Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Az, hogy ennek mi köze ehhez a szituhoz?

Mire kell számítanunk és mire nem?​

A KRESZ nem csak a követési távolság, hanem a sebesség megválasztása kapcsán is tartalmaz előírásokat. Így a jármű sebességét – az egyébként irányadó – sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető a járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül, és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

A következetes bírói gyakorlat szerint azonban a sebesség megválasztásánál csak olyan akadályokat kell figyelembe venni, amelyekre az adott körülmények között reálisan számítani kell. Az adott körülmények fogalmi körének értelmezésekor pedig a konkrét helyzet körülményeiből kell kiindulni és azok gondos mérlegelésével kell állást foglalni abban a kérdésben, hogy a konkrét helyzetben az adott akadállyal számolni kellett-e.

Például a közlekedési szabályok a forgalmi sávban álló helyzetben váratlanul felbukkanó jármű jelenlétét nem teszik lehetővé, így ha egy hirtelen kialakult baleseti szituáció, vagy akár csak közlekedési táblán eligazodni kívánó vezető miatt egy útkanyarulat, vagy átsoroló jármű mögül előbukkanó álló gépkocsinak ütközünk, a felelősség nem automatikusan a miénk.

Ezen mit nem értesz?
 
Az, hogy ennek mi köze ehhez a szituhoz?
Azt, hogy ez maximum az elöl haladó kamerázót mentesítené az alól, hogy ha, és amennyiben neki megy a pirosozónak, akkor arra nem kellett az adott forgalmi szituban számítani, hogy jön. Viszont a mögötte jövőnek nem volt semmilyen váratlan forgalmi szitu.
Az, hogy az nem elvárható, hogy arra számíts, hogy valaki szándékosan pirosba hajtson és emiatt valaki úgy fékez, amire nem számítasz.
Mert, ha mindig erre számítana az ember, akkor nem indulna el és közlekedni sem lehetne.
 
Azt, hogy ez maximum az elöl haladó kamerázót mentesítené az alól, hogy ha, és amennyiben neki megy a pirosozónak, akkor arra nem kellett az adott forgalmi szituban számítani, hogy jön. Viszont a mögötte jövőnek nem volt semmilyen váratlan forgalmi szitu.
Én nagyon sajnálom, hogy nem tudsz értően olvasni. Mi több, nem is tehetek róla. Szóval javaslok neked egy kis devizahitelt! :D
 
Az, hogy az nem elvárható, hogy arra számíts, hogy valaki szándékosan pirosba hajtson és emiatt valaki úgy fékez, amire nem számítasz.
Mert, ha mindig erre számítana az ember, akkor nem indulna el és közlekedni sem lehetne.
Abban igazad van, hogy nem számíthatsz a piroson átmenőre. Csakhogy a követési távolságot meg úgy kell megválasztanod, hogy meg tudj állni. És sajnos indulás után nem sokkal volt a szitu. Ha emberileg nézem, a hátsó nem hibás. Ha jogilag, akkor nagyon necces. Mert mi van, ha lefullad? Arra se kell számítani? Igazából mentek vagy 20al, amikor lefékezett, és ahhoz képest több mint 1 sel van a csatt. Nehéz kérdés.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Az, hogy az nem elvárható, hogy arra számíts, hogy valaki szándékosan pirosba hajtson és emiatt valaki úgy fékez, amire nem számítasz.
Mert, ha mindig erre számítana az ember, akkor nem indulna el és közlekedni sem lehetne.
Nézd, lehet, idióta vagyok, de ha én vagyok az első a piros lámpánál általában körülnézek indulásnál, mert pl. mióta a mentőn a "sziréna" a hűtőrácsnál van, nem lehet hallani, ha jármű van előtte. A zebrán is körülnézek áthaladás közben többször, mert nem akarom, ha egy idióta elütne. Ezek nem akadályozzák meg, hogy az átlagos "úrvezetőnél" tempósabban közlekedjek...
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Nézd, lehet, idióta vagyok, de ha én vagyok az első a piros lámpánál általában körülnézek indulásnál, mert pl. mióta a mentőn a "sziréna" a hűtőrácsnál van, nem lehet hallani, ha jármű van előtte. A zebrán is körülnézek áthaladás közben többször, mert nem akarom, hogy egy idióta elüssön. Ezek nem akadályozzák meg, hogy az átlagos "úrvezetőnél" tempósabban közlekedjek...
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Nézd, lehet, idióta vagyok, de ha én vagyok az első a piros lámpánál általában körülnézek indulásnál, mert pl. mióta a mentőn a "sziréna" a hűtőrácsnál van, nem lehet hallani, ha jármű van előtte. A zebrán is körülnézek áthaladás közben többször, mert nem akarom, ha egy idióta elütne. Ezek nem akadályozzák meg, hogy az átlagos "úrvezetőnél" tempósabban közlekedjek...
Mi köze a szirénázó megkülönböztetett járművek egy mezei pirosba hajtóhoz?
Az megvan, hogy egyes utcákban a 2. autó nem lát már ki semmit? Ő honnan a búbánatos faszból lássa, hogy valaki jobbról pirosba hajt?


Ha valaki pl. itt jön a belvárosból kifelé pirosba hajtva és a TK-ról kifele jövő vészfékez, a mögötte levő honnan a búnánatos faszból látja, hogy ki jön a piosba?

Bakker, használjátok már az eszeteket...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Mi köze a szirénázó megkülönböztetett járművek egy mezei pirosba hajtóhoz?
Az megvan, hogy egyes utcákban a 2. autó nem lát már ki semmit? Ő honnan a búbánatos faszból lássa, hogy valaki jobbról pirosba hajt?


Ha valaki pl. itt jön a belvárosból kifelé pirosba hajtva és a TK-ról kifele jövő vészfékez, a mögötte levő honnan a búnánatos faszból látja, hogy ki jön a piosba?

Bakker, használjátok már az eszeteket...
A KRESZ a 27./1 "Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - annak hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."
 
Miért te felvetted, és azt gondolod más is annyira kérődző párosujjú patás?

A forgalmi szituációban egyértelműen meg kellett volna tudni állnia a hátulról jövőnek.
Akkor kérd meg @Kurfürst -öt, hogy magyarázza el neked, hogy mit linkeltem be neked. (Bár szerintem nem közlekedési jogász)
De csak szólok, hogyha úgy jársz el, ahogy leírtam, és hasonló szituban nem ismered el a felelősséget, akkor van esélyed. Ha meg elismered, akkor cseszheted.
 
Akkor kérd meg @Kurfürst -öt, hogy magyarázza el neked, hogy mit linkeltem be neked. (Bár szerintem nem közlekedési jogász)
De csak szólok, hogyha úgy jársz el, ahogy leírtam, és hasonló szituban nem ismered el a felelősséget, akkor van esélyed. Ha meg elismered, akkor cseszheted.
Hasonló szituban én vagyok a felelős. Bocs, de nem keresem a kiskapukat.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
Akkor kérd meg @Kurfürst -öt, hogy magyarázza el neked, hogy mit linkeltem be neked. (Bár szerintem nem közlekedési jogász)
De csak szólok, hogyha úgy jársz el, ahogy leírtam, és hasonló szituban nem ismered el a felelősséget, akkor van esélyed. Ha meg elismered, akkor cseszheted.
Azt is tegyük hozzá, hogy ha enm volt személyi sérülés (első autóban utazók nyaka sérülhet ilyenkor tipikusan), akkor kb lökhárító, benne az energiaelnyelő szivacs, meg lámpabúra sérülhetett csk ennél a kis sebességű koccanásnál, a biztosító fizet, és kellemetlen incidens, meg macera, de semmi gond igaziból Kicsit drágább lesz a hátsó biztosítása két évig. Been there, done that.
 
Azt is tegyük hozzá, hogy ha enm volt személyi sérülés (első autóban utazók nyaka sérülhet ilyenkor tipikusan), akkor kb lökhárító, benne az energiaelnyelő szivacs, meg lámpabúra sérülhetett csk ennél a kis sebességű koccanásnál, a biztosító fizet, és kellemetlen incidens, meg macera, de semmi gond igaziból Kicsit drágább lesz a hátsó biztosítása két évig. Been there, done that.
Te programozó vagy ugye? :cool:
Nem 2 évig lesz drágább, hanem amíg el nem éri a B10-et, minden évben a baleset nélkülihez képest drágább lesz. :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Mi köze a szirénázó megkülönböztetett járművek egy mezei pirosba hajtóhoz?
Az megvan, hogy egyes utcákban a 2. autó nem lát már ki semmit? Ő honnan a búbánatos faszból lássa, hogy valaki jobbról pirosba hajt?
Az, hogy nem feltétlenül lehet őket sem időben észrevenni ezért illik észnél lenni. Nem bicikli az autó. Bár ha belédgangol, mert nem veszed észre, a megkülönböztető jelzés ellenére ő lesz a hibás. mert neki is csak akkor van elsőbbsége, ha megadják. Mert arra sem lehet számítani, hogy a piroson hirtelen bármikor átgangolhat egy mentő.
 
Az, hogy nem feltétlenül lehet őket sem időben észrevenni ezért illik észnél lenni. Nem bicikli az autó. Bár ha belédgangol, mert nem veszed észre, a megkülönböztető jelzés ellenére ő lesz a hibás. mert neki is csak akkor van elsőbbsége, ha megadják. Mert arra sem lehet számítani, hogy a piroson hirtelen bármikor átgangolhat egy mentő.
A mentőt HALLOD.
A pirosba behajtó szabálytalan sofőrt meg nem.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag