[BIZTPOL] Észak-Korea

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 984
113
szép tiszta metrók régikocsik új kocsik annyi hogy a jegyvizsgálók nem kukásmellénybe ácsorognak hanem tiszta mérethelyes egyenruhába. szép metromegállók mindegy mit ábrázolnak a mozaikok szépen meg van csinálva. és nem esnek hasra a telefon látványától irígykedve...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 036
54 128
113
szép tiszta metrók régikocsik új kocsik annyi hogy a jegyvizsgálók nem kukásmellénybe ácsorognak hanem tiszta mérethelyes egyenruhába. szép metromegállók mindegy mit ábrázolnak a mozaikok szépen meg van csinálva. és nem esnek hasra a telefon látványától irígykedve...

Azért ha keletre kellene emigrálnom,az Oroszok, meg talán 1-2 ex SZU ország jöhetne szóba,Ázsiát meghagynám az ázsiaiaknak.;):D
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 984
113
Azért ha keletre kellene emigrálnom,az Oroszok, meg talán 1-2 ex SZU ország jöhetne szóba,Ázsiát meghagynám az ázsiaiaknak.;):D
ne érts félre én max turistaként mennék ÉK ba és abszolút nem szimpatikus a komunizmus sem. csak szimplán nem hiszem el a propagandát ami ellenük szól. ahogy a balkánról sem hiszem el hogy egy visszamaradott sz.r kupac és nyomorba élnek ott az emberek. hiába hivatkoznak így a balkánra is ez sem igaz. aki járt ott az tudja.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 000
14 070
113
Újabb nagy hatótávolságú rakéta indítás, valószínűleg egy Hwasong 12 ICBM.
hwasong-12-1-scaled.jpg

Dél-koreai és japán becslések szerint a rakéta körülbelül 4500-4600 kilométert tett meg, 970-1000 kilométeres maximális magasságot elérve , áthaladva japán felett, ahol vèszjelzéseket adtak le, leálltak a vonatok!
IMG-20221004-162548.jpg

Már a Hwasong 12 hatósugara is elegendő ahhoz, hogy eltalálja az Egyesült Államok csendes-óceáni területét, Guamot. És akkor még ott van a nagyobb.
IMG-20221004-164457.png

 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
969
3 401
93
Honnan van ezekhez alkatrészük?
Ezek közül, a koruknál fogva a MiG-19-es és a MiG-21 típus lehet a macerásabb. Ritkasága miatt meg a MiG-23-as.

A MiG-19-esek üzemeltetését ugyan 2013-ban – 9 éve – leállította Kína, de sok rendszerben azonos Q-5-ösöket csak 2018-ban vonták ki, mindössze négy éve. Illetve Szudánba és Myanmar most is szállítanak alkatrészt. Maguk a koreai MiG-19-esek sem az ötvenes évekből valók, a 70-es, 80-as években gyártották azokat.

A MiG-21-esk még könnyebb eset. Kínában 2017-ig gyártották a típust és még rengeteg üzemel belőle.

A MiG-23-as valószínűleg macera. Egyrészt már mindegyik koreai példány megünnepelte a 40-ik születésnapját, másrészt világszinten is csak kevés üzemel. Öt éve még Kuba, Líbia, Szíria, Angola, Etiópia, Kazahsztán és India is repülte Koreán kívül a MiG-23-ast. Azóta többen leállították, szabadulhatott fel alkatrészbázis.

Hogy hogyan jutnak ezek át az embargón, az egy másik kérdés. De tény, hogy lenyűgöző teljesítmény, még ha a gyakorlatban alig repülnek velük. Inkább csak tologatják a gépeiket repülőtereken.

Promókép 2020-ból:
f6.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 036
54 128
113
Ezek közül, a koruknál fogva a MiG-19-es és a MiG-21 típus lehet a macerásabb. Ritkasága miatt meg a MiG-23-as.

A MiG-19-esek üzemeltetését ugyan 2013-ban – 9 éve – leállította Kína, de sok rendszerben azonos Q-5-ösöket csak 2018-ban vonták ki, mindössze négy éve. Illetve Szudánba és Myanmar most is szállítanak alkatrészt. Maguk a koreai MiG-19-esek sem az ötvenes évekből valók, a 70-es, 80-as években gyártották azokat.

A MiG-21-esk még könnyebb eset. Kínában 2017-ig gyártották a típust és még rengeteg üzemel belőle.

A MiG-23-as valószínűleg macera. Egyrészt már mindegyik koreai példány megünnepelte a 40-ik születésnapját, másrészt világszinten is csak kevés üzemel. Öt éve még Kuba, Líbia, Szíria, Angola, Etiópia, Kazahsztán és India is repülte Koreán kívül a MiG-23-ast. Azóta többen leállították, szabadulhatott fel alkatrészbázis.

Hogy hogyan jutnak ezek át az embargón, az egy másik kérdés. De tény, hogy lenyűgöző teljesítmény, még ha a gyakorlatban alig repülnek velük. Inkább csak tologatják a gépeiket repülőtereken.

Promókép 2020-ból:
f6.jpg



Akkor igazi hagyományôrzők.:D
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 905
35 741
113
Ezek közül, a koruknál fogva a MiG-19-es és a MiG-21 típus lehet a macerásabb. Ritkasága miatt meg a MiG-23-as.

A MiG-19-esek üzemeltetését ugyan 2013-ban – 9 éve – leállította Kína, de sok rendszerben azonos Q-5-ösöket csak 2018-ban vonták ki, mindössze négy éve. Illetve Szudánba és Myanmar most is szállítanak alkatrészt. Maguk a koreai MiG-19-esek sem az ötvenes évekből valók, a 70-es, 80-as években gyártották azokat.

A MiG-21-esk még könnyebb eset. Kínában 2017-ig gyártották a típust és még rengeteg üzemel belőle.

A MiG-23-as valószínűleg macera. Egyrészt már mindegyik koreai példány megünnepelte a 40-ik születésnapját, másrészt világszinten is csak kevés üzemel. Öt éve még Kuba, Líbia, Szíria, Angola, Etiópia, Kazahsztán és India is repülte Koreán kívül a MiG-23-ast. Azóta többen leállították, szabadulhatott fel alkatrészbázis.

Hogy hogyan jutnak ezek át az embargón, az egy másik kérdés. De tény, hogy lenyűgöző teljesítmény, még ha a gyakorlatban alig repülnek velük. Inkább csak tologatják a gépeiket repülőtereken.

Promókép 2020-ból:
f6.jpg
Nekijjük van ám egy MIG 29 gyártósoruk is, ami még lehet, hogy üzemel is még.
Észak-Korea saját maga készítette halálos MiG-29-es vadászgépeit
"Az 1990-es évek végére Észak-Korea körülbelül 15 MiG-29-et gyártott. Bár ez elhalványul az Egyesült Államokban és Oroszországban évente gyártott sok száz vadászgéphez képest, egy alkalmas hazai gyártósor mégis áldás volt az északi légierő elenyésző flottájának.

Tehát annak ellenére, hogy kevés a támogatottsága, Észak-Korea – minden esély ellenére – képes belföldön meglepően fejlett légi fölényű vadászgépet építeni. A házi készítésű MiG-29-esek lehetővé teszik a Népi Légierő számára, hogy hiteles fenyegetést jelentsen a Délre, és Észak-Korea rejtett aduásza legyen."
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 036
54 128
113
Nekijjük van ám egy MIG 29 gyártósoruk is, ami még lehet, hogy üzemel is még.
Észak-Korea saját maga készítette halálos MiG-29-es vadászgépeit
"Az 1990-es évek végére Észak-Korea körülbelül 15 MiG-29-et gyártott. Bár ez elhalványul az Egyesült Államokban és Oroszországban évente gyártott sok száz vadászgéphez képest, egy alkalmas hazai gyártósor mégis áldás volt az északi légierő elenyésző flottájának.

Tehát annak ellenére, hogy kevés a támogatottsága, Észak-Korea – minden esély ellenére – képes belföldön meglepően fejlett légi fölényű vadászgépet építeni. A házi készítésű MiG-29-esek lehetővé teszik a Népi Légierő számára, hogy hiteles fenyegetést jelentsen a Délre, és Észak-Korea rejtett aduásza legyen."



Reszketnek is a déliek.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 000
14 070
113
Tudtommal maganszemelyeknek nem lehet autója ott, de lehet rosszul tudom
Kicsit utána néztem a dolognak
DPRK-blue-license-plate-1-768x556.jpg

A legtöbb autó, kék rendszám táblás, ami az állami tulajdonban lévőt jelent. Az államigazgatásban dolgozók használják ezeket.
DPRK-black-license-plate-768x576.jpg

8_private_lexus-768x576.jpg

A fekete rendszám katonai, a sárga viszont magántulajdonban lévők kapják,
Ezeket az autókat pénzért vásárolhatják, ami jellemzően külföldi rokonoktól, vagy külföldi munkából származhat.
DPRK-green-license-plate-768x512.jpg

A zöld táblák a diplomáciai autoké.

Pirosat pedig a Kínai üzletemberek autói kapják.

13_pyeonghwa_motors-768x1024.jpg

Egyébként már van autógyáruk is a A 2000-ben alapított nampói Pyeonghwa Motors autógyártó és kiskereskedelmi vegyesvállalat a dél-koreai Pyeonghwa Motors (amely a Sun Myung Moon's Unification Church tulajdonában van) és az észak-koreai Ryonbong General Corp.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 044
32 514
113
Újabb nagy hatótávolságú rakéta indítás, valószínűleg egy Hwasong 12 ICBM.
hwasong-12-1-scaled.jpg

Dél-koreai és japán becslések szerint a rakéta körülbelül 4500-4600 kilométert tett meg, 970-1000 kilométeres maximális magasságot elérve , áthaladva japán felett, ahol vèszjelzéseket adtak le, leálltak a vonatok!
IMG-20221004-162548.jpg

Már a Hwasong 12 hatósugara is elegendő ahhoz, hogy eltalálja az Egyesült Államok csendes-óceáni területét, Guamot. És akkor még ott van a nagyobb.
IMG-20221004-164457.png


Akkor a japánok leállítják a vonatokat akkor is, amikor átrepül az ISS felettük, jóval alacsonyabban?