[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 522
12 630
113
Mi a baj azzal, ha fél évente be kell valja egy szervezet a pénzügyi mozgásait? Igazából ez a sima cégek adó és áfacsalásai ellen is jól jöhetne, nem? Mindenki tudja, hogy határon túli magyar szervezetek kapnak Magyarországtól pénzt.
Az még külön haszon is sztem, hogy a határon túli magyarok látják majd, hogy mely szervezeteket támogatja Magyarország, vagy magyarok.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Bocs az off-ért.
Izrael hat éve bevezette ezt a "civil-törvényt", illetve minden évben vizsgálják a Soros-szervezetek izraeli tevékenységét és folyamatosan izrael-ellenesnek bélyegzik. /QUOTE]

Nagy igazság. Ezért sem értem sose a rasszista zsidózókat. Sorosnak és a hozzá hasonlóknak nincs sem hazája, sem nemzetisége. Ők csak gazdatestnek használnak országokat, hogy azok gazdasági erejét felhasználva aláássanak minden nemzetállamot (beleértve Izraelt is).
 

melampo

Well-Known Member
2014. április 20.
2 184
2 880
113
"Nagy igazság. Ezért sem értem sose a rasszista zsidózókat. Sorosnak és a hozzá hasonlóknak nincs sem hazája, sem nemzetisége. Ők csak gazdatestnek használnak országokat, hogy azok gazdasági erejét felhasználva aláássanak minden nemzetállamot (beleértve Izraelt is)."
Ez is nagy igazság. Nekik mindenki más erev rav.
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov and janzen

melampo

Well-Known Member
2014. április 20.
2 184
2 880
113
Az sok ember szenvedésével járna. Mi nyújt neked élvezetet ebben?

Ez csak a fenyegetődzés és a zsarolás fázisára, a nyomásgyakorlás periódusára igaz. Amikor Varoufakis azt mondta, hogy rendben, akkor Görögország visszaállítja drachmát és elkezdte megszervezni az átállást választhatott, hogy lemond vagy kivégzik.
Érdekes módon amikor látszott a lehetséges kiút és várható volt, hogy ez követhető példává válik akkor a bősz fenyegetődzők már nem annyira voltak biztosak magukban.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 920
73 011
113
Jól teszik a szlovákok, hogy nem maradnak ki a mag-Európából, a jövő őket fogja igazolni. Ők már így is elhúztak mellettünk, sőt lassan már a románok is, úgyhogy mi majd versengünk a második fokozatban Bulgáriával és Albániával.

De legalább vigasztalhatjuk majd magunkat azzal, hogy nem voltunk hajlandóak elbírálni 1000 menekültügyi kérelmet, amiből talán 10% megkapta volna a menekült státuszt és azoknak max a 10%-a itt maradt volna mert a többi biztosan tovább állt volna ha megvan a státusza.

Szóval lett volna mondjuk 10 (azaz tíz) darab migráns akiket végül letelepedtek volna nálunk. Hát emiatt a tíz darab migráns miatt tényleg megéri a periféria állóvizébe feküdni és kimaradni a gyors övezetből. Bölcs döntés.
Hát fogadj be 10 gibbont ha annyira szereted őket.
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 660
8 879
113
Jól teszik a szlovákok, hogy nem maradnak ki a mag-Európából, a jövő őket fogja igazolni. Ők már így is elhúztak mellettünk, sőt lassan már a románok is, úgyhogy mi majd versengünk a második fokozatban Bulgáriával és Albániával.

De legalább vigasztalhatjuk majd magunkat azzal, hogy nem voltunk hajlandóak elbírálni 1000 menekültügyi kérelmet, amiből talán 10% megkapta volna a menekült státuszt és azoknak max a 10%-a itt maradt volna mert a többi biztosan tovább állt volna ha megvan a státusza.

Szóval lett volna mondjuk 10 (azaz tíz) darab migráns akiket végül letelepedtek volna nálunk. Hát emiatt a tíz darab migráns miatt tényleg megéri a periféria állóvizébe feküdni és kimaradni a gyors övezetből. Bölcs döntés.


A Németek nagy terve az volt, hogy elszipkázni a kelet-europai munkaerőt, majd helyükre betelepíteni menekülteket. A nemzetállamokra nagy ívben tesznek a németeknek csak a profit számít. Aki a menekültek betelepítése mellet van az a hazáját árulja el. Az EU egy nagy pénzmosoda, de még ezt is szarul csinálják.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Valójában nem.
Gondot jelentene a nagy befektetőknek.
Nem az elsődleges veszteségek miatt, azt úgyis kifizetik a politikusok támogatás címén a kis ember adójából.
A bizalomvesztés miatt.
Utána egyre kevesebb kis ember venne részvényeket és a pénzügyi zseniknek a sajátjukat kellene kockáztatni.

Viszont, elindulhatna egy fejlődés.
Mert amig nem döntik be a görög rendszert és nem írják le az adósságaikat, minden évben lejjebb csúsznak, nő az adósság a kamat miatt és a végén elhitetik a választókkal, hogy el kell adni a fél országot, hogy a másik fele megmaradjon.

Itt a görög bankrendszer bedöntéséről volt szó, amivel az EKB zsarolt. Nem arról hogy a görögök államcsődöt jelentenek és nem fizetik az államadósságukat.

Az államcsőd lényegében megtörtént és mindenki tudja, hogy a német/EU megoldás semmire sem megoldás, mert semmi esélye, hogy a görögök képesek legyenek kifizetni az adósságukat. Pláne nem a megszorításokkal terhelt gazdaságukra alapozva. Az adósságból eddig is írtak már le és a jelenleg fennálló túlnyomó részét is le kell majd írni. Minél később hajlandók ezt elismerni a hitelezők, annál nagyobb összeget fognak elveszteni, csak közben a görög nép szenved a megszorításoktól.

Az EKB-féle zsarolás viszont arról szólt hogy a görög lakosság nem jut hozzá a bankbetéteihez. A cégek nem tudnak bért fizetni. Nem tudnak egymásnak utalni. Az addig még működőképesnek megmaradt gazdasági szereplők is működésképtelenné válnak, mert egy olyan pénzt használnak, amivel a pénzt nyomtató jegybank (ami nem a görög jegybank) nem látja el a bankrendszert. Mert az EKB nem tölti be a bankok bankja szerepét. Közben pedig előidéznek egy bankpánikot, bankrohamot amit azok a görög bankok sem éltek volna túl, amelyek viszonylag jobb helyzetbe voltak. Pláne nem éltek volna túl úgy hogy a valódi jegybank, az EKB nem mögöttük áll, hanem ellenük dolgozik.

Erre írtam, hogy ez hogy sok ember szenvedésével járt volna, vagy járna (hiszen ez a zsarolási eszköz továbbra is adott), ha az EKB nem csak szavak szintjén zsarol, hanem tényleg be is váltja a fenyegetését. Ez szerintem senkinek nem kellene kívánnia.

Meg van a véleményem a görögökről, de undorítanak tartom azt, ahogy a görögökkel viselkedtek. Mint ahogy a ciprusi einstandot is. Mindkét példa jól mutatja mivel járhat, ha egy ország feladja az önálló monetáris politikát és eszköztárat. Az önálló pénzt. Az önálló kamatpolitikát, árfolyampolitikát. A saját bankrendszer feletti ellenőrzést.

Magyarország szempontjából:

- A fiskális politikát is megpróbálják egyre inkább ellehetetleníteni, elvonni. Az adórendszerünkbe vastagon beleszólnak. (Lásd az EU eldönti, hogy milyen magyar adók nem felelnek meg neki, hogy milyen díjakat lehet, vagy nem lehet szedni, hogy milyen termékeknél lehet kedvezményes ÁFA kulcsot alkalmazni, hogy hol lehet fordított ÁFÁ-t alkalmazni, stb...)
- A hiteleken keresztül nyakunkon a póráz. Bár ezt az utóbbi években jelentősen lazítottuk a külső adósságunk nagy arányú visszafizetésével (nem csak az IMF hitel visszafizetéssel). Az egész nemzetgazdaság GDP arányos nettó külső adóssága 60 %-ról (tulajdonosi hitelekkel együtt közel 70 %-ról) 20 % alá csökkent. A tulajdonosi hitelek nélküli GDP arányos bruttó külfölddel szembeni adósság 120 %-ról 70 % alá esett. Az államadósság egyre kisebb része van külföldiek kezében. 58 % volt a csúcs az államadósságon belüli külföldi arány esetében és most már csak 37 %. Az államadósság deviza aránya 50 %-ról 23 %-ra esett, miközben a lakosság gyakorlatilag teljesen, a vállalatok túlnyomó részben, megszabadultak a deviza hitelektől.
- A bankrendszerünk külföldi tulajdoni aránya is látványos eredménnyel járt, amikor éveken keresztül vegetálásra ítélték a külföldi anyabankok a magyar leánybankjaikat és csak vonták ki a forrást Magyarországról. Szerencsére ma már a bankrendszerünk hitel/betét aránya drasztikusan javult. A 2009-es 160 %-ról 80 % alá esett. A bankrendszer nettó külföldi adóssága már enyhén negatív és bruttó külföldi források is 12 ezer milliárdról 4 ezer milliárdra csökkentek.
- Miközben gőzerővel szabadulni próbálunk a hitelek, deviza kitettség jelentette pénzügyi függőségtől, továbbra is megmaradt az EU források elzárásának lehetőssége, amit zsarolási céllal jó néhány alkalommal meg is tett az EU. A Kormány annyit tud tenni, hogy Magyarország az élen van az EU támogatások kiírási, leszerződési és belföldi kifizetési arányában egyaránt, annak érdekében, hogy minél kevesebb maradjon a 2020 utáni bizonytalanabb időszakra. Valamint a költségvetés likviditási helyzete megengedi, hogy akár ezer milliárd Ft feletti nagyságrendben is költségvetési forrásokból fizessük a támogatásokat addig is amíg sikerül azok átutalását kiénekelni Brüsszeltől. De már pedzegetik német és EU bizottsági részről is, hogy 2020-tól politikai feltételekhez akarják kötni a támogatásokat (EU értékek, jogállamiság, amiről persze az EU vezetői és vezető országai országai döntik el, hogy ez a tulajdonképpen mi a csoda)

Az eddigi pénzügyi szuverenitásunkat gyengítő pórázok megfejeléseként most az EU vezetői (vezet országai) vagy mézes madzaggal, vagy kényszerítő eszközökkel, de megpróbálnak majd minket is beterelni az Eurózónába. Onnantól kezdve ugyanolyan kiszolgáltatottak leszünk, mint a görögök.

Közben pedig a tagállamok mindennemű önállóságát megszüntető Európai Egyesült Államok felé pénzügyi oldalról az adó/járulék rendszerek minél nagyobb EU-s és minél kisebb tagállami hatáskörbe tartozó arányán keresztül is próbálják majd terelni a tagországokat.
 

melampo

Well-Known Member
2014. április 20.
2 184
2 880
113
Itt a görög bankrendszer bedöntéséről volt szó, amivel az EKB zsarolt. Nem arról hogy a görögök államcsődöt jelentenek és nem fizetik az államadósságukat.

Az államcsőd lényegében megtörtént és mindenki tudja, hogy a német/EU megoldás semmire sem megoldás, mert semmi esélye, hogy a görögök képesek legyenek kifizetni az adósságukat. Pláne nem a megszorításokkal terhelt gazdaságukra alapozva. Az adósságból eddig is írtak már le és a jelenleg fennálló túlnyomó részét is le kell majd írni. Minél később hajlandók ezt elismerni a hitelezők, annál nagyobb összeget fognak elveszteni, csak közben a görög nép szenved a megszorításoktól.

Az EKB-féle zsarolás viszont arról szólt hogy a görög lakosság nem jut hozzá a bankbetéteihez. A cégek nem tudnak bért fizetni. Nem tudnak egymásnak utalni. Az addig még működőképesnek megmaradt gazdasági szereplők is működésképtelenné válnak, mert egy olyan pénzt használnak, amivel a pénzt nyomtató jegybank (ami nem a görög jegybank) nem látja el a bankrendszert. Mert az EKB nem tölti be a bankok bankja szerepét. Közben pedig előidéznek egy bankpánikot, bankrohamot amit azok a görög bankok sem éltek volna túl, amelyek viszonylag jobb helyzetbe voltak. Pláne nem éltek volna túl úgy hogy a valódi jegybank, az EKB nem mögöttük áll, hanem ellenük dolgozik.

Erre írtam, hogy ez hogy sok ember szenvedésével járt volna, vagy járna (hiszen ez a zsarolási eszköz továbbra is adott), ha az EKB nem csak szavak szintjén zsarol, hanem tényleg be is váltja a fenyegetését. Ez szerintem senkinek nem kellene kívánnia.

Meg van a véleményem a görögökről, de undorítanak tartom azt, ahogy a görögökkel viselkedtek. Mint ahogy a ciprusi einstandot is. Mindkét példa jól mutatja mivel járhat, ha egy ország feladja az önálló monetáris politikát és eszköztárat. Az önálló pénzt. Az önálló kamatpolitikát, árfolyampolitikát. A saját bankrendszer feletti ellenőrzést.

Magyarország szempontjából:

- A fiskális politikát is megpróbálják egyre inkább ellehetetleníteni, elvonni. Az adórendszerünkbe vastagon beleszólnak. (Lásd az EU eldönti, hogy milyen magyar adók nem felelnek meg neki, hogy milyen díjakat lehet, vagy nem lehet szedni, hogy milyen termékeknél lehet kedvezményes ÁFA kulcsot alkalmazni, hogy hol lehet fordított ÁFÁ-t alkalmazni, stb...)
- A hiteleken keresztül nyakunkon a póráz. Bár ezt az utóbbi években jelentősen lazítottuk a külső adósságunk nagy arányú visszafizetésével (nem csak az IMF hitel visszafizetéssel). Az egész nemzetgazdaság GDP arányos nettó külső adóssága 60 %-ról (tulajdonosi hitelekkel együtt közel 70 %-ról) 20 % alá csökkent. A tulajdonosi hitelek nélküli GDP arányos bruttó külfölddel szembeni adósság 120 %-ról 70 % alá esett. Az államadósság egyre kisebb része van külföldiek kezében. 58 % volt a csúcs az államadósságon belüli külföldi arány esetében és most már csak 37 %. Az államadósság deviza aránya 50 %-ról 23 %-ra esett, miközben a lakosság gyakorlatilag teljesen, a vállalatok túlnyomó részben, megszabadultak a deviza hitelektől.
- A bankrendszerünk külföldi tulajdoni aránya is látványos eredménnyel járt, amikor éveken keresztül vegetálásra ítélték a külföldi anyabankok a magyar leánybankjaikat és csak vonták ki a forrást Magyarországról. Szerencsére ma már a bankrendszerünk hitel/betét aránya drasztikusan javult. A 2009-es 160 %-ról 80 % alá esett. A bankrendszer nettó külföldi adóssága már enyhén negatív és bruttó külföldi források is 12 ezer milliárdról 4 ezer milliárdra csökkentek.
- Miközben gőzerővel szabadulni próbálunk a hitelek, deviza kitettség jelentette pénzügyi függőségtől, továbbra is megmaradt az EU források elzárásának lehetőssége, amit zsarolási céllal jó néhány alkalommal meg is tett az EU. A Kormány annyit tud tenni, hogy Magyarország az élen van az EU támogatások kiírási, leszerződési és belföldi kifizetési arányában egyaránt, annak érdekében, hogy minél kevesebb maradjon a 2020 utáni bizonytalanabb időszakra. Valamint a költségvetés likviditási helyzete megengedi, hogy akár ezer milliárd Ft feletti nagyságrendben is költségvetési forrásokból fizessük a támogatásokat addig is amíg sikerül azok átutalását kiénekelni Brüsszeltől. De már pedzegetik német és EU bizottsági részről is, hogy 2020-tól politikai feltételekhez akarják kötni a támogatásokat (EU értékek, jogállamiság, amiről persze az EU vezetői és vezető országai országai döntik el, hogy ez a tulajdonképpen mi a csoda)

Az eddigi pénzügyi szuverenitásunkat gyengítő pórázok megfejeléseként most az EU vezetői (vezet országai) vagy mézes madzaggal, vagy kényszerítő eszközökkel, de megpróbálnak majd minket is beterelni az Eurózónába. Onnantól kezdve ugyanolyan kiszolgáltatottak leszünk, mint a görögök.

Közben pedig a tagállamok mindennemű önállóságát megszüntető Európai Egyesült Államok felé pénzügyi oldalról az adó/járulék rendszerek minél nagyobb EU-s és minél kisebb tagállami hatáskörbe tartozó arányán keresztül is próbálják majd terelni a tagországokat.

Értem és megértem az aggodalmaidat, pont ezért választotta Varoufakis az egyetlen használható megoldást. A drachma visszavezetésével és az államcsőd bejelentésével egy nagyobb zökkenővel a görög pénzügyi rendszer továbbra is működőképes lett volna. A belső megtakarítások egyszeri limitált átváltásával azok a görög betétesek számára nem teljesen vesznek el de a kívülről fújt lufi kidurrant volna.
Ráadásul egy frissen bevezetett valuta árfolyamának amelyet még nem volt idő kívülről felpumpálni a kezdet kezdetén a manipulálása is lehetetlen. A hitelek kihelyezésével kapcsolatos szabálytalanságok, egyértelmű hitelezési csalások, korrupció, politikai befolyásolás vizsgálgatása, piszkálása, "mentőcsomagok" mögötti kapcsolatrendszer nyilvánosságra hozása, ezek publikussá tétele sem okozott volna nagy örömöt a "hitelezők" körében.
Nem lett volna más eszköz mint a katonai beavatkozás de a szokásos katonai puccs nem biztos, hogy működött volna a külső beavatkozás pedig egy nem kicsi, jól felszerelt görög hadsereg ellen a NATO-n belül eladhatatlan kategória.
Röviden úgy foglalhatnám össze az általad megkérdőjelezett bejegyzésem alapjait, hogy az én meglátásom szerint a rendszert két dolog tartja életben.
Az egyik a terror, az erőszak, a másik a félelem.
Az erőszak csak addig működik amíg az áldozatokat egyenként tudod terrorizálni és csak ez tudja fenntartani a félelmet is.
Ha a rendszer egésze dől egyszerre, akkor elveszett az egyedekkel szembeni túlerő és ezzel elveszett az egyetlen fegyver.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 572
113

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Exercise Saber Strike 17 is an annual combined-joint exercise conducted at various locations throughout the Baltic region and Poland. The combined training prepares allies and partners to respond more to regional crises and meet their own security needs by improving the security of borders and countering threats.
Saber Strike is a long-standing U.S. Army Europe-led cooperative training exercise that helps facilitate cooperation amongst the U.S., Estonia, Latvia, Lithuania, Poland and allied and partner nations.
The exercise will take place in multiple locations throughout Estonia, Latvia, Lithuania and Poland May 28-June 24.
Exercise Noble Jump 17 - Forces from a number of NATO countries deploy a significant numbers of soldiers, vehicles and helicopters to Romania from May 30 – June 22, 2017 to test the Very High Readiness Joint Task Force (VJTF) concept.
Exercise Noble Jump 17 is a logistical challenge that will test the ability of all the participants to deliver a fighting force to wherever it is needed. The movements will all be controlled by NATO's Multi-National Division South East HQ, based in Bucharest. The VJTF is kept on short notice to move and is able to deploy a powerful well trained force within days. This year, it is being led by the UK's 20 Armoured Brigade. Overseeing the VJTF’s training at Cincu will be a combination of Joint Force Command Naples, Multi-National division South East and the Allied Rapid Reaction Corps.
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Trump Varsóban kijelentette, hogy elkötelezett a biztonság és béke fenntartásában Közép és Kelet-Európában és Lengyelországgal együtt dolgoznak azon, hogy Oroszország akcióira és destabilizáló magatartására válaszoljanak.
https://www.rferl.org/a/trump-europe-trip-poland-warsaw-visit/28597961.html

Ezzel egy időben a lengyel védelmi miniszter bejelentette, hogy megállapodtak Patriot rakéták vásárlásáról, azt is hozzátette, hogy a legmodernebb konfigurációról van szó.
https://www.rferl.org/a/poland-trump-united-states-patriot-missiles/28599127.html