[BIZTPOL] Közép-/Kelet-Európa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

dalost

Active Member
2010. augusztus 22.
103
35
28
Nagyon jó kis összefoglaló! Gratula érte!
Azért így összegezve elég fura, hogy a horvátok mindenképpen meg akarják tartani a 21-eseket szemben az összes környező országgal, mondjuk anyagi oldalról nézve teljesen logikus.
A magyar vonal kapcsán ezért futnék egy-két kört a minisztérium helyében, hátha lenne belőle valami kis biznisz, vagy akármi, ami jó hatással lenne az országra.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 402
21 825
113
Beszarok ha a mi "szar","használhatatlan" mindenképpen le kell váltani 29-eseink horvát felségjellel részben NATO kompatibilisen fognak repkedni!!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 440
18 134
113
Azért szeretem az ilyen összefoglaló cikkeket, mert nem nekem kell összeszedni az infókat :)

>Horvát üzemidő hosszabbítás – belülről

Hogyhogy belülről? Galcom, te Horvátországban élsz/dolgozol?

Honnan származnak az információk, pl. a bizottsági jelentés? A végére lehetne valamilyen forrásmegjelölést tenni? A fotókhoz is.

Az Orosz/Szovjet Légierőből mikor vonták ki a MiG-21-est? És az ukránból?

Jugoszláv Légierő MiG-29-eseinek üzemeltetési háttere milyen volt? Milyen szintű javításokat tudtak saját maguk megcsinálni? Hogy állnak most? Horvát területen voltak-e olyan üzemek, amelyeknek volt valamilyen jogosítványa MiG-29-re? Vagy teljesen nulláról kezdenék a típus üzemeltetését? (Zordnak volt a blogján egy megjegyzése, hogy állítólag jelenleg a Gripen beszerzés és a magyar MiG-29-esek átvétele a legesélyesebb. Ez utóbbi nekem nagyon hihetetlennek tűnik, főleg a fent leírtak tükrében.)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 402
21 825
113
Terminator

Az afganisztáni háború után a 90-es évek elején vonták ki az összes egyhajtóműves gépet köztük a MIG-21-est is.
 

GrGLy

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 388
27
48
@Terminator

<i>Hogyhogy belülről? Galcom, te Horvátországban élsz/dolgozol?</i>

Valójában Galcom az egyik horvát MiG-21-es.
 

omega

Member
2011. december 9.
35
1
8
Az összefoglaló remek, gratula érte !

Örülök,hogy az oroszok végre a mi MiG-29 szekerünket tolják !

A Horvát döntés is megfelelő, kis pénzért 10 évre van egy működőképes századuk !
Én Hende helyében azért néhány horvát tábornokot meghívnék egy MiG-29 mustrára - akár egy gép üzembe helyezése árán is - így talán megjönne a kedvük a vásárlásra ami nagyon kedvező volna részükre !
Ez a megoldás úgy tizedébe kerülhet mint például a Gripen vásárlás !
 

GrGLy

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 388
27
48
<i>Örülök,hogy az oroszok végre a mi MiG-29 szekerünket tolják !</i>

Lehet össze kéne állni velük és házalni pár országnál, mert ugye az oroszoknak érdeke, hogy otthon legyen min dolgozni a gyárban, nekünk meg érdekünk, hogy pénzt csináljunk a levedlett gépekből.

@Terminator

<i>@GrGLY: lajstrom, oldalszám, szériaszám? :)</i>

Sajnos ez titkos információ, ha megmondanám, el kéne vennem az HTKA-hozzáférésedet.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 440
18 134
113
>Lehet össze kéne állni velük és házalni pár országnál,

Egy visszautasíthatatlan ajánlat a horvátoknak: ha nem veszitek meg a MiG-29-eseket, akkor eladjuk a szerbeknek? :)
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
674
1 034
93
Hello, örülök ha tetszik nektek az írás!

A forrás valóban lemaradt, a www.defender.hr oldalon publikálták az eredeti minisztériumi belső jelentések összesítéseit, néhány bescannelt doksi kíséretében. Ezt a hosszú és száraz anyagot egyszerűsítve, egyéb infókkal feldúsítva osztottam meg veletek.

Egyéb forrás:
AFM 0111 Anonymous Croatian MiG-21s
AFM 0307 Croatia Receives First Upgraded MiG-21
AFM 0311 Croatian MiG-21 Upgrade Progress
AFM 0410 ZTZ Storage Area at Velika Gorica
www.defender.hr
www.ondutchwings.nl

Elsősorban a szovjet/orosz kérdésekre tudok kapásból válaszolni. A Szovjetunió utolsó aktív MiG-21bis-el repülő alakulata 1989 és 90 között kapott átképzést MiG-29-esre, a közép-ázsiai Türkmén SzSzK-ban. Tehát NATO-VSZ oldalról nézve elégé másodvonalbeli egység volt, bár az afgán határhoz közel települt. Gyakorló alakulatoknál kis számban még 1993-ig repülték.

Ukrajna nem örökölt MiG-21bis-el repülő alakulatot, mert függetlensége előtt öt évvel felszámolták az utolsót. Ellenemben rámaradt három kiképző ezred elsősorban MiG-21SzM-ekkel, kis számban PFM/PFSz-el.

Amit Dudi említ, hogy egy hajtóműves gépek kivonásáról, egy nagyon elterjedt nézet. De a valóság sokkal árnyaltabb itt is, mint minden más hasonló kijelentés esetében. Például a légvédelemtől a kilencvenes évek elején az összes két hajtóműves Szu-15-öst selejtezték, míg az egy hajtóműves MiG-23P/MLD/UB gépeket az évtized végéig nagy számban reptették.
 

bnero

New Member
2010. május 4.
18
0
1
Én továbbra is fenntartom, hogy fel kellene ajánlanunk a mi Gripeneink közös üzemeltetést a horvátoknak és szlovéneknek, ha csak 50%át a kér déli ország az is 2x több repülési órát jelent. Vagy lehetne másra költeni pl: közös szállítóflotta beszerzésre, stb.
 

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
"Örülök,hogy az oroszok végre a mi MiG-29 szekerünket tolják "

Ne legyünk naívak. Az oroszok kizárólag a saját szekerüket tolják, a nagyjavítás, korszerűsítés üzlet a számukra.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 517
3 407
113
Adjuk nekik ingyen. Megszabadulunk tőlük, nálunk csak úgyis elrohadnának. Viszont nyerünk egy barátot.
 

tallking

Member
2011. július 6.
417
2
18
http://www.youtube.com/watch?v=CyKClEx_pWk&feature=rellist&playnext=1&list=PL70D536D887493072


http://www.youtube.com/watch?v=P9GOf3wa6c4&feature=relmfu