Be-200 Altair (Berjev, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 576
5 981
113
Messze van, de más lehetőség nincs mint az import hajtómüvek helyettesítése. A PD-14-et már certifikálták, jelenleg a PD-8 repülési tesztjei folynak az Il-76LL (repülési laboratóriumon). A PD-8 az új utasszállító gép a SSJ News-hoz készül, hogy kiváltsák a PS-90A-t, amibe francia alkatrészek is vannak. Mellette a Be-200CsSz remotorizációjára is szánják.
photo_2022-12-26_12-21-42_large.jpg



Egyébként két D-436TP sugárhajtómű és TA 12-60 segédhajtómű van a Be-200 gépeken.
2022 októberében Vjacseszlav Alekszandrovics Boguszlajevet(Motor Szics igazgatója) letartóztatták együttműködési tevékenység és Oroszország agresszor államként való megsegítésének gyanúja miatt. Bármelyik ország rendelhet ukrán hajtómüvet és viszont eleadja az oroszoknak.Lásd India a pr. 11356 -al.

Konosenko mindig megsemmisítésről beszél, mikor valamilyen gyárat vagy ipari létesítményt támadnak. A Motor Szics egy hatalmas komplexum.Amikor eltalálnak egy épületet egy Kalibr-NK(PL) rakétával , egy rakéta 450 kg-os robbanófeje nem tud megsemmisíteni egy gyáratcsak egy részét.:)
.
.
Biztos vagy benne, hogy a PD-14-et már certifikálták? Ősz elején még csak azt irták róla, hogy fel kell gyorsitani a folyamatot.
.
Előbb el kell készülnie tényleg az alap PD-8-nak is, ez megy a NG Szuperjetre, de azután kell még bőven továbbfejleszteni és gyártani belőle egy tengerálló, PD-8TP vagy valami hasonló nevü változatot. Ez csak látszólag kis ugrás, anno a D-436TP változatnak az első repülésétől a certifikálásig ez 5 év volt!
Kérdés, hogy Algéria addig tudja-e a gépét használni, vagy inkább kénytelenek lesznek pl a közben elkészülő kinai alternativára váltani.
.
Belelőttek pár rakétát a gyárba, ez biztos nem használt a gyárnak, de ami nagyobb baj nekik, hogy a dolgozói gárda is szétfuthatott. A hasznosabbja pedig már biztos valami külföldi állást is kapott.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 819
113
Amúgy szerintem az algír megrendelés pillanatában (de inkább már a bejelentés előtt) megrendelték a szükséges hajtóműveket, hogy ha a gép még nem is lesz meg, de legalább hajtómű legyen készleten. Plusz ahogy boki is mondta, azért Boguszlajev viszonylag rugalmasan kezelte az üzleti kérdéseket (legenda szerint nem egy új gyártású orosz Mi-8 hajtóműve is ugyanúgy Zaporozsjéból jött 2014 után), szóval akár strómanon keresztül akár direktbe, de ő a legnagyobb nyugalommal szállított.

Plusz érdekesség még mellé, hogy pont akkor tartóztatták le ősszel, mikor már erőteljesen tapogatózott az oroszok irányába, hogy kíméljétek meg az üzememet. Lecsukták Boguszlajevet, erre szinte másnap már szállt is a Kalibr az egyik üzemcsarnokba, de elvileg a gépeket már úgyis leszerelték és elvitték Ny-Ukrajnába.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Az a fő baj, hogy ez a Berijev annyira nem jó. Több összehasonlításon is elbukott. És nem is minőségi problémák vannak vele. Azon lehetne javítani. a konstrukciót kellene egy üres papírral újra kezdeni. A kis sebességű manóval van valami baj. Az meg lássuk be, egy tűzoltó repülőnél elsődleges.
 
  • Hűha
Reactions: ogretankHU

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
.
.
Biztos vagy benne, hogy a PD-14-et már certifikálták? Ősz elején még csak azt irták róla, hogy fel kell gyorsitani a folyamatot.
.
Előbb el kell készülnie tényleg az alap PD-8-nak is, ez megy a NG Szuperjetre, de azután kell még bőven továbbfejleszteni és gyártani belőle egy tengerálló, PD-8TP vagy valami hasonló nevü változatot. Ez csak látszólag kis ugrás, anno a D-436TP változatnak az első repülésétől a certifikálásig ez 5 év volt!
Kérdés, hogy Algéria addig tudja-e a gépét használni, vagy inkább kénytelenek lesznek pl a közben elkészülő kinai alternativára váltani.
.
Belelőttek pár rakétát a gyárba, ez biztos nem használt a gyárnak, de ami nagyobb baj nekik, hogy a dolgozói gárda is szétfuthatott. A hasznosabbja pedig már biztos valami külföldi állást is kapott.
A PD-14 az összes szükséges engedéllyel rendelkezik. A nyugatival is. Az Mz-21es is. Épp csak nem tudják gyártani.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12