[BIZTPOL] Antarktisz (Déli-sarkvidék)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 405
36 391
113
Az orosz - nemet egymas iranti vonzalomnak mar akkor is voltak jelei.
Egy tipikus se veled se nelkuled maig tarto kapcsolat ez kerem.

A balti németek, főleg a balti német nemesség a cári Oroszországban jelentős szerepet játszottak. A vezető tudósok, felfedezők között pl. eléggé felül voltak reprezentálva, meg a tisztikarban is.
Nem vonzalomból, hanem mert az Orosz Birodalom volt a hazájuk.

 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 893
25 826
113
"Június 8-án, az Óceánok Világnapján a National Geographic óceánként ismerte el az Antarktiszt körülvevő Déli-óceánt. A National Geographic 1915 óta gyárt térképeket, azóta a Jeges-tengerrel együtt 4 óceánt ismert el Földünk felszínén. Június 8-a, az Óceánok Világnapja alkalmából 2021-től egy ötödik óceánnal bővül a lista. A Déli-óceán az Antarktiszt körülvevő víztömeget jelenti.
..
A többi óceánt az őket körülvevő kontinensek definiálják, ezzel szemben a Déli-óceánt az áramlatok. A Nyugati-Szél-áramlás nagyjából a déli szélesség 60. foka mentén futja körbe az Antarktiszt, ez lehet végső soron a Déli-óceán határa. Itt a víz kevésbé sós és sokkal hidegebb mint a zónán kívül."
..
szabea93-ocean2.png-2021-06-16-13-01-56.png
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 893
25 826
113
Expedíció indul jövőre a sarkkutató Ernest Shackleton 1915-ben a Weddell-tengeren elsüllyedt Endurance nevű hajójának felkutatására – számolt be a vállalkozásról a The Guardian brit napilap online kiadása. Shackleton hajójának holléte az egyik legnagyobb tengeri rejtély azóta, hogy a hajó 1915-ben a déli-sarki jég fogságába került és elsüllyedt.
..
A sarkkutatás hőskorának ezt a jelképét sokáig lehetetlennek tartották megtalálni a szélsőséges antarktiszi környezet, “az ördögi körülmények” miatt, ahogy annak idején Shackleton jellemezte őket. Egy nagyszabású tudományos expedíció azonban a hétfői bejelentés szerint arra vállalkozik, hogy felkutassa a roncsot, felmérje állapotát és lefilmezze. Az Endurance22 a jövő év elején indul útnak egy jégtörő hajóval. Az expedíción nemzetközi tudóscsapat vesz részt, amelynek tagjai egyúttal a déli-sarki jeget és a klímaváltozás hatásait is tanulmányozzák.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 893
25 826
113
Lehet gondolkodni!
Kiemeltem az expedíció leglényegesebb elemét!
---
"The expedition, called Endurance22, is due to depart from Cape Town in early February 2022, a month after the 100th anniversary of Shackleton’s death on 5 January 1922 in South Georgia in the South Atlantic."
..
"Endurance22 will face long odds in its quest to locate, survey and film the wreck, which is thought to lie in about 3,000 metres (9,843 feet) of water. The last expedition to reach the wreck site, in 2019, was forced to abandon the search by encroaching sea-ice and loss of equipment."
..
"Leading the Endurance22 expedition will be British polar explorer, Dr John Shears, who also led the 2019 expedition, and Falklands-born maritime archaeologist, and a Trustee of the Falklands Maritime Heritage Trust, Mensun Bound. A team of 50 will be on board the SA Agulhas II, including the British-born American explorer, Richard Garriott, who made headlines in 2008 when he joined a Soyuz mission to the International Space station as a private astronaut. In March 2021, Garriott, who is President of The Explorers Club, tackled the depths of the oceans, when he dived in a submersible a record-breaking 10,973m (36,000ft) into the Mariana Trench in the Western Pacific."
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 893
25 826
113
"Amennyiben jövőre sikerül megtalálni az Endurance-t, amely valószínűleg nagyjából 3000 méteres mélységben fekszik és lehetséges, hogy a hideg áramlásoknak köszönhetően még mindig épségben van, a csapat nem hozhat el róla semmilyen tárgyat. Mindössze a dokumentálására és az esetlegesen rajta talált élőlények mintavételére lesz lehetőség, mivel védett történelmi emlékműnek nyilvánították, pontosabban akkor fogják emlékműnek nyilvánítani, amikor először megpillantják."
 
W

Wilson

Guest
Állásajánlatok az Orosz Antarktiszi Expedícióban.

Szeretnénk emlékeztetni mindenkit, hogy ez kemény munka a Föld leghidegebb régióiban. Ez nem lehetséges jó egészség, humorérzék, kölcsönös segítségnyújtás és a munkához való felelősségteljes hozzáállás nélkül. Tehát gondolja meg kétszer, és konzultáljon a családjával.

49612216d4716cfd8dac2.jpg

Fotó: Maxim Kurapov

Dízel erőmű mérnök

Feladatok:

- az antarktiszi állomás dízelerőművének munkájának megszervezése: a feladatok elosztása, a műszakok megszervezése, a tervezett megelőző karbantartás betartása, a vagyon elszámolása;

- jelentések készítése;

- a dízelgenerátor-készlet [DGU] és más DPP-berendezések és karbantartása, valamint javítása.

Követelmények:

- Férfiak, legfeljebb 60 évesek;

- Felsőfokú szakirányú végzettség vagy középfokú szakirányú végzettség 3 vagy több éves mérnöki tapasztalattal energetikai vállalatoknál;

- YMZ-motoros dízelgenerátor-készletek üzemeltetésében és javításában szerzett tapasztalat;

- a DGU független javítási képességei;

- Jó fizikai és mentális egészség;

- külföldi útlevél megléte, lehetőség külföldre utazni Oroszországból;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap + 1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére;

Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.


Közlekedési mérnök

Feladatok:

- az antarktiszi állomáson működő szállítási egység munkájának megszervezése: a feladatok elosztása, a megelőző karbantartás betartása, a vagyon elszámolása;

- jelentések készítése;

- a szállítási különítmény járműveinek és egyéb felszereléseinek szervezése, karbantartása és javítása.

Követelmények:

- férfi, 60 éves korig;

- Felsőfokú végzettség a szakterületen vagy középfokú szakirányú végzettség, 3 évnél hosszabb mérnöki tapasztalattal a közlekedési vállalatoknál;

- Tapasztalat a hazai [buldózerek, rakodók, lánctalpas motoros szánok, kerekes terepjárók] és az importált eszközök [ratrak Kassbohrer] speciális berendezéseinek üzemeltetésében és javításában;

- a közlekedési eszközök önjavítási készségei;

- jó fizikai és mentális egészség;

- útlevél megléte, lehetőség külföldre utazni Oroszországban;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére;

Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.


Javító mérnök

Feladatok:

- az antarktiszi állomáson működő javítási és építési támogató csoport munkájának megszervezése: a feladatok elosztása, a tervezett megelőző karbantartás betartása, a vagyon elszámolása;

- jelentések készítése;

- az épületek, azok műszaki rendszerei és egyéb állomásberendezések szervezése, karbantartása és javítása.

Követelmények:

- férfi, 60 éves korig

- Felsőfokú szakirányú végzettség vagy középfokú szakirányú végzettség, 3 vagy több éves, az építőiparban mérnöki munkakörben szerzett tapasztalattal;

- Tapasztalat a javítási és építési szerszámokkal kapcsolatban;

- épületek, helyiségek és műszaki rendszerek önálló javítási készségei;

- jó fizikai és mentális egészség;

- külföldi útlevél megléte, az oroszországi külföldre utazás lehetősége;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokkal való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozás.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére.

Az álláshirdetéssel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.

Kapcsolattartó személy: Vandyshev Roman, a műszaki osztály vezetője.


DES szerelő

Feladatok:

- Az antarktiszi állomás dízel erőművének működésének biztosítása: belsőégésű motorok és a kapcsolódó berendezések karbantartása és javítása, őrszolgálat.

Követelmények:

- Férfiak, legfeljebb 60 évesek;

- Középiskolai végzettség;

- YMZ-motoros dízel áramfejlesztő berendezések üzemeltetésében és javításában szerzett tapasztalat;

- Jó fizikai és mentális egészség;

- rendelkezésre áll az útlevél, a képesség, hogy külföldre Oroszország;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére.

Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzokat a [email protected] címre kell küldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.



Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzokat a [email protected] címre kell küldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.


Villanyszerelő

Feladatok:

- Az antarktiszi állomás dízel erőművének üzemeltetése: a generátorok és a kapcsolódó berendezések karbantartása és javítása, őrszolgálat, az állomás elektromos berendezéseinek javítása.

Követelmények:

- férfi, 60 éves korig;

- Középiskolai végzettség;

- Dízelmotoros generátorok, elektromos berendezések üzemeltetésében és javításában szerzett tapasztalat;

- Jó fizikai és mentális egészség;

- útlevél megléte, külföldi utazás lehetősége RF;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére;

Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE technológiai osztályának vezetője.


Szerelő-vezető

Feladatok:

- A közlekedés működésének biztosítása az antarktiszi állomáson: a járművek és a kapcsolódó berendezések karbantartása és javítása.

Követelmények:

- Férfiak, 60 éves korig;

- Magas szintű szakképzés;

- engedély a speciális berendezések működtetésére;

- Tapasztalat speciális járművek vagy teherautók üzemeltetésében és javításában;

- Jó fizikai és mentális egészség;

- külföldi útlevél megléte és az Oroszországon kívüli utazás lehetősége;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokkal való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozás.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére.

Az álláshirdetéssel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vladimirovich Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.
 

Leonidas

Well-Known Member
2019. október 16.
2 629
3 428
113
Állásajánlatok az Orosz Antarktiszi Expedícióban.

Szeretnénk emlékeztetni mindenkit, hogy ez kemény munka a Föld leghidegebb régióiban. Ez nem lehetséges jó egészség, humorérzék, kölcsönös segítségnyújtás és a munkához való felelősségteljes hozzáállás nélkül. Tehát gondolja meg kétszer, és konzultáljon a családjával.

49612216d4716cfd8dac2.jpg

Fotó: Maxim Kurapov

Dízel erőmű mérnök

Feladatok:

- az antarktiszi állomás dízelerőművének munkájának megszervezése: a feladatok elosztása, a műszakok megszervezése, a tervezett megelőző karbantartás betartása, a vagyon elszámolása;

- jelentések készítése;

- a dízelgenerátor-készlet [DGU] és más DPP-berendezések és karbantartása, valamint javítása.

Követelmények:

- Férfiak, legfeljebb 60 évesek;

- Felsőfokú szakirányú végzettség vagy középfokú szakirányú végzettség 3 vagy több éves mérnöki tapasztalattal energetikai vállalatoknál;

- YMZ-motoros dízelgenerátor-készletek üzemeltetésében és javításában szerzett tapasztalat;

- a DGU független javítási képességei;

- Jó fizikai és mentális egészség;

- külföldi útlevél megléte, lehetőség külföldre utazni Oroszországból;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap + 1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére;

Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.


Közlekedési mérnök

Feladatok:

- az antarktiszi állomáson működő szállítási egység munkájának megszervezése: a feladatok elosztása, a megelőző karbantartás betartása, a vagyon elszámolása;

- jelentések készítése;

- a szállítási különítmény járműveinek és egyéb felszereléseinek szervezése, karbantartása és javítása.

Követelmények:

- férfi, 60 éves korig;

- Felsőfokú végzettség a szakterületen vagy középfokú szakirányú végzettség, 3 évnél hosszabb mérnöki tapasztalattal a közlekedési vállalatoknál;

- Tapasztalat a hazai [buldózerek, rakodók, lánctalpas motoros szánok, kerekes terepjárók] és az importált eszközök [ratrak Kassbohrer] speciális berendezéseinek üzemeltetésében és javításában;

- a közlekedési eszközök önjavítási készségei;

- jó fizikai és mentális egészség;

- útlevél megléte, lehetőség külföldre utazni Oroszországban;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére;

Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.


Javító mérnök

Feladatok:

- az antarktiszi állomáson működő javítási és építési támogató csoport munkájának megszervezése: a feladatok elosztása, a tervezett megelőző karbantartás betartása, a vagyon elszámolása;

- jelentések készítése;

- az épületek, azok műszaki rendszerei és egyéb állomásberendezések szervezése, karbantartása és javítása.

Követelmények:

- férfi, 60 éves korig

- Felsőfokú szakirányú végzettség vagy középfokú szakirányú végzettség, 3 vagy több éves, az építőiparban mérnöki munkakörben szerzett tapasztalattal;

- Tapasztalat a javítási és építési szerszámokkal kapcsolatban;

- épületek, helyiségek és műszaki rendszerek önálló javítási készségei;

- jó fizikai és mentális egészség;

- külföldi útlevél megléte, az oroszországi külföldre utazás lehetősége;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokkal való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozás.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére.

Az álláshirdetéssel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.

Kapcsolattartó személy: Vandyshev Roman, a műszaki osztály vezetője.


DES szerelő

Feladatok:

- Az antarktiszi állomás dízel erőművének működésének biztosítása: belsőégésű motorok és a kapcsolódó berendezések karbantartása és javítása, őrszolgálat.

Követelmények:

- Férfiak, legfeljebb 60 évesek;

- Középiskolai végzettség;

- YMZ-motoros dízel áramfejlesztő berendezések üzemeltetésében és javításában szerzett tapasztalat;

- Jó fizikai és mentális egészség;

- rendelkezésre áll az útlevél, a képesség, hogy külföldre Oroszország;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére.

Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzokat a [email protected] címre kell küldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.



Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzokat a [email protected] címre kell küldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.


Villanyszerelő

Feladatok:

- Az antarktiszi állomás dízel erőművének üzemeltetése: a generátorok és a kapcsolódó berendezések karbantartása és javítása, őrszolgálat, az állomás elektromos berendezéseinek javítása.

Követelmények:

- férfi, 60 éves korig;

- Középiskolai végzettség;

- Dízelmotoros generátorok, elektromos berendezések üzemeltetésében és javításában szerzett tapasztalat;

- Jó fizikai és mentális egészség;

- útlevél megléte, külföldi utazás lehetősége RF;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokban való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozási munkák.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére;

Az álláshellyel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vandyshev, a RAE technológiai osztályának vezetője.


Szerelő-vezető

Feladatok:

- A közlekedés működésének biztosítása az antarktiszi állomáson: a járművek és a kapcsolódó berendezések karbantartása és javítása.

Követelmények:

- Férfiak, 60 éves korig;

- Magas szintű szakképzés;

- engedély a speciális berendezések működtetésére;

- Tapasztalat speciális járművek vagy teherautók üzemeltetésében és javításában;

- Jó fizikai és mentális egészség;

- külföldi útlevél megléte és az Oroszországon kívüli utazás lehetősége;

- További ismeretek és készségek: angol nyelvtudás, számítógépes tervezőprogramokkal való munkavégzés, elektromos és gázhegesztés, esztergályozás.

Feltételek:

- telelés az állomáson - 12 hónap +1-3 hónap. - az állomásra való szállítás és a visszaszállítás;

- határozott idejű munkaszerződés az expedíción;

- szállítás, szállás, ruházat, étkezés - a munkáltató költségére.

Az álláshirdetéssel kapcsolatos további kérdéseket és önéletrajzot a [email protected] címre kérjük elküldeni.

Kapcsolattartó: Roman Vladimirovich Vandyshev, a RAE műszaki osztályának vezetője.
Svájci gyártmányú (vagy osztrák?) hójáró gépet használnak ? :eek:
 
W

Wilson

Guest
Svájci gyártmányú (vagy osztrák?) hójáró gépet használnak ? :eek:

Oroszországban nem gyártanak ratrakot amit alapvetően sípályák karbantartására kialakítására használnak.

 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Ha valaki magánszemélyként ellenállhatatlan vágyat érezne arra, hogy az Antarktiszra menjen valamilyen okból, és ezért cserébe hajlandó némi csekélyke anyagi áldozatra is, akkor pár lehetőség:





 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 902
72 889
113
Expedíció indul jövőre a sarkkutató Ernest Shackleton 1915-ben a Weddell-tengeren elsüllyedt Endurance nevű hajójának felkutatására – számolt be a vállalkozásról a The Guardian brit napilap online kiadása. Shackleton hajójának holléte az egyik legnagyobb tengeri rejtély azóta, hogy a hajó 1915-ben a déli-sarki jég fogságába került és elsüllyedt.
..
A sarkkutatás hőskorának ezt a jelképét sokáig lehetetlennek tartották megtalálni a szélsőséges antarktiszi környezet, “az ördögi körülmények” miatt, ahogy annak idején Shackleton jellemezte őket. Egy nagyszabású tudományos expedíció azonban a hétfői bejelentés szerint arra vállalkozik, hogy felkutassa a roncsot, felmérje állapotát és lefilmezze. Az Endurance22 a jövő év elején indul útnak egy jégtörő hajóval. Az expedíción nemzetközi tudóscsapat vesz részt, amelynek tagjai egyúttal a déli-sarki jeget és a klímaváltozás hatásait is tanulmányozzák.
Epp most neztem az utolso keresoexpediciorol egy filmet talan a Spektrumon. Elveszett a tobb millios tenger alatti dron jelkimaradas miatt.
 
W

Wilson

Guest
Csodálatos ország ez az Ukrajna annak ellenére,hogy gazdaságilag már évtizedek óta nyakig űlnek a fekáliában kutatóbázist tartanak fenn az Antarktiszon és most vesznek egy használt brit jégtörő hajót is:)


Ukrajna jégtörőt tervez vásárolni az antarktiszi expedíciókhoz....

Ukrajna az év végéig megvásárolja Nagy-Britanniától a James Clark Ross nevű használt jégtörőt az antarktiszi expedíciókhoz. A brit fél ötmillió dollárért (mintegy 136,5 millió hrivnyáért) kész eladni a hajót. Erről Eugene Wild, a Nemzeti Antarktiszi Tudományos Központ igazgatója számolt be.

Az információ-tanácsadó ügynökség szerint a jégtörő megvásárlásáról szóló döntést a Miniszteri Kabinet hozta meg, amelyet most a Legfelsőbb Tanácsnak kell jóváhagynia.

ukraina-do-kontsa-0_main.jpeg


A James Clark Ross hajót 1990-ben bocsátották vízre, és megvásárlása esetén Ukrajna 20-25 éves működésre számíthat. Igaz, a szakértők biztosítják, hogy "az ötmillió dolláros ár csak a jéghegy csúcsa, különösen a kiadási résznél".

Mint kiderült, az ukrán Miniszteri Kabinet a hajó megvásárlására 244,5 millió hrivnyát (kb. 9 millió dollár) különített el tartalékkal.

A dokumentum szerint a kabinet úgy döntött, hogy átcsoportosítja az állami költségvetésben 2021-re biztosított forrásokat az Oktatási és Tudományos Minisztériumnak, növelve a "Tudományos és tudományos és műszaki tevékenységek az Antarktisz állomáson "Akadémikus Vernadszkij" programra szánt összeget. Így ugyanekkora összeggel csökkentik az Ukrajna nemzetközi tudományos, műszaki és oktatási együttműködés terén vállalt kötelezettségeinek programjára, valamint az Európai Unió kutatási és innovációs keretprogramjában való részvételre elkülönített pénzeszközöket.

Most az Oktatási Minisztériumnak a pénzeszközök átcsoportosításáról kell megállapodnia a Verhovna Rada költségvetési ügyekkel foglalkozó bizottságával, a Pénzügyminisztériumnak pedig a szükséges módosításokat kell végrehajtania az állami költségvetés előirányzataiban.

Az Oktatási és Tudományos Minisztérium nagy sikernek tartja a brit jégtörő megvásárlását, mivel ilyen hajók 15-20 évente egyszer jelennek meg a piacon - ez egy "úszó intézet" nyolc laboratóriummal és a fedélzeten akár 50 tudós elhelyezésére is alkalmas. Az Oktatási és Tudományos Minisztérium szerint a jégtörőt idén vásárolják meg. Kutatási célokra fogják használni - antarktiszi expedíciókhoz és a világ óceánjainak kutatásához.

Szergej Skarlet oktatási és tudományos miniszter szerint a sarkvidéki és oceanográfiai kutatások fejlesztése az emberiség egyik prioritása a 21. században, és Ukrajna azon 30 ország közé tartozik, amelyeknek egész évben állomásai vannak az Antarktiszon.

"És ez nemcsak hatalmas presztízst jelent államunk számára, hanem bőséges lehetőséget az ukrán tudósok számára, hogy világszinten dolgozzanak, és részt vegyenek a globális problémák megoldásában" - mondta Shkarlet.

Elmondása szerint az oceanográfiai jégtörő lehetővé teszi az ukrán tudósok számára, hogy hosszú szünet után visszatérjenek a világtenger tanulmányozásához, és kutatási és logisztikai konzorciumokat hozzanak létre más országokkal, és a jövőben - nemcsak az Antarktiszon, hanem az Északi-sarkvidéken, és ha szükséges, más óceáni régiókban is dolgozhassanak.

A saját hajó rendelkezésre állása segít megoldani a logisztikai problémákat az "Akademik Vernadszkij" állomáson, amely csak tengeren érhető el az antarktiszi nyár rövid időszakában, amikor az óceánt nem köti jég. Most az éves és szezonális expedíciók és rakományok szállítására Ukrajnának minden évben külföldi hajókat kell bérelnie.
 

Leonidas

Well-Known Member
2019. október 16.
2 629
3 428
113
Csodálatos ország ez az Ukrajna annak ellenére,hogy gazdaságilag már évtizedek óta nyakig űlnek a fekáliában kutatóbázist tartanak fenn az Antarktiszon és most vesznek egy használt brit jégtörő hajót is:)


Ukrajna jégtörőt tervez vásárolni az antarktiszi expedíciókhoz....

Ukrajna az év végéig megvásárolja Nagy-Britanniától a James Clark Ross nevű használt jégtörőt az antarktiszi expedíciókhoz. A brit fél ötmillió dollárért (mintegy 136,5 millió hrivnyáért) kész eladni a hajót. Erről Eugene Wild, a Nemzeti Antarktiszi Tudományos Központ igazgatója számolt be.

Az információ-tanácsadó ügynökség szerint a jégtörő megvásárlásáról szóló döntést a Miniszteri Kabinet hozta meg, amelyet most a Legfelsőbb Tanácsnak kell jóváhagynia.

ukraina-do-kontsa-0_main.jpeg


A James Clark Ross hajót 1990-ben bocsátották vízre, és megvásárlása esetén Ukrajna 20-25 éves működésre számíthat. Igaz, a szakértők biztosítják, hogy "az ötmillió dolláros ár csak a jéghegy csúcsa, különösen a kiadási résznél".

Mint kiderült, az ukrán Miniszteri Kabinet a hajó megvásárlására 244,5 millió hrivnyát (kb. 9 millió dollár) különített el tartalékkal.

A dokumentum szerint a kabinet úgy döntött, hogy átcsoportosítja az állami költségvetésben 2021-re biztosított forrásokat az Oktatási és Tudományos Minisztériumnak, növelve a "Tudományos és tudományos és műszaki tevékenységek az Antarktisz állomáson "Akadémikus Vernadszkij" programra szánt összeget. Így ugyanekkora összeggel csökkentik az Ukrajna nemzetközi tudományos, műszaki és oktatási együttműködés terén vállalt kötelezettségeinek programjára, valamint az Európai Unió kutatási és innovációs keretprogramjában való részvételre elkülönített pénzeszközöket.

Most az Oktatási Minisztériumnak a pénzeszközök átcsoportosításáról kell megállapodnia a Verhovna Rada költségvetési ügyekkel foglalkozó bizottságával, a Pénzügyminisztériumnak pedig a szükséges módosításokat kell végrehajtania az állami költségvetés előirányzataiban.

Az Oktatási és Tudományos Minisztérium nagy sikernek tartja a brit jégtörő megvásárlását, mivel ilyen hajók 15-20 évente egyszer jelennek meg a piacon - ez egy "úszó intézet" nyolc laboratóriummal és a fedélzeten akár 50 tudós elhelyezésére is alkalmas. Az Oktatási és Tudományos Minisztérium szerint a jégtörőt idén vásárolják meg. Kutatási célokra fogják használni - antarktiszi expedíciókhoz és a világ óceánjainak kutatásához.

Szergej Skarlet oktatási és tudományos miniszter szerint a sarkvidéki és oceanográfiai kutatások fejlesztése az emberiség egyik prioritása a 21. században, és Ukrajna azon 30 ország közé tartozik, amelyeknek egész évben állomásai vannak az Antarktiszon.

"És ez nemcsak hatalmas presztízst jelent államunk számára, hanem bőséges lehetőséget az ukrán tudósok számára, hogy világszinten dolgozzanak, és részt vegyenek a globális problémák megoldásában" - mondta Shkarlet.

Elmondása szerint az oceanográfiai jégtörő lehetővé teszi az ukrán tudósok számára, hogy hosszú szünet után visszatérjenek a világtenger tanulmányozásához, és kutatási és logisztikai konzorciumokat hozzanak létre más országokkal, és a jövőben - nemcsak az Antarktiszon, hanem az Északi-sarkvidéken, és ha szükséges, más óceáni régiókban is dolgozhassanak.

A saját hajó rendelkezésre állása segít megoldani a logisztikai problémákat az "Akademik Vernadszkij" állomáson, amely csak tengeren érhető el az antarktiszi nyár rövid időszakában, amikor az óceánt nem köti jég. Most az éves és szezonális expedíciók és rakományok szállítására Ukrajnának minden évben külföldi hajókat kell bérelnie.
Érdekes a cikk, dee... mostanában soha nem teszel linket a hírekhez. Már többször is akartam írni mostanában. ;)
 
W

Wilson

Guest

VIDEÓAJÁNLÓ: A DÉLI-SARKI ÉLET LEGINKÁBB EGY MARSI EXPEDÍCIÓRA EMLÉKEZTET...​


Kint –60 fok van, süvít a szél, nemrég ért véget a 6 hónapig tartó sötétség, és a kollégáidon kívül az egyetlen élőlények az üvegházban vannak. Az egyik folyosóról egy mentőhajó nyílik, saját erőművel, ami a normál rendszerek összeomlása esetén életben tartja a személyzetet. Ez nem egy sci-fi film kezdete, hanem a déli sarkon dolgozó amerikaiak mindennapjait jelenti.

Hol?​

Ebbe enged páratlan betekintést Viktor Barricklow 2019 októberében készült és 2020 januárjában publikált videója, amiben körbevezet bennünket a déli sarkon található, amerikai Amundsen–Scott déli-sarki kutatóállomáson. Itt 40–150 fő dolgozik egész évben, elsősorban légköri és asztrofizikai kutatásokkal foglalkozó szakemberek és az állomást működtető személyzet. A kétszintes, 7400 négyzetméternyi területű új állomást 2008-ban nyitották meg, amely az 1975-ben létrehozott, geodézikus kupola alá berendezett, szűkös és elavult elődjét váltotta.

Ki?​

Viktor Barricklow amatőr fotós és videós, aki az Egyesült Államok Antarktiszi Programjának (USAP) logisztikai és ellátási munkatársaként dolgozott 2019 februárja és 2019 októbere között, az antarktiszi tél során. Barricklownak nem ez az első áttelelése a déli sarkon, 2017 nagy részét is ott töltötte.

Mit?​

A logisztikus 43 perces videója alatt bemutatja az Amundsen–Scott állomás minden szegletét, a hatalmas kosárlabdapályától a számítógépes kutatólaborokon és közösségi tereken át a szűk lakószobákig. Barricklow néha az állomásról kilépve konstatálja, hogy a gyönyörű időjárás és 24 órás napfény ellenére pólóban nagyon hideg van a déli sarkon. Kiderülnek a videóból azért kevésbé egyértelmű dolgok is, mint hogy az állomáson van egy növényekkel teli üvegház, egy gitárokkal és erősítőkkel felszerelt szoba, egy könyvtár és egy építőszoba is. Ha pedig a jég alá vájt alagutakba épített üzemanyagtároló rendszerrel és erőművel valami baj történne az antarktiszi tél közepén, akkor sincs katasztrófa, mert az állomás egyik szeglete független áramellátással rendelkezik és lényegében mentőhajóként funkcionál a "legénység" számára.

A videó során az állomás teljesen kihaltnak tűnik, de ennek nem földönkívüliek megjelenése az oka, hanem az, hogy Barricklow a videóját hajnali három körül forgatta, hogy ne zavarja kollégáit. Télen az Amundsen–Scott állomáson a legtöbb kutató csillagászati és asztrofizikai obszervatóriumok, az IceCube neutrínó detektor és a déli-sarki teleszkóp működtetésével van elfoglalva, a többiek pedig az állomás működtetéséért felelnek. Ezek közel napi 100 gigabájt adatot továbbítanak a déli sarkról kommunikációs műholdakon keresztül, lefoglalva az állomás internetes sávszélességének túlnyomó részét. Mivel a jeges kontinensre nincs bekötve az internet, Barricklow a hosszú videót már csak hazaérkezése után tudta feltölteni.