Ez amit írsz mind igaz. De napon belüli kiegyensúlyozásra a kombi ciklus nem alkalmas. A gőzturbinát elindítani nem 5 perc hanem inkább 1-2 nap. Sok sima gáz ciklus is épül emiatt főleg ott ahol jelentős a nap+szél arány. Ezek jellemzően aero turbinák. Ezt a szabályozási díjat a fogyasztó szépen kifizet CO2 kvótástúl meg a 35% hatásfokkal együtt.Nem. Az EU -ban még a kombit is a gyorsreagálás meg szabályozhatóság miatt szeretik(/tűrik) meg.
Most leegyszerűsítve általánosságban egy gázerőmű: alacsony beruházási költség + drága üzemagyag (+ EU -ban drága ETS kvóta).
Egyébként a válasz érdekes módon ott van a linkeden szereplő leírásban is. Érdemes a képekkel is illusztrált referencia részhez görgetni. Tanzánia. Azaz a fentebbi képletbe helyettesítsük be azt, hogy egyfelől annyi gázuk van, hogy már a fülükön jön ki meg abba fulladnak bele. Másfelől CO2 nem érdekli Őket - akár a világ összes CO2 -t a légkörbe tolnák, csak legyen némi delej. Viszont a másik oldalon a beruházás terén minden fillért az élére állítanak. Könnyen belátható, hogy hamarabb fognak két gázturbinás erőművet építeni, mint mondjuk egy kombit ...
Az EU -ban viszont. Főleg az elmúlt két évben (de előtte is jelentős volt) iszonyatosan eldurrant az ETS kvóta ára. Terror drága. Másfelől a gáz ára is elszállt, továbbá ahol már a műtrágyagyárakat állítják le (pedig annak is jócskán felment az ára meg hiány van) meg a fél ipart mellé - ott, ha már gázt terveznek erőműben elpöfékelni (!!), akkor kritikus fontosságú lesz a hatásfok. A másik oldalról az EU -ban a technológia megvan kombira. Lóvéból is jobban el vagyunk eresztve beruházás terén - így a valamivel több beruházási költség nem gond. A gázerőműben a drága dolog még így is a gáz + ETS lesz. Sőt olyannyira, hogy amennyiben csak az egyik lenne (drága) a gáz+ETS -ből akkor is igaz lenne ez (!!) ...