B-1 Lancer (Rockwell,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 671
65 722
113
Kivonás küszöbén van a típus. Fogalmam sincs miért, de a gép leggyakoribb baja a hajtóműveivel volt mindig is.
Volt olyan gépük, aminél nem tudták leállítani(!) az egyik hajtóművet a négyből, az még legalább egy órán át járt.
Két gépvesztés-részleges kiégés volt a kisnyomású kompresszor fokozat szétrobbanása miatt. Ráadásul a második eset már a fokozat áttervezése után.
Érdekesség, hogy az F101GE102-es hajtómű gázgenerátora (core szekció) a világ legmegbízhatóbb, legjobban sikerült dizájnja.
Olyannyira, hogy eköré épül az F-16C/D/E/F, F-14B/D és F-15SA/SG/K/EX gépek F110GE100/129/132-es hajtómű családja, az U-2-es és B-2-es F118-as hajtóműve és számtalan teher- és utasszállító repülőgép CFM56-os hajtóműve is.
Olyan sikeres technológiáról beszélünk, hogy - ne kérdezzétek, hogy miért - ezt még a kínaiaknak is eladták a nyolcvanas években, akik ezt köszönték szépen és beépítették a WS-10-es hajtómű családba.
Így most már a J-10-es és J-20-as gépekben is megtalálható.

Visszatérve a B-1B-hez, több gépük is kiégett, de legalábbis lángra kapott a hajtómű körüli bonyodalmak miatt. Ezek közt gyakori a tüzelőanyagrendszer meghibásodása, emiatt nem ritka, hogy Fairfordban spotterkedő videósok felvételein a felszállás előtt még az állóhelyen a gépen mind a négy hajtóművet egyenként járatják jó sokáig, akár minimál forszázsig feltolva a gázkart.
Az se ritka, hogy két felszálló B-1B-ből egy műszaki hibával tér vissza.
Érdekesség és sokat elárul a gép tervezéséről, illetve a feladatköre politikusok által erőltetett újrafazonírozásáról, hogy az eredetileg közepes-nagy magasságú szuperszonikus bevetési profilhoz tervezett gépet kis magasságú, nagy transzonikus behatolásra rendszeresítették végül.
Így aztán elég hamar, 1987 szeptemberében esett meg az eset, hogy az egyik gép madárral ütközött, ami megrongálta a gép belépőélét. Nagy kaland, mondhatnánk, de ettől a gép tüzelőanyag- és hidraulika rendszere egyszerre károsodott, mégpedig végzetesen.
Akkor hárman a hat fős (nem elírás, plusz két fő úgynevezett jump seat-eken ült a gépben ekkortájt) személyzetből sajnos életét vesztette:


Ezután kellett áttervezni ezt is.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 487
84 613
113
kezdesz PavoIRista lenni...örülsz más nyomorának.....nem jó út
Ugyan már... A legénység életben, amúgy is kivonás szélén a gép(ahogy AO is írta). 800 milliárd USD katonai költségvetésük van,milyen nyomorról beszélsz?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 124
113
B-1B Bomber’s Crash Landing Path Seen In Satellite Image...

B1-Ellsworth.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 124
113
Resurrected B-1 Coming to Dyess This Year...

Out of the boneyard and into the force: The Air Force is breathing new life into a B-1B Lancer to replace another bomber wrecked by an engine fire last year at at Dyess Air Force Base, Texas.

240123-F-QN813-1369-1024x681.jpeg


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 124
113

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 488
26 139
113
Kivonás küszöbén van a típus. Fogalmam sincs miért, de a gép leggyakoribb baja a hajtóműveivel volt mindig is.
Volt olyan gépük, aminél nem tudták leállítani(!) az egyik hajtóművet a négyből, az még legalább egy órán át járt.
Két gépvesztés-részleges kiégés volt a kisnyomású kompresszor fokozat szétrobbanása miatt. Ráadásul a második eset már a fokozat áttervezése után.
Érdekesség, hogy az F101GE102-es hajtómű gázgenerátora (core szekció) a világ legmegbízhatóbb, legjobban sikerült dizájnja.
Olyannyira, hogy eköré épül az F-16C/D/E/F, F-14B/D és F-15SA/SG/K/EX gépek F110GE100/129/132-es hajtómű családja, az U-2-es és B-2-es F118-as hajtóműve és számtalan teher- és utasszállító repülőgép CFM56-os hajtóműve is.
Olyan sikeres technológiáról beszélünk, hogy - ne kérdezzétek, hogy miért - ezt még a kínaiaknak is eladták a nyolcvanas években, akik ezt köszönték szépen és beépítették a WS-10-es hajtómű családba.
Így most már a J-10-es és J-20-as gépekben is megtalálható.

Visszatérve a B-1B-hez, több gépük is kiégett, de legalábbis lángra kapott a hajtómű körüli bonyodalmak miatt. Ezek közt gyakori a tüzelőanyagrendszer meghibásodása, emiatt nem ritka, hogy Fairfordban spotterkedő videósok felvételein a felszállás előtt még az állóhelyen a gépen mind a négy hajtóművet egyenként járatják jó sokáig, akár minimál forszázsig feltolva a gázkart.
Az se ritka, hogy két felszálló B-1B-ből egy műszaki hibával tér vissza.
Érdekesség és sokat elárul a gép tervezéséről, illetve a feladatköre politikusok által erőltetett újrafazonírozásáról, hogy az eredetileg közepes-nagy magasságú szuperszonikus bevetési profilhoz tervezett gépet kis magasságú, nagy transzonikus behatolásra rendszeresítették végül.
Így aztán elég hamar, 1987 szeptemberében esett meg az eset, hogy az egyik gép madárral ütközött, ami megrongálta a gép belépőélét. Nagy kaland, mondhatnánk, de ettől a gép tüzelőanyag- és hidraulika rendszere egyszerre károsodott, mégpedig végzetesen.
Akkor hárman a hat fős (nem elírás, plusz két fő úgynevezett jump seat-eken ült a gépben ekkortájt) személyzetből sajnos életét vesztette:


Ezután kellett áttervezni ezt is.
"A B-1 legénysége elindítja az üzembe helyezési eljárást a RAF Fairfordból való indulása előtt 10.11.21-én "

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 124
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 124
113