Be-200 Altair (Berjev, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 989
113
Még ketto hamarosan elkészul
SJN9HCjPjs4.jpg

AZ1y-5dFkAc.jpg

Jv7lxclZ_0g.jpg

rk4F_1untTk.jpg
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Tényleg jól néz ki, és a GT hajtóművel ill. a nyilazott szárnnyal ez a leggyorsabb amfíbia.

Ez az előnye egyben a legnagyobb hátránya is. Fel és leszálláskor csak kisebb hullámokkal szemben boldogul, ill. tűzoltásnál a nagy sebesség ront a hatékonyságán.

Ki tudja, talán 1 "kevésbé tetszetős" - egyenes szárnyú, turboprop - gép nagyobb piaci sikert jelentene. /Ezt mutatja a versenytársak - köztük a Bombardier - példája./
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 989
113
Megállapodást írt alá az ODK Szaturn és a Safran Aircraft Engines (Safran csoport) egy modifikált SaM146 kifejlesztéséről a Be-200 számára. A megállapodás szerint 3 év alatt kell elkészíteni az első prototípusokat. Több külföldiország is érdeklődik a Be-200 gép iránt. Ezzel az új (modern)hajtómüvel a régi ukrán hajtómüveket akarják kiváltani.

vZGN1OOl_JQ.jpg

EBdbPXUoNfQ.jpg

etD92AyfarE.jpg
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Eddig már sok próbálkozás volt nyugati hajtóművel "tuningolt" exszovjet és orosz típusok eladására - siralmas eredménnyel. Így nem hiszem, hogy a cserehajtómű fellendítené e speciális gép piacát. /Pl. Kanadának nem a haltóművekkel volt gondja, hanem a gép alacsony sebességű manőverezhetőségével.../ :-(
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Eddig már sok próbálkozás volt nyugati hajtóművel "tuningolt" exszovjet és orosz típusok eladására - siralmas eredménnyel. Így nem hiszem, hogy a cserehajtómű fellendítené e speciális gép piacát. /Pl. Kanadának nem a haltóművekkel volt gondja, hanem a gép alacsony sebességű manőverezhetőségével.../ :-(

Ahogy elnézem csak ennek az amfíbiának hátrafelé nyilazottak a szárnyai, ami a nagyobb sebességhez igazodik. A többi hasonló gépnek egyenesek a szárnyai. Gondolom ez is szerepet játszik az alacsonyabb sebességű manőverezésben.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ahogy elnézem csak ennek az amfíbiának hátrafelé nyilazottak a szárnyai, ami a nagyobb sebességhez igazodik. A többi hasonló gépnek egyenesek a szárnyai. Gondolom ez is szerepet játszik az alacsonyabb sebességű manőverezésben.
Jól látod. - Ráadásul a legtöbb vevő tűzoltógépet keres, ahol hátrány a nagy sebesség, viszont előny "lenne" a jó manőverezhetőség...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 339
113
Jól látod. - Ráadásul a legtöbb vevő tűzoltógépet keres, ahol hátrány a nagy sebesség, viszont előny "lenne" a jó manőverezhetőség...

Ezt maguknak tervezték elsősorban az oroszok márpedig Szibéria marha nagy és marha kevés a reptér szóval nem árt ha gyors egy ilyen gép.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 989
113
Két szerződést is aláírtak ma Gelendzsikben a "Gidroaviaszalon-2018" kiállításon. Egy amerikai cég 4 darab Be-200CSSZ-t rendelt + 6 -ra opció. Egy chilei cég pedig 2+3 Be-200CSSZ -t
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed