Be-200 Altair (Berjev, Oroszország)

  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
Messze van, de más lehetőség nincs mint az import hajtómüvek helyettesítése. A PD-14-et már certifikálták, jelenleg a PD-8 repülési tesztjei folynak az Il-76LL (repülési laboratóriumon). A PD-8 az új utasszállító gép a SSJ News-hoz készül, hogy kiváltsák a PS-90A-t, amibe francia alkatrészek is vannak. Mellette a Be-200CsSz remotorizációjára is szánják.
photo_2022-12-26_12-21-42_large.jpg



Egyébként két D-436TP sugárhajtómű és TA 12-60 segédhajtómű van a Be-200 gépeken.
2022 októberében Vjacseszlav Alekszandrovics Boguszlajevet(Motor Szics igazgatója) letartóztatták együttműködési tevékenység és Oroszország agresszor államként való megsegítésének gyanúja miatt. Bármelyik ország rendelhet ukrán hajtómüvet és viszont eleadja az oroszoknak.Lásd India a pr. 11356 -al.

Konosenko mindig megsemmisítésről beszél, mikor valamilyen gyárat vagy ipari létesítményt támadnak. A Motor Szics egy hatalmas komplexum.Amikor eltalálnak egy épületet egy Kalibr-NK(PL) rakétával , egy rakéta 450 kg-os robbanófeje nem tud megsemmisíteni egy gyáratcsak egy részét.:)
.
.
Biztos vagy benne, hogy a PD-14-et már certifikálták? Ősz elején még csak azt irták róla, hogy fel kell gyorsitani a folyamatot.
.
Előbb el kell készülnie tényleg az alap PD-8-nak is, ez megy a NG Szuperjetre, de azután kell még bőven továbbfejleszteni és gyártani belőle egy tengerálló, PD-8TP vagy valami hasonló nevü változatot. Ez csak látszólag kis ugrás, anno a D-436TP változatnak az első repülésétől a certifikálásig ez 5 év volt!
Kérdés, hogy Algéria addig tudja-e a gépét használni, vagy inkább kénytelenek lesznek pl a közben elkészülő kinai alternativára váltani.
.
Belelőttek pár rakétát a gyárba, ez biztos nem használt a gyárnak, de ami nagyobb baj nekik, hogy a dolgozói gárda is szétfuthatott. A hasznosabbja pedig már biztos valami külföldi állást is kapott.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Amúgy szerintem az algír megrendelés pillanatában (de inkább már a bejelentés előtt) megrendelték a szükséges hajtóműveket, hogy ha a gép még nem is lesz meg, de legalább hajtómű legyen készleten. Plusz ahogy boki is mondta, azért Boguszlajev viszonylag rugalmasan kezelte az üzleti kérdéseket (legenda szerint nem egy új gyártású orosz Mi-8 hajtóműve is ugyanúgy Zaporozsjéból jött 2014 után), szóval akár strómanon keresztül akár direktbe, de ő a legnagyobb nyugalommal szállított.

Plusz érdekesség még mellé, hogy pont akkor tartóztatták le ősszel, mikor már erőteljesen tapogatózott az oroszok irányába, hogy kíméljétek meg az üzememet. Lecsukták Boguszlajevet, erre szinte másnap már szállt is a Kalibr az egyik üzemcsarnokba, de elvileg a gépeket már úgyis leszerelték és elvitték Ny-Ukrajnába.
 
Az a fő baj, hogy ez a Berijev annyira nem jó. Több összehasonlításon is elbukott. És nem is minőségi problémák vannak vele. Azon lehetne javítani. a konstrukciót kellene egy üres papírral újra kezdeni. A kis sebességű manóval van valami baj. Az meg lássuk be, egy tűzoltó repülőnél elsődleges.
 
  • Hűha
Reactions: Miskolci Ogre
.
.
Biztos vagy benne, hogy a PD-14-et már certifikálták? Ősz elején még csak azt irták róla, hogy fel kell gyorsitani a folyamatot.
.
Előbb el kell készülnie tényleg az alap PD-8-nak is, ez megy a NG Szuperjetre, de azután kell még bőven továbbfejleszteni és gyártani belőle egy tengerálló, PD-8TP vagy valami hasonló nevü változatot. Ez csak látszólag kis ugrás, anno a D-436TP változatnak az első repülésétől a certifikálásig ez 5 év volt!
Kérdés, hogy Algéria addig tudja-e a gépét használni, vagy inkább kénytelenek lesznek pl a közben elkészülő kinai alternativára váltani.
.
Belelőttek pár rakétát a gyárba, ez biztos nem használt a gyárnak, de ami nagyobb baj nekik, hogy a dolgozói gárda is szétfuthatott. A hasznosabbja pedig már biztos valami külföldi állást is kapott.
A PD-14 az összes szükséges engedéllyel rendelkezik. A nyugatival is. Az Mz-21es is. Épp csak nem tudják gyártani.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12