Az MH17 légikatasztrófa (2014.07.17. Ukrajna, Malaysia Airlines)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
38. oldal
https://www.onderzoeksraad.nl/uploads/phase-docs/1006/77c9b856be08report-mh17-crash-appendices.pdf

Ha arra vagy kíváncsi nem az ukrán légi irányítás irányította a gépet a lelövés helyszíne felé. Az is csak dezinformáció volt. Ahogy "Carlos" a spanyol légi diszpécser is. Információs zaj, hogy a zsivaj közt elvesszen az igazság.

Ukrajna fölött az ukrán légügyi hatóság a felelős hatóság és a légiforgalom irányításért felelős szerv, és ez jelöli ki a légiforgalmi útvonalakat. Nem a japán, svájci vagy orosz légügyi hatóság. Ha bármiért az ukrán légtérben repülő gépeknek meg kell változtatni az útvonalát akár esetileg, akár dátumokhoz kötött időszakok szerint, erről az ukrán légügyi hatóság intézkedhet, adhat ki NOTAM-ot (Notice for Airman), szintén nem bármelyik külföldi hatóság.
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Ukrajna fölött az ukrán légügyi hatóság a felelős hatóság és a légiforgalom irányításért felelős szerv, és ez jelöli ki a légiforgalmi útvonalakat. Nem a japán, svájci vagy orosz légügyi hatóság. Ha bármiért az ukrán légtérben repülő gépeknek meg kell változtatni az útvonalát akár esetileg, akár dátumokhoz kötött időszakok szerint, erről az ukrán légügyi hatóság intézkedhet, adhat ki NOTAM-ot (Notice for Airman), szintén nem bármelyik külföldi hatóság.
Így van, de az ukrán légügyi hatóság nem kért útvonal módosítást, a gép a saját útvonal terve szerint haladt, illetve volt egy vihart kikerülő manőver, de azt is az MH17 kezdeményezte és a légi irányítás hagyta jóvá.

Tehát hazugság volt az, hogy az ukrán légi irányítás módosította a pályájukat a BUK fölé. Ahogy hazugság volt ez is:
http://hungarian.ruvr.ru/news/2014_07_17/274769924/
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Így van, de az ukrán légügyi hatóság nem kért útvonal módosítást, a gép a saját útvonal terve szerint haladt, illetve volt egy vihart kikerülő manőver, de azt is az MH17 kezdeményezte és a légi irányítás hagyta jóvá.

Tehát hazugság volt az, hogy az ukrán légi irányítás módosította a pályájukat a BUK fölé. Ahogy hazugság volt ez is:
http://hungarian.ruvr.ru/news/2014_07_17/274769924/

Pont az volt a(z egyik) probléma, hogy az ukrán légügyi hatóság nem tett semmit a régóta fennálló útvonalak módosítására a működő légvédelem ellenére sem, pedig nekik van rá jogosultságuk, mert ők ismerik legjobban a pillanatnyi helyi körülményeket. Egy átrepülő maláj gép pilótái pont annyira lehetnek tájékozottak a pillanatnyi helyi veszélyekről, mint egy ukrán gép személyzete a malajziai helyi viszonyokról, vagyis leginkább semennyire. Amikor Bp.-en ünnepi tüzijáték van, akkor se a fel és leszálló gépek pilótái kérnek útvonalmódosítást és légtér-korlátozásokat a napi sajtó hírei alapján, hanem a magyar légügy adja ki a vonatkozó NOTAM-okat a Ferihegyen le és felszálló gépek személyzete részére.
A másik probléma meg a BUK kezelőszemélyzetével volt, ezért írtam, hogy egyformán osztozhatnak a felelősségen, de eddig én csak mindig az egyikről hallottam/olvastam, pedig az ukrán fél is vastagon benne volt. Az meg, hogy emellett mindenki hazudozik összevissza az más kérdés, ez már csak utólagos maszatolás.
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Pont az volt a(z egyik) probléma, hogy az ukrán légügyi hatóság nem tett semmit a régóta fennálló útvonalak módosítására a működő légvédelem ellenére sem, pedig nekik van rá jogosultságuk, mert ők ismerik legjobban a pillanatnyi helyi körülményeket. Egy átrepülő maláj gép pilótái pont annyira lehetnek tájékozottak a pillanatnyi helyi veszélyekről, mint egy ukrán gép személyzete a malajziai helyi viszonyokról, vagyis leginkább semennyire. Amikor Bp.-en ünnepi tüzijáték van, akkor se a fel és leszálló gépek pilótái kérnek útvonalmódosítást és légtér-korlátozásokat a napi sajtó hírei alapján, hanem a magyar légügy adja ki a vonatkozó NOTAM-okat a Ferihegyen le és felszálló gépek személyzete részére.
A másik probléma meg a BUK kezelőszemélyzetével volt, ezért írtam, hogy egyformán osztozhatnak a felelősségen, de eddig én csak mindig az egyikről hallottam/olvastam, pedig az ukrán fél is vastagon benne volt. Az meg, hogy emellett mindenki hazudozik összevissza az más kérdés, ez már csak utólagos maszatolás.
Nem mindkét fél hazudozik össze-vissza. Az ukrán fél kezdettől fogva ugyanazt mondja: a szakadárok lőtték le BUK rakétával. Ez nem hazugság. Csak az egyik fél hazudozik össze-vissza.

A lelövés felelősségében sem mindkét fél osztozik. Csak az egyik fél lőtte ki a rakétát és máig nem vállalja érte a felelősséget. Az ukránok felelősségéről lehet beszélni a teljes légtérzár el nem rendelése miatt, de a lelövés felelősségében nem osztoznak mert azt a lelövőknek kell viselnie.

A 10 km-es légtérzár egész addig működött, több ezer gép repült át a konfliktusövezet felett és nem lőtték le őket, nem lehetett előre látni, hogy az MH17-et le fogják. Ennek ellenére fel lehet vetni az ukránok felelősségét a 10 km-es légtérzár elégtelensége miatt, de a lelövés felelősségét és az össze-vissza hazudozást nem lehet rájuk kenni mert az nem őket illeti.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Nem tudom miféle Oroszországból történő légi támogatásról beszélsz. Nem volt ilyen és nem is volt várható, az könnyen bizonyítható beavatkozás lett volna Moszkva részéről, ők inkább a szabad határszakaszon való beszivárgást alkalmazták mert az letagadható. Ellenben ukrán légi támogatás volt a lelövési zónában, egy héttel korábban lőtték le az ukrán szállítógépet ami utánpótlást dobott volna le a határon, akkor még erről büszkén be is számoltak, sőt még azt is elárulták, hogy BUK-al lőtték le. Girkin jelentésében is az állt, hogy újabb szállítógépet lőttek le, és a roncsokhoz kiérkező katonák is ezt hitték mert fegyvereket kerestek a roncsok között.

A maláj gép lelövése után már tagadták, hogy lenne BUK-juk, sőt tagadták az ukrán szállítógép lelövését is, korábban mindkettőt elismerték. A holland vizsgálóbizottság anyagába olyan nevetséges szöveget akart betenni az orosz fél, hogy nem bizonyítható az sem, hogy az ukrán szállítógépet lelőtték volna. Mert a szállítógépet 6000 méteren lőtték le és ez is bizonyíték arra, hogy volt légvédelmi rakétájuk a szakadároknak. Ahogy az azóta nyilvánosságra került fotók, videók és műholdképek is bizonyítják, hogy volt orosz BUK a lelövés helyszínén, a baleset előtt Donyeck keleti külvárosában van róla fotó, autókamera felvétel és műholdkép is, a baleset után Luhanszknál készült róla fotó és videó hiányzó rakétával.

Az oroszok is "viccesen" álltak hozzá. ez tény. Pl. az Almaz-Antey ellentmondó nyilatkozatai. De az ukránok... Amikor állandóan arról pofáztak-pofáznak, hogy orosz katonai támogatás... És vissza lehet nézni a 2014-es dumájukat. Meg írtam is, kb. a fronton lehetett a Buk. A szakik mi a lóf.szért tették volna oda? (Persze, egy valódi háború kaotizmusában akár még ez is előfordulhat...) Szóval kérlek, ne játszd a hülyét!
A videókat meg hagyjuk! Milyen számú is az az adott Buk? 312? Az tudtommal még mindig ukrán stuff...
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Az oroszok is "viccesen" álltak hozzá. ez tény. Pl. az Almaz-Antey ellentmondó nyilatkozatai. De az ukránok... Amikor állandóan arról pofáztak-pofáznak, hogy orosz katonai támogatás... És vissza lehet nézni a 2014-es dumájukat. Meg írtam is, kb. a fronton lehetett a Buk. A szakik mi a lóf.szért tették volna oda? (Persze, egy valódi háború kaotizmusában akár még ez is előfordulhat...) Szóval kérlek, ne játszd a hülyét!
A videókat meg hagyjuk! Milyen számú is az az adott Buk? 312? Az tudtommal még mindig ukrán stuff...
Tényleg "viccesen" álltak hozzá. Konkrétan így néz ki az ő verziójuk:
CLFt5x7.jpg
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Viszont van egy másik verzió egy BUK-ról ami ezt az utat járta be:
Donyeck
PM2-BUK-Snijne17072014.jpeg

Makajevka
DG_17-7-2014_Makiivka1.jpg

Zuhres
Torez
Buk-netting.jpg

Snizhne
SW-Image-2.jpg

És a lelövés után Luhanszk
Ez azért nem minden, de azért mégis valami. Az ukrán BUK-ról van bármi ilyesmi a szóbeszéden kívül?
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Csak azt tudnám mit kell még ezen agyalni? Igen, oroszok lőtték le. Tévedésből. És? USA-val is előfordul, hogy téved. Az is, hogy hazudik. Ráadásul háború van. Ha kiterjed, úgyis lesznek ennél sokkal csúnyább dolgok is (sőt, már voltak is). Ulippo, mit akarsz bizonyítani? Hogy az oroszokba generikailag kódolva van, hogy rosszak? Vagy mégis mit? Kissé szánalmas már ez az MH17-es sebnyalogatás.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Csak azt tudnám mit kell még ezen agyalni? Igen, oroszok lőtték le. Tévedésből. És? USA-val is előfordul, hogy téved. Az is, hogy hazudik. Ráadásul háború van. Ha kiterjed, úgyis lesznek ennél sokkal csúnyább dolgok is (sőt, már voltak is). Ulippo, mit akarsz bizonyítani? Hogy az oroszokba generikailag kódolva van, hogy rosszak? Vagy mégis mit? Kissé szánalmas már ez az MH17-es sebnyalogatás.
Elő is fordult már.
https://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 749
4 045
113
Csak azt tudnám mit kell még ezen agyalni? Igen, oroszok lőtték le. Tévedésből. És? USA-val is előfordul, hogy téved. Az is, hogy hazudik. Ráadásul háború van. Ha kiterjed, úgyis lesznek ennél sokkal csúnyább dolgok is (sőt, már voltak is). Ulippo, mit akarsz bizonyítani? Hogy az oroszokba generikailag kódolva van, hogy rosszak? Vagy mégis mit? Kissé szánalmas már ez az MH17-es sebnyalogatás.
Milyen tények alapján állítod,hogy az oroszok voltak? Akinek lehet valós infója az titkosította, a többiek meg ellent mondanak egymásnak mindenben.
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Szeptember 28.-án a közös nyomozó bizottság bemutatja a bűnügyi nyomozás eredményét.

Az ENSZ BT 2166-os határozata alapján felállított közös nyomozó bizottság feladata annak megállapítása, hogy kik a felelősek az MH17 lelövéséért. A vizsgálatban részt vevő országok külügyminiszterei egyet értenek abban, hogy nem csak a felelősség megállapítására de az elkövetők felelősségre vonására is szükség van ezért támogatják egy ENSZ bíróság felállítását.

Egyszer már történt kísérlet az ENSZ bíróság létrehozására de Oroszország megvétózta a felelősök elszámoltatását szolgáló bíróság felállítását.
https://www.government.nl/ministrie...int-statement-jit-countries-20-september-2016
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 659
8 852
113
Szeptember 28.-án a közös nyomozó bizottság bemutatja a bűnügyi nyomozás eredményét.

Az ENSZ BT 2166-os határozata alapján felállított közös nyomozó bizottság feladata annak megállapítása, hogy kik a felelősek az MH17 lelövéséért. A vizsgálatban részt vevő országok külügyminiszterei egyet értenek abban, hogy nem csak a felelősség megállapítására de az elkövetők felelősségre vonására is szükség van ezért támogatják egy ENSZ bíróság felállítását.

Egyszer már történt kísérlet az ENSZ bíróság létrehozására de Oroszország megvétózta a felelősök elszámoltatását szolgáló bíróság felállítását.
https://www.government.nl/ministrie...int-statement-jit-countries-20-september-2016

Az a fránya megdönthetetlen bizonyíték hiányzik csak.
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Az a fránya megdönthetetlen bizonyíték hiányzik csak.
Most léptél ki az időgépből és te már láttad, hogy 28.-án bemutatandó nyomozásban nem lesznek bizonyítékok?
Vagy te előre eldöntötted, hogy bármit is mutatnak majd be szerinted az nem lesz bizonyíték?
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Egy nappal azután, hogy a nyomozóbizottság bejelentette szeptember 28.-án nyilvánosságra hozzák a nyomozati anyagot az Almaz-Antey előállt azzal, hogy a katasztrófa idején készült elsődleges radar adatokat küldenek a donyecki légtérről a nyomozó bizottságnak. Hogy az elmúlt két évben miért nem küldték el ezeket az adatokat arról nem szól a hír.
https://sputniknews.com/world/20160922/1045592563/russia-almaz-antey-mh17.html
 
T

Törölt tag 1526

Guest
A nyomozó bizottság 500.000 fotót és videót 150.000 telefonhívást valamint radar és műhold felvételeket vizsgált meg és 200 tanút hallgatott ki. Ez alapján arra az eredményre jutottak, hogy az MH17-et lelövő BUK Oroszországból érkezett, Donyeck, Makaivka, Zuhres, Snizhne útvonalon érkezett a kilövés helyszínére egy Pervmaisky falu melletti mezőre, onnan pedig Luhanszkon át távozott vissza Oroszországba. Ezt számos bizonyítékkal támasztották alá amik között vannak átjátszóállomásokból származó telecom adatok, lehallgatott telefon beszélgetések, tanúvallomások, fotók és videók.
https://www.om.nl/onderwerpen/mh17-vliegramp/presentaties/presentation-joint/
 
Status
Not open for further replies.