Összefoglalva a molni által linkelt blogposztban olvasható felvetést:
a hajók mozgását rögzítő AIS adatok alapján megeshet, hogy az ütközésre 1 órával korábban került sor és hogy a konténerszállító robotpilótával haladt nagy sebességgel, úgy, hogy nem volt senki a hídján az ütközés előtt és azt követően is csak cirka 15 perc múlva lett kikapcsolva a robotpilóta.
A blog szerzője által felvetett lehetőség: a konténerszállító 18,5 csomós sebességgel telibe kapta rombolót, pár percig olyan módon változott a haladási iránya, sebessége, mintha együtt vergődött volna a 2 hajó. Újabb pár perc múlva pedig már úgy, mint ha a romboló időközben lecsúszott volna a teherhajóról. Innentől kezdve konténerszállító kezd visszaállni az eredeti haladási irányába és nő a sebessége. 10 perccel az ütközés vélt idejét követően az irány és sebesség már majdnem visszaállt a korábbi értékekre. Cirka fél órával az ütközés után viszont már lassul és enyhe fordulóban van a hajó, 40 perccel az ütközést követően pedig már visszafordult és halad az ütközés helyszíne felé.
Azaz a fene tudja mi történt szerinte, de úgy véli nem voltak a teherhajó hídján emberek az ütközéskor
Oke, robotpilotaval haladt a kontenerszallito es nem voltak a hidon. Legyen. De a rombolo... ott mit csinaltak a hidon?