Antonov An-24 "Coke", An-26 "Curl" és An-32 "Cline"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

ambasa

Member
2010. április 18.
645
15
18
Mellesleg azok akik, mint felfegyverzett géppel számolnak, azok számba veszik azt, a tényt, hogy MH, a már meglévő gépekhez sem rendszeresített elegendő fegyverzetet, illetve régebben úgy tartott rendszerbe eszközöket, pl a Mi-24P-ket, hogy évekig nem volt hozzájuk 30 mm-es lőszer? Miért gondolja mindenki, hogyha megvennénk ezeket a gépeket, akkor a MH szakítva a régi jó szokásaival venne ezekhez fegyverzetet, ráadásul olyat, amely még nincs rendszeresítve?

TG
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
20 630
17 801
113
ambasa, ugyanennyi idős Bae-146-ost akartunk beszerezni még egy éve. Most üzemelnek be egy AN-26-ost mert Litvániába vagy hová szállítani kell az ellátmányt. Nem egy C-5-ös hatalmas gép, azon a méreten még megértem hogy gondolkodnának megéri-e , kihasználnák-e?
Mondjuk szerintem a HM-ben nem terveznek semmit, nincs célkitűzés az ancsák helyett. Amíg mennek mennek,aztán game over. Max sárkányrepülőt , vagy léghajót vesznek mert az olcsó.
 

ambasa

Member
2010. április 18.
645
15
18
Antigonosz!

én a BAe-146-ost mindig is teljesen alkalmatlannak tartottam, mind katonai szállítógépnek, mind a MH feladatainak ellátására. (erre itt a fórumon többször is hangot adtam) Úgyhogy azzal, hogy valakik azt szerették volna, az én szemembe még nem lesz áhított gép a több, mint 20 éves An-32-es.

Vajon azokra a jelenlegi szállítási feladatokra, amelyekkel ma szembesül a MH érdemes rendszerebe tartani katonai szállítógépet, vagy esetleg lehet, hogy érdemesebb lenne szállító kapacitást bérelnünk a NATO szövetségeseinktől? Ez a balti példa, szerintem kitűnően világít rá a helyzetre, de ezért kár felújítani gépet, elég lenne, mondjuk a pl. a lengyelektől, a belgáktól, esetleg a nem NATO tag osztrákoktól, uram bocsá' a románoktól bérelni kapacitást arra a néhány fordulóra, és ugyanez igaz a légilövészeteknél való kitelepülésekre. Ezekért kár fenntartani szállítógépet szerintem.

TG
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
4 774
3 898
113
Szvsz. a JAK-52 volt az egyik utolsó értelmes beszerzés, ha nem az utolsó eddig.
Egyszerű, mint a faék, olcsó, jóindulatú gép. Ennél több egy alapképzésre nem kell.
De.
Szerintem is nagy az ugrás a HAWK és a JAK-52 közt.
Lsd. RAF, Tucanoból ülnek HAWKba.
Ha nem is megvenni a gépeket, rendszerbe állítani stb, de a annak talán volna értelme, hogy Horvátországtól időt béreljenek a gépeken.
Így vagy a maradék flotta lenne nagyobb kihasználtságú, vagy akár 1-2 gépet meg is tarthatnának.

A JAK-ot Cessnára cserélni nem látom értelmét. Már, ha a 150-152-170-172 és hasonszőrű barátairól van szó. Múzeumba valóak. Akkor inkább DA-20, DA-40
 

ambasa

Member
2010. április 18.
645
15
18
Borisz!

a magyar pilóták a kanadai NFTC-ben nem Hawkon kezdenek, hanem T-6-oson.

http://www.nftc.hu/

TG
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
10 577
9 543
113
a magyar pilóták a kanadai NFTC-ben nem Hawkon kezdenek, hanem T-6-oson.

Igen és a kanadai rész egy egységes második csomagot alkot, ahol mi fix árat fizetünk, tehát ha valaki nem tudja befejezni mondjuk ott már a COMMON PHASE II-t, akkor is kifizettük potyára. Ez itt a baj.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
2 315
1 777
113
Küldtünk ki egyáltalán mostanában valakit? Én úgy hallottam, hogy egy ideje nem
 

alfa74

Active Member
2013. március 15.
1 097
23
38
Csak egy kérdésem van a hírrel kapcsolatban. Miért?
Így akar az USA pénzt adni az ukránoknak hogy ne szúrjon szemet senkinek a dolog?
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Miért ne?
Ha adni akar, így is, úgy is adni fog.
Legalább támogatva lesz az ukrán repipar. Mai "rossz-hír", hogy a Rossia leállítja az An-148-akat.
Sztem némi ráció van a dologban, mivel hasonló kategóriájú gépeket felényi áron kínál az ukrán cég, mint a nyugatiak. Tudom, nem az a technológiai színvonal, de talán a katonai felhasználóknak belefér a nagyobb fogyasztás, nagyobb szerkezeti tömeg stb.
És hát az Antonov gyártmányi közül hiányzik ez a kategória. Az An-140-esnek lett volna egy rakodórámpás változata -ami kisebb-, de nem épült meg, az An-178 meg jóval nagyobb. An-74 sztem nincs gyártásban (a valóságban), hiába ez lett volna a váltótípus (72). Gondolom a gázturbinák miatt nem lett annyira sikeres.. Halkabb talán, de alig gyorsabb, mint egy korszerű légcsavaros gép, viszont jóval többet fogyaszthat.
Ezt a korszerűbb hajtómű beépítését már rég megléphették volna az ukránok. De gondolom a Szu idejében nem érdekelt senkit a fogyasztás. (Komolyan.*) Mikorra meg kifejlesztették a korszerűbb hműveket (új megoldásokat: pl légcsavar), addigra meg össze is omlott a gazdaságuk.
*: Úgy értem kiadták az An-26-ot, 32-őt és a hajtóműveik nem lettek lecserélve modernebb változatú Ai-24 ill 20 modifikációkra. Azt hiszem. Persze ebben közrejátszott a 72-es gyártása. (tudom, több változatú AI-20 van: Il-18-hoz, An-32-höz, Be-12?-höz, de hogy uazon a gépen változtattak volna??)

Persze nem lesz olyan gép, mint a c-27, de féláron? Most látom csak a wikin, elvileg létezik olyan terv/próbálkozás amibe integrálták az AE-2100 hajtóművet. (papíron?)
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 616
1 001
113
Csak egy kérdésem van a hírrel kapcsolatban. Miért?
Így akar az USA pénzt adni az ukránoknak hogy ne szúrjon szemet senkinek a dolog?

Lehet több okból is... De a lényeg, hogy szerintem egy jó kis szállítórepcsi lesz az egésznek az eredménye. :)
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
5 645
7 702
113
Egy An-26 Curl
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 081
3 353
113
Nincs kommentár, csak link:

http://comment.blog.hu/2015/07/19/a_hirado_rakosista_modszerekkel_mosdatja_a_koztarsasagi_elnokot?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2015_07_19&utm_campaign=index