Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Éppen én is beleakadtam ebbe a hírbe, és eljátszadoztam a gondolattal, aztán....RAF puts BAe 146s up for sale
"The brochure stated that both variants of BAe 146 - two CC.2 VIP variants and two CC.3 quick change cargo variants - are up for sale.
The two BAe 146 CC.2s were purchased in the 1980s and the two CC.3s were acquired second hand in 2012."
Éppen én is beleakadtam ebbe a hírbe, és eljátszadoztam a gondolattal, aztán....
Szerintem az egyértelmű, hogy a 1980-as évekből való gépet nem nagyon van értelme megvenni, de a 2012-es sem az a mai gyerek már.
2012-ben már használtan vette a RAF, és úgy alakították át transport funkciókra.
Korábban a gépek a TNT-nél dolgoztak civil forgalomban. 11,5 tonna befogadó képességgel egy kellemes gép lett, azonban a gyártása már régen befejeződött.
Itt egy bővebb cikk az ügyről.
Szerintem valami 3. világból való ország fogja őket megvenni, mint ahogy Bangladesh szép lassan bevásárolgatott a kidobásra ítélt C-130-asokból is.
2013-ban nekünk is jó üzlet lett volna, mint ahogy a RAF-nak is az volt 2012-ben.Ezek szerint nem emlékszel már rá, hogy 2013-ban szinte 100% volt, hogy ilyen gépeket rendszeresít a Honvédség, mert "erre a típusra lett kiírva a tender"....
https://htka.hu/2013/06/08/kiirtak-a-szallitogep-tendert/
Aztán változtak az igények és a pénzügyi lehetőségek.
Vannak fiatalabb példányok is, íme:2013-ban nekünk is jó üzlet lett volna, mint ahogy a RAF-nak is az volt 2012-ben.
Azóta ezek a gépek csak öregedtek, nálunk meg már nagyjából le vannak osztva a lapok.
Szerinted mennyire lenne jó opció az, ha a leges-legutolsó legyártott darabot vennénk meg 2019-ben? 18 évesen!!!Vannak fiatalabb példányok is, íme:
https://airportal.hu/kivonja-avroit...hdLL9s0HgEoMTMlhOm4JjtkKB7K5FXx6m51t9E1AgZeso
Ezek katonai célra sokkal alkalmasabbak az általunk vásárolt A319-eseknél, mert átalakíthatók tankerré és gavel kit-tel szerelve rövid füves és földes "kifutón" is használhatók, ellentétben az Airbuszokkal.
Ebből is látható, hogy nálunk a "katonai beszerzésről" a politikusok luxusigénye döntött...!
Az A319-est sem újonnan vettük. A repülőknél amúgy sem a kor, hanem a repült óraszám és a rendszeres karbantartás számít.Szerinted mennyire lenne jó opció az, ha a leges-legutolsó legyártott darabot vennénk meg 2019-ben? 18 évesen!!!
Mert a 4 hajtóműves gépek utasforgalomban már nem gazdaságosak. - Lásd az Avro, az A340-es valamint az A380-as bukását, és a Jumbo vergődését. /De már a kis A319-es sem igazán kelendő, tanulmányozd az új A319neo siralmas rendelését az A320-321neohoz képest./De az felmerült már benned, hogy vajon miért akar mindenki gyakorlatilag egyidőben megszabadulni tőlük?
Hja az A319-esek valami 5 v 6 évesek voltak, úgy hogy már majdnem egy éve nem mentek, mivel folyt a csődeljárás.Az A319-est sem újonnan vettük. A repülőknél amúgy sem a kor, hanem a repült óraszám és a rendszeres karbantartás számít.
Dehát a RAF nem kimondottan utasforgalomra használta őket. És mégis el akarja adni. Nekünk majd gazdaságos lesz?Mert a 4 hajtóműves gépek utasforgalomban már nem gazdaságosak. - Lásd az Avro, az A340-es valamint az A380-as bukását, és a Jumbo vergődését. /De már a kis A319-es sem igazán kelendő, tanulmányozd az új A319neo siralmas rendelését az A320-321neohoz képest./
Olcsó a Voyagerrel hurcolni a seggüket!RAF puts BAe 146s up for sale
"The brochure stated that both variants of BAe 146 - two CC.2 VIP variants and two CC.3 quick change cargo variants - are up for sale.
The two BAe 146 CC.2s were purchased in the 1980s and the two CC.3s were acquired second hand in 2012."