ATD-X Advanced Technology Demonstrator X / F-X / F-3 program (Japán)

Status
Not open for further replies.
Érdekes, ahogy megoldották a tolóerővektorálást. Kiváncsi vagyok, hogy mirefel választották ezt a "feles" módszert, talán az infraképe így kisebb lesz. 25:34-nél mutatnak valami határidőtáblázatot, azt ha valaki érti akkor fordítsa le.
 
Hát, én nem tudom... Az F-35 mellé mi értelme van egy, még valószínűleg annál is kisebb, de ennek ellenére kéthajtóműves gépnek? A japóknak inkább egy F-22 alternatívára lenne szükségük (ha már azt nem kaphatták meg, pedig nagyon akarták), egy nagyobb méretű, nagyobb hatósugarú és több fegyvert hordozni képes "air superiority fighter"-re, szerintem. És, ha van eszük, akkor az F-35-ről a részbeni gyártása, összeszerelése és a használata közben szerzett ismereteket is felhasználják majd annak megépítésénél (így, kicsit bulvárosan, akár még 5+ generációs is lehet majd a gépük), ez a képen látható ATD-X verzió meg megmarad egy evolúciós lépcsőfoknak, olyannak, amit tapasztalatszerzésre használtak.
 
Nekem is nagyon kicsinek tűnik ez a madár légifölény/elfogó-vadásznak, főleg két-hajtóműves létére. Lehet, hogy csak egy technológiai demonstrátor/tesztgép, amivel a ma rendelkezésre álló ipari lehetőségek és felszerelések segítségével letesztelik, hogy egyáltalán képesek-e és érdemes-e horribilis beruházásokkal valódi, ütős elsővonalbeli 5. generációs légifölény-vadászgépet gyártani. Technikailag valószínűleg képesek, csak az a nagy kérdés, hogy ez mibe kerülne nekik?
ML
 
Nekem is nagyon kicsinek tűnik ez a madár légifölény/elfogó-vadásznak, főleg két-hajtóműves létére. Lehet, hogy csak egy technológiai demonstrátor/tesztgép, amivel a ma rendelkezésre álló ipari lehetőségek és felszerelések segítségével letesztelik, hogy egyáltalán képesek-e és érdemes-e horribilis beruházásokkal valódi, ütős elsővonalbeli 5. generációs légifölény-vadászgépet gyártani.

Szerintem is csak demonstrátorként lenne értelme ilyen méretekkel. De azóta találtam egy régi cikket, abban is akként hivatkoznak rá:
http://www.repulestudomany.hu/folyoirat/2008_2/2008_2_05.html

Technikailag valószínűleg képesek, csak az a nagy kérdés, hogy ez mibe kerülne nekik?

Ez a liga erről szól. Vagy kifizetik az árát, legyen bármekkora is a költség, vagy nem lesz 5. generációs csúcsvadászuk. És ugye a terjeszkedő (és szerintem, ahogy minél jobban korszerűsíti a haderejét, úgy lesz egyre agresszívebb ez a terjeszkedés) Kína elég komoly fenyegetést fog jelenteni. Afelől meg erős a gyanúm, hogy az USA igazán komolyan nem fog szembemenni Kínával Japán miatt, ha úgy alakul, szóval magukra lesznek utalva. Tehát ez egy szükséges befektetés a jövőbe.
 
Annyira nem apró gép azért, nem sokkal kisebb, mint egy F-16-os, bár elvileg a legnagyobb felszálló tömege jóval elmarad egy Block 50-esétől (13 tonna szemben a 19,2-vel). Lehet, hogy wolframnak van igaza, és növekszik majd idővel, de szerintem nagyon könnyen lehet, hogy az alapvető méretei ilyenek maradnak. Ha Japán csak a saját légterét és annak közvetlen környezetét akarja védeni, akkor elég lehet, mélységi támadásra ott az F-35-ös.

Szerintem az is lehetséges szempont, hogy nem valószínű, hogy annyira megenyhítenék belátható időn belül a japán törvényeket, hogy saját fejlesztésű vadászgépet tokkal-vonóval exportáljanak, így aztán mivel aránylag alacsony darabszámban készülhet maximum, minél kisebb, talán annál olcsóbb. Meglátjuk majd, hogy mi lesz, lehetséges, hogy külföldi partnereket is bevonnak a projektbe. Időben annyira nagyon rosszul talán nem állnak, pár év múlva kezdenek jönni a Lightingek, és bár az oroszoktól és kínaiaktól le vannak maradva, jóval a többi saját 5. gen fejlesztést végző ország/országcsoport előtt járnak.
 
Mondom, hogy ez csak egy technikai demó gép. Nem tervezik se a gyártását, sem a tovább fejlesztését.
 
Annyira nem apró gép azért, nem sokkal kisebb, mint egy F-16-os, bár elvileg a legnagyobb felszálló tömege jóval elmarad egy Block 50-esétől (13 tonna szemben a 19,2-vel). .


A 19 tonnás felszálló tömeg hogyan jött ki az F-16-nál? Ha minden elképzelhető cumót ráaggatok akkor is kb. 18,2 tonna jön ki. 4xAIM-120, 2xGBU-31, 2x370 pótos és ECM pod + Sniper TGP. Ezzal a konfiggal egyébként minden, csak nem virgonc a Vipera.
 
Szia Molni

Wikipédiából néztem, itt a link:

http://en.wikipedia.org/wiki/General_Dynamics_F-16_Fighting_Falcon

42,300 lb (19,200 kg)

Csak kinéztem, nem számoltam utána, hogy pontos értéket adtak-e meg.
 
A japánok jövőre tervezik az 5. generációs gépük tesztrepülését, amit egy kétéves tesztperiódus követ majd a védelmi minisztérium részéről. Ha minden ok akkor 2019-től vehetnek belőle.
http://news.yahoo.com/japan-test-first-homegrown-stealth-fighter-jet-report-050113851.html
 
"Ha minden ok akkor 2019-től vehetnek belőle."


Max 2022-be.
Saját szellemi 4 gen gépjük nincs de azért 5 gen gépet hamarabb szolgálatba állítanak mint az oroszok kik fél évszázadon át izzasztották a jenkiket .
 
Most hogy nézett volna, ki ha az oroszok "minden kész lesz" 2020-as dátuma utánra teszik a sajátjuk elkészültét? Max a valóságban a tesztek majd elhúzódnak 2 évről 5 évre.
 
Elvileg a Védelmi Minisztérium a 2018-as pénzügyi évben hozza meg a végső döntést, hogy a gép a képességei és az ár kalkulációk alapján életképes-e, tovább folytatódhat-e a program. Még korábban Onodera úgy nyilatkozott, hogy még nem eldöntött tény, hogy a gépet önállóan fejlesztik-e ki, vagy pedig nemzetközi kooperációban.

http://www.janes.com/article/41815/japanese-mod-denies-reports-of-2015-first-flight-for-atd-x-prototype
 
1526627_-_main.jpg


http://www.janes.com/article/47768/japan-s-atd-x-first-flight-delayed-by-software-glitch
 
A nyáron megkezdődnek az 5. generációs japán gép (F-3) tesztrepülései.
http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/watch-out-china-japan-readies-test-new-stealth-fighter-jet-12580
Elég gyorsan haladnak, úgy látszik van pénz is, agy is és valószínűleg segítséget is kapnak hozza.
 
Pontosabban ATD-X tesztrepülés, aminek a tapasztalatait felhasználva tervezik majd az F-3-mat, de csak 2030 körül lesz kész. Ebből miért nem lesz repülő ha már megtervezik 5. generációsra és legyártják?
 
"Csak" technológiai demonstrátor. Alapvető technológiákat és elméleteket tesztelnek vele, hasonlóan, mint az X-47-el az amerikaiak. (Tudom, az UCAV). Egyébként annyira nem sürgős nekik, mire Kínában elkezd szolgálatba állni tömegesen a J-20, addigra ők is el kezdik rendszeresíteni az F-35-öst. Szerintem arra is várnak, vesznek majd át technológiákat, ötleteket.
 
Egyébként annyira nem sürgős nekik, mire Kínában elkezd szolgálatba állni tömegesen a J-20, addigra ők is el kezdik rendszeresíteni az F-35-öst. Szerintem arra is várnak, vesznek majd át technológiákat, ötleteket.

Ha van eszük (és pont a japóknak ne lenne?), akkor, ameddig ízekre nem szedtek egy F-35-öst, addig nem véglegesítik a saját gépük terveit.
 
Ráadásul a Mitsubishi és a Lockheed kooperációja nem új keletű. Ha nem romlanak a japán-amerikai kapcsolatok, sok technológiát és segítséget kaphatnak.
 
Status
Not open for further replies.