Éppen én is beleakadtam ebbe a hírbe, és eljátszadoztam a gondolattal, aztán....RAF puts BAe 146s up for sale
"The brochure stated that both variants of BAe 146 - two CC.2 VIP variants and two CC.3 quick change cargo variants - are up for sale.
The two BAe 146 CC.2s were purchased in the 1980s and the two CC.3s were acquired second hand in 2012."
Éppen én is beleakadtam ebbe a hírbe, és eljátszadoztam a gondolattal, aztán....
Szerintem az egyértelmű, hogy a 1980-as évekből való gépet nem nagyon van értelme megvenni, de a 2012-es sem az a mai gyerek már.
2012-ben már használtan vette a RAF, és úgy alakították át transport funkciókra.
Korábban a gépek a TNT-nél dolgoztak civil forgalomban. 11,5 tonna befogadó képességgel egy kellemes gép lett, azonban a gyártása már régen befejeződött.
Itt egy bővebb cikk az ügyről.
Szerintem valami 3. világból való ország fogja őket megvenni, mint ahogy Bangladesh szép lassan bevásárolgatott a kidobásra ítélt C-130-asokból is.
2013-ban nekünk is jó üzlet lett volna, mint ahogy a RAF-nak is az volt 2012-ben.Ezek szerint nem emlékszel már rá, hogy 2013-ban szinte 100% volt, hogy ilyen gépeket rendszeresít a Honvédség, mert "erre a típusra lett kiírva a tender"....
https://htka.hu/2013/06/08/kiirtak-a-szallitogep-tendert/
Aztán változtak az igények és a pénzügyi lehetőségek.
Vannak fiatalabb példányok is, íme:2013-ban nekünk is jó üzlet lett volna, mint ahogy a RAF-nak is az volt 2012-ben.
Azóta ezek a gépek csak öregedtek, nálunk meg már nagyjából le vannak osztva a lapok.
Szerinted mennyire lenne jó opció az, ha a leges-legutolsó legyártott darabot vennénk meg 2019-ben? 18 évesen!!!Vannak fiatalabb példányok is, íme:
https://airportal.hu/kivonja-avroit...hdLL9s0HgEoMTMlhOm4JjtkKB7K5FXx6m51t9E1AgZeso
Ezek katonai célra sokkal alkalmasabbak az általunk vásárolt A319-eseknél, mert átalakíthatók tankerré és gavel kit-tel szerelve rövid füves és földes "kifutón" is használhatók, ellentétben az Airbuszokkal.
Ebből is látható, hogy nálunk a "katonai beszerzésről" a politikusok luxusigénye döntött...!![]()
Az A319-est sem újonnan vettük. A repülőknél amúgy sem a kor, hanem a repült óraszám és a rendszeres karbantartás számít.Szerinted mennyire lenne jó opció az, ha a leges-legutolsó legyártott darabot vennénk meg 2019-ben? 18 évesen!!!
Mert a 4 hajtóműves gépek utasforgalomban már nem gazdaságosak. - Lásd az Avro, az A340-es valamint az A380-as bukását, és a Jumbo vergődését. /De már a kis A319-es sem igazán kelendő, tanulmányozd az új A319neo siralmas rendelését az A320-321neohoz képest./De az felmerült már benned, hogy vajon miért akar mindenki gyakorlatilag egyidőben megszabadulni tőlük?
Hja az A319-esek valami 5 v 6 évesek voltak, úgy hogy már majdnem egy éve nem mentek, mivel folyt a csődeljárás.Az A319-est sem újonnan vettük. A repülőknél amúgy sem a kor, hanem a repült óraszám és a rendszeres karbantartás számít.
Dehát a RAF nem kimondottan utasforgalomra használta őket. És mégis el akarja adni. Nekünk majd gazdaságos lesz?Mert a 4 hajtóműves gépek utasforgalomban már nem gazdaságosak. - Lásd az Avro, az A340-es valamint az A380-as bukását, és a Jumbo vergődését. /De már a kis A319-es sem igazán kelendő, tanulmányozd az új A319neo siralmas rendelését az A320-321neohoz képest./
Olcsó a Voyagerrel hurcolni a seggüket!RAF puts BAe 146s up for sale
"The brochure stated that both variants of BAe 146 - two CC.2 VIP variants and two CC.3 quick change cargo variants - are up for sale.
The two BAe 146 CC.2s were purchased in the 1980s and the two CC.3s were acquired second hand in 2012."
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..