[BIZTPOL] Jemen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 447
113
Az amerikai hadsereg nyugat-ázsiai terrorparancsnoksága (CENTCOM) új közleményében azt állította, hogy a jemeni Ansar Allah mozgalom rakétatámadást indított egy kereskedelmi hajó ellen, és a USS Gravely romboló is szembeszállt az Ansar Allah harcosok második támadásával.
A CENTCOM azt is állította ebben a nyilatkozatában, hogy a USS Gravely (n Arleigh Burke osztályú irányított rakétaromboló az Egyesült Államok haditengerészetében) december 30-án szembeszállt az Ansar Allah kereskedelmi hajók elleni támadásával, és lelőtt két hajóellenes ballisztikus rakétát.

E jelentés szerint 8:30-kor (szana idő szerint) a Maersk Hangzhou konténerhajót rakétatalálat érte, miközben átkelt a Vörös-tenger déli részén. A konténerhajó Dániához tartozik, és Szingapúr lobogója alatt közlekedik. Ez a rakétatámadás nem okozott áldozatot.

Az is Maersk Hangzhou hajó sürgősségi segítséget kért az Egyesült Államok vezette koalíciótól, miután rakétatalálat érte, és a USS Gravely és a USS Lebanon válaszolt erre a kérésre. A hajó kísérésekor a USS Gravely két hajóellenes ballisztikus rakétát lőtt le, amelyeket Jemen nyugati régióiból lőttek ki a két hajó felé.

Az amerikai katonai állítások szerint október 19-e óta ez a jemeni fegyveres erők 23. csapása külföldi hajókra.

A CENTCOM nemrégiben azt is állította, hogy a USS Mason romboló lelőtt egy drónt és egy hajóellenes ballisztikus rakétát, amelyet az Ansar Allah mozgalom lőtt ki a Vörös-tenger déli részén, december 28-án 5:45 és 18:10 között (szana idő szerint). A két támadásra vonatkozó állításokat csupán az amerikai hadsereg állította, és a jemeni fegyveres erők még nem reagáltak a támadások megerősítésére vagy cáfolására.
a80d10d755f2b8f2e1b827bf359bfafa.jpg


Az Egyesült Államok Nyugat-Ázsiában működő terrorista hadserege (CENTCOM) december 31-i közleményében azt állította, hogy összecsapás történt, amely a jemeni hadsereg néhány katonai hajójának megsemmisítésével végződött a Vörös-tenger déli részén.
A nyilatkozat szerint december 31-én, hétfőn reggel 6:30-kor (helyi idő szerint Sana'ában) a Maersk Hangzhou konténerhajó kevesebb mint 24 órán belül kiadta második vészjelzését, és arról számolt be, hogy négy kis hajó megtámadta. a jemeni Ansar Allah mozgalomhoz tartozik.

A csónakok könnyűfegyverrel lőtték ki a Maersk Hangzhou hajót, és 20 méter távolságra közelítették meg a hajót, megpróbáltak felszállni rá, de a Maersk Hangzhou biztonsági csapata összetűzésbe került a támadókkal.

A Maersk Hangzhou konténerhajó segélyhívása után támadóhelikoptereket küldtek a konfliktus területére, amelyek a USS Eisenhower repülőgép-hordozón állomásoztak. Az amerikai hadsereg állítása szerint kishajók könnyűfegyverrel lőtték ki az Egyesült Államok helikoptereit, majd az amerikai helikopterek önvédelemből a négy kishajóból hármat elsüllyesztettek, és legénységüket megölték. A negyedik hajó elmenekült a területről. Az összecsapás során nem történt kár az amerikai személyzetben vagy felszerelésben.

A jemeni tisztviselők még nem reagáltak az amerikai nyilatkozatra vagy az amerikai hadsereg korábbi nyilatkozataira. A jemeni tisztviselők és fegyveres erők korábban bejelentették, hogy tengeri műveleteik célja a háború befejezése volt a Gázai övezetben, és csak izraeli vagy Izraelbe tartó hajókra terjedtek ki.

A jemeni hatóságok azt is hangsúlyozták, hogy nincs veszély a nemzetközi hajózás biztonságára, és az amerikai követelések és lépések a konfliktusok eszkalációjához vezetnek a térségben. Az Egyesült Államok vezette koalíció Prosperity Guardian hadművelet néven megalakulásának célja az izraeli rezsim támogatása és a háború folytatása a Gázai övezetben. Az amerikai helikopterek jemeni erők elleni közvetlen fellépését követően várhatóan amerikai hajók is felkerülnek a jemeni haditengerészet célpontjainak listájára.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 341
68 630
113
Még a végén meglatjuk hogy a perzsa oroszlán is annyira fogatlan-e mint a brit.
Az iráni Alborz romboló hétfőn hajózott át a Bab El-Mandeb-szoroson, amely egy kulcsfontosságú átjáró a Vörös-tenger és az Ádeni-öböl között.

 

DTheo

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
1 157
3 434
113

Szomália partjainál, na persze, 850 km-re. Honnan tudták, hogy ott megy valami és mi az?
Azok nem kalózok (a szomáliaiak szerint).

Ehhez a dologhoz nincs köze.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
268
1 038
93
Iránnal a hátuk mögött pont leszarják. A MAERSK pont ma jelentette be,hogy újra indítja a hajóit arra.

Sajnos azóta a MAERSK bejelentette, hogy a hjaóforgalmat leállítják a vörös tengeren:

"

2 January 2024 – Update 06​

Following the 30 December incident involving our vessel, Maersk Hangzhou, we have decided to pause all transits through the Red Sea / Gulf of Aden until further notice.

An investigation into the incident is ongoing and we will continue to pause all cargo movement through the area while we further assess the constantly evolving situation. In cases where it makes most sense for our customers, vessels will be rerouted and continue their journey around the Cape of Good Hope. The latest information is available on our diversion and contingency plans page.

"

 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
268
1 038
93
November 19-től a jemeni fegyveres erők haditengerészeti hadműveleteket indítottak izraeli hajók és a rezsimmel kapcsolatban álló hajók ellen a Vörös-tengeren és a Bab al-Mandab-szorosban. Ezek a műveletek egy hajó elfoglalását, legalább két hajó eltérítését és legalább 11 hajó elleni támadást eredményeztek.
A jemeni fegyveres erők által az izraeli érdekeltségek ellen a Vörös-tengeren és a Bab al-Mandab-szorosban végrehajtott haditengerészeti műveletek statisztikái és részletei a következők:

1. GALAXY LEADER járműszállító lefoglalása – november 19. – Hudaydahtól nyugatra
2 – ZIM konténerhajó támadása vagy átirányítása – november 25. – Hanish-sziget közelében
3. Rakétatámadás a CENTRAL PARK olajszállító tartályhajó ellen (az Egyesült Államok követelése és Ansar Allah tagadása) – november 26. – Ádentől délnyugatra
4 – rakétatámadás a UNITY EXPLORER ömlesztettáru-szállító hajó ellen és dróntámadás a 9. számú konténerhajó ellen – december 3. – Báb al-Mandab-szoros
5 – Két ismeretlen hajó átirányítása figyelmeztetés után – december 8. – Vörös-tenger
6- Rakétatámadás a norvég STRINDA olajszállító tartályhajó ellen – december 12. – Bab al-Mandab
7-től északra – Rakétatámadás két ismeretlen kereskedelmi hajó ellen (amelyekre az Egyesült Államok és Nagy-Britannia) – december 13. – Bab al-Mandab-szoros és Hudaydahtól nyugatra
8 – Drone támadás a MAERSK GIBRALTAR konténerhajó ellen – december 14. – Bab al-Mandabtól északra
9 – Rakétatámadás MSC ALANYA és MSC PALATIUM III konténerhajók ellen – december 15. – Al-Mukha-tól nyugatra
10 – Dróntámadás a SWAN ATLANTIC olajszállító tartályhajó és az MSC CLARA ellen konténerhajó – december 18. – Bab Al-Mandab-szoros

Az izraeli hajózás elleni hadműveletek eredményei között szerepel az izraeli vállalatok és gazdasági minisztériumok jelentős pénzügyi veszteségei, az izraeli kikötők tevékenységének csökkenése és az izraeli hajók Vörös-tengeren való áthaladásának leállítása, sok egyéb következmény mellett. Ezek a támadások azt is eredményezték, hogy legalább hét nagy hajózási társaság felfüggesztette együttműködését az izraeli rezsimmel, ami rendkívül fontos.

A Bab al-Mandab-szoros és a Vörös-tenger létfontosságú gazdasági artériák, amelyeket az Ansar Allah mozgalomnak és a jemeni hadseregnek sikerült megfékeznie ellenállásával és precíz támadásaival. Jemen szerepe az izraeli rezsimmel és nyugati szövetségeseivel szembeni ellenállási tengelyben bizonyos mértékig kiemelkedővé vált, egészen addig a pontig, amikor a nyugati média azt állította, hogy az amerikai tisztviselők a jemeni erők támadásainak leállítását javasolták a gázai tűzszünet elérése fejében. Humanitárius segélyek szétszedése és küldése közvetítő országokon keresztül.

f3e60cdedb5e667ac1fdef0f2c53708b.jpg


Helyi sajtóértesülések szerint izraeli tisztek egy csoportja lépett be a dél-jemeni Szokotra-szigetre az izraeli rezsim, az Egyesült Államok, az Egyesült Arab Emírségek és Szaúd-Arábia közös tervének részeként, hogy megvédjék az izraeli hajózást a jemeni vizeken.
Az emíriai gépen izraeli katonai tanácsadók és emírségi hírszerző tisztek csoportja volt. Leszállás után az izraeli és az emirátusi tanácsadók a Szokotra-szigeten lévő új emírségi katonai bázisra mentek.

Ez a lépés azt követően történt, hogy egyes izraeli sajtóorgánumok jelentéseket tettek közzé a Sa'ar 6-osztályú korvett Szokotra-szigetre való belépéséről és telepítéséről. A Sa'ar 6-osztályú korvettet nemrégiben telepítették először a Vörös-tengerre.

Ennek a kis hadihajónak a küldetéséről és az izraeli tanácsadók Szocotra-szigeten való küldetéséről nem adtak ki információt, de a Sa'ar 6-osztályú korvett védekező jellegét figyelembe véve valószínű, hogy az izraeli rezsim ezen a célon kíván haditengerészeti bázist létesíteni. szigeten az Egyesült Arab Emírségek és más szövetségesei segítségével, a Sa'ar 6-os korvett pedig feladata a bázis védelme.

Socotra Jemen felségvizeinek legfontosabb és legnagyobb szigete az Ádeni-öbölben, amely döntő szerepet játszik a dél-jemeni vizek ellenőrzésében. Ezt a szigetet korábban Nagy-Britannia és Portugália haditengerészeti és katonai bázisként használta, és a közelmúltban oda-vissza adták az emírségek és a szaúdi zsoldosok között.
8874ab0c3403253eb8ed23b2b274a385.jpg


A jemeniek hangsúlyozták, hogy készek minden eséllyel szembenézni, beleértve az Egyesült Államok vezette koalícióval való közvetlen konfrontációt is, ugyanakkor hangsúlyozták az Ansar Allah mozgalom vezetőjének álláspontját.
A tizenkettedik, a palesztin nép és ellenállási csoportok támogatására szervezett tüntetésen a jemeniek az Ansar Allah mozgalom irányítása alatt álló különböző városokban gyűltek össze, többek között Szanaában, Szaadában, Al-Hudaydahban, Ibbben és az arab ország más pontjain. .

A tüntetés zárónyilatkozata aláhúzta, hogy a jemeniek régóta várnak arra, hogy az Egyesült Államok és az izraeli rezsim megtiszteltetésben részesüljön, hogy közvetlenül szembenézzen a jemeniekkel.

A jemeniek elítélték egyes iszlám és arab országok hallgatását is az izraeli rezsim palesztin területeken elkövetett bűncselekményeiről.

Ismét felszólították szomszédos országaikat és államaikat, amelyeknek közös határaik vannak Palesztinával, hogy nyissanak szárazföldi útvonalakat a jemeni harcosok áthaladása előtt a Gázai övezetbe.

A jemeniek dicsérték a palesztin ellenállási csoportok, valamint a libanoni Hezbollah mozgalom hadműveleteit és hősies pozícióit, és figyelmeztették azokat az országokat, amelyek nyíltan és burkoltan részt kívánnak venni az Egyesült Államok vezette koalícióban, hogy megvédjék az izraeli tulajdonú és kapcsolódó hajózást.
33e8222d911916b9365af560898e4836.jpg

A megtámadott MV Number 9 konténerhajó sérüléséről egy kép, rendesen betalált, bármi is volt, csoda, hogy a hajó nem süllyedt el...

 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 447
113

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 447
113
Yahya Saree dandártábornok, a jemeni fegyveres erők szóvivője bejelentette a jemeni haditengerészet új hadműveletének részleteit az izraeli rezsim által megszállt kikötőkbe tartó hajók ellen.
A közlemény szerint a jemeni haditengerészet megtámadta a CMA CGM TAGE konténerhajót, amely az izraeli megszállt kikötők felé tartott. Ezt a műveletet azután hajtották végre, hogy a hajó legénysége figyelmen kívül hagyta a jemeni haditengerészet figyelmeztetéseit, beleértve a tüzelési figyelmeztető üzeneteket is.

A jemeni fegyveres erők közleményükben hangsúlyozták: mindaddig, amíg a palesztinok számára szükséges élelmiszerek és gyógyszerek nem jutnak el a Gázai övezetbe, továbbra is megakadályozzák, hogy az izraeli hajók vagy az izraeli megszállt kikötők felé tartó hajók áthaladjanak a Vörös-tengeren. és az Arab-tenger.

A jemeni fegyveres erők azt is hozzátették, hogy az Egyesült Államok bármely agressziója nem marad válasz nélkül és büntetlenül. A jemeni fegyveres erők figyelmeztették az Egyesült Államok ellenségét és másokat minden olyan támadástól vagy akciótól, amely az izraeli kereskedelmi hajók védelmét mutatja.

Yahya Saree dandártábornok nyilatkozatát azzal zárta, hogy gratulált és részvétét fejezte ki a Hamász palesztin ellenállási mozgalomnak Száleh Al-Arouri magas rangú politikai vezető és mártírhalált halt társai mártíromsága miatt
697c56fe3042ea202908177f8097d1b8.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 341
68 630
113
Most akkor hajozhat át másik jenki flotta a Maldív szigeteki ez is?
Mondjuk nem tudom minek, mert ezek szerint nem tudják a valóságban meg védeni a hajókat. Azt meg hogy random milyen meséket dobnak be 10 órai harcokrol és hasonlokrol a CNN-en, én már nem hiszem el.
A valóság az hogy kilyukad a hajó.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 351
20 853
113
Nem vagyok hajózási szakértő, így természetesen csak ötletelek. Vannak olyan dolgok amit nagyon nem tudok megemészteni.

- A Maldív-szigetek a huszi területektől kb. 3500 km-re vannak. Még Irán is közelebb van, kb. 3000 km. Elég kézenfekvő, hogy az itt támadó drónokat egy közelben lévő (100-200 km) hajóról indították, nem a kontinensről. A támadó hajó, ha helyzetjelző nélkül üzemel is, felszívódni nem tud. Az amcsi műholdaknak látniuk kell, így az útja is követhető, a hajó beazonosítható.

- A Szuezi-csatornán átlagosan napi 100 hajó megy át. 50 erre, 50 arra. A huszik által ellenőrzött partszakasz a Bab-el-Mandeb szorosnál kb. 350 km. Amíg a kereskedelmi hajók megteszik ezt az utat az kb. 10 óra, mert az üzemanyag fogyasztás miatt nem hasítanak, kb. 30 km/óra a sebességük. Ha a hajókat 5-8 db-os konvojokba szerveznék, akkor napi 6-10 konvojt kellene fegyveres kísérettel ellátni. Két romboló kísérhetne egy konvojt, felvisznek egyet északra aztán egy ott lévőt lekísérnek délre. A kockázatot nyilván nem lehet nullára csökkenteni, de ez azért jó védelem lenne. A lenti és a fenti szakaszon is lehet tartalék egységet tartani, útközben meg 1-2 helikopterrel rendelkező egységet, gyors reagálású erőként.

- Dzsibutiban ott van a tengerészeti bázis, 150 km-re a szoros bejáratától.

Nagyon jó éles gyakorlat lenne ez a nagyfiúk számára is, hogy hogy megy ez a valóságban. A hírekből viszont nem tudok ilyen tevékenységre következtetni.
 

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 973
17 197
113
Nem vagyok hajózási szakértő, így természetesen csak ötletelek. Vannak olyan dolgok amit nagyon nem tudok megemészteni.

- A Maldív-szigetek a huszi területektől kb. 3500 km-re vannak. Még Irán is közelebb van, kb. 3000 km. Elég kézenfekvő, hogy az itt támadó drónokat egy közelben lévő (100-200 km) hajóról indították, nem a kontinensről. A támadó hajó, ha helyzetjelző nélkül üzemel is, felszívódni nem tud. Az amcsi műholdaknak látniuk kell, így az útja is követhető, a hajó beazonosítható.
A Maldív szigetek körül annyi a privát hajó, mint a nyű. Aztán, hogy melyikről indítanak drónt vagy rakétát, azt legfeljebb radarral lehetne bemérni, a műhold nem alkalmas erre (ha csak nem statikus elhelyezésű, de a Maldívra minek ilyent). És ha le is bukik, hogy kapsz el egy akár 45+ csomóval is szakasztó motorcsónakot. Esetleg helikopterrel. De az amire felszáll és odarepül, a csónaknak lesz egy 15-20 perces előnye. Macska egér játék lenne. Nagyon komoly erő bevetését igényelné és még ez sem garantálna semmit. Az oceanokon nehéz megoldani az ilyen feladatokat.
- A Szuezi-csatornán átlagosan napi 100 hajó megy át. 50 erre, 50 arra. A huszik által ellenőrzött partszakasz a Bab-el-Mandeb szorosnál kb. 350 km. Amíg a kereskedelmi hajók megteszik ezt az utat az kb. 10 óra, mert az üzemanyag fogyasztás miatt nem hasítanak, kb. 30 km/óra a sebességük. Ha a hajókat 5-8 db-os konvojokba szerveznék, akkor napi 6-10 konvojt kellene fegyveres kísérettel ellátni. Két romboló kísérhetne egy konvojt, felvisznek egyet északra aztán egy ott lévőt lekísérnek délre. A kockázatot nyilván nem lehet nullára csökkenteni, de ez azért jó védelem lenne. A lenti és a fenti szakaszon is lehet tartalék egységet tartani, útközben meg 1-2 helikopterrel rendelkező egységet, gyors reagálású erőként.
Ok. kísérgetik a hajókat. De amint Te is írtad, nem 100%-os a védelem. Mi van ha 10-ből 1-et mégis kilőnek? Te mint tulajdonos vállalnád ezt a rizikót? Nem beszélve a biztosítókról.
Egy ilyen konvoj sérülése esetén, több hajó nem állna össze. Inkább megéri nekik délre kerülni. Igaz ezzel mi itt Ajrópában szívjuk meg a legjobban. De lehet, hogy usánka ezzel is nekünk rakta be a botot a küllők közé. Ahogy elvágta Európát az olcsó orosz nyersanyagtól és energiahordozótól, úgy most elvágja az olcsó kínai termékektől, amire nem csak a köznépnek, hanem az európai iparnak is szüksége van. Nem akarta az EU önként Kínát szankcionálni, hát akkor majd tesz róla, hogy ne legyen amit szankcionálni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 209
113
De lehet, hogy usánka ezzel is nekünk rakta be a botot a küllők közé. Ahogy elvágta Európát az olcsó orosz nyersanyagtól és energiahordozótól, úgy most elvágja az olcsó kínai termékektől, amire nem csak a köznépnek, hanem az európai iparnak is szüksége van
Persze.Usánka szolt a husziknak,hogy dronozzák már meg a hajóforgalmat......
Marhaságnak is kéne azért határt szabni.
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 702
5 575
113
Nem vagyok hajózási szakértő, így természetesen csak ötletelek. Vannak olyan dolgok amit nagyon nem tudok megemészteni.

- A Maldív-szigetek a huszi területektől kb. 3500 km-re vannak. Még Irán is közelebb van, kb. 3000 km. Elég kézenfekvő, hogy az itt támadó drónokat egy közelben lévő (100-200 km) hajóról indították, nem a kontinensről. A támadó hajó, ha helyzetjelző nélkül üzemel is, felszívódni nem tud. Az amcsi műholdaknak látniuk kell, így az útja is követhető, a hajó beazonosítható.

- A Szuezi-csatornán átlagosan napi 100 hajó megy át. 50 erre, 50 arra. A huszik által ellenőrzött partszakasz a Bab-el-Mandeb szorosnál kb. 350 km. Amíg a kereskedelmi hajók megteszik ezt az utat az kb. 10 óra, mert az üzemanyag fogyasztás miatt nem hasítanak, kb. 30 km/óra a sebességük. Ha a hajókat 5-8 db-os konvojokba szerveznék, akkor napi 6-10 konvojt kellene fegyveres kísérettel ellátni. Két romboló kísérhetne egy konvojt, felvisznek egyet északra aztán egy ott lévőt lekísérnek délre. A kockázatot nyilván nem lehet nullára csökkenteni, de ez azért jó védelem lenne. A lenti és a fenti szakaszon is lehet tartalék egységet tartani, útközben meg 1-2 helikopterrel rendelkező egységet, gyors reagálású erőként.

- Dzsibutiban ott van a tengerészeti bázis, 150 km-re a szoros bejáratától.

Nagyon jó éles gyakorlat lenne ez a nagyfiúk számára is, hogy hogy megy ez a valóságban. A hírekből viszont nem tudok ilyen tevékenységre következtetni.

Nem igazán lesz ott semmilyen komolyabb védelem, csak a kezdeti nagy szavak voltak, egyik ország se akar százezres/milliós rakétákkal drónokra lövöldözni, ráadásul ha eltalálnak egy rombolót vagy valamelyik európai fregattot, az hülyén nézne ki a tévébe, senki se akarja ezt megkockáztatni nyugaton. Pl nemrég volt hír, hogy a Navy ott hagyja a Vörös-tengert, mert valami 2 huszi rakétát nem tudtak leszedni, és félő, hogy bekapnak előbb utóbb valami huszi szeretetcsomagot. Persze lehet, hogy álhír volt