[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 240
113
A hágai Nemzetközi Büntetőbíróság letartóztatási parancsot adott ki Putyinra:

(Az USA és Oroszország nem ismerik el az ICC-t, míg ukrajna soha nem ratifikálta a Római Statútumot)

2019 májusáig 122 ország fogadta el a Bíróság alapokmányát, beleértve Dél-Amerika összes országát, szinte egész Európát, Óceánia nagy részét és Afrika nagyjából felét. Burundi és a Fülöp-szigetek tagok voltak, de később 2017. október 27-én, illetve 2019. március 17-én visszaléptek. További 31 ország aláírta, de nem ratifikálta a Római Statútumot. A szerződések törvénye kötelezi ezeket az államokat, hogy tartózkodjanak a Szerződés tárgyát és célját sértő cselekedetektől mindaddig, amíg ki nem jelentik, hogy nem szándékoznak a Szerződés részesévé válni.Négy aláíró állam – Izrael, Szudán, az Egyesült Államok és Oroszország – arról értesítette az ENSZ fötitkárát, hogy nem szándékoznak a jövőben taggá válni, és mint ilyenek nincsenek jogi alapú kötelezettségeik az alapokmány aláírása alapján. Az ENSZ negyvenegy tagállama nem írta alá és nem csatlakozott a Római Statútumhoz. Néhányan, köztük Kína és India, kritikusak a Bírósággal szemben.Ukrajna, egy nem ratifikáló aláíró, 2013-tól kezdve elfogadta a Bíróság joghatóságát.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 525
113

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
Súlytalan banda az ICC, épp a maradék jelentőségüket áldozták fel az ukránok oltárán.
Túl vagyunk egy vietnámi bombázó hadjáraton, két Irakon, egy Jugoszlávián, Afganisztánon, Líbián, Szírián, volt fogolykínzás, erőszak, kínzás, terroristák tàmogatása, donyecki bombátások 8 éven át, nácik reaktiválása, velük pacsizás, elpusztult ezeken cirka 2 milla ember, és akkor jön pár kretén, és okoskodik, mintha a második vh óta csak béke lett volna. Nem lepődnék meg, ha eltűnnének a bírók a családjukkal együtt mindörökre ...
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 240
113
Túl vagyunk egy vietnámi bombázó hadjáraton, két Irakon, egy Jugoszlávián, Afganisztánon, Líbián, Szírián, volt fogolykínzás, erőszak, kínzás, terroristák tàmogatása, donyecki bombátások 8 éven át, nácik reaktiválása, velük pacsizás, elpusztult ezeken cirka 2 milla ember, és akkor jön pár kretén, és okoskodik, mintha a második vh óta csak béke lett volna. Nem lepődnék meg, ha eltűnnének a bírók a családjukkal együtt mindörökre ...
Tulajdonképp zseniális húzás az USA részéről, ahogy mindenféle “okos” módszerekkel tolják az általuk kipécézett ellenfelüket az ICC felé (nyilván soft módszerek ezek), amely hatásköreit egyébként ők sem ismerik el.

Amúgy innentől Hókuszputler utazásai némileg ellehetetlenülnek, vagy tévedek?
Mi van akkor, ha mondjuk az elnöki gépe egy ICC-t ratifikált ország légterén keresztülmegy?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
31 621
113
Tulajdonképp zseniális húzás az USA részéről, ahogy mindenféle “okos” módszerekkel tolják az általuk kipécézett ellenfelüket az ICC felé (nyilván soft módszerek ezek), amely hatásköreit egyébként ők sem ismerik el.

Amúgy innentől Hókuszputler utazásai némileg ellehetetlenülnek, vagy tévedek?
Mi van akkor, ha mondjuk az elnöki gépe egy ICC-t ratifikált ország légterén keresztülmegy?
Egy elnököt elrabolni az országa elleni háborús lépés. Vagy elkezdenék az orosz ügynökök halomra lőni a nyugati politikusokat és az ICC bíráit, vagy menne direktbe a háború, csak úgy repkednének a szivarok a fővárosok irányába.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
Tulajdonképp zseniális húzás az USA részéről, ahogy mindenféle “okos” módszerekkel tolják az általuk kipécézett ellenfelüket az ICC felé (nyilván soft módszerek ezek), amely hatásköreit egyébként ők sem ismerik el.

Amúgy innentől Hókuszputler utazásai némileg ellehetetlenülnek, vagy tévedek?
Mi van akkor, ha mondjuk az elnöki gépe egy ICC-t ratifikált ország légterén keresztülmegy?
A gond az, hogy megint újabb ok arra, hogy bedurvuljanak az oroszok. Egyszerűen az európaiak elmebetegek. Mindezt kibaszott kettős mércével. Ukrajna szép és dicső, Oroszország csúnya és gaz.

Úgy szopják az Angolszászok f.szát, hogy ilyet még a kommunizmusban is ritkán láttam, talán csak a magyar elvtársaknàl az ötvenes években Moszkva kapcsán.
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 759
32 262
113
Tulajdonképp zseniális húzás az USA részéről, ahogy mindenféle “okos” módszerekkel tolják az általuk kipécézett ellenfelüket az ICC felé (nyilván soft módszerek ezek), amely hatásköreit egyébként ők sem ismerik el.

Amúgy innentől Hókuszputler utazásai némileg ellehetetlenülnek, vagy tévedek?
Mi van akkor, ha mondjuk az elnöki gépe egy ICC-t ratifikált ország légterén keresztülmegy?
Hashim Thaçi? Mintha Bp-n kapcsoltuk volna le, aztán úgy csinált mindenki, mintha semmi nem történt volna.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 240
113
A gond az, hogy megint újabb ok arra, hogy bedurvuljanak az oroszok. Egyszerűen az európaiak elmebetegek. Mindezt kibaszott kettős mércével. Ukrajna szép és dicső, Oroszország csúnya és gaz.

Úgy szopják az Angolszászok f.szát, hogy ilyet még a kommunizmusban is ritkán láttam, talán csak a magyar elvtársaknàl az ötvenes években Moszkva kapcsán.
Hm hm, szegény polák úgy néz ki, mintha személyesen Nudelman asszonyság kesztyűbábozna vele:
Frbyq9OXwAIQp97
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 263
8 482
113
Túl vagyunk egy vietnámi bombázó hadjáraton, két Irakon, egy Jugoszlávián, Afganisztánon, Líbián, Szírián, volt fogolykínzás, erőszak, kínzás, terroristák tàmogatása, donyecki bombátások 8 éven át, nácik reaktiválása, velük pacsizás, elpusztult ezeken cirka 2 milla ember, és akkor jön pár kretén, és okoskodik, mintha a második vh óta csak béke lett volna. Nem lepődnék meg, ha eltűnnének a bírók a családjukkal együtt mindörökre ...
Az iszlám állam létrehozása kimaradt. Amikor az USA nem gondolta, hogy akit kiengednek a börtönből az ilyen nagyon veszélyes. Vajon hányan haltak meg miatta? Mennyien szenvedtek? Soha nem fogjuk megtudni.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 525
113
A gond az, hogy megint újabb ok arra, hogy bedurvuljanak az oroszok. Egyszerűen az európaiak elmebetegek. Mindezt kibaszott kettős mércével. Ukrajna szép és dicső, Oroszország csúnya és gaz.

Úgy szopják az Angolszászok f.szát, hogy ilyet még a kommunizmusban is ritkán láttam, talán csak a magyar elvtársaknàl az ötvenes években Moszkva kapcsán.



Nyicsevó,megvolt annó az oszmánok, meg a labancok fan klubja is az "elitünk" részéről,nincs új a nap alatt.
;)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 401
36 373
113

Szergej Glazyev egy olyan ember, aki a jelenlegi geopolitikai és geoökonómiai hurrikán szemében él. A világ egyik legbefolyásosabb közgazdásza, az Orosz Tudományos Akadémia tagja és a Kreml korábbi tanácsadója 2012 és 2019 között, az elmúlt három évben az Eurázsiai Gazdasági Unió (EAEU) integrációért és makrogazdaságért felelős minisztereként Moszkva überstratégiai portfólióját vezette.

Glazyev közelmúltbeli szellemi termése nem kevesebb, mint átalakító erejű, amit a Szankciók és szuverenitás című esszéje, valamint az új, kialakulóban lévő geoökonómiai paradigmáról egy orosz üzleti magazinnak adott interjúban kifejtett átfogó vitája testesít meg.

Egy másik, nemrégiben megjelent esszéjében Glazyev megjegyzi, hogy "Zaporozsjában nőttem fel, amelynek közelében most súlyos harcok folynak az ukrán nácik elpusztítása érdekében, akik soha nem léteztek az én kis szülőföldemen. Ukrán iskolában tanultam, jól ismerem az ukrán irodalmat és nyelvet, amely tudományos szempontból az orosz nyelv egyik dialektusa. Az ukrán kultúrában nem vettem észre semmi ruszofóbiát. A Zaporozsjában töltött 17 év alatt egyetlen banderistával sem találkoztam".

Glazyev volt olyan kegyes, hogy szakított egy kis időt zsúfolt programjából, hogy részletes válaszokat adjon a kérdések első sorozatára, amelyből várhatóan egy folyamatos beszélgetés lesz, különösen a globális délre összpontosítva. Ez az első interjúja egy külföldi kiadványnak a Z hadművelet kezdete óta. Köszönet Alekszej Szubottinnak az orosz-angol fordításért.

A bölcső: Az EAEU és Kína közötti társuláson keresztül egy új monetáris/pénzügyi rendszer megtervezése az amerikai dollár megkerülésével, amelynek tervezete hamarosan elkészül. Meg tudná ismertetni ennek a rendszernek néhány jellemzőjét - amely természetesen nem egy Bretton Woods III., de úgy tűnik, hogy egyértelmű alternatívája a washingtoni konszenzusnak, és nagyon közel áll a globális dél szükségleteihez?

Glazyev: Az Egyesült Államok uralkodó elitje a ruszofób hisztériában kijátszotta utolsó "adu ászát" az Oroszország elleni hibrid háborúban. Miután az orosz devizatartalékokat "befagyasztották" a nyugati központi bankok letéti számláin, az USA, az EU és az Egyesült Királyság pénzügyi szabályozói aláásták a dollár, az euró és a font globális tartalékvaluta státuszát. Ez a lépés jelentősen felgyorsította a dolláralapú gazdasági világrend folyamatban lévő lebontását.

Több mint egy évtizeddel ezelőtt az Asztanai Gazdasági Fórumon részt vevő kollégáimmal együtt azt javasoltuk, hogy térjünk át egy új globális gazdasági rendszerre, amely a részt vevő országok valutáinak indexén alapuló új szintetikus kereskedelmi valután alapul. Később azt javasoltuk, hogy az alapul szolgáló valutakosarat bővítsük ki körülbelül húsz tőzsdén kereskedett árucikkel. Az ilyen kibővített kosáron alapuló monetáris egységet matematikailag modelleztük, és nagyfokú rugalmasságot és stabilitást mutatott.

Körülbelül ezzel egy időben javasoltuk egy széles körű nemzetközi ellenállási koalíció létrehozását a globális dominanciáért folytatott hibrid háborúban, amelyet az USA pénzügyi és hatalmi elitje az ellenőrzésén kívül maradt országokra szabadított. A 2016-ban megjelent könyvem, Az utolsó világháború: az USA mozog és veszít, tudományosan elmagyarázta ennek az eljövendő háborúnak a természetét, és érvelt annak elkerülhetetlensége mellett - ez a következtetés a hosszú távú gazdasági fejlődés objektív törvényszerűségein alapul. Ugyanezen objektív törvények alapján a könyv a régi domináns hatalom vereségének elkerülhetetlensége mellett érvelt.

Jelenleg az USA azért küzd, hogy megőrizze dominanciáját, de akárcsak korábban Nagy-Britannia, amely két világháborút provokált ki, de gyarmati gazdasági rendszerének elavultsága miatt képtelen volt megtartani birodalmát és központi helyét a világban, a végzete szerint bukásra van ítélve. A rabszolgamunkán alapuló brit gyarmati gazdasági rendszert az USA és a Szovjetunió strukturálisan hatékonyabb gazdasági rendszerei előzték meg. Mind az USA, mind a Szovjetunió hatékonyabb volt a humántőke kezelésében a vertikálisan integrált rendszerekben, amelyek a világot a befolyási övezetükre osztották. A Szovjetunió felbomlása után megkezdődött az átmenet egy új világgazdasági rend felé. Ez az átmenet most ér véget a dolláralapú világgazdasági rendszer közelgő felbomlásával, amely az Egyesült Államok globális dominanciájának alapját képezte.

A KNK-ban (Kínai Népköztársaság) és Indiában kialakult új, konvergens gazdasági rendszer a fejlődés következő elkerülhetetlen szakasza, amely egyesíti a központosított stratégiai tervezés és a piacgazdaság, valamint a monetáris és fizikai infrastruktúra állami ellenőrzése és a vállalkozói szellem előnyeit. Az új gazdasági rendszer társadalmaik különböző rétegeit a közös jólét növelésének célja körül egyesítette, az angolszász és európai alternatíváknál lényegesen erősebb módon. Ez a fő oka annak, hogy Washington nem lesz képes megnyerni az általa indított globális hibrid háborút. Ez a fő oka annak is, hogy a jelenlegi dollárközpontú globális pénzügyi rendszert egy új, az új világgazdasági rendhez csatlakozó országok konszenzusán alapuló rendszer fogja felváltani.

Az átmenet első szakaszában ezek az országok visszaszoknak nemzeti valutájuk és elszámolási mechanizmusaik használatára, kétoldalú devizaswapokkal alátámasztva. Ekkor az árképzést még mindig főként a különböző tőzsdék dollárban denominált árai irányítják. Ez a szakasz majdnem véget ért: miután Oroszország dollárban, euróban, fontban és jenben lévő tartalékait "befagyasztották", nem valószínű, hogy bármelyik szuverén ország továbbra is ezekben a valutákban halmozza fel tartalékait. Ezek azonnali helyettesítője a nemzeti valuták és az arany.

Az átmenet második szakasza olyan új árképzési mechanizmusokat foglal magában, amelyek nem a dollárra hivatkoznak. A nemzeti valutákban történő árképzés jelentős rezsiköltségekkel jár, azonban még mindig vonzóbb lesz, mint a "nem lehorgonyzott" és árulkodó valutákban, mint a dollár, font, euró és jen, történő árképzés. Az egyetlen megmaradt globális valutajelölt - a jüan - nem fogja átvenni a helyüket, mivel nem konvertibilis és a kínai tőkepiacokhoz való külső hozzáférés korlátozott. Az arany árreferenciaként való használatát korlátozza a fizetésekhez való használatának kényelmetlensége.

Az új gazdasági rendre való áttérés harmadik és egyben utolsó szakasza az átláthatóság, a tisztesség, a jóakarat és a hatékonyság elvein alapuló nemzetközi megállapodással megalapozott új digitális fizetőeszköz létrehozását foglalja magában. Arra számítok, hogy az általunk kidolgozott ilyen monetáris egység modellje ebben a szakaszban fogja betölteni szerepét. Egy ilyen valutát a BRICS-országok valutatartalékainak összevonásával lehetne kibocsátani, amelyhez minden érdekelt ország csatlakozhatna. Az egyes valuták súlya a kosárban arányos lehet az egyes országok GDP-jével (például vásárlóerő-paritás alapján), a nemzetközi kereskedelemben való részesedésével, valamint a részt vevő országok népességével és területének nagyságával.

A kosár emellett tartalmazhatná a főbb tőzsdei árucikkek árindexét: arany és más nemesfémek, kulcsfontosságú ipari fémek, szénhidrogének, gabonafélék, cukor, valamint víz és más természeti erőforrások. A fedezet biztosítása és a valuta ellenállóbbá tétele érdekében a megfelelő nemzetközi nyersanyagtartalékok megfelelő időben létrehozhatók. Ezt az új valutát kizárólag határokon átnyúló fizetésekre használnák, és egy előre meghatározott képlet alapján bocsátanák ki a részt vevő országok számára. A részt vevő országok ehelyett nemzeti valutájukat használnák hitelteremtésre, a nemzeti beruházások és az ipar finanszírozására, valamint az állami vagyontartalékok képzésére. A tőkemérleg határokon átnyúló forgalmát továbbra is a nemzeti valutaszabályozás szabályozná.

A bölcső: Michael Hudson kifejezetten azt kérdezi, hogy ha ez az új rendszer lehetővé teszi a globális déli országok számára, hogy felfüggeszthessék a dolláralapú adósságot, és a fizetési képességen alapul (devizában), akkor ezeket a hiteleket lehet-e nyersanyagokhoz vagy - Kína esetében - a külföldi, nem dolláralapú hitelből finanszírozott tőkeinfrastruktúrában való kézzelfogható tulajdonrészhez kötni?

Glazyev: Az új világgazdasági rendre való áttérést valószínűleg a dollárban, euróban, fontban és jenben fennálló kötelezettségek teljesítésének szisztematikus megtagadása fogja kísérni. Ebben a tekintetben ez nem fog különbözni attól a példától, amelyet az ezeket a valutákat kibocsátó országok mutattak, amelyek helyénvalónak tartották Irak, Irán, Venezuela, Afganisztán és Oroszország devizatartalékainak ellopását dollárbilliók erejéig. Mivel az USA, Nagy-Britannia, az EU és Japán nem volt hajlandó eleget tenni kötelezettségeinek, és elkobozta más nemzetek valutáikban tartott vagyonát, miért kellene más országoknak visszafizetni és kiszolgálni a kölcsönöket?

Mindenesetre az új gazdasági rendszerben való részvételt nem fogják korlátozni a régi rendszerben vállalt kötelezettségek. A globális dél országai teljes jogú résztvevői lehetnek az új rendszernek, függetlenül a dollárban, euróban, fontban és jenben felhalmozott adósságaiktól. Még ha nem is teljesítenék az ezekben a valutákban fennálló kötelezettségeiket, ez nem befolyásolná a hitelminősítésüket az új pénzügyi rendszerben. A kitermelőipar államosítása hasonlóképpen nem okozna fennakadást. Továbbá, ha ezek az országok természeti erőforrásaik egy részét az új gazdasági rendszer fedezetére tartanák fenn, akkor az új monetáris egység valutakosarában a súlyuk ennek megfelelően növekedne, ami nagyobb valutatartalékot és hitelképességet biztosítana az adott nemzetnek. Ezenkívül a kereskedelmi partnerországokkal kötött kétoldalú swapkeretek megfelelő finanszírozást biztosítanának számukra a társberuházásokhoz és a kereskedelem finanszírozásához.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 401
36 373
113
A Bölcső: Egyik legutóbbi esszéjében, Az orosz győzelem közgazdaságtana című írásában "egy új technológiai paradigma gyorsított kialakítását és egy új világgazdasági rend intézményeinek kialakítását" szorgalmazza. Az ajánlások között Ön kifejezetten javasolja "egy, az EAEU-tagállamok nemzeti valutáiban működő fizetési és elszámolási rendszer" létrehozását, valamint "egy független nemzetközi elszámolási rendszer kifejlesztését és bevezetését az EAEU, az SCO és a BRICS országaiban, amely megszüntethetné az USA által ellenőrzött SWIFT-rendszer kritikus függőségét". Előrelátható-e az EAEU és Kína összehangolt közös törekvése, hogy "eladják" az új rendszert az SCO-tagoknak, a többi BRICS-tagnak, az ASEAN-tagoknak, valamint a nyugat-ázsiai, afrikai és latin-amerikai nemzeteknek? És ez egy kétpólusú geogazdaságot fog eredményezni - a Nyugat kontra a maradék?

Glazyev: Valóban, ebbe az irányba tartunk. Kiábrándító módon Oroszország monetáris hatóságai még mindig a washingtoni paradigma részei, és a dolláralapú rendszer szabályai szerint játszanak, még azután is, hogy az orosz devizatartalékokat a Nyugat elfoglalta. Másrészt a közelmúltbeli szankciók széleskörű lélekvizsgálatra késztették a többi, nem dollárblokkon kívüli országot. a legtöbb ország központi bankját még mindig a nyugati "befolyásoló ügynökök" ellenőrzik, és arra kényszerítik őket, hogy az IMF által előírt öngyilkos politikát alkalmazzák. Az ilyen politikák azonban jelenleg olyan nyilvánvalóan ellentétesek e nem nyugati országok nemzeti érdekeivel, hogy hatóságaik egyre inkább jogosan aggódnak a pénzügyi biztonság miatt.

Ön helyesen emeli ki Kína és Oroszország potenciálisan központi szerepét az új világgazdasági rend kialakulásában. Sajnos a CBR (Oroszország Központi Bankja) jelenlegi vezetése továbbra is a washingtoni paradigma intellektuális zsákutcájában rekedt, és képtelen alapító partnerré válni egy új globális gazdasági és pénzügyi keretrendszer létrehozásában. Ugyanakkor a CBR-nek már szembe kellett néznie a valósággal, és egy olyan nemzeti bankközi üzenetküldő rendszert kellett létrehoznia, amely nem függ a SWIFT-től, és megnyitotta azt a külföldi bankok előtt is. A legfontosabb résztvevő nemzetekkel már létrehozták a keresztdevizás swapvonalakat. Az EAEU tagállamai közötti tranzakciók többsége már nemzeti valutában történik, és valutáik aránya a belső kereskedelemben gyors ütemben növekszik.

Hasonló átmenet zajlik a Kínával, Iránnal és Törökországgal folytatott kereskedelemben is. India jelezte, hogy kész átállni a nemzeti valutában történő fizetésekre is. Nagy erőfeszítéseket tesznek a nemzeti valutában történő fizetések elszámolási mechanizmusainak kidolgozására. Ezzel párhuzamosan folyamatban van egy olyan digitális, nem banki fizetési rendszer kifejlesztése, amely az aranyhoz és más tőzsdén kereskedett árucikkekhez - a "stabilcoinokhoz" - kapcsolódna.

A banki csatornák ellen a közelmúltban bevezetett amerikai és európai szankciók gyors növekedést eredményeztek ezekben az erőfeszítésekben. Az új pénzügyi rendszeren dolgozó országok csoportjának már csak be kell jelentenie az új kereskedelmi valuta kereteinek befejezését és készenlétét, és az új világ pénzügyi rendjének kialakítási folyamata innen tovább gyorsul. A legjobb módja ennek megvalósítására az lenne, ha az SCO vagy a BRICS rendszeres találkozóin jelentenék be. Ezen dolgozunk.

A bölcső: Ez volt az egyik legfontosabb kérdés a nyugati független elemzők vitáiban. Az orosz központi bank azt tanácsolta az orosz aranytermelőknek, hogy adják el aranyukat a londoni piacon, hogy magasabb árat kapjanak, mint amennyit az orosz kormány vagy a központi bank fizetne? Egyáltalán nem számítottak arra, hogy az USA-dollár eljövendő alternatívájának nagyrészt az aranyon kell alapulnia? Hogyan jellemezné a történteket? Mekkora gyakorlati kárt okozott ez az orosz gazdaságnak rövid és középtávon?

Glazyev: A CBR monetáris politikája, amelyet az IMF ajánlásainak megfelelően hajtott végre, pusztítóan hatott az orosz gazdaságra. A mintegy 400 milliárd dollárnyi devizatartalék "befagyasztásának" és az oligarchák által a gazdaságból nyugati offshore célállomásokra elszivattyúzott több mint egymilliárd dollárnak a katasztrófája a CBR hasonlóan katasztrofális politikájának hátterében állt, amely a túl magas reálkamatlábakat és az árfolyam irányított lebegtetését foglalta magában. Becsléseink szerint ez kb. 20 billió rubelnyi alulberuházást és kb. 50 billió rubelnyi alultermelést okozott árukban.

Washington ajánlásait követve a CBR az elmúlt két évben leállította az aranyvásárlást, ami gyakorlatilag arra kényszerítette a hazai aranybányászokat, hogy teljes termelési mennyiséget exportáljanak, ami összesen 500 tonna aranyat jelentett. Napjainkban a hiba és az általa okozott kár nagyon is nyilvánvaló. Jelenleg a CBR újraindította az aranyvásárlást, és remélhetőleg a nemzetgazdaság érdekében folytatja a józan politikát, ahelyett, hogy a nemzetközi spekulánsok érdekében "megcélozná az inflációt", ahogyan az elmúlt évtizedben történt.

A bölcső: Az orosz devizatartalékok befagyasztásáról a Fed, valamint az EKB nem egyeztetett. New Yorkban és Frankfurtban azt beszélik, hogy ellenezték volna, ha megkérdezik őket. Ön személyesen számított a befagyasztásra? És az orosz vezetés számított erre?

Glazyev: A már említett könyvem, Az utolsó világháború, amely már 2015-ben megjelent, azt állította, hogy nagyon nagy a valószínűsége annak, hogy ez végül megtörténik. Ebben a hibrid háborúban a gazdasági hadviselés és az információs/kognitív hadviselés a konfliktus kulcsfontosságú színterei. Mindkét fronton az USA és a NATO-országok elsöprő fölényben vannak, és nem volt kétségem afelől, hogy ezt idővel teljes mértékben ki fogják használni.

Hosszú ideje érvelek amellett, hogy a devizatartalékainkban lévő dollárokat, eurókat, fontokat és jeneket aranyra cseréljük, amelyet Oroszországban bőségesen termelnek. Sajnos a legtöbb ország központi bankjában kulcsszerepet betöltő nyugati befolyásos ügynökök, valamint a hitelminősítő intézetek és a legfontosabb kiadványok sikeresen elhallgattatták elképzeléseimet. Hogy egy példát mondjak, nincs kétségem afelől, hogy a Fed és az EKB magas rangú tisztviselői részt vettek az oroszellenes pénzügyi szankciók kidolgozásában. Ezek a szankciók következetesen eszkalálódtak, és szinte azonnal végrehajtásra kerültek, annak ellenére, hogy az EU-ban jól ismertek a bürokratikus döntéshozatal nehézségei.

A bölcső: Elvira Nabiullinát ismét megerősítették az orosz központi bank élén. Mit csinálna másképp, mint korábban? Mi a fő vezérlő elv, amely a különböző megközelítésekben szerepet játszik?

Glazyev: A megközelítésünk közötti különbség nagyon egyszerű. Az ő politikája az IMF ajánlásainak és a washingtoni paradigma dogmáinak ortodox végrehajtása, míg az én ajánlásaim a tudományos módszereken és az elmúlt száz évben a vezető országokban felhalmozott empirikus bizonyítékokon alapulnak.

A bölcső: Az orosz-kínai stratégiai partnerség egyre inkább vasszilárdabbnak tűnik - amint azt maguk Putyin és Hszi elnökök is folyamatosan megerősítik. De nemcsak nyugaton, hanem egyes orosz politikai körökben is dübörögnek ellene. Ebben a rendkívül kényes történelmi helyzetben mennyire megbízható Kína, mint Oroszország egész szezonra szóló szövetségese?

Glazyev: Az orosz-kínai stratégiai partnerség alapja a józan ész, a közös érdekek és az együttműködés több száz éves tapasztalata. Az USA uralkodó elitje globális hibrid háborút indított, amelynek célja a világban elfoglalt hegemón pozíciójának megvédése, és amelynek célpontja Kína mint kulcsfontosságú gazdasági versenytárs és Oroszország mint kulcsfontosságú ellensúlyozó erő. Kezdetben az USA geopolitikai erőfeszítései arra irányultak, hogy konfliktust teremtsenek Oroszország és Kína között. A nyugati befolyás ügynökei felerősítették az idegengyűlölő gondolatokat a médiánkban, és megakadályoztak minden olyan kísérletet, amely a nemzeti valutában történő fizetésre való áttérésre irányult. A kínai oldalon a nyugati befolyás ügynökei arra kényszerítették a kormányt, hogy igazodjon az amerikai érdekek követeléseihez.

Oroszország és Kína szuverén érdekei azonban logikusan vezettek a növekvő stratégiai partnerséghez és együttműködéshez, hogy a Washingtonból kiinduló közös fenyegetésekkel szemben fellépjenek. Az USA vámháborúja Kínával és az Oroszországgal szembeni pénzügyi szankciókkal kapcsolatos háború megerősítette ezeket az aggodalmakat, és megmutatta, hogy két országunk egyértelmű és jelenvaló veszélynek néz szembe. A közös túlélési és ellenállási érdekek egyesítik Kínát és Oroszországot, és két országunk gazdaságilag nagymértékben szimbiózisban él. Kiegészítik és növelik egymás versenyelőnyeit. Ezek a közös érdekek hosszú távon fennmaradnak.

A kínai kormány és a kínai nép nagyon jól emlékszik a Szovjetunió szerepére országuk japán megszállás alóli felszabadításában és Kína háború utáni iparosításában. A két országunknak erős történelmi alapja van a stratégiai partnerséghez, és a sorsunk az, hogy szorosan együttműködjünk közös érdekeink érdekében. Remélem, hogy Oroszország és a Kínai Népköztársaság stratégiai partnersége, amelyet az Egy övezet, egy út és az Eurázsiai Gazdasági Unió összekapcsolása erősít, Vlagyimir Putyin elnök úr Nagy Eurázsiai Partnerség projektjének alapjává és az új világgazdasági rend magjává válik.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Indexes kollégák szokáshoz híven idióták megint, 9,8 milliárd dollárnak felel az meg a jelenlegi 76 rubeles árfolyam alapján. De még egy számológép használatára sem képesek, mikor még az a kurva forrás is ott van megadva, ehh hülyék ezek.

2021-hez képest az adózás és költségek levonása utáni tiszta nyereség 72,2 százalékkal volt kisebb, mint 2021-ben. Persze lehet erre azt mondani, hogy háddeaszankciókműködnek, de vszeg jelentős részben inkább a fizetendő adóteher csökkentése érdekében végzett adóoptimalizálás/kreatív könyveléd játszott közbe a tiszta nyereség csökkenésében. Főleg mivel az adózás előtti bevételek meg 24,9 százalékkal 7,98 billió rubelre - 105 milliárd dollár - nőttek a 2021-es 6,39 billióról. Mivel a pontos részletes jelentést nem láttam (egyáltalán részvényeseken kívül megkapja azt valaki?), így csak tippelni tudok, de simán lehet, hogy a nyereség jelentős hányadát inkább költségként könyvelték el vagy tartalékképzésre, vagy eszközpark vételre vagy tényleg bármire és ezáltal úgy tűnhet csökkent a tiszta nyereség, miközben igazából csak egy másik zsebbe került

Egy elnököt elrabolni az országa elleni háborús lépés. Vagy elkezdenék az orosz ügynökök halomra lőni a nyugati politikusokat és az ICC bíráit, vagy menne direktbe a háború, csak úgy repkednének a szivarok a fővárosok irányába.
Az Egyesült Államok már elrabolta Panama elnökét. Bolívia elnökét Bécsben leszállásra kényszerítették.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113