BAe 146 / Avro RJ

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. Terminator & hiryu!
Függetlenül attól, hogy kicsik vagy nagyok, a tankerekre gyér a kereslet! /- Az A330 MRTT-ért sem állnak sorba...!/

De ez 1 jó döntés a BAE részéről! Mert 1 speciális gépen /tanker vagy tűzoltó/ megéri elvégeztetni az élettartam hosszabbítást, mely szép bevételt jelent a gyárnak!

Viszont a személy- és teherszállító változatok esetén lehet, hogy az élettartam hosszabbítás nem gazdaságos. Tehát jön a szomorú vég - a bontóban...!
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 598
7 907
113
BAe1461080p.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and Tcat

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 297
113
RAF puts BAe 146s up for sale

"The brochure stated that both variants of BAe 146 - two CC.2 VIP variants and two CC.3 quick change cargo variants - are up for sale.
The two BAe 146 CC.2s were purchased in the 1980s and the two CC.3s were acquired second hand in 2012."
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
RAF puts BAe 146s up for sale

"The brochure stated that both variants of BAe 146 - two CC.2 VIP variants and two CC.3 quick change cargo variants - are up for sale.
The two BAe 146 CC.2s were purchased in the 1980s and the two CC.3s were acquired second hand in 2012."
Éppen én is beleakadtam ebbe a hírbe, és eljátszadoztam a gondolattal, aztán....
Szerintem az egyértelmű, hogy a 1980-as évekből való gépet nem nagyon van értelme megvenni, de a 2012-es sem az a mai gyerek már.
2012-ben már használtan vette a RAF, és úgy alakították át transport funkciókra.
Korábban a gépek a TNT-nél dolgoztak civil forgalomban. 11,5 tonna befogadó képességgel egy kellemes gép lett, azonban a gyártása már régen befejeződött.
Itt egy bővebb cikk az ügyről.
Szerintem valami 3. világból való ország fogja őket megvenni, mint ahogy Bangladesh szép lassan bevásárolgatott a kidobásra ítélt C-130-asokból is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 297
113
Éppen én is beleakadtam ebbe a hírbe, és eljátszadoztam a gondolattal, aztán....
Szerintem az egyértelmű, hogy a 1980-as évekből való gépet nem nagyon van értelme megvenni, de a 2012-es sem az a mai gyerek már.
2012-ben már használtan vette a RAF, és úgy alakították át transport funkciókra.
Korábban a gépek a TNT-nél dolgoztak civil forgalomban. 11,5 tonna befogadó képességgel egy kellemes gép lett, azonban a gyártása már régen befejeződött.
Itt egy bővebb cikk az ügyről.
Szerintem valami 3. világból való ország fogja őket megvenni, mint ahogy Bangladesh szép lassan bevásárolgatott a kidobásra ítélt C-130-asokból is.

Ezek szerint nem emlékszel már rá, hogy 2013-ban szinte 100% volt, hogy ilyen gépeket rendszeresít a Honvédség, mert "erre a típusra lett kiírva a tender"....

https://htka.hu/2013/06/08/kiirtak-a-szallitogep-tendert/

Aztán változtak az igények és a pénzügyi lehetőségek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Ezek szerint nem emlékszel már rá, hogy 2013-ban szinte 100% volt, hogy ilyen gépeket rendszeresít a Honvédség, mert "erre a típusra lett kiírva a tender"....

https://htka.hu/2013/06/08/kiirtak-a-szallitogep-tendert/

Aztán változtak az igények és a pénzügyi lehetőségek.
2013-ban nekünk is jó üzlet lett volna, mint ahogy a RAF-nak is az volt 2012-ben.
De mivel azóta ezek a gépek csak öregedtek, nálunk meg már nagyjából le vannak osztva a lapok, így nem sok értelme lenne egy ilyen gépbe beleugrani.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
2013-ban nekünk is jó üzlet lett volna, mint ahogy a RAF-nak is az volt 2012-ben.
Azóta ezek a gépek csak öregedtek, nálunk meg már nagyjából le vannak osztva a lapok.
Vannak fiatalabb példányok is, íme:
https://airportal.hu/kivonja-avroit...hdLL9s0HgEoMTMlhOm4JjtkKB7K5FXx6m51t9E1AgZeso
Ezek katonai célra sokkal alkalmasabbak az általunk vásárolt A319-eseknél, mert átalakíthatók tankerré és gavel kit-tel szerelve rövid füves és földes "kifutón" is használhatók, ellentétben az Airbuszokkal.
Ebből is látható, hogy nálunk a "katonai beszerzésről" a politikusok luxusigénye döntött...! :(
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Vannak fiatalabb példányok is, íme:
https://airportal.hu/kivonja-avroit...hdLL9s0HgEoMTMlhOm4JjtkKB7K5FXx6m51t9E1AgZeso
Ezek katonai célra sokkal alkalmasabbak az általunk vásárolt A319-eseknél, mert átalakíthatók tankerré és gavel kit-tel szerelve rövid füves és földes "kifutón" is használhatók, ellentétben az Airbuszokkal.
Ebből is látható, hogy nálunk a "katonai beszerzésről" a politikusok luxusigénye döntött...! :(
Szerinted mennyire lenne jó opció az, ha a leges-legutolsó legyártott darabot vennénk meg 2019-ben? 18 évesen!!!
Ha már, akkor inkább a már átépített angol multifunkci gépek, mert azoknaál már talán nem kellene rájuk az átalakításra költani.
De az felmerült már benned, hogy vajon miért akar mindenki gyakorlatilag egyidőben megszabadulni tőlük?
Ami meg az A-319-eseket illeti. Az egyik legészszerűbb döntés volt azok megvétele! Mennyivel egyszerűbb itthon rá pilótát keríteni? Van idehaza rá kiépített szervizbázis. Kipróbált típus. Nem kell hogy taktikai képességei legyenek. Arra ott lesz a 3 érkező rámpás gépünk. Csapatszállító és kormányzati funkciókra ideális.
Gondolom akkor a cseh, a német és még ki tudja hány légierő is marhaságot csinált, amikor az A319-est emelte be a flottájába....
Az BAe 146 addig tűnik jó megoldásnak, amíg abban gondolkozol, hogy összesen 2-3 gépből fog állni a magyar légierő szállítási kapacitása. Szigorúan Ancsák minimum alatti funkcióinak kiváltására.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Szerinted mennyire lenne jó opció az, ha a leges-legutolsó legyártott darabot vennénk meg 2019-ben? 18 évesen!!!
Az A319-est sem újonnan vettük. A repülőknél amúgy sem a kor, hanem a repült óraszám és a rendszeres karbantartás számít.
De az felmerült már benned, hogy vajon miért akar mindenki gyakorlatilag egyidőben megszabadulni tőlük?
Mert a 4 hajtóműves gépek utasforgalomban már nem gazdaságosak. - Lásd az Avro, az A340-es valamint az A380-as bukását, és a Jumbo vergődését. /De már a kis A319-es sem igazán kelendő, tanulmányozd az új A319neo siralmas rendelését az A320-321neohoz képest./
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Az A319-est sem újonnan vettük. A repülőknél amúgy sem a kor, hanem a repült óraszám és a rendszeres karbantartás számít.
Hja az A319-esek valami 5 v 6 évesek voltak, úgy hogy már majdnem egy éve nem mentek, mivel folyt a csődeljárás.
Ehhez képest a most eladásra kerülő BAe 146-osok folyamatos privát használatban folyamatosan hajtva voltak, úgy, hogy a legutolsó darabot 2001-ben gyártották belőle.
A RAF gépei is ilyen előéletűek, azóta meg ők is hajtották, amíg meg nem jöttek az A400M-ek. Elvileg csak annak késése miatt vették őket.

Mert a 4 hajtóműves gépek utasforgalomban már nem gazdaságosak. - Lásd az Avro, az A340-es valamint az A380-as bukását, és a Jumbo vergődését. /De már a kis A319-es sem igazán kelendő, tanulmányozd az új A319neo siralmas rendelését az A320-321neohoz képest./
Dehát a RAF nem kimondottan utasforgalomra használta őket. És mégis el akarja adni. Nekünk majd gazdaságos lesz?
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 815
2 598
113