BAe 146 / Avro RJ

<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kombival Afganisztánba
"First details of the planned purchase emerged in late December, when the MoD issued a contract notification seeking expressions of interest from potential suppliers of two "BAe 146-200 series quick change aircraft". Sources said the deal could be valued at around £6 million ($9.3 million)."
Rossz helyen van a tizedesvessző.

http://www.flightglobal.com/news/articles/raf-to-fly-second-hand-bae-146s-in-afghanistan-366796/
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kombival Afganisztánba
Hová linkeljem be ezt a cikket érdekességképpen? Van benne egy kép, ahol a konténerszállító mellett szinte eltörpül az anyahajó! Számomra nagyon meglepő , hogy ennyivel kisebbek a nagy polgári hajóknál! http://iho.hu/hir/uzemben-a-cma-cgm-marco-polo-130219
 
oll.JPG

Nemsokára felettetek is megszokott látvány lesz? :D
 
ilyen konfigban azért megérné vagy 2db, nem?
http://www.upi.com/Business_News/Security-Industry/2013/09/10/BAE-considers-military-refueling-conversion-for-commercial-jet/UPI-57901378836870/
 
Izrael KC-135R változatú tankergépet szeretne:
http://htka.hu/2013/09/09/htka-hirhalom-2013-36-het/
De olyat az USA nem fog adni, mert nekik is kell! /A KC-46A megjelenésére még 2 évet kell várni, és csak utána kezdik kivonni az "R" változatokat, kezdve a legrosszabb állapotú gépekkel./
Tehát jó állapotú tankerre még nagyon sokat kellene várni...!

Érdemes lenne Izraelt megkörnyékezni a BAe 146 tankerváltozatával, mert valószínűleg nem érnek rá évekig várni...!!! /Gondoljunk csak a szíriai és az egyiptomi helyzetre! - De Irán sincs túl messze...!!!/
 
Akkor ez tulajdonképpen egy Bae-146 MRTT változat lesz? Multirole Transport & tanker. Most ez a divat, ez a gazdaságosan kihasználható. Viszont nehezen tudok elképzelni olyan kis légierőt, akinek szüksége lenne tankerre. Ki lehet a célközönség? Anglián kívül, mert a Typhoonoknak egy saját gyártású kis tanker géppel olcsóbb lehet gyakorolni a légi utántöltést mint egy A330 MRTT-vel. Az angol Hawk gépeken nincs utántöltő csonk, csak a maláj Hawk-okon, így ez valamilyen gyári kísérleti gép lehetett.


http://www.baesystems.com/article/BAES_161256/bae-systems-proposes-air-to--air-refuelling-variant-of-bae146/avro-rj

Akkor a 7 tonnát a saját ~12 tonnás belső üza készletéből tudja átadni a Bae-146?

"Additional auxiliary fuel tanks in the cabin would provide up to about 39,682lbs (18,000kg) of fuel available for transfer, making the aircraft a useful tactical refuelling airtanker."

Ha jól emlékszem egy F-16-os teljes belső üzemanyagkészlete kb. 4 tonna.
 
T. Star Trek!
Sajnos nem bírta a versenyt! Bár 2001. Szeptember 11. után sok gyártó és légitársaság küzdött nehézségekkel....
A repülőgépeknél a repült /- repülhető -/ óra számít, a kor csak mellékes.... Az Izrael által "hőn áhított" KC-135-ös tankerek 50 évesek...!!!
De vajon kell-e Izraelnek 1 kisebb tanker...?!?
 
khmmm... kisebb légierő megengedhet magának egy kisebb tankert?
nem járnak jobban az olyan RO-RO rendszerekkel mint amilyent az Usa is fejleszt?
 
T. Star Trek!
Sajnos nem bírta a versenyt! Bár 2001. Szeptember 11. után sok gyártó és légitársaság küzdött nehézségekkel....
A repülőgépeknél a repült /- repülhető -/ óra számít, a kor csak mellékes.... Az Izrael által "hőn áhított" KC-135-ös tankerek 50 évesek...!!!
De vajon kell-e Izraelnek 1 kisebb tanker...?!?

Én úgy tudom,hogy a összeolvadási fúzió az már 1998-ban elkezdődött a DASA-val és a még egy sor másik kisebb vállalattal.
 
Jó az elgondolás, de más az igazság:

http://www.flightglobal.com/directory/detail.aspx?aircraftCategory=CommercialAircraft&manufacturerType=CommercialAircraft&navigationItemId=389&aircraftId=16&&searchMode=Manufacturer

Szóval az apró-cseprő butaságok helyett jobb lenne a BAe 146-al foglalkozni....