Bayraktar TB2 , TB3 (Baykar,Törökország)

Vagy csak bebizonyult, amit @angelsoul kolléga is nem egyszer magyarázott még a háború kitörése előtt, avagy ha kiépített rétegzett légvédelemmel rendelkezik az ellenfél, akkor a Bayraktarok ellen pulykavadászat szintű durrogtatás lesz. Minimális manőverezéssel kb boldog-boldogtalan le tudja őket kapni, csak persze nem Krisztus előtt, Jordániából használtan vett Osza rendszerekkel.

Egyúttal ahogy olvastam az ukránok a Bayraktarok kapcsán taktikát váltottak, és inkább felderítésre+célmegjelölésre használják őket, mivel a szenzorrendszerük amúgy alkalmas rá és nem is kell csapásmérőként berepülniük annyira a védett légtérbe (lásd a Fekete-tenger térsége). Meg azért még ha egyik fél se mondja ki, de kapnak utánpótlást, csak persze nem akkora mértékben mint a kezdetekkor, mivel a pénz az pénz meg a PR méginkább

Ha sokszor elmondasz egy viccet, már senki sem fog rajta nevetni.
Így járt a Bayraktar is.
 
A török Baykar Haliuk Bayraktar vezérigazgatója három ukrajnai projektbe történő beruházásról beszélt.

Erre a kijevi védelmi iparágak nemzetközi fórumán került sor – írja az Ukrinform .

A Bayraktar TB2 hadműveleti-taktikai drónok gyártója, a török Baykar cég három 100 millió dolláros projektbe fektet be.

„Három fő befektetésünk van Ukrajnában. Az egyik egy gyár. Aztán itt van a szolgáltató központ és a központi iroda is… Ez egy körülbelül 100 millió dolláros beruházás, és a folyamat már folyamatban van. Az építkezés már megkezdődött. Körülbelül 1,5 évet vesz igénybe. Itt legalább 300 embert tervezünk foglalkoztatni. Az együttműködés folytatódik” – mondta Bayraktar.

 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Törökország: a Bayraktar TB3 drón első repülése

Turkey-first-flight-of-Bayraktar-TB3-drone.jpg


Október 20-án befejezte első próbarepülését a Bayraktar TB3 harci pilóta nélküli légijármű (UAV) prototípusa. A drón felszállt, rövid repülést hajtott végre, és leszállt a Baykar Technologies Çorlu-i tesztközpontjában.

Nagy vonalakban a Bayraktar TB3 hasonlít a jól ismert TB2-re, de lényegesen nagyobb. A konfiguráció egy V-alakú farokhoz kötődő törzset tartalmaz két karcsú gerendával, a gerendák között egy tolócsavarral. Meghajtásáról egy hazai 172 LE-s TEI PD170 dugattyús motor gondoskodik. A 14 méteres szárnyak összecsukható mechanizmussal 8,35 méterrel csökkentik a repülőgép szélességét a könnyebb függesztés érdekében. A repülőgép maximális felszállótömege 1450 kg, 280 kg-ot pedig hasznos teherre osztanak ki, beleértve a felderítő érzékelőket, podokat vagy fegyvereket.

Hat, a TB2-höz képest megnövelt kapacitású, szárny alatti pilonhoz lehet rakományt és fegyverzetet rögzíteni, ami lehetővé teszi a nehezebb terhek szállítását is. A futómű repülés közben teljesen visszahúzódik, míg a TB2 csak az első kereket húzta be. Az adatátvitel a repülőgép és a vezérlőállomás között látótávolságú rádiókommunikáción vagy műholdkapcsolaton keresztül történhet. A Bayraktar TB3 akár 50 órás repülési időt is kínál, szemben a TB2 maximális 27 órájával.

A Bayraktar TB3-at akár 150 méteres kifutópályákon való fel- és leszállásra tervezték, azzal a szándékkal, hogy a török TCG Anadolu repülőgép-hordozó a jövőben is üzemelhessen.

Érdemes megjegyezni, hogy a Baykar Technologies képviselői szerint a Bayrakar TB3 nem helyettesíti a TB2-t, hanem bővíti a török gyártó portfóliójában található UAV-k körét. Az új UAV sorozatgyártását 2024-re tervezik.
 

✅ TB3 First Flight​


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
The Armed Forces of Mali (FAMa) held a reception ceremony for another consignment of Turkish-made Bayraktar TB2 unmanned aerial vehicles (UAVs) on 4 January...

Media coverage of the event showed five TB2s, some of them armed with MAM-L laser-guided bombs, lined up on the apron next to the presidential pavilion at Bamako's Modibo Keita International Airport. The FAMa released a photograph showing one had the serial TZ-17D.

The FAMa previously displayed TB2s with serials running from TZ-01D to TZ-06D, so the latest reception ceremony appears to have brought the number delivered to Mali up to at least 17.
 
A török Baykar Haliuk Bayraktar vezérigazgatója három ukrajnai projektbe történő beruházásról beszélt.

Erre a kijevi védelmi iparágak nemzetközi fórumán került sor – írja az Ukrinform .

A Bayraktar TB2 hadműveleti-taktikai drónok gyártója, a török Baykar cég három 100 millió dolláros projektbe fektet be.

„Három fő befektetésünk van Ukrajnában. Az egyik egy gyár. Aztán itt van a szolgáltató központ és a központi iroda is… Ez egy körülbelül 100 millió dolláros beruházás, és a folyamat már folyamatban van. Az építkezés már megkezdődött. Körülbelül 1,5 évet vesz igénybe. Itt legalább 300 embert tervezünk foglalkoztatni. Az együttműködés folytatódik” – mondta Bayraktar.


Elkezdodot a gyár építése Kiev mellet. Az épíés kb egy évig fog tartani.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
r5V08VuaqCHpuTI3CbnWCPq7kjah0eIwZwXkXdbf.webp


Bayraktar TB2 completes autonomous barrel rolls – an unprecedented achievement in the history of world aviation...



Bayraktar TB2’s Barrel Roll...

During a recent test, a Bayraktar TB2-armed UAV performed a barrel roll manoeuvre, which paved the way for Baykar’s ongoing projects. The barrel roll is a demanding manoeuvre for a platform like Bayraktar TB2 powered by a 100 hp-class Rotax 912 engine. The propulsion system manufacturer doesn’t recommend usage at high bank angles for safety reasons because of the risk of failure in the fuel pump and lubrication systems. Baykar must have made adjustments to injection components to prevent a stoppage.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Bosnia finalizes agreement for 6 Bayraktar drones from Türkiye...

The first batch of Turkish drones is expected to arrive in January.