Hwasong-15 ICBM: RD-251 rakétamotorok, kb. 80 tonnás tolóerő, a Hwasong-14 ICBM -hez képest 50% -al több hajtóanyag, kb. 1000 kg hasznos terhet tud kb. 13000 km -re eljuttatni (kisebb távolságra nagyobbat). Legalább is ezeket kalkulálják:
https://www.38north.org/2017/11/melleman113017/
Lefordítom a cikket mert szerintem a 38 North elég jó forrás és érdekes információkat tartalmaz...
Az Észak-Korea által a November 29-i végrehajtott tesztről kiadott fotók és videók azt mutatják, hogy a Hwasong-15 nem a Hwasong-14 módosított változata, mint azt a repülési adatok alapján előzetesen feltételezték.
A Hwasong-15 lényegesen nagyobb, mint a Hwasong-14, és a kezdeti számítások azt mutatják hogy az új rakéta képes egy közepes méretű nukleáris fegyvert szállítani az amerikai kontinens bármely nagyvárosába.
A Hwasong-15 elég nagy és elég erős ahhoz, hogy egyszerű csalikat vagy más zavaró eszközöket szállítson, amelyek célja az USA nemzeti rakétavédelmi (NMD) rendszerének kijátszása.
Néhány további repülési tesztre van szükség a Hwasong-15 teljesítményének és megbízhatóságának hitelesítéséhez, és valószínűleg még fejleszteni kell a harci rész védelmi rendszerét ahhoz, hogy a robbanófej megbízhatóan túlélje a légköri visszatérést.
A Hwasong-15 egy kétlépcsős, folyékony üzemanyaggal működő ICBM. A Hwasong-15-ről készült képek azt mutatják, hogy az első fokozatba két darab a Hwasong-14-nél is használt rakéta hajtóművet szereltek.
A Hwasong-15-nél használt kétkamrás konfiguráció nagyon hasonlít az eredeti RD-251 rakéta hajtóműre, amit az egykori Szovjetunió fejlesztett és gyártott, ami arra utal, hogy a teljes start tolóerő 80 tonna lehet. Ez összhangban van az új rakéta becsült tömegével, ami 40 és 50 tonna között van.
A második fokozat felépítése nem ismert, bár teljes mérete alapján 50 %-kal több hajtóanyagot tartalmazhat mint az Hwasong-14.
Együttesen a Hwasong-15 rendszer - konzervatív becslések szerint - , képes 1000 kg-os hasznos terhet az USA szárazföldi területének bármely pontjára juttatni.
Észak-Korea szinte biztosan olyan nukleáris robbanófejet fejlesztett ki, amely 700 kg-nál könnyebb, de az is lehet hogy még ennél is jelentősen könnyebbet.
A rakéta új kormányszerkezetet is tartalmaz, amely hatékonyabb és egyszerűbb mint az Észak-Korea által eddig gyártott rakétákon alkalmazott módszerek.
Észak-Korea régebbi, Scud-alapú rakétáit a gyorsítási szakaszban a hajtómű gázsugarába benyúló un. jet vane lapokkal irányították. A Hwasong-12 és a -14-nél a kormányzás négy kisméretű a fő hajtóművel párhuzamosan beépített rakéta motorral történt. A Hwasong-15-nél a kormányzás a hajtóművek tolóerő vektorának a mozgatásával történik, ezért az észak-koreai mérnökök a Hwasong-15 mindkét fő rakéta hajtóművét egy mozgatható platformra szerelték, amely lehetővé teszi, hogy mindegyik a kívánt irányba elmozdítható legyen a kormányzás megvalósításához.
A második fokozat felépítéséről keveset tudni. Valószínűleg a szovjet R-27 rakétából származó négy kis rakéta motorral van szerelve. Egy ilyen elrendezés azt jelentené, hogy más nemzetek ICBM-jeivel összehasonlítva, a második fokozat alulmotorizált, de ez nem akadálya annak, hogy a rakéta az egész USA-t fenyegesse. Kevésbé valószínű, de lehetséges, hogy Észak-Koreában új rakéta hajtóműveket fejlesztettek a második fokozathoz. Egy ilyennek a használata komolyan fokozná a Hwasong-15 képességeit.
A Hwasong-15 más fontos minőségi fejlesztéseket is tartalmaz. A rakéta valószínűleg felszerelhető az ún. post-boost control
rendszerrel
, ami azt jelenti, hogy a gyorsítási szakaszt követően lehetőség van a röppálya középső szakaszán az űrben a harci rész röppályájának a végső beállítására, ezzel lényegesen javítva annak pontosságát. Lehetséges, hogy a rakétát felszerelték egyszerű csalikkal vagy más zavaró eszközökkel az amerikai rakétavédelmi rendszer kijátszására. A rakéta méretei és kapacitása ezt lehetővé teszi, de nem valószínű hogy az eddigi repülési teszteknél ezek a rakétán voltak.
A Hwasong-15 megjelenése jelentősen javítja Észak-Korea azon képességét, hogy csapást mérjen az Egyesült Államokra. Az hogy hány tesztet kell még végrehajtani ahhoz hogy a rendszer bevethető legyen alapvetően az Észak-Koreai rezsim igényeitől függ. Legalább egy vagy két szabályos pályán (nem loftos) végrehajtott tesztre még szükség lenne még ahhoz, hogy validálják a rakéta ballisztikus teljesítményét. További repülési tesztek kellenének a rakéta megbízhatóságának a megállapítására, pontosságának a méréséhez és a harci rész megbízhatóságának a tesztjéhez. Ha azonban megbíznak az új rakétában, akkor a következő négy-hat hónap alatt elég két vagy három tesztindítás ahhoz, hogy Kim Jong Un kijelenthesse hogy a Hwasong-15 kész a harcra.