Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Néztem nagyot, amikor először láttam...
Jópofa de igen korlátozottan használható! Nagyon kicsik azok a görögök amin közlekedik . Egy biliárd asztal felületű utcán ahol még tartalék parkoló is van ott látványos de mondjuk egy Budai emelkedős úton vagy pesti külvárosi kátyús , magad szegêlyes szarvuton mit csinálna ?
Mondjuk a valóságban ez így működik:Jópofa de igen korlátozottan használható! Nagyon kicsik azok a görögök amin közlekedik . Egy biliárd asztal felületű utcán ahol még tartalék parkoló is van ott látványos de mondjuk egy Budai emelkedős úton vagy pesti külvárosi kátyús , magad szegêlyes szarvuton mit csinálna ?
Az ötlet amúgy jó csak szerintem reszelni kell , hogy ne csak "labor" körülmények között működjön!
Nagyon hamar pótolhatók leszünk a munkák többségében és nem csak a fizikai, hanem a szellemi munkák területén is. Csak az a kérdés, hogy akkor mihez fognak kezdeni az emberek?
Mondjuk a valóságban ez így működik:
Verzió 1)
- rossz helyen parkolsz
- jön a rendőr, a rendszám alapján 1 másodperc alatt ott a telefonszámod (Kínában ez ugyanolyan fontossággal bír, mint a személyi igazolványod száma. A legtöbb helyen a telefonszámom alapján vagyok nyílvántartva. Mivel a kínaiak azonosítóiban nincsenek betűk, így a magyar útlevélszám bukta, ezért marad a telefon. Telefonszámot megkapni meg tortúra. Bemész a rendőrségre, előbb lecsekkolnak, felviszik az adataidat, majd újjlenyomatot vesznek (2x4 újj), majd kapsz egy papírt, amivel elmehetsz telefonkártyát venni. Ezután bemész egy telefonos üzletbe, ahol az egész vásárlási folyamatot felveszik videóra. Kapsz vagy 40 oldal papírt, majd ott a kártya)
- ezután felhívnak, ha a rendőrségről meg hívás, akkor a szolgáltató azonnal bont minden folyamatban lévő hívást - közben a rendőr már azt is tudja, melyik épületben vagy
- lejössz, arrébb mész, majd vagy kapsz egy csekket vagy ejnye-bejnye lesz legközelebb (itt tényleg működik a legközelebb rendszere, mert minden rögzítve van).
Verzió 2)
- rossz helyen parkolsz
- jön a rendőr, a rendszám alapján 1 másodperc alatt ott a telefonszámod és tudják, hová mentél be
- a rendőr bemegy az épületbe, a recepción van egy nagy műanyag bödön, tele van slusszkulcsokkal (ebben vannak látogatók kulcsai, ha leadják). A legtöbb slusszkulcson rajta vannak az adatok. Kiveszik a kulcsot, arrébb mennek az autóddal, majd amikor jössz ki, ott csekk a kulcsod mellett. Ez a házban is így van. Kb. 60 slusszkulcs van a recepción - Rovan-tól Bentley-ig minden. Ki-be járkálnak a futárok, kajakihordók, takarítók, de nem nyúlnak hozzá.
Egy elhagyott telefon miatt képesek a fél metrót lezárni és jegyzőkönyv / tanúk / kamerás ember kíséretében rögzíteni az egész folyamatot, míg a metróállomás információs pontjáig el nem viszik, majd kapod (meg mindenki, akkor a környéken tartózkodott) az SMS-t, hogy telefont találtak a Chongping állomáson 12:47 perckor, telefon 3 oldalról lefényképezve
Verzió 3)
- rossz helyen parkolsz
- komoly gixer van
- tűzoltó elrángatja az autódat, ahogy tudja - közben felvételre kerül
- sok sikert beperelni a tűzoltót a károkozásért
Verzió 4)
- jön a lopós autó
Ha céges autóval adják ezt elő, akkor extra szívás, mert járulékos kár. Viszont amin megdöbbentem, nem nagyon engedik el a megkülönböztető jelzést használó járműveket a pirosnál meg a kereszteződésben (kivéve fekete meg zöld Dong Feng, A6-os Audi meg fekete rendszámos autó. A fekete kocsik azok a nagyon-nagyon nagyfőnökség, zöld Dong Feng katonai cucc, a fekete rendszámos kocsikat még nem sikerült kiderítenem, de ott még a rendőrautó is félrehúzódik)
Igen, de ugye tudod, hogy a spanyoloknál még magasabb és a görögök se virítanak.The unemployment rate for those aged 16 to 24 in cities is over 21%
Ettől függetlenül meglepően magas a kínai adat és nem gondolom, hogy olyan szociális juttatások vannak mint a spanyoloknál vagy a görögöknél.Igen, de ugye tudod, hogy a spanyoloknál még magasabb és a görögök se virítanak.
Igen, de ugye tudod, hogy a spanyoloknál még magasabb és a görögök se virítanak.
Itt mondjuk van némi zavar az erőben, mert mi számít munkának:China’s economic malaise is causing disillusion among the young
China’s economic malaise is causing disillusion among the young
Xi Jinping wants them to focus on the party’s goals. Many cannot see why they shouldwww.economist.com
Today, reality is falling short of expectations. A dark cloud hangs over Chinese born in the 1990s and 2000s. Since Xi Jinping won power in 2012, the government has grown more repressive and society less vibrant. Censors have turned the internet into a drearier place, while letting nationalist trolls drum in the state’s talking-points. At university students must grapple with Mr Xi’s forbidding personal ideology. Worst of all for some, China’s economy is stagnating. The unemployment rate for those aged 16 to 24 in cities is over 21%—a number so disheartening that earlier this month the government stopped publishing the data, pending a review.
China’s defeated youth
China’s defeated youth
Young Chinese have little hope for the future. Xi Jinping wants them to toughen upwww.economist.com
For young people today, though, the outlook is much gloomier. The economy is struggling and they are feeling the worst of it. Unemployment among urban Chinese aged 16 to 24 has been running at over 20% for months, about double the age group’s pre-pandemic level (see chart 1). The official job numbers for this group are so stubbornly awful that China recently stopped publishing them altogether. Higher education is no longer a reliable ladder to a solid career. Our calculations show that in 2021 over 70% of those unemployed youngsters were graduates. Along with scarce jobs, they face sky-high property prices. Their modest dreams of finding work, buying a house and supporting a family seem increasingly out of reach
Itt mondjuk van némi zavar az erőben, mert mi számít munkának:
- részmunka vagy full-time
- aztán kik között mérték - zenetagozatosok vagy mérnökök között?
Aztán a végén a nagy rizsa - szeretne házat meg szülőket támogatni. Persze. A "veszek házat" felejtős. Az itteni lakáspiacot sikerült a fullban nyomott spekulációval az egekbe lökni. Mivel a meló nagyrésze a partvidéken van, mindenki ezekbe a városokba jön, viszont a lakásállomány ehhez nincs meg - amit építenek, arra meg rálepül a spekuláns és ott tartasz, hogy egy kisebb lakás másfél misi (dollárban).
A tőzsdétől félnek és a társadalomnak még erős az az élmény, hogy 10 éve 60€-s lakás ma 6 millió €, szóval legalább kell még kettő és az unokáknak is lesz pénz.
Csak a mutatvány ott bukik, hogy ezeket senki sem tudja már megfizetni. Az átlag kínai mérnök 2-30000RMB-t kap egy hónapban (kb. 4000€) ebből adózik úgy havi 200€-t. Nyugdíj, TB nincs. Fizetsz egy számlát, ebből élnek a szülők és ha nincs mák, akkor a nagyszülők is.
A fiatalok úgy jutnak lakáshoz, hogy a szülők eladják a lakást, majd beköltöznek a fiatalokhoz, így minimum 3 generáció él 90m²-en. A lakások olyan drágák, hogy 50-100 éves hitelek pörögnek (más kérdés, hogy a mai toronyház hol lesz mondjuk 50 év múlva...).
Emiatt a belső fogyasztás kicsi. Ha ügyes vagy, kajával kihozod 200€-ból, család szinten, minden más megy a bankhoz. Egyre több embert kell egy aktív dolgozónak ellátni.
VISZONT
Van egy réteg, akik mocskosul gazdagok. De valami elképesztő módon. A gyerek spéci óvodába jár, ahol havi 5000€ a "tandíj". Ennyi RR, Bentley, Maybach szerintem sehol máshol nincs. Ez a kb. - shanghai szinten lévő - kb. 1 millió fő adja itt a melót. Kb. 5 millió ember elektromos robogóval csomagot/kaját hord ki. Kb. ugyanennyi gyártja a kiszállítani valót. Kb. 2 millióan állami alkalmazottak, a maradék 15 meg a város körül gürizik a Foxconn-nak.
A nagy para szerintem akkor lesz, ha ez az 1 millió - vagy kinai szinten kb. 15 millió - kifogy a pénzből...
VISZONT vége
Ebben a buliban sajna mindenki benne van. Az önkormányzat úgy jut pénzhez, hogy területeket sajátít ki, majd beindul - hitelből - a vasút, metró, autópálya, különben értéktelen a telek. Egy-egy ilyen építkezésen ezrek melóznak, szóval jól mutat. Majd indul a telekvásárlás (bérlés, mert földet nem lehet venni), hitelből és jön az épitkezés.
A lakások zömét eladják tervrajzról. Ez hisztérikus módban megy. Ezt megelőzendő, korlátozták a családi lakásvásárlást. Erre jött az a trükk, akkor papíron elválunk, hopp, mindjárt 2 lakás lehet. Majd jöttek a strómanok, meg "property found"-ok.
A covid nagyon csúnyán pofán vágta őket - mert csak Shanghai-ból úgy másfél millió expat tiplizett. Az expatok zömének a cég fizeti a lakást, szóval nem gond. Most kemény hónapokig nem volt suska, nem is tudtak hitelt visszafizetni, ezért az építési cég sem tudott új projektet kezdeni, ezért nem tudtak újabb pénzt bevonni, most kezd lassan a szaroshordó ráfordulni a ventillátorra.
Arról nem is beszélve, hogy az önkormányzatok is le vannak gatyásodva - nekik kellett állni az egész covid-parás intézkedéseket 2 évig.
És hogy visszakanyarodjak az elejére, sokan azt várják, hogy az ipar induljon el befelé - mivel ez is benne van az aktuális, 5 éves tervben.
Ezen kívül rengetegen csak alap munkákat végeznek - van egy központi teszt 17-18 éves korban, aki azon hasal, annak annyi - mehet futárnak, vagy Afrikába.
Ha valami nem hiányzik Kínában, az egy gazdasági hidegháború.
Erre az a válasz, hogy van nekik is x nm-es technológia. Amikor szóba hoztam, hogy jó, hol, mert az ezt kiépíteni hivatott program mondjuk úgy nem az igazi, erre csend lett. Kutatni kutatják, de túl sokan szenvednek a beletörődömségtől, vagy "megáldotta őket a sors" egy betonfej főnökkel, aki személyes sértésnek vesz mindent (nekem ilyen kínai/ameriakai vezetés jutott, aztán félre állítottak a projektből, mire otthagytam az egész céget).Marpedig nekem ugy tunik, Bidenek es a GOP hejai teljes mellszelesseggel bele fognak allni egybe...
Halkan megjegyzem, ha Kinanak van esze, akkor szepen kivarja, amig felepulnek a TSMC meg az Intel gyarai Drezdaban, Magdeburgban meg Arizonaban stb, utana mar sokkal kevesbe fogja az amerikaiakat izgatni Taiwan es az egesz kinai problema - majd ezt dobd fel valami sorozes kozben, kivancsi lennek, mit reagalnak ra...
Most ha nagyon negatívkodni akarnék, akkor mondanám, hogy lesz majd bőven olyan háború, vírus, népvándorlás, felmelegedés, génsebészet, stb, amivel az "új standardhoz" lehet igazítani a társadalmakat.Nagyon hamar pótolhatók leszünk a munkák többségében és nem csak a fizikai, hanem a szellemi munkák területén is. Csak az a kérdés, hogy akkor mihez fognak kezdeni az emberek?
Persze, nincs nekik semmilyen modern gyartastechnologiajuk. Altalanosan el lehet mondani, hogy minimum 6-8 evvel tartanak a mainstream mogott, ami minimum egy generacios technologiai hatrany (de inkabb tobb.)Erre az a válasz, hogy van nekik is x nm-es technológia. Amikor szóba hoztam, hogy jó, hol, mert az ezt kiépíteni hivatott program mondjuk úgy nem az igazi, erre csend lett. Kutatni kutatják, de túl sokan szenvednek a beletörődömségtől, vagy "megáldotta őket a sors" egy betonfej főnökkel, aki személyes sértésnek vesz mindent (nekem ilyen kínai/ameriakai vezetés jutott, aztán félre állítottak a projektből, mire otthagytam az egész céget).
Fene tudja, ez a nyari lelefejezesi hullam nem igazan a nyugodt, kivarasos vezetot sejteti:USA nem véletlenül szajkózza, amit. Ezt lehetne máshogy is játszani, de a jelek szerint a WH-t mozgató hatalom ebben nem érintett, így mindenki a másikra mutogatva tudja igazolni magát és a tetteit.
Kínában azt látom, hogy az emberek nem politizálnak, egyszerűen nem szokás - főleg akkor, ha lao wei van az asztalnál. Beszélünk mindenről, csak arről nem (ezt nekem is meg kellett tanulni).
Amúgy nekem is a felvetésed tűnik a leginkább szimpatikusnak, várni, nem fejjel futni a falnak és hideg fejjel gondolkodni.
azóta kiderült, túltolták...... ezt is......Van benne logika kínai oldalról, hagyományos autókban brutális a lemaradásuk, elektromosban viszont pont jókor kezdtek.
Másik oldalról áramot bármiből elő tudnak állítani ami éghető/fúj/világít, míg fosszilis üzemanyagból masszívan behozatalra szorulnak.