[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Valamint, ha a magyar munkáltató másfélszer többet fizetne mint a multi, akkor az is kénytelen lenne többet fizetni a dolgozóinak.
De mivel az állami ellenőrzés a munusz egy és a nulla között mozog, és kínosan figyel arra, hogy a munkások jogai a bányászbéka popóját is csak az Entenprise távérzékelőivel lássa, így hatékonyságnövekedés helyett pillanatnyi bmw lesz ebből.

Jó szempontokat és érveket írtál, de miből gondolod,hogy a Debrecen mellett szóló érvek,ha csak egy hajszálnyival is, de nem voltak erősebbek ?

Én végsősoron egyetértek veled annyi különbséggel, hogy akkor nincs más hátra, Mohács-Pécs térségébe is bekell vonzani egy ilyen cseszett nagy gyárat.

Debrecen megkapta, kapja meg Pécs is, így igazságos.

Például ezt:

Bukták a britek a Brexit miatt, így Magyarországra jöhet a legnagyobb kínai elektromosautó-gyár
Amúgy ez a debreceni, nyíregyházi, pécsi emberek azon részén, aki nem tud az adott gyárban dolgozni, mert nincs hely, vagy éppen más okok miatt miben segít?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and tonyo

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 551
113
Amúgy ez a debreceni, nyíregyházi, pécsi emberek azon részén, aki nem tud az adott gyárban dolgozni, mert nincs hely, vagy éppen más okok miatt miben segít?
Nem segít mindenkin. De ha van gyár, van fizetőképes(ebb, mint ha nem lenne) tömeg, akkor jobban megy a Közértes Ilonkának, a Műkörmös Mucikának és a Szobafestő Jánosnak is. Tehát azért magával húz közvetett módon más ágakat is. Még ha épp mondjuk pont a biológusokra, vagy bölcsészekre kevesebb hatással is van.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Nem segít mindenkin. De ha van gyár, van fizetőképes(ebb, mint ha nem lenne) tömeg, akkor jobban megy a Közértes Ilonkának, a Műkörmös Mucikának és a Szobafestő Jánosnak is. Tehát azért magával húz közvetett módon más ágakat is. Még ha épp mondjuk pont a biológusokra, vagy bölcsészekre kevesebb hatással is van.
A gyakorlati tapasztalat azt mutatja, hogy nem.
Vagyis az egyenleg rendkívül negatív.
Mert Közértes Ilonka beállítja az árait a gyár középvezetőinek a bérszínvonalára, Mükörmös Muci szintén, a többiek meg eszik a kefét. Vagy elmennek ugyanúgy műkörmösnek, és gyakorlatilag egymást teszik tönkre, mert ahol eddig egy ember élt műkörmösködésből most lesz 30 ezer.
Csak ezekről nem beszélünk se Budapesten, se Győrben, se Zalaegerszegen.
Addig, amíg nem kezdünk több irányba keresgélni, és nem lépünk az ügyeskedő kkv tökére a vége a kettészakadás lesz.
Ahogy az gyakorlatilag látszik már most is.
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Amúgy ez a debreceni, nyíregyházi, pécsi emberek azon részén, aki nem tud az adott gyárban dolgozni, mert nincs hely, vagy éppen más okok miatt miben segít?
Nem akarlak megsérteni, de ez butuska kérdés..

Vannak olyan emberek,akiken az Isten se tud segíteni, mert elutasítják a segítséget...na, ezek a beruházások nem ezek az emberek a célközönsége,hanem elsősorban azok az emberek,akik dolgosak, dolgoznának, de nincs munka a térségben..csak messze,egy megyeszékhelyen vagy a fővárosban, de ők nem szívesen költöznének el 100,200,300 km-ert, viszont dolgoznának... Na, rajtuk segítenek ezek a gyárak.

Ami a lényeg, hogy ezekkel a gyárakkal mindenképpen pluszban vagyunk. Több előnye van, hogy nálunk épül egy ilyen gyár, mint ha mondjuk romániában vagy szlovákiában épülne.

Márpedig ezek a gyárak megfognak épülni a térségben..ha ügyesek vagyunk,akkor nálunk, ha ügyetlenek,akkor a szomszédoknál.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Nem akarlak megsérteni, de ez butuska kérdés..

Vannak olyan emberek,akiken az Isten se tud segíteni, mert elutasítják a segítséget...na, ezek a beruházások nem ezek az emberek a célközönsége,hanem elsősorban azok az emberek,akik dolgosak, dolgoznának, de nincs munka a térségben..csak messze,egy megyeszékhelyen vagy a fővárosban, de ők nem szívesen költöznének el 100,200,300 km-ert, viszont dolgoznának... Na, rajtuk segítenek ezek a gyárak.

Ami a lényeg, hogy ezekkel a gyárakkal mindenképpen pluszban vagyunk. Több előnye van, hogy nálunk épül egy ilyen gyár, mint ha mondjuk romániában vagy szlovákiában épülne.

Márpedig ezek a gyárak megfognak épülni a térségben..ha ügyesek vagyunk,akkor nálunk, ha ügyetlenek,akkor a szomszédoknál.
Továbbá az a kevéske rendelkezésre álló tartalék erőforrás hogyan fog bejárni 50-100 km es körzetből ha pl a vasút nem áll harmadán vagy a volán igen meg lehet oldani céges buszokkal is de nem tudsz mindent lefedni. Különösen a beszállítók, alvállalkozók felé...
Nyíregyháza környékén pl a Nyíregyháza-Vásárosnamény vasuti vonalat már rég fel kellenne fejleszteni. Ha nem is villamosítják akkor is a pálya állapotot legalább 60-80 km re felhozni. (Ugyan ez igaz a Nyírbátor-Nyíregyháza vonalra is) Nyíregyházának ez plusz humánerőforrás lenne a Beregi térségből.
Tehát nem minden a gyár a logisztikai szolgáltatást is fel kell hozzá építeni legalább 100-120 km körzetben.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 836
39 320
113
Már az első mondhatod is hamis, hogy a bérszinvonal alacsonyan tartásával csalogatják ide a multikat. Megszüntették pl. a sávos adózást, így nem fordul elő az sem, hogy a munkavállaló visszautasítja a fizu emelést. 2010 előtt több beosztottam is így tett. Valamint, ha a magyar munkáltató másfélszer többet fizetne mint a multi, akkor az is kénytelen lenne többet fizetni a dolgozóinak.

Magyarországnál csak Romániában és Bulgáriában rosszabbak a fizetések​

 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 215
3 213
113
Az a baj a Mi Tanyánk mozgalom agyában is elborult a sötétzöld és beálltak a baloldali kórusba akadályozni Magyarország ipari fejlődését, pont azt, amivel a magyar életszínvonal stabilan emelhető lenne. Ráadásul a keleti befektetőkkel Magyarország egyoldalú nyugati kiszolgáltatottsága is csökkenthető lenne.

Amennyire nekem lejött (egy nyilatkozat alapján) Torockainak az a baja, hogy megint multik jönnek "nemzeti ipar" helyett -hogy ezalatt mit kellene érteni nem részletezte-, azon is erdemes lenne elgondolkodni az "egyoldalú kiszolgáltatottság" helyett többoldalú kiszolgáltatottság mivel jobb.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 551
113
A gyakorlati tapasztalat azt mutatja, hogy nem.
Vagyis az egyenleg rendkívül negatív.
Mert Közértes Ilonka beállítja az árait a gyár középvezetőinek a bérszínvonalára, Mükörmös Muci szintén, a többiek meg eszik a kefét. Vagy elmennek ugyanúgy műkörmösnek, és gyakorlatilag egymást teszik tönkre, mert ahol eddig egy ember élt műkörmösködésből most lesz 30 ezer.
Csak ezekről nem beszélünk se Budapesten, se Győrben, se Zalaegerszegen.
Addig, amíg nem kezdünk több irányba keresgélni, és nem lépünk az ügyeskedő kkv tökére a vége a kettészakadás lesz.
Ahogy az gyakorlatilag látszik már most is.
Ha gyógyszeripari nagy fejlesztések lennének, vagy más szektorokban lenne ilyen ugrás, akkor is ugyan ez lenne a végeredmény.
Tehát még mindig jobb ha van, mint ha nem lenne.
Az emberek meg már csak olyanok, hogy egymást másolják, de ahhogy környezetem nézem, ez igaz akkor is, ha nem épül gyár. A vállalkozói kedv és az innováció, vagy az új dolgokba való próbálkozás nem feltétlen jár kéz a kézben.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 551
113
Amennyire nekem lejött (egy nyilatkozat alapján) Torockainak az a baja, hogy megint multik jönnek "nemzeti ipar" helyett -hogy ezalatt mit kellene érteni nem részletezte-, azon is erdemes lenne elgondolkodni az "egyoldalú kiszolgáltatottság" helyett többoldalú kiszolgáltatottság mivel jobb.
De a nemzeti iparra meg mindegy, hogy ki csinálja, egyből megy a "NER-lovag" jelző. Úgy se jó soha semmi.

 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Továbbá az a kevéske rendelkezésre álló tartalék erőforrás hogyan fog bejárni 50-100 km es körzetből ha pl a vasút nem áll harmadán vagy a volán igen meg lehet oldani céges buszokkal is de nem tudsz mindent lefedni. Különösen a beszállítók, alvállalkozók felé...
Nyíregyháza környékén pl a Nyíregyháza-Vásárosnamény vasuti vonalat már rég fel kellenne fejleszteni. Ha nem is villamosítják akkor is a pálya állapotot legalább 60-80 km re felhozni. (Ugyan ez igaz a Nyírbátor-Nyíregyháza vonalra is) Nyíregyházának ez plusz humánerőforrás lenne a Beregi térségből.
Tehát nem minden a gyár a logisztikai szolgáltatást is fel kell hozzá építeni legalább 100-120 km körzetben.
Ezeket mind felkell fejleszteni,amiket írtál.

Sokszor az ilyen elhanyagolt területeket pont,hogy egy új beruházó miatt fejlesztenek fel,aki esetleg még ha az átlagnál nagylelkűbb, tevékenyen tesz a helyi közösségért,az ország többszörösen nyer vele!

Kedvenc példám erre a Suzuki.
Rendszeresen adományoz járőrautókat az esztergomi rendőrségnek és polgárőrségnek. Támogatja anyagilag is az életmentő szervezeteket. Társadalmi figyelemfelkeltő akciókat végez a biztonságos közlekedésért.. stb..

Új Suzuki Vitarát kapott az esztergomi rendőrség

Több helyi szervezetet is támogatott a Suzuki idén Karácsonykor

Szabadtéri installációval hívja fel a figyelmet vizeink védelmére a Magyar Suzuki

Magyar Suzukinál a biztonságos modellek gyártása mellett a környezet védelmére is nagy hangsúlyt fektetnek.

Humanitárius támogatást nyújt az ukrán menekülteknek a Suzuki

Példamutató!
Több, a Suzukihoz hasonló beruházót Magyarországra!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 595
113
Van abban sok igazság amit írsz de szerintem tévedsz amikor azt hiszed a kormány dönti el teljes egészében hova fognak települni ezek a gyárak. Ezek a multik mind saját szempontrendszerrel rendelkeznek és az országok egymással versengve ajánlanak több telephelyet is majd ők választanak hova mennek. Pécset folyamatosan ajánlják fel mindenféle autóipari beszállítónak.. így ment oda a Thyssen meg a Seiren is. A kínaiaknak nem csak a BMW meg a Merci gyár közelsége volt a fő szempont hanem a reptér is, valamint hogy a saját beszállítóik is jönnek vagy már meg is telepedtek a környéken. Az a háromszög ott egy jobb ökoszisztémát tud teremteni, számukra mellékes volt hol hány km vezetéket kell emiatt behúzni stb. A kormány felajánl helyszíneket és ösztönöz, de a végső döntést a beruházó hozza egészen más szempontrendszerek szerint mint a mienk. Sajnos.
Egy ilyen gyár telepítésről tudom, hogy mi tud nagyon fontos lenni: egy hazafi a felsővezetésben. Egy kiváló szak- és úriember volt szerencsém, hogy a főnököm legyen az autóiparban, és egy beszélgetésünkkor mondta, hogy igyehezett a vezetést meggyőzni, hogy a szegényebb, leszakadó régióba tudják telepíteni a gyárat, ahol munkahelyeket teremthet. A cég eredetileg a Dunántúlra, Győr közelébe akarta telepíteni a gyárat, mert ott van közel az itthoni felhasználás, meg a VW Pozsonyban. Lassan 15 éve lesz, hogy ez a projekt indult, kb 10 éve termel a gyár, akkor még ugye az egymilió új munkahelyet ment úgy átalában, nem annyira volt régiós felzárkóztatáson a hangsúly, csak legyen munka, akárhol volt a kormány hozzállása. Az ő kitartó lobbijával (és azzal, hogy elismert szaember és vezető volt) így sikerült egy közepesen fejlett régióban megtalálni az ő általa propagált értékek, a cég érdekei, az infrastruktúra és a kormány támogatása közt az egyensúlyt, kb 1000. közvetlen munkahelyet teremtve.

Ez az amit sokan nem látnak, hogy belülről hogyan lehet a nemzeti érdekeket a K+F és management vonalról az "összeszerelőüzem" témában is érvényesíteni. Szorgos munkával megmászva a szamárlétrát. Ami a gond szerintem, hogy ő még szüleim korosztálya, és a mi korosztályunkban hazafias, mérnök hátterű kollégákat management vonalon nem nagyon láttam, csak opportunista karrier excel mágusokat.

A nyugati ipar visszafejlődésének épp ez volt az egyik oka: excel-mágus pénzügyes szemléletű közép és felső vezetés, akik mind a társadalmi, mint a technikai érdekeket háttérbe szorulni hagyták, és így most Kína megbasz mindenkit. (ugye azóta jönn az energiaválság is)

Ja, ez egy német cég. Sok dologért tudok morogni rájuk, de mindig korrektek voltak az elszámolásban, munkakörülményekben, amikor nem, az a magyar törtető excel-csicska mentealiátsú középvezető senkik, HR picsák és mérnököket managelő közgazdász picsák miatt volt.(és faszok, nem csak picsák).
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 749
4 054
113

Magyarországnál csak Romániában és Bulgáriában rosszabbak a fizetések​

Másfél millió minimálbérre bejelentett dolgozó országáról beszélünk? A hazai vállalkozó meg kiegészítí 3-400000-re zsebbe a fizut. Ja, az biza nincs a statisztikában.
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 773
32 348
113
Ezeket mind felkell fejleszteni,amiket írtál.

Sokszor az ilyen elhanyagolt területeket pont,hogy egy új beruházó miatt fejlesztenek fel,aki esetleg még ha az átlagnál nagylelkűbb, tevékenyen tesz a helyi közösségért,az ország többszörösen nyer vele!

Kedvenc példám erre a Suzuki.
Rendszeresen adományoz járőrautókat az esztergomi rendőrségnek és polgárőrségnek. Támogatja anyagilag is az életmentő szervezeteket. Társadalmi figyelemfelkeltő akciókat végez a biztonságos közlekedésért.. stb..

Új Suzuki Vitarát kapott az esztergomi rendőrség

Több helyi szervezetet is támogatott a Suzuki idén Karácsonykor

Szabadtéri installációval hívja fel a figyelmet vizeink védelmére a Magyar Suzuki

Magyar Suzukinál a biztonságos modellek gyártása mellett a környezet védelmére is nagy hangsúlyt fektetnek.

Humanitárius támogatást nyújt az ukrán menekülteknek a Suzuki

Példamutató!
Több, a Suzukihoz hasonló beruházót Magyarországra!
Khm, Kométa, khm.
 

senkineksenkije

Well-Known Member
2020. november 22.
669
6 237
93
Nem akarlak megsérteni, de ez butuska kérdés..

Vannak olyan emberek,akiken az Isten se tud segíteni, mert elutasítják a segítséget...na, ezek a beruházások nem ezek az emberek a célközönsége,hanem elsősorban azok az emberek,akik dolgosak, dolgoznának, de nincs munka a térségben..csak messze,egy megyeszékhelyen vagy a fővárosban, de ők nem szívesen költöznének el 100,200,300 km-ert, viszont dolgoznának... Na, rajtuk segítenek ezek a gyárak.

Ami a lényeg, hogy ezekkel a gyárakkal mindenképpen pluszban vagyunk. Több előnye van, hogy nálunk épül egy ilyen gyár, mint ha mondjuk romániában vagy szlovákiában épülne.

Márpedig ezek a gyárak megfognak épülni a térségben..ha ügyesek vagyunk,akkor nálunk, ha ügyetlenek,akkor a szomszédoknál.
"Vannak olyan emberek,akiken az Isten se tud segíteni, mert elutasítják a segítséget...na"

Nehéz dolog ez. Kialakult egy nézet, hogy sajnáltatni kell magam, de a boldogulásom érdekében én egy lépést sem teszek. Amikor olyan nagyjából egy millió munkahely szűnt meg, akkor valahol jogosan pedzegették a szociális alapú juttatásokat. Melléktermék a megélhetési bűnözés.

De, tudomásul kellene venni, hogy ez már a múlt. Lasszóval fogják, fognák a munkaerőt, de nincs. Van egy réteg, amelyiket egyszerűen nem lehet bevonni semmibe, mert elég neki valamilyen juttatás és el van belőle. Egy részük a közmunkában tökéletesen ellébecol. Elég csak megnézni, hogy a többségüket értelmes elfoglaltságba nem lehet bevonni, de valamiért fut az a program.

Nem magyar sajátosság. Elég szét nézni a tőlünk nyugatabbra fekvő országokba. Ott is van egy réteg, amelyiket sehogy nem lehet bevonni a "munka világába".

Valószínűleg nincs megoldás. A szociális érzékenység miatt nem lehet munkára kényszeríteni senkit sem.
 

senkineksenkije

Well-Known Member
2020. november 22.
669
6 237
93
Továbbá az a kevéske rendelkezésre álló tartalék erőforrás hogyan fog bejárni 50-100 km es körzetből ha pl a vasút nem áll harmadán vagy a volán igen meg lehet oldani céges buszokkal is de nem tudsz mindent lefedni. Különösen a beszállítók, alvállalkozók felé...
Nyíregyháza környékén pl a Nyíregyháza-Vásárosnamény vasuti vonalat már rég fel kellenne fejleszteni. Ha nem is villamosítják akkor is a pálya állapotot legalább 60-80 km re felhozni. (Ugyan ez igaz a Nyírbátor-Nyíregyháza vonalra is) Nyíregyházának ez plusz humánerőforrás lenne a Beregi térségből.
Tehát nem minden a gyár a logisztikai szolgáltatást is fel kell hozzá építeni legalább 100-120 km körzetben.
"igen meg lehet oldani céges buszokkal is de nem tudsz mindent lefedni. "

Ez sem könnyű probléma. Van-e elég jelentkező, hogy céges busz járjon. Egy tavalyi eset, nem biztos, hogy tipikus, de valós és összetett.
Az egyik munkatársam mesélte, hogy Dél-Békésben egy aradi vállalkozó szeretett volna céges járatot indítani, olyan módon, hogy Aradon van a telephely és Magyarországból hordta volna a munkásokat, havi nettó 200 eFt-ért. Megcélzott két települést, ahol munkanélküliek voltak nyilvántartva. Az egyikben ~30 a másikban ~70. Összesen 3-an jelentkeztek. No, erre varrjon gombot valaki.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 981
35 183
113
Van egy kutyám.
Panka.

Örjöngve tèpi a kerítèst amikor valaki elmegy előtte.
Egy darabig rettegtek tőle a szomszèdok,futárok.

Sajnos egyszer kizártam.
Ment oda megsunyva a szomszèdhoz.
Lapos farkcsóválással. :oops:
Mert hát erő nem volt mögötte, csak hang.
A buták meg elhittèk, hogy milyen kemèny.

Addig.

Azóta már csak a futárok fèlnek tőle.
Remèlem máskor nem zárom ki.
Mert ők is rájönnek. Csak hang van.
Vakódi erő nincs.
A valódi erőt a gazdi adja. Önmagában a kutya csak a jóságot, a szeretetet és a gondoskodást szolgálja halált megvető bátorsággal.
Rohadtul nem látod a műsort leírom még egyszer. Szerinted az eu ki a faszommal levelezget,Orbán megy mindenhová Kínába beloruszba moszkvába teheránba szerinted mi a faszomért? Mert mi jóban vagyunk velük minket oda engednek míg ezeket nem fogadják, vagy nem mehetnek az ami gazdi miatt.
Orbán emberei közvetítenek.
Te elképesztően vak vagy. Ha az EU komolyan akar valakivel tárgyalni, akkor egy franciát vagy németet küld...
Persze. Főleg, mivel nem állnak szóba velük. Ezért is van Szijjártó.
Kellene egy másik kutya aki tènyleg kemèny.
A "sunyi" kutya a legkeményebb.
A sok hívő (hívjuk szépen így őket) azt nem akarja felfogni, hogy ha világháború lesz akkor kelet közép európát akarják csatatérnek a rohadékok. És az a nép aki ebbe belekeveredik annak az országát és népességét teljesen kinyírják!!
Lásd ukrajna
1992-52 millió faszán kiépített ország
2011-43 millió lelakták állagmegóvás nélkül
2023-? 20 millió ország szétlőve és ki tudja még hol lesz a vége
És beszélünk európa 2. legnagyobb országáról kiváló adottságok mellett!!
Na ez lesz a sorsa annak aki belekeveredik, és nagyon helyesen mi ezt nem akarjuk és ki maradunk belőle.
Úgy legyen.
Nem nagyon akarlak elkeseríteni, de a színmagyar Erdélyben kevesebb magyar maradt a hódoltság végére, mint a már akkor eltótosodott Felvidéken.
Ez nevetséges. Erdélyből több hadivállalkozás indult ki mint a "királyi" Felvidékről. Bocskai István, Bethlen Gábor, Báthory István neve mond valamit? Erdély vitte tovább és tartotta meg a magyar tudatot a Habsburgokkal szemben...
Legalább a Momentumosoknak is megvolt életük első kétkezi munkájuk ...
Meg volt az korábban már, szexmunkás korukban.
Toroczkai elvileg nem oltott. Dúró Dóra igen.
Ja. De lehet, hogy ideológiával oltott.
Kik az a föld felett "lebegő munkapocsort"?
Mezőgazdaság magában nem annyira nagy üzlet, ahhoz vertikális integráció kell, mind alapanyag hogy igazán nagyot lehessen fogni vele. Lehet az alapanyag vagy feldolgozás oldal.
A mezőgazdaság nem üzlet! Egy ország élelemmel való ellátása, függetlenségét, nem üzlet. A mezőgazdaság nem hobbi, és nem a Dallas.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 467
84 518
113
A valódi erőt a gazdi adja. Önmagában a kutya csak a jóságot, a szeretetet és a gondoskodást szolgálja halált megvető bátorsággal.

Orbán emberei közvetítenek.

Persze. Főleg, mivel nem állnak szóba velük. Ezért is van Szijjártó.

A "sunyi" kutya a legkeményebb.

Úgy legyen.

Ez nevetséges. Erdélyből több hadivállalkozás indult ki mint a "királyi" Felvidékről. Bocskai István, Bethlen Gábor, Báthory István neve mond valamit? Erdély vitte tovább és tartotta meg a magyar tudatot a Habsburgokkal szemben...

Meg volt az korábban már, szexmunkás korukban.

Ja. De lehet, hogy ideológiával oltott.

Kik az a föld felett "lebegő munkapocsort"?

A mezőgazdaság nem üzlet! Egy ország élelemmel való ellátása, függetlenségét, nem üzlet. A mezőgazdaság nem hobbi, és nem a Dallas.
Már miért ne állnának szóba? Megsértődtek egymásra mint a kisiskolások?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby