Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

A mentőt HALLOD.
A pirosba behajtó szabálytalan sofőrt meg nem.
Nem feltétlenül hallod. Volt, hogy láttam jó messziről, hogy jön a mentő, de csak akkor hallottam, mikor elkezdte előzni a sort, mert az autók leárnyékolták az alacsonyan lévő "szirénáját". Az autóban van motorzaj, ventillátorzaj, szélzaj, ablaküveg, autórádió, beszélgetőpartner/hisztiző gyerek, akármi, ami kerékpáron nincs és a hallás alapú észlelést nehezíti.
Amúgy tisztelet a kamerás kocsinak, mert kivédte a piroson áthajtót. És kevésbé tisztelet a koccanónak, mert azt sem tudta kivédeni, mikor megállt előtte az autó nemhogy azt észlelte volna, hogy jön a pirosok a "zsenya". Lehetet volna kutya, macska, gyerek akármi miatt is.
 
Az, hogy az nem elvárható, hogy arra számíts, hogy valaki szándékosan pirosba hajtson és emiatt valaki úgy fékez, amire nem számítasz.
Mert, ha mindig erre számítana az ember, akkor nem indulna el és közlekedni sem lehetne.

Mindig arra kell számítani, hogy az előtted levő lefékez.
Volt már olyan, hogy az előttem levő autópálya gyorsítósávján satuzott, mert el akarta engedni a kamiont, ahelyett, hogy kényelmesen befértünk volna mindketten elé...
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu
Mindig arra kell számítani, hogy az előtted levő lefékez.
Volt már olyan, hogy az előttem levő autópálya gyorsítósávján satuzott, mert el akarta engedni a kamiont, ahelyett, hogy kényelmesen befértünk volna mindketten elé...
Sanszosan ott sem te lettél volna a hibás, mert a kiGYORSÍTÓ sávban nem kéne ezt csinálni.
 
Sanszosan ott sem te lettél volna a hibás, mert a kiGYORSÍTÓ sávban nem kéne ezt csinálni.
Nem. A gyorsítósávból akkor hajthatsz fel az autópályára, ha nem jön senki. Ha jön és úgy érzed, hogy nem férsz be elé, akkor lassítanod kell vagy megállni. Lehet, nem jól látod és bőven elfértél volna, a hátad mögött lévő meg látja hogy elférsz és teljesen váratlanul érheti a lassításod. De akkor is a hátul jövő a hunyó. De neked is igazságod van (lehet hülye idióta vezetésre alkalmatlan az előtted menő), de ez a kresz-t nem érdekli, neked tilos belemenni.
 
Nem. A gyorsítósávból akkor hajthatsz fel az autópályára, ha nem jön senki. Ha jön és úgy érzed, hogy nem férsz be elé, akkor lassítanod kell vagy megállni. Lehet, nem jól látod és bőven elfértél volna, a hátad mögött lévő meg látja hogy elférsz és teljesen váratlanul érheti a lassításod. De akkor is a hátul jövő a hunyó. De neked is igazságod van (lehet hülye idióta vezetésre alkalmatlan az előtted menő), de ez a kresz-t nem érdekli, neked tilos belemenni.
Nem tudom, nekem azt tanították, ha elfogy a gyorsító sáv, akkor se fékezz, akkor inkább leállósávban próbáld a pár sec-et kibekkelni, mert a nevében ott van, hogy gyorsítósáv. Ha te ott befékezel, akkor az nagyobb baj.
 
Te programozó vagy ugye? :cool:
Nem 2 évig lesz drágább, hanem amíg el nem éri a B10-et, minden évben a baleset nélkülihez képest drágább lesz. :oops:
Mert - hibásan - beleárazod az opportunity costot is. Ha most balesetet ooztál, mi garantálja, hogy nem okoztál volna hamarosan amúgy is? :)

Balesetnél 2-t romlik a besorolásod, ha te voltál a vétkes, és nem téríted meg a kárt.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Nem tudom, nekem azt tanították, ha elfogy a gyorsító sáv, akkor se fékezz, akkor inkább leállósávban próbáld a pár sec-et kibekkelni, mert a nevében ott van, hogy gyorsítósáv. Ha te ott befékezel, akkor az nagyobb baj.
Csehországban, Horvátországban lehet ez izgis, ahol nincs utána leállósáv sok helyen, hanem a szalagkorlát jön :D
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Mert - hibásan - beleárazod az opportunity costot is. Ha most balesetet ooztál, mi garantálja, hogy nem okoztál volna hamarosan amúgy is? :)

Balesetnél 2-t romlik a besorolásod, ha te voltál a vétkes, és nem téríted meg a kárt.
Ha hamarosan amúgy is okoznál, az csak tovább tolja lefelé bónusz besorolásodat. De ez csak hozzáadódna az eredeti balesethez képest. A jelenben okozott baleset nem befojásolja a jövöben okozható baleseteket.
Opportunity costról akkor beszélhetnénk, ha a baleset miatt a 2 évre elveszítenéd a jogsidat, hogy ne követhess el újabb balesetet, amíg nem egyenlítödik ki a 2 éves bónuszcsökkenés. Különben meg az autód megjavítása után újra okozhatsz balesetet, és csökkentheted a bónuszodat. De az nem anulálja az eredeti baleset -2-es bónuszát.
 
Csehországban, Horvátországban lehet ez izgis, ahol nincs utána leállósáv sok helyen, hanem a szalagkorlát jön :D

Ja, néztem is Tenerifén, hogy milyen agyatlanul rövidek a gyorsító sávok. És persze sokan nem tudnak/mernek rajta gyorsítani, így aztán kialakul az a gyakorlat, autópálya felhajtónál kb. az egész külső sáv besorol a belsőbe (akkor is, ha amúgy csak 70-el megy), hogy aki 40-50-el felcammog a pályára, az is be tudjon sorolni.
Aki meg a belsőben megy 120-al, az meg meglepődik, hogy besorolnak elé gyök kettővel a külsőből... Elég veszélyes szitukat tud eredményezni.
 
A gyorsítósávból akkor hajthatsz fel az autópályára, ha nem jön senki. Ha jön és úgy érzed, hogy nem férsz be elé, akkor lassítanod kell vagy megállni
Ez életveszélyes lenne, meg ne próbáld + a kresz vizsgán sem ez a helyes válasz. Ha nem férsz be akkor továbbmész a leállósávon és ahol tudsz bemész a pályára.
 
Nem tudom, nekem azt tanították, ha elfogy a gyorsító sáv, akkor se fékezz, akkor inkább leállósávban próbáld a pár sec-et kibekkelni, mert a nevében ott van, hogy gyorsítósáv. Ha te ott befékezel, akkor az nagyobb baj.

Szerintem jól tanították neked, a józan ész is azt diktálja, hogy egy ilyen esetben pár másodpercig a leállósávon gyorsíts tovább. Egyébként aki tud rendesen gyorsítani az autójával (sokan se nem mernek, se nem tudnak), annak minden sávváltás, besorolás sokkal könnyebb.
A könnyű sávváltás titka, hogy minimum annyival menj (inkább picit gyorsabban), mint a sáv ahova be akarsz sorolni. Akkor te választod meg, hova mész be, és nem vagy mások jóindulatára kényszerülve.

Jogilag viszont sajnos tilos a leállósávon menni ilyen esetben is. Ép eszű ember viszont, tudja mikor érdemes a szabályt felrúgni, mikor lenne veszélyesebb a szabályt betűre betartani.
 
Szerintem jól tanították neked, a józan ész is azt diktálja, hogy egy ilyen esetben pár másodpercig a leállósávon gyorsíts tovább. Egyébként aki tud rendesen gyorsítani az autójával (sokan se nem mernek, se nem tudnak), annak minden sávváltás, besorolás sokkal könnyebb.
A könnyű sávváltás titka, hogy minimum annyival menj (inkább picit gyorsabban), mint a sáv ahova be akarsz sorolni. Akkor te választod meg, hova mész be, és nem vagy mások jóindulatára kényszerülve.

Jogilag viszont sajnos tilos a leállósávon menni ilyen esetben is. Ép eszű ember viszont, tudja mikor érdemes a szabályt felrúgni, mikor lenne veszélyesebb a szabályt betűre betartani.
Na igen, sokkba beleverik az oktatók, hogy egyes indulás, azonnal kettes, hármas 30-tól, 4-es negyventől, 50 felett 5-ös!

Valójában 100 felett tilt hármasban is az átlag kocsi... Ha meleg már a motor, nem lacafacázunk, pirosig forgatjuk, ki van fizetve az a fordulatszám is! :)
 
Azt nem, picit előtte váltunk :) szar az amikor 2esben 90nél letilt a motor, és hírtelen mintha belelépnél a fékbe :D
Nekem nem úgy tilt, csak nem húz tovább :)

Öcsém Pandáján volt vicces, egyszer vezettem, Lengyelországba mentünk. Nincs fordulaszám mérő, nem tudom hol tilt, meddig forog, hangról se ismerem, na az úgy vicces volt, de kikormoltuk a kiskocsit rendesen :)
 
Nekem nem úgy tilt, csak nem húz tovább :)

Öcsém Pandáján volt vicces, egyszer vezettem, Lengyelországba mentünk. Nincs fordulaszám mérő, nem tudom hol tilt, meddig forog, hangról se ismerem, na az úgy vicces volt, de kikormoltuk a kiskocsit rendesen :)
Érzésre az kb olyan :) Odáig gyorsulsz, aztán ott levág :) de amúgy igen, nagyon sokan azt gondolják, hogy 3000es fordulatnál váltani kell.
Ami akkor vicces, amikor rájövöl arra, hogy apám aki ezt nem így tanulta (és le is törte volna a kezem, ha nem a forgalom alapján lépegetek) egy 55 lóerős szívódízellel is sokszor dinamikusabban tudott indulni, mint mellette a 160 lovas bmw
 
Ami akkor vicces, amikor rájövöl arra, hogy apám aki ezt nem így tanulta (és le is törte volna a kezem, ha nem a forgalom alapján lépegetek) egy 55 lóerős szívódízellel is sokszor dinamikusabban tudott indulni, mint mellette a 160 lovas bmw

Amikor jogsim lett (2001), a családi 1.3-as kombi Wartburgot kezdtem hajtani. Azzal, ha akartam, a forgalom 90%-át ott tudtam hagyni városban (58Le).
A mostani kocsimmal ez 95%-ra emelkedett... Tippem szerint a forgalomban résztvevő kocsik minimum 1/3-a így is erősebb nálam. De nem minden a teljesítmény, pl. a sárga csajszi hiába ül 50d X6-osban, akkor sem fog fele úgy sem gyorsulni soha... Néha még a csuklós 9-es busz is lehagyja őket... Néha az az érzésem, hogy be vannak oltva vezetés ellen...
A gyors és biztonságos vezetéshez elsősorban ész kell, nem lóerő.
 
Érzésre az kb olyan :) Odáig gyorsulsz, aztán ott levág :) de amúgy igen, nagyon sokan azt gondolják, hogy 3000es fordulatnál váltani kell.
Ami akkor vicces, amikor rájövöl arra, hogy apám aki ezt nem így tanulta (és le is törte volna a kezem, ha nem a forgalom alapján lépegetek) egy 55 lóerős szívódízellel is sokszor dinamikusabban tudott indulni, mint mellette a 160 lovas bmw

Valahogy mocskosul nem hiányzik ez a része a vezetésnek.
Normál tempónál 2500-nál feljebb dob az automata, előzésnél meg kb. 1 mp-cel előbb kell padlózni, mint alapból tenném, hogy legyen ideje visszalökni 2-t.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Valahogy mocskosul nem hiányzik ez a része a vezetésnek.
Normál tempónál 2500-nál feljebb dob az automata, előzésnél meg kb. 1 mp-cel előbb kell padlózni, mint alapból tenném, hogy legyen ideje visszalökni 2-t.
Én eddig csak vezettem automatát, de valahogy nem a világom. Mondjuk engem tanítottak vezetni, nem csak vizsgázni, így az a része, hogy komolyan figyelnem kelljen rá talán az első 10 órában volt. De el tudom fogadni, hogy kényelmes.
 
Na igen, sokkba beleverik az oktatók, hogy egyes indulás, azonnal kettes, hármas 30-tól, 4-es negyventől, 50 felett 5-ös!

Valójában 100 felett tilt hármasban is az átlag kocsi... Ha meleg már a motor, nem lacafacázunk, pirosig forgatjuk, ki van fizetve az a fordulatszám is! :)
Golffal néha M7-re felhajtásnál (üzemmelegen persze) meghúzatom a gyorsítósávon, és 120-nál váltok négyesbe aztán tovább :D Lassan belemegy a 127 ezer, eddig no problem vele