Be-200 Altair (Berjev, Oroszország)

Még ketto hamarosan elkészul
SJN9HCjPjs4.jpg

AZ1y-5dFkAc.jpg

Jv7lxclZ_0g.jpg

rk4F_1untTk.jpg
 
Tényleg jól néz ki, és a GT hajtóművel ill. a nyilazott szárnnyal ez a leggyorsabb amfíbia.

Ez az előnye egyben a legnagyobb hátránya is. Fel és leszálláskor csak kisebb hullámokkal szemben boldogul, ill. tűzoltásnál a nagy sebesség ront a hatékonyságán.

Ki tudja, talán 1 "kevésbé tetszetős" - egyenes szárnyú, turboprop - gép nagyobb piaci sikert jelentene. /Ezt mutatja a versenytársak - köztük a Bombardier - példája./
 
Megállapodást írt alá az ODK Szaturn és a Safran Aircraft Engines (Safran csoport) egy modifikált SaM146 kifejlesztéséről a Be-200 számára. A megállapodás szerint 3 év alatt kell elkészíteni az első prototípusokat. Több külföldiország is érdeklődik a Be-200 gép iránt. Ezzel az új (modern)hajtómüvel a régi ukrán hajtómüveket akarják kiváltani.

vZGN1OOl_JQ.jpg

EBdbPXUoNfQ.jpg

etD92AyfarE.jpg
 
Eddig már sok próbálkozás volt nyugati hajtóművel "tuningolt" exszovjet és orosz típusok eladására - siralmas eredménnyel. Így nem hiszem, hogy a cserehajtómű fellendítené e speciális gép piacát. /Pl. Kanadának nem a haltóművekkel volt gondja, hanem a gép alacsony sebességű manőverezhetőségével.../ :-(
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Eddig már sok próbálkozás volt nyugati hajtóművel "tuningolt" exszovjet és orosz típusok eladására - siralmas eredménnyel. Így nem hiszem, hogy a cserehajtómű fellendítené e speciális gép piacát. /Pl. Kanadának nem a haltóművekkel volt gondja, hanem a gép alacsony sebességű manőverezhetőségével.../ :-(

Ahogy elnézem csak ennek az amfíbiának hátrafelé nyilazottak a szárnyai, ami a nagyobb sebességhez igazodik. A többi hasonló gépnek egyenesek a szárnyai. Gondolom ez is szerepet játszik az alacsonyabb sebességű manőverezésben.
 
Ahogy elnézem csak ennek az amfíbiának hátrafelé nyilazottak a szárnyai, ami a nagyobb sebességhez igazodik. A többi hasonló gépnek egyenesek a szárnyai. Gondolom ez is szerepet játszik az alacsonyabb sebességű manőverezésben.
Jól látod. - Ráadásul a legtöbb vevő tűzoltógépet keres, ahol hátrány a nagy sebesség, viszont előny "lenne" a jó manőverezhetőség...
 
Jól látod. - Ráadásul a legtöbb vevő tűzoltógépet keres, ahol hátrány a nagy sebesség, viszont előny "lenne" a jó manőverezhetőség...

Ezt maguknak tervezték elsősorban az oroszok márpedig Szibéria marha nagy és marha kevés a reptér szóval nem árt ha gyors egy ilyen gép.
 
Két szerződést is aláírtak ma Gelendzsikben a "Gidroaviaszalon-2018" kiállításon. Egy amerikai cég 4 darab Be-200CSSZ-t rendelt + 6 -ra opció. Egy chilei cég pedig 2+3 Be-200CSSZ -t
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed