1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

BAe 146/Avro RJ

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. február 18..

  1. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A BAe 146, valamint az Avro RJ típusok topicja
     
  2. ksspsta

    ksspsta New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kombival Afganisztánba
    Az kb 20 An-72/74, vagy 100 An-26...
    Biztos érnek annyit...
     
  3. Star Trek

    Star Trek New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kombival Afganisztánba
    Miért Szép ez a gép. bár igaz utasszállító de jó pl ,hogy mit ki nem lehet hozni egy gépből:9
     
  4. szallitorepulo

    szallitorepulo New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kombival Afganisztánba
    "First details of the planned purchase emerged in late December, when the MoD issued a contract notification seeking expressions of interest from potential suppliers of two "BAe 146-200 series quick change aircraft". Sources said the deal could be valued at around £6 million ($9.3 million)."
    Rossz helyen van a tizedesvessző.

    http://www.flightglobal.com/news/articles/raf-to-fly-second-hand-bae-146s-in-afghanistan-366796/
     
  5. ksspsta

    ksspsta New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kombival Afganisztánba
    Jó, akkor váltsd át nekem An-74-re:)
     
  6. szallitorepulo

    szallitorepulo New Member

  7. ksspsta

    ksspsta New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kombival Afganisztánba
    Nem áll össze a kép... A saját gépeiket meg elküldik Maliba....
     
  8. nani1980

    nani1980 Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kombival Afganisztánba
    Hová linkeljem be ezt a cikket érdekességképpen? Van benne egy kép, ahol a konténerszállító mellett szinte eltörpül az anyahajó! Számomra nagyon meglepő , hogy ennyivel kisebbek a nagy polgári hajóknál! http://iho.hu/hir/uzemben-a-cma-cgm-marco-polo-130219
     
  9. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    [​IMG]
    Nemsokára felettetek is megszokott látvány lesz? :D
     
  10. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    ilyen konfigban azért megérné vagy 2db, nem?
    http://www.upi.com/Business_News/Security-Industry/2013/09/10/BAE-considers-military-refueling-conversion-for-commercial-jet/UPI-57901378836870/
     
  11. sondor961

    sondor961 New Member

    Izrael KC-135R változatú tankergépet szeretne:
    http://htka.hu/2013/09/09/htka-hirhalom-2013-36-het/
    De olyat az USA nem fog adni, mert nekik is kell! /A KC-46A megjelenésére még 2 évet kell várni, és csak utána kezdik kivonni az "R" változatokat, kezdve a legrosszabb állapotú gépekkel./
    Tehát jó állapotú tankerre még nagyon sokat kellene várni...!

    Érdemes lenne Izraelt megkörnyékezni a BAe 146 tankerváltozatával, mert valószínűleg nem érnek rá évekig várni...!!! /Gondoljunk csak a szíriai és az egyiptomi helyzetre! - De Irán sincs túl messze...!!!/
     
  12. Star Trek

    Star Trek New Member

    Sok oldalú ez a gép ,kár ,hogy már nem gyártják.
    Ez a legnagyobb baja a típusnak öregszik gyorsan...
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Akkor ez tulajdonképpen egy Bae-146 MRTT változat lesz? Multirole Transport & tanker. Most ez a divat, ez a gazdaságosan kihasználható. Viszont nehezen tudok elképzelni olyan kis légierőt, akinek szüksége lenne tankerre. Ki lehet a célközönség? Anglián kívül, mert a Typhoonoknak egy saját gyártású kis tanker géppel olcsóbb lehet gyakorolni a légi utántöltést mint egy A330 MRTT-vel. Az angol Hawk gépeken nincs utántöltő csonk, csak a maláj Hawk-okon, így ez valamilyen gyári kísérleti gép lehetett.


    http://www.baesystems.com/article/BAES_161256/bae-systems-proposes-air-to--air-refuelling-variant-of-bae146/avro-rj

    Akkor a 7 tonnát a saját ~12 tonnás belső üza készletéből tudja átadni a Bae-146?

    "Additional auxiliary fuel tanks in the cabin would provide up to about 39,682lbs (18,000kg) of fuel available for transfer, making the aircraft a useful tactical refuelling airtanker."

    Ha jól emlékszem egy F-16-os teljes belső üzemanyagkészlete kb. 4 tonna.
     
  14. sondor961

    sondor961 New Member

    T. Star Trek!
    Sajnos nem bírta a versenyt! Bár 2001. Szeptember 11. után sok gyártó és légitársaság küzdött nehézségekkel....
    A repülőgépeknél a repült /- repülhető -/ óra számít, a kor csak mellékes.... Az Izrael által "hőn áhított" KC-135-ös tankerek 50 évesek...!!!
    De vajon kell-e Izraelnek 1 kisebb tanker...?!?
     
  15. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Pedig olyan kis aranyos! :D
    [​IMG]
     
  16. hiryu

    hiryu New Member

    khmmm... kisebb légierő megengedhet magának egy kisebb tankert?
    nem járnak jobban az olyan RO-RO rendszerekkel mint amilyent az Usa is fejleszt?
     
  17. Star Trek

    Star Trek New Member

    Én úgy tudom,hogy a összeolvadási fúzió az már 1998-ban elkezdődött a DASA-val és a még egy sor másik kisebb vállalattal.
     
  18. sondor961

    sondor961 New Member

    Mármint a típus nem bírta a versenyt, mert elfogytak a megrendelések! 2003-ban adták át az utolsó BAe 146-ost....
     
  19. Star Trek

    Star Trek New Member

    2001-ben állt le a gyártás akkor adták át az utolsót.
     
  20. sondor961

    sondor961 New Member

    Jó az elgondolás, de más az igazság:

    http://www.flightglobal.com/directory/detail.aspx?aircraftCategory=CommercialAircraft&manufacturerType=CommercialAircraft&navigationItemId=389&aircraftId=16&&searchMode=Manufacturer

    Szóval az apró-cseprő butaságok helyett jobb lenne a BAe 146-al foglalkozni....
     

Ezen oldal megosztása