Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
kezdesz PavoIRista lenni...örülsz más nyomorának.....nem jó útNagy kár,hogy nem tört ripityára...
Ugyan már... A legénység életben, amúgy is kivonás szélén a gép(ahogy AO is írta). 800 milliárd USD katonai költségvetésük van,milyen nyomorról beszélsz?kezdesz PavoIRista lenni...örülsz más nyomorának.....nem jó út
Jó, akkor szigszalag!Még képek. Ehhez szvsz kevés lesz a WD40
"A B-1 legénysége elindítja az üzembe helyezési eljárást a RAF Fairfordból való indulása előtt 10.11.21-én "Kivonás küszöbén van a típus. Fogalmam sincs miért, de a gép leggyakoribb baja a hajtóműveivel volt mindig is.
Volt olyan gépük, aminél nem tudták leállítani(!) az egyik hajtóművet a négyből, az még legalább egy órán át járt.
Két gépvesztés-részleges kiégés volt a kisnyomású kompresszor fokozat szétrobbanása miatt. Ráadásul a második eset már a fokozat áttervezése után.
Érdekesség, hogy az F101GE102-es hajtómű gázgenerátora (core szekció) a világ legmegbízhatóbb, legjobban sikerült dizájnja.
Olyannyira, hogy eköré épül az F-16C/D/E/F, F-14B/D és F-15SA/SG/K/EX gépek F110GE100/129/132-es hajtómű családja, az U-2-es és B-2-es F118-as hajtóműve és számtalan teher- és utasszállító repülőgép CFM56-os hajtóműve is.
Olyan sikeres technológiáról beszélünk, hogy - ne kérdezzétek, hogy miért - ezt még a kínaiaknak is eladták a nyolcvanas években, akik ezt köszönték szépen és beépítették a WS-10-es hajtómű családba.
Így most már a J-10-es és J-20-as gépekben is megtalálható.
Visszatérve a B-1B-hez, több gépük is kiégett, de legalábbis lángra kapott a hajtómű körüli bonyodalmak miatt. Ezek közt gyakori a tüzelőanyagrendszer meghibásodása, emiatt nem ritka, hogy Fairfordban spotterkedő videósok felvételein a felszállás előtt még az állóhelyen a gépen mind a négy hajtóművet egyenként járatják jó sokáig, akár minimál forszázsig feltolva a gázkart.
Az se ritka, hogy két felszálló B-1B-ből egy műszaki hibával tér vissza.
Érdekesség és sokat elárul a gép tervezéséről, illetve a feladatköre politikusok által erőltetett újrafazonírozásáról, hogy az eredetileg közepes-nagy magasságú szuperszonikus bevetési profilhoz tervezett gépet kis magasságú, nagy transzonikus behatolásra rendszeresítették végül.
Így aztán elég hamar, 1987 szeptemberében esett meg az eset, hogy az egyik gép madárral ütközött, ami megrongálta a gép belépőélét. Nagy kaland, mondhatnánk, de ettől a gép tüzelőanyag- és hidraulika rendszere egyszerre károsodott, mégpedig végzetesen.
Akkor hárman a hat fős (nem elírás, plusz két fő úgynevezett jump seat-eken ült a gépben ekkortájt) személyzetből sajnos életét vesztette:
Ezután kellett áttervezni ezt is.
US Air Force investigators blame crew error for a January crash that saw the destruction of a Boeing B-1B Lancer strategic bomber...