AW101 / EH101 Merlin / CH-149 Cormorant / MCH-101 (AgustaWestland)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 263
113
bsp_35864-jdw-18753.jpg


Japan to procure another MCH-101 AMCM helicopter in 2022

The Japanese government is procuring another MCH-101 airborne mine countermeasures (AMCM)-capable helicopter for the Japan Maritime Self-Defense Force (JMSDF).

The MCH-101 AMCM helicopter is derived from the Leonardo AW101 utility helicopter and fitted with Japanese-developed mine countermeasures (MCM) mission management system. The aircraft is licence-built in Japan by Kawasaki Heavy Industries (KHI).

The publication has listed a projected expenditure of JPY7.3 billion (USD53.4 million) for the procurement.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 263
113
Leonardo Delivers Last Upgraded Merlin Mk. 4 To UK Royal Navy

The UK Royal Navy has taken delivery of its last of 25 Leonardo AW101 Merlin Mk. 4/4A amphibious assault helicopters. Leonardo Helicopters UK upgraded the three-engine rotorcraft under the British Defense Ministry’s £760 million ($928 million) Merlin Life Sustainment Program.

Merlin upgrade extends life of RN helicopter to 2030.

Merlin-2.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pocok75

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
3x2200 lóerővel elvisz 3.5 tonnát belül, 5.5-et külső függesztéssel, mert amúgy 10 és fél tonnás az üres sárkány és 15.6 tonna a max felszállója.
A Mi-171A2-es 2x 2400 lóerővel visz el négy tonnát belsőleg és ötöt külsőleg, mert jóval könyebb az üres sárkány, azaz az EH101-es másfélszeres teljesítmény mellett emel átlagban közel ugyanannyit.
A Mi-38-as két darab 2800 lóerős névleges teljesítményű hajtóművével pedig 6 tonna belső és 7 tonna külső terhet képes megemelni, ugyanazzal a 15.6 tonnás max felszálló tömeg limitációval, mint a 101-es.

Három hajtómű, bonyolultabb főreduktor, három behajtás, plusz fogaskerék és kuplung, bonyolultabb öntvény, bonyolultabb vezérlés, a logisztikáról nem is beszélve.
Nem mindegy, hogy a gép egyik legdrágább önálló alrendszeréből kettőt kell menedzselni, vagy hármat.