Az orosz - nemet egymas iranti vonzalomnak mar akkor is voltak jelei.A Bellingshausen ősi orosz név.
Egy tipikus se veled se nelkuled maig tarto kapcsolat ez kerem.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az orosz - nemet egymas iranti vonzalomnak mar akkor is voltak jelei.A Bellingshausen ősi orosz név.
Az orosz - nemet egymas iranti vonzalomnak mar akkor is voltak jelei.
Egy tipikus se veled se nelkuled maig tarto kapcsolat ez kerem.
Svájci gyártmányú (vagy osztrák?) hójáró gépet használnak ?Állásajánlatok az Orosz Antarktiszi Expedícióban.
Szeretnénk emlékeztetni mindenkit, hogy ez kemény munka a Föld leghidegebb régióiban. Ez nem lehetséges jó egészség, humorérzék, kölcsönös segítségnyújtás és a munkához való felelősségteljes hozzáállás nélkül. Tehát gondolja meg kétszer, és konzultáljon a családjával.
Fotó: Maxim Kurapov
Dízel erőmű mérnök
Feladatok:
- az antarktiszi állomás dízelerőművének munkájának megszervezése: a feladatok elosztása, a műszakok megszervezése, a tervezett megelőző karbantartás betartása, a vagyon elszámolása;
- jelentések készítése;
- a dízelgenerátor-készlet [DGU] és más DPP-berendezések és karbantartása, valamint javítása.
Követelmények:
- Férfiak, legfeljebb 60 évesek;
- Felsőfokú szakirányú végzettség vagy középfokú szakirányú végzettség 3 vagy több éves mérnöki tapasztalattal energetikai vállalatoknál;
- YMZ-motoros dízelgenerátor-készletek üzemeltetésében és javításában szerzett tapasztalat;
- a DGU független javítási képességei;
- Jó fizikai és mentális egészség;
- külföldi útlevél megléte, lehetőség külföldre utazni Oroszországból;
- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.
Feltételek:
- telelés az állomáson - 12 hónap + 1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;
- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;
- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére;
Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.
Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.
Közlekedési mérnök
Feladatok:
- az antarktiszi állomáson működő szállítási egység munkájának megszervezése: a feladatok elosztása, a megelőző karbantartás betartása, a vagyon elszámolása;
- jelentések készítése;
- a szállítási különítmény járműveinek és egyéb felszereléseinek szervezése, karbantartása és javítása.
Követelmények:
- férfi, 60 éves korig;
- Felsőfokú végzettség a szakterületen vagy középfokú szakirányú végzettség, 3 évnél hosszabb mérnöki tapasztalattal a közlekedési vállalatoknál;
- Tapasztalat a hazai [buldózerek, rakodók, lánctalpas motoros szánok, kerekes terepjárók] és az importált eszközök [ratrak Kassbohrer] speciális berendezéseinek üzemeltetésében és javításában;
- a közlekedési eszközök önjavítási készségei;
- jó fizikai és mentális egészség;
- útlevél megléte, lehetőség külföldre utazni Oroszországban;
- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.
Feltételek:
- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;
- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;
- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére;
Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.
Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.
Javító mérnök
Feladatok:
- az antarktiszi állomáson működő javítási és építési támogató csoport munkájának megszervezése: a feladatok elosztása, a tervezett megelőző karbantartás betartása, a vagyon elszámolása;
- jelentések készítése;
- az épületek, azok műszaki rendszerei és egyéb állomásberendezések szervezése, karbantartása és javítása.
Követelmények:
- férfi, 60 éves korig
- Felsőfokú szakirányú végzettség vagy középfokú szakirányú végzettség, 3 vagy több éves, az építőiparban mérnöki munkakörben szerzett tapasztalattal;
- Tapasztalat a javítási és építési szerszámokkal kapcsolatban;
- épületek, helyiségek és műszaki rendszerek önálló javítási készségei;
- jó fizikai és mentális egészség;
- külföldi útlevél megléte, az oroszországi külföldre utazás lehetősége;
- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokkal való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozás.
Feltételek:
- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;
- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;
- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére.
Az álláshirdetéssel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.
Kapcsolattartó személy: Vandyshev Roman, a műszaki osztály vezetője.
DES szerelő
Feladatok:
- Az antarktiszi állomás dízel erőművének működésének biztosítása: belsőégésű motorok és a kapcsolódó berendezések karbantartása és javítása, őrszolgálat.
Követelmények:
- Férfiak, legfeljebb 60 évesek;
- Középiskolai végzettség;
- YMZ-motoros dízel áramfejlesztő berendezések üzemeltetésében és javításában szerzett tapasztalat;
- Jó fizikai és mentális egészség;
- rendelkezésre áll az útlevél, a képesség, hogy külföldre Oroszország;
- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.
Feltételek:
- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;
- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;
- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére.
Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzokat a [email protected] címre kell küldeni.
Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.
Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzokat a [email protected] címre kell küldeni.
Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.
Villanyszerelő
Feladatok:
- Az antarktiszi állomás dízel erőművének üzemeltetése: a generátorok és a kapcsolódó berendezések karbantartása és javítása, őrszolgálat, az állomás elektromos berendezéseinek javítása.
Követelmények:
- férfi, 60 éves korig;
- Középiskolai végzettség;
- Dízelmotoros generátorok, elektromos berendezések üzemeltetésében és javításában szerzett tapasztalat;
- Jó fizikai és mentális egészség;
- útlevél megléte, külföldi utazás lehetősége RF;
- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.
Feltételek:
- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;
- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;
- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére;
Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.
Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE technológiai osztályának vezetője.
Szerelő-vezető
Feladatok:
- A közlekedés működésének biztosítása az antarktiszi állomáson: a járművek és a kapcsolódó berendezések karbantartása és javítása.
Követelmények:
- Férfiak, 60 éves korig;
- Magas szintű szakképzés;
- engedély a speciális berendezések működtetésére;
- Tapasztalat speciális járművek vagy teherautók üzemeltetésében és javításában;
- Jó fizikai és mentális egészség;
- külföldi útlevél megléte és az Oroszországon kívüli utazás lehetősége;
- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokkal való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozás.
Feltételek:
- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;
- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;
- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére.
Az álláshirdetéssel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.
Kapcsolattartó: Roman Vladimirovich Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.
Svájci gyártmányú (vagy osztrák?) hójáró gépet használnak ?
Epp most neztem az utolso keresoexpediciorol egy filmet talan a Spektrumon. Elveszett a tobb millios tenger alatti dron jelkimaradas miatt.Expedíció indul jövőre a sarkkutató Ernest Shackleton 1915-ben a Weddell-tengeren elsüllyedt Endurance nevű hajójának felkutatására – számolt be a vállalkozásról a The Guardian brit napilap online kiadása. Shackleton hajójának holléte az egyik legnagyobb tengeri rejtély azóta, hogy a hajó 1915-ben a déli-sarki jég fogságába került és elsüllyedt.
..
A sarkkutatás hőskorának ezt a jelképét sokáig lehetetlennek tartották megtalálni a szélsőséges antarktiszi környezet, “az ördögi körülmények” miatt, ahogy annak idején Shackleton jellemezte őket. Egy nagyszabású tudományos expedíció azonban a hétfői bejelentés szerint arra vállalkozik, hogy felkutassa a roncsot, felmérje állapotát és lefilmezze. Az Endurance22 a jövő év elején indul útnak egy jégtörő hajóval. Az expedíción nemzetközi tudóscsapat vesz részt, amelynek tagjai egyúttal a déli-sarki jeget és a klímaváltozás hatásait is tanulmányozzák.
Érdekes a cikk, dee... mostanában soha nem teszel linket a hírekhez. Már többször is akartam írni mostanában.Csodálatos ország ez az Ukrajna annak ellenére,hogy gazdaságilag már évtizedek óta nyakig űlnek a fekáliában kutatóbázist tartanak fenn az Antarktiszon és most vesznek egy használt brit jégtörő hajót is
Ukrajna jégtörőt tervez vásárolni az antarktiszi expedíciókhoz....
Ukrajna az év végéig megvásárolja Nagy-Britanniától a James Clark Ross nevű használt jégtörőt az antarktiszi expedíciókhoz. A brit fél ötmillió dollárért (mintegy 136,5 millió hrivnyáért) kész eladni a hajót. Erről Eugene Wild, a Nemzeti Antarktiszi Tudományos Központ igazgatója számolt be.
Az információ-tanácsadó ügynökség szerint a jégtörő megvásárlásáról szóló döntést a Miniszteri Kabinet hozta meg, amelyet most a Legfelsőbb Tanácsnak kell jóváhagynia.
A James Clark Ross hajót 1990-ben bocsátották vízre, és megvásárlása esetén Ukrajna 20-25 éves működésre számíthat. Igaz, a szakértők biztosítják, hogy "az ötmillió dolláros ár csak a jéghegy csúcsa, különösen a kiadási résznél".
Mint kiderült, az ukrán Miniszteri Kabinet a hajó megvásárlására 244,5 millió hrivnyát (kb. 9 millió dollár) különített el tartalékkal.
A dokumentum szerint a kabinet úgy döntött, hogy átcsoportosítja az állami költségvetésben 2021-re biztosított forrásokat az Oktatási és Tudományos Minisztériumnak, növelve a "Tudományos és tudományos és műszaki tevékenységek az Antarktisz állomáson "Akadémikus Vernadszkij" programra szánt összeget. Így ugyanekkora összeggel csökkentik az Ukrajna nemzetközi tudományos, műszaki és oktatási együttműködés terén vállalt kötelezettségeinek programjára, valamint az Európai Unió kutatási és innovációs keretprogramjában való részvételre elkülönített pénzeszközöket.
Most az Oktatási Minisztériumnak a pénzeszközök átcsoportosításáról kell megállapodnia a Verhovna Rada költségvetési ügyekkel foglalkozó bizottságával, a Pénzügyminisztériumnak pedig a szükséges módosításokat kell végrehajtania az állami költségvetés előirányzataiban.
Az Oktatási és Tudományos Minisztérium nagy sikernek tartja a brit jégtörő megvásárlását, mivel ilyen hajók 15-20 évente egyszer jelennek meg a piacon - ez egy "úszó intézet" nyolc laboratóriummal és a fedélzeten akár 50 tudós elhelyezésére is alkalmas. Az Oktatási és Tudományos Minisztérium szerint a jégtörőt idén vásárolják meg. Kutatási célokra fogják használni - antarktiszi expedíciókhoz és a világ óceánjainak kutatásához.
Szergej Skarlet oktatási és tudományos miniszter szerint a sarkvidéki és oceanográfiai kutatások fejlesztése az emberiség egyik prioritása a 21. században, és Ukrajna azon 30 ország közé tartozik, amelyeknek egész évben állomásai vannak az Antarktiszon.
"És ez nemcsak hatalmas presztízst jelent államunk számára, hanem bőséges lehetőséget az ukrán tudósok számára, hogy világszinten dolgozzanak, és részt vegyenek a globális problémák megoldásában" - mondta Shkarlet.
Elmondása szerint az oceanográfiai jégtörő lehetővé teszi az ukrán tudósok számára, hogy hosszú szünet után visszatérjenek a világtenger tanulmányozásához, és kutatási és logisztikai konzorciumokat hozzanak létre más országokkal, és a jövőben - nemcsak az Antarktiszon, hanem az Északi-sarkvidéken, és ha szükséges, más óceáni régiókban is dolgozhassanak.
A saját hajó rendelkezésre állása segít megoldani a logisztikai problémákat az "Akademik Vernadszkij" állomáson, amely csak tengeren érhető el az antarktiszi nyár rövid időszakában, amikor az óceánt nem köti jég. Most az éves és szezonális expedíciók és rakományok szállítására Ukrajnának minden évben külföldi hajókat kell bérelnie.
Én lefordítom a tisztelt nagyérdemű "közösségnek" az orosz cikkeket de jogos a felvetésed itt az eredeti erről szóló ukrán híradás...Érdekes a cikk, dee... mostanában soha nem teszel linket a hírekhez. Már többször is akartam írni mostanában.