Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 418
113
Az, hogy ennek mi köze ehhez a szituhoz?

Mire kell számítanunk és mire nem?​

A KRESZ nem csak a követési távolság, hanem a sebesség megválasztása kapcsán is tartalmaz előírásokat. Így a jármű sebességét – az egyébként irányadó – sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető a járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül, és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

A következetes bírói gyakorlat szerint azonban a sebesség megválasztásánál csak olyan akadályokat kell figyelembe venni, amelyekre az adott körülmények között reálisan számítani kell. Az adott körülmények fogalmi körének értelmezésekor pedig a konkrét helyzet körülményeiből kell kiindulni és azok gondos mérlegelésével kell állást foglalni abban a kérdésben, hogy a konkrét helyzetben az adott akadállyal számolni kellett-e.

Például a közlekedési szabályok a forgalmi sávban álló helyzetben váratlanul felbukkanó jármű jelenlétét nem teszik lehetővé, így ha egy hirtelen kialakult baleseti szituáció, vagy akár csak közlekedési táblán eligazodni kívánó vezető miatt egy útkanyarulat, vagy átsoroló jármű mögül előbukkanó álló gépkocsinak ütközünk, a felelősség nem automatikusan a miénk.

Ezen mit nem értesz?
 
M

molnibalage

Guest
Az, hogy ennek mi köze ehhez a szituhoz?
Azt, hogy ez maximum az elöl haladó kamerázót mentesítené az alól, hogy ha, és amennyiben neki megy a pirosozónak, akkor arra nem kellett az adott forgalmi szituban számítani, hogy jön. Viszont a mögötte jövőnek nem volt semmilyen váratlan forgalmi szitu.
Az, hogy az nem elvárható, hogy arra számíts, hogy valaki szándékosan pirosba hajtson és emiatt valaki úgy fékez, amire nem számítasz.
Mert, ha mindig erre számítana az ember, akkor nem indulna el és közlekedni sem lehetne.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 418
113
Azt, hogy ez maximum az elöl haladó kamerázót mentesítené az alól, hogy ha, és amennyiben neki megy a pirosozónak, akkor arra nem kellett az adott forgalmi szituban számítani, hogy jön. Viszont a mögötte jövőnek nem volt semmilyen váratlan forgalmi szitu.
Én nagyon sajnálom, hogy nem tudsz értően olvasni. Mi több, nem is tehetek róla. Szóval javaslok neked egy kis devizahitelt! :D
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
Az, hogy az nem elvárható, hogy arra számíts, hogy valaki szándékosan pirosba hajtson és emiatt valaki úgy fékez, amire nem számítasz.
Mert, ha mindig erre számítana az ember, akkor nem indulna el és közlekedni sem lehetne.
Abban igazad van, hogy nem számíthatsz a piroson átmenőre. Csakhogy a követési távolságot meg úgy kell megválasztanod, hogy meg tudj állni. És sajnos indulás után nem sokkal volt a szitu. Ha emberileg nézem, a hátsó nem hibás. Ha jogilag, akkor nagyon necces. Mert mi van, ha lefullad? Arra se kell számítani? Igazából mentek vagy 20al, amikor lefékezett, és ahhoz képest több mint 1 sel van a csatt. Nehéz kérdés.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Az, hogy az nem elvárható, hogy arra számíts, hogy valaki szándékosan pirosba hajtson és emiatt valaki úgy fékez, amire nem számítasz.
Mert, ha mindig erre számítana az ember, akkor nem indulna el és közlekedni sem lehetne.
Nézd, lehet, idióta vagyok, de ha én vagyok az első a piros lámpánál általában körülnézek indulásnál, mert pl. mióta a mentőn a "sziréna" a hűtőrácsnál van, nem lehet hallani, ha jármű van előtte. A zebrán is körülnézek áthaladás közben többször, mert nem akarom, ha egy idióta elütne. Ezek nem akadályozzák meg, hogy az átlagos "úrvezetőnél" tempósabban közlekedjek...
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Nézd, lehet, idióta vagyok, de ha én vagyok az első a piros lámpánál általában körülnézek indulásnál, mert pl. mióta a mentőn a "sziréna" a hűtőrácsnál van, nem lehet hallani, ha jármű van előtte. A zebrán is körülnézek áthaladás közben többször, mert nem akarom, hogy egy idióta elüssön. Ezek nem akadályozzák meg, hogy az átlagos "úrvezetőnél" tempósabban közlekedjek...
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
M

molnibalage

Guest
Nézd, lehet, idióta vagyok, de ha én vagyok az első a piros lámpánál általában körülnézek indulásnál, mert pl. mióta a mentőn a "sziréna" a hűtőrácsnál van, nem lehet hallani, ha jármű van előtte. A zebrán is körülnézek áthaladás közben többször, mert nem akarom, ha egy idióta elütne. Ezek nem akadályozzák meg, hogy az átlagos "úrvezetőnél" tempósabban közlekedjek...
Mi köze a szirénázó megkülönböztetett járművek egy mezei pirosba hajtóhoz?
Az megvan, hogy egyes utcákban a 2. autó nem lát már ki semmit? Ő honnan a búbánatos faszból lássa, hogy valaki jobbról pirosba hajt?


Ha valaki pl. itt jön a belvárosból kifelé pirosba hajtva és a TK-ról kifele jövő vészfékez, a mögötte levő honnan a búnánatos faszból látja, hogy ki jön a piosba?

Bakker, használjátok már az eszeteket...
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
Mi köze a szirénázó megkülönböztetett járművek egy mezei pirosba hajtóhoz?
Az megvan, hogy egyes utcákban a 2. autó nem lát már ki semmit? Ő honnan a búbánatos faszból lássa, hogy valaki jobbról pirosba hajt?


Ha valaki pl. itt jön a belvárosból kifelé pirosba hajtva és a TK-ról kifele jövő vészfékez, a mögötte levő honnan a búnánatos faszból látja, hogy ki jön a piosba?

Bakker, használjátok már az eszeteket...
A KRESZ a 27./1 "Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - annak hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 418
113
Miért te felvetted, és azt gondolod más is annyira kérődző párosujjú patás?

A forgalmi szituációban egyértelműen meg kellett volna tudni állnia a hátulról jövőnek.
Akkor kérd meg @Kurfürst -öt, hogy magyarázza el neked, hogy mit linkeltem be neked. (Bár szerintem nem közlekedési jogász)
De csak szólok, hogyha úgy jársz el, ahogy leírtam, és hasonló szituban nem ismered el a felelősséget, akkor van esélyed. Ha meg elismered, akkor cseszheted.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
Akkor kérd meg @Kurfürst -öt, hogy magyarázza el neked, hogy mit linkeltem be neked. (Bár szerintem nem közlekedési jogász)
De csak szólok, hogyha úgy jársz el, ahogy leírtam, és hasonló szituban nem ismered el a felelősséget, akkor van esélyed. Ha meg elismered, akkor cseszheted.
Hasonló szituban én vagyok a felelős. Bocs, de nem keresem a kiskapukat.
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Akkor kérd meg @Kurfürst -öt, hogy magyarázza el neked, hogy mit linkeltem be neked. (Bár szerintem nem közlekedési jogász)
De csak szólok, hogyha úgy jársz el, ahogy leírtam, és hasonló szituban nem ismered el a felelősséget, akkor van esélyed. Ha meg elismered, akkor cseszheted.
Azt is tegyük hozzá, hogy ha enm volt személyi sérülés (első autóban utazók nyaka sérülhet ilyenkor tipikusan), akkor kb lökhárító, benne az energiaelnyelő szivacs, meg lámpabúra sérülhetett csk ennél a kis sebességű koccanásnál, a biztosító fizet, és kellemetlen incidens, meg macera, de semmi gond igaziból Kicsit drágább lesz a hátsó biztosítása két évig. Been there, done that.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 418
113
Azt is tegyük hozzá, hogy ha enm volt személyi sérülés (első autóban utazók nyaka sérülhet ilyenkor tipikusan), akkor kb lökhárító, benne az energiaelnyelő szivacs, meg lámpabúra sérülhetett csk ennél a kis sebességű koccanásnál, a biztosító fizet, és kellemetlen incidens, meg macera, de semmi gond igaziból Kicsit drágább lesz a hátsó biztosítása két évig. Been there, done that.
Te programozó vagy ugye? :cool:
Nem 2 évig lesz drágább, hanem amíg el nem éri a B10-et, minden évben a baleset nélkülihez képest drágább lesz. :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Mi köze a szirénázó megkülönböztetett járművek egy mezei pirosba hajtóhoz?
Az megvan, hogy egyes utcákban a 2. autó nem lát már ki semmit? Ő honnan a búbánatos faszból lássa, hogy valaki jobbról pirosba hajt?
Az, hogy nem feltétlenül lehet őket sem időben észrevenni ezért illik észnél lenni. Nem bicikli az autó. Bár ha belédgangol, mert nem veszed észre, a megkülönböztető jelzés ellenére ő lesz a hibás. mert neki is csak akkor van elsőbbsége, ha megadják. Mert arra sem lehet számítani, hogy a piroson hirtelen bármikor átgangolhat egy mentő.
 
M

molnibalage

Guest
Az, hogy nem feltétlenül lehet őket sem időben észrevenni ezért illik észnél lenni. Nem bicikli az autó. Bár ha belédgangol, mert nem veszed észre, a megkülönböztető jelzés ellenére ő lesz a hibás. mert neki is csak akkor van elsőbbsége, ha megadják. Mert arra sem lehet számítani, hogy a piroson hirtelen bármikor átgangolhat egy mentő.
A mentőt HALLOD.
A pirosba behajtó szabálytalan sofőrt meg nem.
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár