[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 910
113
Acsi ma olvastam egy ket statisztikat. Mindket oldalrol. Ujabban tobben visszajonnek mert emelkednek a berek, csaladot akarnak alapitani es itthon jo a tamogatas meg ez a haza, es a brexit. De volt am olyan statisztika hogy jajj de furmanyosan volt fogalmazva, inkabb nevetsegesen, mas ugyben.
Nekem unokatesóm néha kint dolgozik cateringben. Nyomja a napi 12-14 órákat tíz napon keresztül. Ezzel megkeres kb 900 ezret. Azután jön haza és itt él és költi el a lóvét. Nem akar kiköltözni, így sokkal jobban él itthon még hát a haverok is itt vannak. Sokan vannak így, az biztos. Ingázóknak is jobb most, hogy gyenge a forint. Szóval igazad lehet.[/QUOTE]
Igen a forint most tartja ezt a dolgot most odakit. Megvan az oka miert, tudatos, de nem a kint dolgozok miatt. Nekem meg ugyis mindegy hogy 315 vagy 335,lexarom. Az ocsemnek meg megint mindegy mert az 1500 netto is csak ket hetig eleg neki mert a nap 200 kilometer sokba kerul. Hat ja, kinek mi.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Becset lehetetlen, voros Becs rosszabb mint Budapest. Meg mar amugy is elveszett, es nem csak Becs, az elovarosok is Mattersburgig (Nagymarton). Ott mar csak a hegyekben a parasztok osztrakok mar, a parasztok Stiriaban. Csak Putyin atomja segithet.

Atomot a szélfolyosó kellős közepébe inkább Ne! Kilakoltatjuk inkább házról-házra az egész várost, több pénz és idő, de nem szopunk be egy egész kárpát-medencén végig jövő radioaktív felhőt.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Masfel millio muszlimjuk van kb. Bosnyakostul, torokostul, afrikaiastul, szirestul. Ennek zome, kb jo fele a Becsi medenceben es Burgenlandban, Grac kornyeken el.

Burgenland 291.000 fős és zömében falvakból áll. Kismarton 14.000 fővel a legnagyobb és egyben egyetlen jelentősebb városa a tartománynak.
Azt a pár 1000 muszlimot meg kihajítjuk és cső. Ha nem lesz már a fejünk felett jogvédő papolás, ez 2-3 napi meló maximum.
Azon túl keéé nekünk Burgenlandtól nyugatra egy 20-30km lakatlan zóna ahol ha harc lesz ne minket lőjenek rögtön. Ott tőlem maradhat muszlim, mert a műszaki záron úgyse jön át, a fejre meg non-stop hullik majd a bomba mindkét oldalról. Részben ezt a sorsot kapná Bécs is, legalább törlesztünk úgyis párszor földig gyalulták miattuk Budapestet.
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 449
10 516
113
Ehhez társadalmi háttér is kell. Mit ér a militarista irányvonal,vezetés ha nem lesz meg hozzá a kellő mértékű társadalmi háttér. Max inkább olyan "szigetek" nagyobb foltok lesznek mint amik szíriában a kurd területek. Vannak il voltak.

Az átlag ember szörnyen fél az erőszaktól, különösen akkor ha magának kell odaállni úgy hogy nincs mögötte egy rendszer, ( gondolok itt állami szervezetekre de akár egy utcai bandát is mondhatok, egyedül nem rabolja ki a járókelőt na de ha 3-4 en vannak már megjön a bátorság), ezért van az hogy nem mernek tenni semmit a nyilvánvaló rossz ellen hanem elfordítják a fejüket mint mikor 3-4 üt egyet és senki nem segít, félnek és ez megbénítja őket, de nem azt jelenti hogy ne tudnák pontosan hogy mi lenen a helyes.
Ez az egyik összetevője, a másik az hogy szerinted azok akik szerint minden nagyon jó és legyünk toleránsak szeressük a gyilkosainkat mert majd attól megváltoznak, mit fognak tenni elhatározott fegyveres emberekkel szemben akiket nem riaszt el az hogy kiátkozza őket a média vagy törvény nem az ő oldalukon van ? Mert hogy az övékén lesz, és az alapját nem a csokidákó/puncira vágyó elkényelmesedett ostobák tömegének terrorja hanem a fegyvereik és a tetteik helyességébe vetett hitük adja majd.
Egy tanulmány szerint az emberek 15% radikalizálódható, ez ugye tovább oszlik hogy mi az amire radikalizálódnak, de mégis elég ahhoz hogy az egész társadalmat magukkal vigyék, lásd muszlim országok ahol radikális kisebbséget nem gátolja meg a többség, vagy akár a kommunisták Oroszországban, vagy Hitler csapata Németországban, kisebbségből erőszakolták ki a totális kontrollt az emberek felett, azok pedig az utolsó pillantóig teljesítették a követelést hogy aztán mintha mi sem történt volna átálljanak egy másik rendszer alattvalóivá ( persze sokmilliós kivetél van de a végeredményeket akarom szemléltetni ), szóval csak az eleje a nehéz és kritikus aztán a társadalmi "támogatottság" is megvan.
Mint ahogy a nyugat szétesése vagy radikalizálódása is egy lehetőség úgy az is lehet hogy mérsékelt eszközökkel megoldódnak majd a problémák ( bár erre nem sok esélyt látok)
Bárhogy is alakul a helyzet, ha lehetőségünk lesz hozzá, nem szabad azt az úriember politikát folytatni másokkal amik Trianonhoz vezettek, a politikában ravaszságra van szükség nem jóindulatra,
Ennélfogva én a revízióba se hiszek, azt kell megszerezni amihez képességünk van és amiből hosszútávú hasznunk, levonva a múlt következtetéseit, ezt már csak a fentebb említettekhez mondom hogy mekkora lenne ez a sáv amit egy ilyen helyzetben meg kellene szerezni, hát amekkorát bírunk :) a lakosság meg vagy megszokja vagy megszökik, lehet tolni a nyugati menekültekből felállított egységeket magunk előtt hogy fogyjanak ők ne mi.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Sajna ilyen állat nálunk is előfordul, és persze még véleménye is van ám!

Szeretném jelezni, hogy szerintem nyitott sínpályán lehetséges a biciklis közlekedés. Amennyiben egyértelmű tiltó táblákkal ez nincs kitáblázva, akkor lehetséges. Gyakran alkalmazzák a mindkét irányban behajtani tilos táblát, azonban tudtommal ha ezt mondjuk kiegészítik egy "kivéve BKV" táblával, akkor azon már közlekedhet a biciklis.
A fenti (magyar) esetben elvileg zárt a pálya, de ez csak akkor van így ténylegesen, ha a táblázás is rendben van. Hogy aktuáliasan mi a helyzet, nem tudom, de pl. a google street view-n van olyan állapot, ahol nincs kirakva semmilyen tábla pálya elején a pesti oldalon.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Szeretném jelezni, hogy szerintem nyitott sínpályán lehetséges a biciklis közlekedés. Amennyiben egyértelmű tiltó táblákkal ez nincs kitáblázva, akkor lehetséges. Gyakran alkalmazzák a mindkét irányban behajtani tilos táblát, azonban tudtommal ha ezt mondjuk kiegészítik egy "kivéve BKV" táblával, akkor azon már közlekedhet a biciklis.
A fenti (magyar) esetben elvileg zárt a pálya, de ez csak akkor van így ténylegesen, ha a táblázás is rendben van. Hogy aktuáliasan mi a helyzet, nem tudom, de pl. a google street view-n van olyan állapot, ahol nincs kirakva semmilyen tábla pálya elején a pesti oldalon.
A lehetségességet nem tudom, de azt igen, hogy butaság. :) A villamos fürge, pláne az 1-es. Egy buszt vagy trolit simán ott lehet hagyni, mert az utascserék miatt úgyis lemarad. De a vili...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 735
113
Szeretném jelezni, hogy szerintem nyitott sínpályán lehetséges a biciklis közlekedés. Amennyiben egyértelmű tiltó táblákkal ez nincs kitáblázva, akkor lehetséges. Gyakran alkalmazzák a mindkét irányban behajtani tilos táblát, azonban tudtommal ha ezt mondjuk kiegészítik egy "kivéve BKV" táblával, akkor azon már közlekedhet a biciklis.
A fenti (magyar) esetben elvileg zárt a pálya, de ez csak akkor van így ténylegesen, ha a táblázás is rendben van. Hogy aktuáliasan mi a helyzet, nem tudom, de pl. a google street view-n van olyan állapot, ahol nincs kirakva semmilyen tábla pálya elején a pesti oldalon.
Sztem ő nem a táblákat nézte...
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A lehetségességet nem tudom, de azt igen, hogy butaság. :) A villamos fürge, pláne az 1-es. Egy buszt vagy trolit simán ott lehet hagyni, mert az utascserék miatt úgyis lemarad. De a vili...
A nagykörúton a Combinoból minimum 1-et de néha 2-t is le lehet hagyni, még a járművek között is egy Oktogon-Boráros viszonylatban. Persze nem csúcsforgalomban!
Különben Pesten viszonylag gyakori, hogy a villamossínekre terelik a forgalmat. Olyan helyeken szépen a vilinek ki kell várnia, ha a mama biciklin 10-zel megy előtte.
Persze ez nem szerencsés egy Váci út - Szentlélek tér viszonylatban. De pl. a Szabadság hídon én simán a villamos sínre jelölném ki a bringautat. Más hely nincs.
Az autós sáv nem ok, mivel az rendszeresen tele van. nincs hely az esetleges bringás kikerülésére. A járdáról szokjunk már le! :hadonaszos:
A villamossínek meg ha 20%-ban vannak kihasználva, akkor sokat mondok. Ahol nincs más mód, ott használni és engedni kell. Ahol meg nem, ott egyértelműen kitáblázni, és komolyan büntetni!
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 910
113
Szeretném jelezni, hogy szerintem nyitott sínpályán lehetséges a biciklis közlekedés. Amennyiben egyértelmű tiltó táblákkal ez nincs kitáblázva, akkor lehetséges. Gyakran alkalmazzák a mindkét irányban behajtani tilos táblát, azonban tudtommal ha ezt mondjuk kiegészítik egy "kivéve BKV" táblával, akkor azon már közlekedhet a biciklis.
A fenti (magyar) esetben elvileg zárt a pálya, de ez csak akkor van így ténylegesen, ha a táblázás is rendben van. Hogy aktuáliasan mi a helyzet, nem tudom, de pl. a google street view-n van olyan állapot, ahol nincs kirakva semmilyen tábla pálya elején a pesti oldalon.
Minek tabla ha ugysem erti? Biciklihez nem kell kreszvizsga.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
A nagykörúton a Combinoból minimum 1-et de néha 2-t is le lehet hagyni, még a járművek között is egy Oktogon-Boráros viszonylatban. Persze nem csúcsforgalomban!
Különben Pesten viszonylag gyakori, hogy a villamossínekre terelik a forgalmat. Olyan helyeken szépen a vilinek ki kell várnia, ha a mama biciklin 10-zel megy előtte.
Persze ez nem szerencsés egy Váci út - Szentlélek tér viszonylatban. De pl. a Szabadság hídon én simán a villamos sínre jelölném ki a bringautat. Más hely nincs.
Az autós sáv nem ok, mivel az rendszeresen tele van. nincs hely az esetleges bringás kikerülésére. A járdáról szokjunk már le! :hadonaszos:
A villamossínek meg ha 20%-ban vannak kihasználva, akkor sokat mondok. Ahol nincs más mód, ott használni és engedni kell. Ahol meg nem, ott egyértelműen kitáblázni, és komolyan büntetni!

A hídakra pont nem jó, mert nem tud félrehúzódni a villamos elől, és ha a híd elején egy 5km/h val cammogó bekanyarodik pont a villamos elé, akkor 500m-en keresztül vesztegel majdnem álló helyzetben a villamos. Ez pont nem volt jó ötlet. Ha meg nő a bringások száma, egyre sűrűbben megszivatod a tömegközlekedőket. 1 ember miatt szívjon 150 aki a villamoson van? Nem nyerő.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
A hídakra pont nem jó, mert nem tud félrehúzódni a villamos elől, és ha a híd elején egy 5km/h val cammogó bekanyarodik pont a villamos elé, akkor 500m-en keresztül vesztegel majdnem álló helyzetben a villamos. Ez pont nem volt jó ötlet. Ha meg nő a bringások száma, egyre sűrűbben megszivatod a tömegközlekedőket. 1 ember miatt szívjon 150 aki a villamoson van? Nem nyerő.
És ahhoz is kell némi ész meg rutin, hogy átvágjon valaki a síneken hatalmas perec nélkül -- ami ha össze is jön, a síneket határoló betonciciken (aka fekvőrendőrnő) végül tutira felbukik.

Szóval sztem a sínek között bringázás nem túl jó ötlet. Nyilván lehetne vmi biztonságos infrát építeni erre, de jobb az úttest.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
És ahhoz is kell némi ész meg rutin, hogy átvágjon valaki a síneken hatalmas perec nélkül -- ami ha össze is jön, a síneket határoló betonciciken (aka fekvőrendőrnő) végül tutira felbukik.

Szóval sztem a sínek között bringázás nem túl jó ötlet. Nyilván lehetne vmi biztonságos infrát építeni erre, de jobb az úttest.
Inkább mondjuk úgy, hogy az úttest talán az egyik legkevésbé rossz megoldás.
Szerintem az igazi megoldás egy kerékpáros úthálózat kiépítése lenne, pl gépjármű forgalomtól elzárt mellékutcákból.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Na puszcsi!

EFXXOgVW4AAIk9p.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 215
57 543
113