1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

BAe 146/Avro RJ

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. február 18..

  1. Star Trek

    Star Trek New Member

    Hm egy cikk miatt mondod ,hogy butaság...?
    Én kettőt találtam ami 200-es.
    De nem vitázok. ....
     
  2. sondor961

    sondor961 New Member

    T. Terminator & hiryu!
    Függetlenül attól, hogy kicsik vagy nagyok, a tankerekre gyér a kereslet! /- Az A330 MRTT-ért sem állnak sorba...!/

    De ez 1 jó döntés a BAE részéről! Mert 1 speciális gépen /tanker vagy tűzoltó/ megéri elvégeztetni az élettartam hosszabbítást, mely szép bevételt jelent a gyárnak!

    Viszont a személy- és teherszállító változatok esetén lehet, hogy az élettartam hosszabbítás nem gazdaságos. Tehát jön a szomorú vég - a bontóban...!
     
  3. doberamann

    doberamann Member

    Ez a 18 tonna mire elég, hány gépet lehet megtankolni vele?
     
  4. Star Trek

    Star Trek New Member

    EZ függ a feltöltendő géptől is.De ha pl Jas-39 nézzük akkor kb 3 gép
     
  5. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    RAF puts BAe 146s up for sale

    "The brochure stated that both variants of BAe 146 - two CC.2 VIP variants and two CC.3 quick change cargo variants - are up for sale.
    The two BAe 146 CC.2s were purchased in the 1980s and the two CC.3s were acquired second hand in 2012."
     
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Éppen én is beleakadtam ebbe a hírbe, és eljátszadoztam a gondolattal, aztán....
    Szerintem az egyértelmű, hogy a 1980-as évekből való gépet nem nagyon van értelme megvenni, de a 2012-es sem az a mai gyerek már.
    2012-ben már használtan vette a RAF, és úgy alakították át transport funkciókra.
    Korábban a gépek a TNT-nél dolgoztak civil forgalomban. 11,5 tonna befogadó képességgel egy kellemes gép lett, azonban a gyártása már régen befejeződött.
    Itt egy bővebb cikk az ügyről.
    Szerintem valami 3. világból való ország fogja őket megvenni, mint ahogy Bangladesh szép lassan bevásárolgatott a kidobásra ítélt C-130-asokból is.
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ezek szerint nem emlékszel már rá, hogy 2013-ban szinte 100% volt, hogy ilyen gépeket rendszeresít a Honvédség, mert "erre a típusra lett kiírva a tender"....

    https://htka.hu/2013/06/08/kiirtak-a-szallitogep-tendert/

    Aztán változtak az igények és a pénzügyi lehetőségek.
     
  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    2013-ban nekünk is jó üzlet lett volna, mint ahogy a RAF-nak is az volt 2012-ben.
    De mivel azóta ezek a gépek csak öregedtek, nálunk meg már nagyjából le vannak osztva a lapok, így nem sok értelme lenne egy ilyen gépbe beleugrani.
     
  10. formosa1

    formosa1 Active Member

    Vannak fiatalabb példányok is, íme:
    https://airportal.hu/kivonja-avroit...hdLL9s0HgEoMTMlhOm4JjtkKB7K5FXx6m51t9E1AgZeso
    Ezek katonai célra sokkal alkalmasabbak az általunk vásárolt A319-eseknél, mert átalakíthatók tankerré és gavel kit-tel szerelve rövid füves és földes "kifutón" is használhatók, ellentétben az Airbuszokkal.
    Ebből is látható, hogy nálunk a "katonai beszerzésről" a politikusok luxusigénye döntött...! :(
     
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerinted mennyire lenne jó opció az, ha a leges-legutolsó legyártott darabot vennénk meg 2019-ben? 18 évesen!!!
    Ha már, akkor inkább a már átépített angol multifunkci gépek, mert azoknaál már talán nem kellene rájuk az átalakításra költani.
    De az felmerült már benned, hogy vajon miért akar mindenki gyakorlatilag egyidőben megszabadulni tőlük?
    Ami meg az A-319-eseket illeti. Az egyik legészszerűbb döntés volt azok megvétele! Mennyivel egyszerűbb itthon rá pilótát keríteni? Van idehaza rá kiépített szervizbázis. Kipróbált típus. Nem kell hogy taktikai képességei legyenek. Arra ott lesz a 3 érkező rámpás gépünk. Csapatszállító és kormányzati funkciókra ideális.
    Gondolom akkor a cseh, a német és még ki tudja hány légierő is marhaságot csinált, amikor az A319-est emelte be a flottájába....
    Az BAe 146 addig tűnik jó megoldásnak, amíg abban gondolkozol, hogy összesen 2-3 gépből fog állni a magyar légierő szállítási kapacitása. Szigorúan Ancsák minimum alatti funkcióinak kiváltására.
     
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  13. formosa1

    formosa1 Active Member

    Az A319-est sem újonnan vettük. A repülőknél amúgy sem a kor, hanem a repült óraszám és a rendszeres karbantartás számít.
    Mert a 4 hajtóműves gépek utasforgalomban már nem gazdaságosak. - Lásd az Avro, az A340-es valamint az A380-as bukását, és a Jumbo vergődését. /De már a kis A319-es sem igazán kelendő, tanulmányozd az új A319neo siralmas rendelését az A320-321neohoz képest./
     
  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hja az A319-esek valami 5 v 6 évesek voltak, úgy hogy már majdnem egy éve nem mentek, mivel folyt a csődeljárás.
    Ehhez képest a most eladásra kerülő BAe 146-osok folyamatos privát használatban folyamatosan hajtva voltak, úgy, hogy a legutolsó darabot 2001-ben gyártották belőle.
    A RAF gépei is ilyen előéletűek, azóta meg ők is hajtották, amíg meg nem jöttek az A400M-ek. Elvileg csak annak késése miatt vették őket.

    Dehát a RAF nem kimondottan utasforgalomra használta őket. És mégis el akarja adni. Nekünk majd gazdaságos lesz?
     
  15. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

Ezen oldal megosztása