Az IRIS-T SLM-el váltja az RBS-70-est Svédország - a Saab elégedetlen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
36 476
48 565
113
Marhaság az egész úgy ahogy van. Az F-14-nek jenki színekben nemigen volt sikersorozata, mert a két líbiai gépen kívül csak helit lőttek le velük jenki színekben.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 003
32 511
113
"Ha még ez is magas, akkor még lejebb, általános iskolás szintre."

Molni most tulajdonképpen lehülyézte Aerophylt is?
 

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
Urak, meg kell tanulni azt, hogy forráskritikát alkalmazzunk. Az itt kommentelőkkel szemben sokak bizalmatlanok, néha okkal, néha ok nélkül. Az "ismeretlen" linkeket meg sokan készpénznek veszik. A dudi által idézett szöveg tragédia, totális dilettantizmus és tévedések tárháza.  Az ominózus eseményt már sokszor feldolgozták, magyar nyelven is megjelent több alkalommal több szerzőtől a történet, ezek nyakát "tekerte ki" a fenti szöveg megálmodója. Ugyanis ilyen adatokat nem olvashatott az esettel kapcsolatban. Nem használtak AIM-7-est (keveri az 1989-es hasonló esettel, amikor 23-asoktat szedtek le), 12 sec utánégetővel még a Raptor sem képes 2 Mach fölé gyorsulni. Az F-14-esnek sikersorozata pedig kizárólag a mozikban volt.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
36 476
48 565
113
Molni most tulajdonképpen lehülyézte Aerophylt is?

Nem. Arról szólt a komment, hogy még spec. impulzus és semmi más sem kell ahhoz, hogy belássa az ember, hogy a történet nem kerek. Azt kb. mindenkinek illene tudni, ha már kiáll egy bizonyos vélemény mellett, hogy az AIM-9L/M egy M0.9-es sebesség mellett indítva M2.2 tájára gyorsul fel közepes magasságban. (Az F-15 cikkben ott van a HMZ manőverező cél ellen.) Az égésidő ott a cikkben. --->átlagsebességet lehet becsülni + mozgó platform = kijön, hogy egy AIM-9L/M 0 sebességről indítva földről 3,5 km magasságot sem ér el úgy, hogy a rakéta szuperszonikus maradjon. A legalapvetőbb formulákkal és becsléssel kijön az eredmény.

Ha az embe felteszi, hogy kétszeres az égésidő., stb. Ha az ember meg hullaprecíz akar lenni, akkor nekiáll számolni és modellezni a CD-t, a gyorsulást, stb. legalább egy kereskedelmi repszimmel, aminek valódi fizika motorja van, még ha kisebb gikszerekkel is.
 

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
Molni, szép dolog az elmélet, de a gyakorlat néha nem hajlandó tudomást venni róla. Pl. a lódarázs sem repülhetne, aerodinamikialg lehtetlen, oszt mégis.  A Mica VL függőleges indítás után hogy érhet el 20 km-re lévő célt? Hogyan lehetséges, hogy a 120D egyelőre a C-7-es hajtóművével 50%-os hatótáv növekedést ért el kizárólag röppálya optimalizálással? Van egy pár tényező, amelyről nem tudunk. A németek egyébként nagyon jól állnak a hajtóanyag technológia terén, pl. a Meteor-ét is ők csinálják.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
36 476
48 565
113
Molni, szép dolog az elmélet, de a gyakorlat néha nem hajlandó tudomást venni róla. Pl. a lódarázs sem repülhetne, aerodinamikialg lehtetlen, oszt mégis

Ez egy tipikus mondat, csak soha sehol nem láttam se lemérve se lemodellezve, hogy miért is ne repülhetne. Ez egy városi legenda áramlástani ismeretenim szerint, semmi több.

A MICA VL esetén is a 20 km-es táv indítási távolságnak szuperszonikus cél ellen, ami pont az üteg felé tart, az reális. Más esetben marketing...

Az AIM-120D hajtómű szekciója nem lett nagyobb ahogy a rakéta is?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
36 476
48 565
113
A városi legenda alapja meg itten van.

http://www.sciencenews.org/view/generic/id/5400/description/Flight_of_the_Bumblebee

Akkor szimplán nem tudták modellezni a jelenséget. Ma lehetne, de kinek van erre ideje...?
 

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
A 120D mérete és hajtóműve azonos a C-7-esével. Nem lehet hosszabb, hiszen ehhez lettek méretezve a belső fegyverterek.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
36 476
48 565
113
Az 50%-os növelés pusztán röppályával elég hihetetlennek hangzik úgy generálisan.