ASCOD / Ajax / Scout SV / Griffin / Pizarro / Ulan / Sabrah light tank

De mivel a jelenség valós, és 10 éve nem tudják megoldani, így igazából ők se jöttek rá, hogy mi a franctól vibrál és mi ennek a megoldása.
Igazán ezekből a hirekből nem igazán tudod megmondani,hogy mégis mi is lehet konkrétan a baj.Mert a motor okozta vibráción pl nem segit a felfüggesztés cseréje,de a rázáson és a lengésen segithet.
Vagy tudják,csak a megszüntetéséhez valami olyan alapvető konstrukciós hibát kéne megszüntetni,amihez üres laptol újra kéne kezdeni a tervezést.....És hát az nem óccsó......
 
[
Q2280-L__89315__33110.1358946067.jpg
/SPOILER]
 
Hát,voltak régen olyan keleti csodák,hogy úgy vibráltak,hogy kirázták volna a terhes nőböl a gyereket.....Ruszki troli pl valami rettenet volt,úgy rázott.V6os MAZ meg úgy vibrált,hogy kocogott bent a fogad.
Ha émejgő,szédelgő katonák szálnak ki a deszanttérből harchelyzetben,az azért elég gázos dolog......Szóval nagyon is van jelentősége a dolognak.
Mèg amikor motoroztam 130-al az istennek nem tudtam menni.

Vagy 120 vagy 140. Mert 130 nál olyan rezgèse volt a motornak, kibírhatatlan volt.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Röhögni fogsz.Én buszbeteg vagyok.Ha nem én vezetném a kamiont,rosszul lennék benne....
Nyilván egy lövészszállitó nem egy luxusautó.De minnél kevésbé zavaró a benne való utazás a katonáknak,annál harcképesebb állapotban lesznek,mikor kiszálnak belőle.
Dehogy mennyire lehet gányos ez a brit csoda,hogy belebetegszenek a katonák......Hát nem kicsit van vele baj.
Tegyük hozzá,hogy ha a katonák lekét kirázza,akkor az optikai műszerekét is.Meg szétrázza a saját belső rendszereit is a járgány.Nem csak a katonák kényelméről szól ez a dolog.
Ne legyél buszsofőr. ;)

Ezért érdekelne tényszerűen, hogy mit is jelent az, hogy nagy a rezgés.
 
És nem nagyon hallottam olyanról, hogy bármilyen HH-s eszköz vibrációs problémákkal küzdött volna...
De persze lehet nekem nincs igazam.
Dehogynem csak akkor nemigen foglalkoztak vele.
A vibráció amúgy gyakran zajártalomként jelenik meg a beltérben és az is okozza főként a rosszullétet.

A BMP-1 ben pl azért hosszabb távon nem volt túl kényelmes nagyobb sebességgel bent tartózkodni mert szétrázott...
 
Dehogynem csak akkor nemigen foglalkoztak vele.
A vibráció amúgy gyakran zajártalomként jelenik meg a beltérben és az is okozza főként a rosszullétet.

A BMP-1 ben pl azért hosszabb távon nem volt túl kényelmes nagyobb sebességgel bent tartózkodni mert szétrázott...
Akkor nincs mese, el kell adni az angoloknak a BTR-jeinket, abban hozzá fognak szokni a katonáik az Ajaxhoz és még a seggükről is le fog égni a szőr!
 
Akkor nincs mese, el kell adni az angoloknak a BTR-jeinket, abban hozzá fognak szokni a katonáik az Ajaxhoz és még a seggükről is le fog égni a szőr!
Valami tényleg nem kerek ezzel a géppel szerintem. Ha tömegesen döglenek ki tőle a katonák. Esélyesen olyan frekvencián rezonál ami csöntközvetítéssel egyenest az agyra és az egyensúlyközpontra hat...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
Dehogynem csak akkor nemigen foglalkoztak vele.
A vibráció amúgy gyakran zajártalomként jelenik meg a beltérben és az is okozza főként a rosszullétet.

A BMP-1 ben pl azért hosszabb távon nem volt túl kényelmes nagyobb sebességgel bent tartózkodni mert szétrázott...
Volt több órat tartózkodtam bmp-ben.

Mondjuk Bakonyban, úgyhogy nagy sebessèg nem volt.

A kicsi lábtèr volt kimondottan problèmás. Mert elgèmberedett lábbal desszantolni nem volt túl fasza.

Ès èn mindössze 175 vagyok.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A BMP-1 ben pl azért hosszabb távon nem volt túl kényelmes nagyobb sebességgel bent tartózkodni mert szétrázott...

Ja, rázott kicsit, de inkább hullámzott a torziós rugók miatt. Illetve ha nagyobb volt a sebesség, akkor a levegőben volt sokszor az ember, az ülés helyett. :) Igazából nekem egyszer volt hányingerem benne, amikor az egyik gyakorlaton, éjszakai menetkor eltévedt a zlj. pk., és fél éjszaka mentünk. Na akkor le tudtam volna hányni bárkit, amikor kiszálltam, meg a többiek is. Kisebb megállókkal meg egy újra tankolással, talán a fél éjszakát is végig zötykölődtük.
 
Ne legyél buszsofőr. ;)

Ezért érdekelne tényszerűen, hogy mit is jelent az, hogy nagy a rezgés.
eszem ágában nincs!
Halványlilagózömsincs,mit jelent.
Rezgésnek a motor okozta vibrációt szokták mondani.De a @nyugger által belinkelt anyagban meg felfüggesztés cserét javallanak a probléma megoldására......
Ami azt illeti,Ulant és Pizzarot legalább már láttam,de Ajaxot még csak nem is láttam élőben-ülni meg végképpen nem ültem benne.
De akár mi is a probléma,ha a katonák harcképtelenek lesznek tőle,akkor lövészszállitónak alkalmatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
eszem ágában nincs!
Halványlilagózömsincs,mit jelent.
Rezgésnek a motor okozta vibrációt szokták mondani.De a @nyugger által belinkelt anyagban meg felfüggesztés cserét javallanak a probléma megoldására......
Ami azt illeti,Ulant és Pizzarot legalább már láttam,de Ajaxot még csak nem is láttam élőben-ülni meg végképpen nem ültem benne.
De akár mi is a probléma,ha a katonák harcképtelenek lesznek tőle,akkor lövészszállitónak alkalmatlan.
12 14 óra után... Te nem vezethetsz annyit pedig azok nagyon kényelmes gépek
 
A BMP-1 ben pl azért hosszabb távon nem volt túl kényelmes nagyobb sebességgel bent tartózkodni mert szétrázott...

Hosszútávon nem volt hozzá szerencsém, de mint itt sokan írták, nagyon sokat kell vele bóklászni mire rosszul leszel.
És az nem vibrációs probléma , én inkább "tengeri betegségnek" mondanám. A folyamatos zötykölődéstől egy sötét beltérben előbb vagy utóbb rosszul leszel.

A vibráció, az én értelmezésem szerint az, hogy valami olyan frekvencián rezeg, hogy azzal nem kompatibilis valamelyik belső szerved, és ezért leszel rosszul. Pl. szarabb 1 hengeres motorral szerelt gokartokon is rosszul lehet lenni ugyan ilyen okból.
Vagy az agyadat rázza úgy, hogy az nem esik jól, de van amelyik pl. a tüdődet.
A lényeg, hogy én eddig úgy értelmeztem ezt a dolgot, hogy valamitől rezonál a váz, és annak a frekije rossz hatással van a belső szervekre és rosszul lesz mindenki.
Az én értelmezésem szerint ez nem egy 10+ órás "hajóúton" tengeri beteg leszek valami.

Szóval lehet én értettem eddig félre és elbeszélünk egymás mellet vagy nem tudom :)
 
Hosszútávon nem volt hozzá szerencsém, de mint itt sokan írták, nagyon sokat kell vele bóklászni mire rosszul leszel.
És az nem vibrációs probléma , én inkább "tengeri betegségnek" mondanám. A folyamatos zötykölődéstől egy sötét beltérben előbb vagy utóbb rosszul leszel.

A vibráció, az én értelmezésem szerint az, hogy valami olyan frekvencián rezeg, hogy azzal nem kompatibilis valamelyik belső szerved, és ezért leszel rosszul. Pl. szarabb 1 hengeres motorral szerelt gokartokon is rosszul lehet lenni ugyan ilyen okból.
Vagy az agyadat rázza úgy, hogy az nem esik jól, de van amelyik pl. a tüdődet.
A lényeg, hogy én eddig úgy értelmeztem ezt a dolgot, hogy valamitől rezonál a váz, és annak a frekije rossz hatással van a belső szervekre és rosszul lesz mindenki.
Az én értelmezésem szerint ez nem egy 10+ órás "hajóúton" tengeri beteg leszek valami.

Szóval lehet én értettem eddig félre és elbeszélünk egymás mellet vagy nem tudom :)
Nem mi beszéltünk el egymás mellett hanem a különböző cikkek magyarázzák a gép problémáit többféle képpen is, mert itt az Ajaxxal kapcsolatban volt már szó mindenféle rezonanciáról meg zajártalomról is már korábban. Szóval a rossebb tudja mi baja már ennek a kotlának...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
12 14 óra után... Te nem vezethetsz annyit pedig azok nagyon kényelmes gépek

Szerintem ha 10+ óra után leszel rosszul az nem vibrációs probléma hanem inkább tengeri betegség a zötykölődéstől, hullámzástól.
A vibrációs problémáról fentebb írtam, bárki próbáljon ki egy szarabb 1 hengeres gokartot vagy motort, ami az egyenetlen járás miatt vibbrál, magyarán magas frekvencián rezegteti a vázat. Nah, ott el lehet találni olyan frekiket, hogy 1-2 perc után menekülni akarsz belőle olyan rosszul leszel.
Nálam ez a vibrációs gond, amikor magas frekin nem csillapít a felfüggesztés vagy ráz a jármű hajtáslánca, és rezonál a kasztni.
Ettől nagyon gyorsan rosszul leszel.
De ha igaz a 10+ óra akkor szerintem az inkább tengeri betegség, lehet nagyon lágyan ringatózik a jármű.
 
De olyat még soha sehol nem olvastam,hogy a katonák betegek lettek a vibrációtol.Se amerikai,se orosz,se francia,se semmilyen visszaemlékezésben.Olyat irtak,hogy úgy rázott,hogy kieset az ember fogtömése,dehogy betegek lettek volna a vibrációtol,azt nem.
Orosz és a francia gépek szükösségéről ment még a panasz.Valaki a Panhard M3at úgy szidta emiatt,hogy oldalakon keresztül (mondjuk tényeg picike gép,amibe egy komplett rajt bezsúfoltak).
A beteg alatt a rezgéstől/zajtól/zötyögéstől fogfájás, hányinger, fejfást és ízületi fájdalmakat kell érteni.
 
...
Ja, rázott kicsit, de inkább hullámzott a torziós rugók miatt. Illetve ha nagyobb volt a sebesség, akkor a levegőben volt sokszor az ember, az ülés helyett. :) Igazából nekem egyszer volt hányingerem benne, amikor az egyik gyakorlaton, éjszakai menetkor eltévedt a zlj. pk., és fél éjszaka mentünk. Na akkor le tudtam volna hányni bárkit, amikor kiszálltam, meg a többiek is. Kisebb megállókkal meg egy újra tankolással, talán a fél éjszakát is végig zötykölődtük.
Mi sokszor kinyitottuk a deszant tér tetejét. Felálltunk az ülésre, és nézelődtünk. Így sokat ki lehetett bírni.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses