugyanennyi idős Bae-146-ost akartunk beszerezni még egy éve. Most üzemelnek be egy AN-26-ost mert Litvániába vagy hová szállítani kell az ellátmányt. Nem egy C-5-ös hatalmas gép, azon a méreten még megértem hogy gondolkodnának megéri-e , kihasználnák-e?
    Mondjuk szerintem a HM-ben nem terveznek semmit, nincs célkitűzés az ancsák helyett. Amíg mennek mennek,aztán game over. Max sárkányrepülőt , vagy léghajót vesznek mert az olcsó.
     
  3. ambasa

    ambasa Member

    Antigonosz!

    én a BAe-146-ost mindig is teljesen alkalmatlannak tartottam, mind katonai szállítógépnek, mind a MH feladatainak ellátására. (erre itt a fórumon többször is hangot adtam) Úgyhogy azzal, hogy valakik azt szerették volna, az én szemembe még nem lesz áhított gép a több, mint 20 éves An-32-es.

    Vajon azokra a jelenlegi szállítási feladatokra, amelyekkel ma szembesül a MH érdemes rendszerebe tartani katonai szállítógépet, vagy esetleg lehet, hogy érdemesebb lenne szállító kapacitást bérelnünk a NATO szövetségeseinktől? Ez a balti példa, szerintem kitűnően világít rá a helyzetre, de ezért kár felújítani gépet, elég lenne, mondjuk a pl. a lengyelektől, a belgáktól, esetleg a nem NATO tag osztrákoktól, uram bocsá' a románoktól bérelni kapacitást arra a néhány fordulóra, és ugyanez igaz a légilövészeteknél való kitelepülésekre. Ezekért kár fenntartani szállítógépet szerintem.

    TG
     
  4. borisz

    borisz Well-Known Member

    Szvsz. a JAK-52 volt az egyik utolsó értelmes beszerzés, ha nem az utolsó eddig.
    Egyszerű, mint a faék, olcsó, jóindulatú gép. Ennél több egy alapképzésre nem kell.
    De.
    Szerintem is nagy az ugrás a HAWK és a JAK-52 közt.
    Lsd. RAF, Tucanoból ülnek HAWKba.
    Ha nem is megvenni a gépeket, rendszerbe állítani stb, de a annak talán volna értelme, hogy Horvátországtól időt béreljenek a gépeken.
    Így vagy a maradék flotta lenne nagyobb kihasználtságú, vagy akár 1-2 gépet meg is tarthatnának.

    A JAK-ot Cessnára cserélni nem látom értelmét. Már, ha a 150-152-170-172 és hasonszőrű barátairól van szó. Múzeumba valóak. Akkor inkább DA-20, DA-40
     
  5. ambasa

    ambasa Member

    Borisz!

    a magyar pilóták a kanadai NFTC-ben nem Hawkon kezdenek, hanem T-6-oson.

    http://www.nftc.hu/

    TG
     
  6. blogen

    blogen Well-Known Member

    Igen és a kanadai rész egy egységes második csomagot alkot, ahol mi fix árat fizetünk, tehát ha valaki nem tudja befejezni mondjuk ott már a COMMON PHASE II-t, akkor is kifizettük potyára. Ez itt a baj.
     
  7. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Küldtünk ki egyáltalán mostanában valakit? Én úgy hallottam, hogy egy ideje nem
     
  8. alfa74

    alfa74 Active Member

    Csak egy kérdésem van a hírrel kapcsolatban. Miért?
    Így akar az USA pénzt adni az ukránoknak hogy ne szúrjon szemet senkinek a dolog?
     
  9. ksspsta

    ksspsta New Member

    Miért ne?
    Ha adni akar, így is, úgy is adni fog.
    Legalább támogatva lesz az ukrán repipar. Mai "rossz-hír", hogy a Rossia leállítja az An-148-akat.
    Sztem némi ráció van a dologban, mivel hasonló kategóriájú gépeket felényi áron kínál az ukrán cég, mint a nyugatiak. Tudom, nem az a technológiai színvonal, de talán a katonai felhasználóknak belefér a nagyobb fogyasztás, nagyobb szerkezeti tömeg stb.
    És hát az Antonov gyártmányi közül hiányzik ez a kategória. Az An-140-esnek lett volna egy rakodórámpás változata -ami kisebb-, de nem épült meg, az An-178 meg jóval nagyobb. An-74 sztem nincs gyártásban (a valóságban), hiába ez lett volna a váltótípus (72). Gondolom a gázturbinák miatt nem lett annyira sikeres.. Halkabb talán, de alig gyorsabb, mint egy korszerű légcsavaros gép, viszont jóval többet fogyaszthat.
    Ezt a korszerűbb hajtómű beépítését már rég megléphették volna az ukránok. De gondolom a Szu idejében nem érdekelt senkit a fogyasztás. (Komolyan.*) Mikorra meg kifejlesztették a korszerűbb hműveket (új megoldásokat: pl légcsavar), addigra meg össze is omlott a gazdaságuk.
    *: Úgy értem kiadták az An-26-ot, 32-őt és a hajtóműveik nem lettek lecserélve modernebb változatú Ai-24 ill 20 modifikációkra. Azt hiszem. Persze ebben közrejátszott a 72-es gyártása. (tudom, több változatú AI-20 van: Il-18-hoz, An-32-höz, Be-12?-höz, de hogy uazon a gépen változtattak volna??)

    Persze nem lesz olyan gép, mint a c-27, de féláron? Most látom csak a wikin, elvileg létezik olyan terv/próbálkozás amibe integrálták az AE-2100 hajtóművet. (papíron?)
     
  10. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    Lehet több okból is... De a lényeg, hogy szerintem egy jó kis szállítórepcsi lesz az egésznek az eredménye. :)
     
  11. formosa

    formosa New Member

    Ütős kis gép lesz nyugati hajtóművekkel.
     
  12. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Egy An-26 Curl
    [​IMG]
     
  13. czulu

    czulu Well-Known Member

    Helyből felszálló?
     
  14. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Szépen kiállították, kérdés, hogy a víz felől mennyire látszik.
     
  15. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    RA-46568 - Kusnyarenkovóban van kiállítva.
     
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Nem An-26, hanem An-24B (más a törzs-hátsórész alsó kialakítása), a Baskirszkije Aerilinyiji társaságnál repült.
     
  17. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Emel, tiéd a két pont.
     
  18. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  19. misinator

    misinator Well-Known Member

    Nincs kommentár, csak link:

    http://comment.blog.hu/2015/07/19/a_hirado_rakosista_modszerekkel_mosdatja_a_koztarsasagi_elnokot?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2015_07_19&utm_campaign=index
     
  20. nyugger

    nyugger Well-Known Member

Ezen oldal megosztása