Attól függ mit tekintünk hosszútávnak és mit rövidnek, kinek van nagyobb tartaléka és víziója, vagy csak a bevált módszerek járatása megy a profitért. Igazából még olcsóbbá is teszi a földközi tengeri kikötők és infrastruktúra megvételét a kínaiak számára ha kicsit éheztetik őket, és bizonytalanságban tartják, ezt a magán befektetők nem szeretik de Kínának mindig van egy hosszútávúbb elképzelése, és mire megépülne az a vasút és a többi addigra meg is oldja helyzetet. Egyiptomban is sok dolog van amit el lehetne érni ha kicsit éheztetik őket.Nyílván egyenlőre Kínából csak drágul a szállítás miatt.Aminek hatására romlik az Eu gazdaság versenyképessege az USA gazdaságával szemben.Mellékesen nyugaton politikai cél hosszabb távon a Kínai gazdaság befolyásának csökkentése "Nyugaton"(Pontosabban Európában leginkább).És ezt úgy tudják elérni burkoltan rontják a Kínai beszallítók versenyképességét hosszabb távon.De itt van például hazánk legnagyobb Kinai hitelből finanszírozott vasúti beruházása(Budapest-Belgrád vasútvonal) értelmét fogja veszteni ha hosszabb távon nyugati kikötőbe mennek a kínai árukat szállitó konténerhajók és nem az Adriai kikötőkbe.
Van amúgy egy végtelenül egyszerű megoldás a problémára, a neve az hogy konvoj, a kínai és egyéb semleges hajók konvojba szerveződnek és huszi jóváhagyás mellet, olyan flottakísérettel átmennek amit a huszik is elfogadnak, erre is csak azért van szükség hogy az angolszász kavarás közepette nehogy a papucsosokra verjenek egy kamu támadást amit a angolszászok csinálnak. Így a huszik elérik a céljukat, izraelnek szarabb lesz és partnereiknek, de a keletieknek lejt majd a pálya, aki meg át akar menni az szépen bekérezkedik a konvojba, közben az angolszászok készleteit meg égetik. A huszik is elmondhatják hogy velük lehet egyezkedni, kb mint a tálibok és az ázsiai országok.