• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Le is gyártottak egy példányt a csodabúszból:)
straddling_busfront2.jpg

http://shanghaiist.com/2016/07/04/straddling_bus_starts_production.php

Ez a busz elég nagy ostobaság. Mi van, ha útkereszteződésben le akarok oldalra kanyarodni, de egy ilyen böszmeség hirtelen körémjön?
Menjek én is egyenesen, csak azért, mert belőle már nem tudok oldalra kihajtani?
:-O
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 770
113
Mi az, hogy le akarsz kanyarodni!? S nem arra menni, amerre a többség akar!?
Ezek szerint Te egy elhajló vagy! ;-)
 
T

Törölt tag 008

Guest
Miért, villamosnak nekimész, ha keresztezed a sineket és épp arra jön? Lámpa programozás kérdése az egész.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 194
50 666
113
Szerintem ez nagyon nagy lehetőség a zsúfolt városoknak, ahol azért olcsóbb egy ilyen rendszert belőni, mint szétverni pl. egy nagykörút szintű helyet és odacsapni mellé még 1-1 buszsávot, vagy építeni egy metrót. Ebben nagy potenciál van!
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Szerintem meg a magasvasutak pont ezt tudják úgy, hogy ott nincs jelen a balesetveszély, ami itt nyilván való.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Kínai ítéletidő: több mint 180 halálos áldozat
https://www.youtube.com/watch?v=aEt_SlSTEC4
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Szerintem butaság. Az "emeleti" utasok hogy fognak leszállni? Liften? És akkor hány percet fog állni 1-1 megállóban? Vagy 2 szintes megállók lesznek?
A metrónál és az alacsony padlós járműveknél pl. a gyors ki és beszállással is időt lehet nyerni.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Miért, villamosnak nekimész, ha keresztezed a sineket és épp arra jön? Lámpa programozás kérdése az egész.

Nem, de senki nem várja el tőlem, hogy egy villamosnak nekimenjek. Viszont ennél a busznál, ha teszemazt épp le tudnék kanyarodni, de a busz "körémjön", akkor továbbra is haladnom kell a forgalommal előre (ellentétben a villamosos példáddal), mert a forgalom a busz alatt is halad. Nem állhatok meg, feltartva az egész sávot, hogy megvárjam, amíg a busz-alagút "lehalad" felőlem, hogy le tudjak kanyarodni.
 
T

Törölt tag 008

Guest
<blockquote rel="Fennek">Miért, villamosnak nekimész, ha keresztezed a sineket és épp arra jön? Lámpa programozás kérdése az egész.

Nem, de senki nem várja el tőlem, hogy egy villamosnak nekimenjek. Viszont ennél a busznál, ha teszemazt épp le tudnék kanyarodni, de a busz "körémjön", akkor továbbra is haladnom kell a forgalommal előre (ellentétben a villamosos példáddal), mert a forgalom a busz alatt is halad. Nem állhatok meg, feltartva az egész sávot, hogy megvárjam, amíg a busz-alagút "lehalad" felőlem, hogy le tudjak kanyarodni.
</blockquote>
kanyarodó sávnak külön lámpája van ami pirosra vált ha jön a busz. pont mint a villamosnál. ez is sinen megy csak kétoldalt tehát nem egy, hanem mindkét oldali kanyarodó sávra pirosat kell adni. hidd el egy elsős közlekedési mérnök is megoldja ezt a logikai feladatot. :)
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
<blockquote rel="haubagoi"><blockquote rel="Fennek">Miért, villamosnak nekimész, ha keresztezed a sineket és épp arra jön? Lámpa programozás kérdése az egész.

Nem, de senki nem várja el tőlem, hogy egy villamosnak nekimenjek. Viszont ennél a busznál, ha teszemazt épp le tudnék kanyarodni, de a busz "körémjön", akkor továbbra is haladnom kell a forgalommal előre (ellentétben a villamosos példáddal), mert a forgalom a busz alatt is halad. Nem állhatok meg, feltartva az egész sávot, hogy megvárjam, amíg a busz-alagút "lehalad" felőlem, hogy le tudjak kanyarodni.
</blockquote>
kanyarodó sávnak külön lámpája van ami pirosra vált ha jön a busz. pont mint a villamosnál. ez is sinen megy csak kétoldalt tehát nem egy, hanem mindkét oldali kanyarodó sávra pirosat kell adni. hidd el egy elsős közlekedési mérnök is megoldja ezt a logikai feladatot. :)

</blockquote>

Én úgy értettem, hogy a 2 sáv, ami felett a busz megy, azok nem kanyarodósávok. Mi van, ha a kanyarodósávba ki akarok sorolni a belső 2 sávból (ami felett a busz megy), de nem tudok, mert jön a busz fölém/körém? Nem állhatok meg, mert a belső két sáv halad tovább. A kanyarodósávba nem tudok lekanyarodni, mert a busz körülöttem van (mire lemegy "rólam", addigra elhaladok a leágazás mellől).
Meg úgy általában, mi van, ha dugó van, és autók vannak keresztbefordulva megrekedve 2 sáv között, mert nem tudnak besorolni a dugó miatt? Akkor hogy megy tovább a busz? Áthajt rajtuk?
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Meg nézd Fennek, nem tudom mit old meg egy elsős közlek mérnök, de hogy az autósoknak rohadt szokatlan lesz, hogy valami, ami a hátuk mögött közeledik, az nem áll meg mögöttük, hanem átmehet fölöttük, az hótziher.
 
T

Törölt tag 008

Guest

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
https://google.hu/maps/@47.5122502,19.1243065,3a,60y,332.91h,76.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCqKnsdnQEUnCccWkmVIeWA!2e0!7i13312!8i6656

Budapest, hasonló szitu, ha jön a villamos. Soha senki se ragadt be, senki se halt meg. Ha jön a villi, akkor csak előre enged el a lámpa, a kanyarodo piros. Ha elmegy, a kanyarodo is zold. A sáv meg elég széles hogy 2 auto elférjen. Képzelj a másik oldalra is sineket és meg is van a szitu. Nem kell túlmisztifikálni.

Tehát szerinted az a 2 sáv, amely fölött a busz jár, az kanyarodósávként is szolgál?
(mert én a fotókon nem ezt láttam)
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
<blockquote rel="Fennek">https://google.hu/maps/@47.5122502,19.1243065,3a,60y,332.91h,76.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCqKnsdnQEUnCccWkmVIeWA!2e0!7i13312!8i6656

Budapest, hasonló szitu, ha jön a villamos. Soha senki se ragadt be, senki se halt meg. Ha jön a villi, akkor csak előre enged el a lámpa, a kanyarodo piros. Ha elmegy, a kanyarodo is zold. A sáv meg elég széles hogy 2 auto elférjen. Képzelj a másik oldalra is sineket és meg is van a szitu. Nem kell túlmisztifikálni.

Tehát szerinted az a 2 sáv, amely fölött a busz jár, az kanyarodósávként is szolgál?
(mert én a fotókon nem ezt láttam)</blockquote>

Ld.

straddling_bus.jpg


Nem hiszem, hogy a belső sávokból kanyarodnának...
 
T

Törölt tag 008

Guest
Ot van mellette megegy sav. Mondjuk az a kanyarodo. Ha meg epp jon a musz, mielott atsorolsz lelassitasz/megallsz arra a 15 masodpercre amig elmegy folotted.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Ot van mellette megegy sav. Mondjuk az a kanyarodo. Ha meg epp jon a musz, mielott atsorolsz lelassitasz/megallsz arra a 15 masodpercre amig elmegy folotted.

Hátulról meg jól rámdudálnak, meg belémrohannak, hogy mit álldogálok ott 15 másodpercig. Na jó, kicsit már a vita kedvéért vitatkozom, úgyhogy szerintem hagyjuk :)
De akkoris igazam van! :)))
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Most google earthel kanyarodjatok kínai nagyvárosok fölé (Peking, Shanghai) és ott nézegessétek kicsit az úthálózatot.
Pekingnek 6 körgyűrűje van és most épül a hetedik
beijingringroads.png
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Na! Még jó, hogy időben megvettem a késemet:)))
<i>Végleg vége a kínai gagyi időszakának?</i>
http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/vegleg_vege_a_kinai_gagyi_idoszakanak.617136.html
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 490
24 011
113
Na! Még jó, hogy időben megvettem a késemet:)))
<i>Végleg vége a kínai gagyi időszakának?</i>
http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/vegleg_vege_a_kinai_gagyi_idoszakanak.617136.html

Az enyém ma jött meg :)