[BIZTPOL] Románia

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 454
113

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Nyilván nem jött jól az AUDI sztrájkja nekünk, ettől ügyesebben időzíteni sem lehetett volna, hogy ne hozzánk kerüljön véletlen egy újabb beruházás.

Ez már jóval a sztrájk előtt eldőlt, még tavaly decemberben. Nálunk nem akartak új gyárat max a meglévő Audi gyár bővítését de már nincs Győrben elég melós. Valamint összeálltak a Forddal. Fordnak nagy a törökországi jelenléte és vannak szabad kapacitásai. Kötöttek egy egyezséget hogy VW kisbuszokat fognak gyakorlatilag bérbe gyártani. Ha lesznek a VW gyárba fölös kapacitások valószínű segít a Ford lekötni őket.
https://www.dailysabah.com/automoti...anufacture-minibuses-in-ford-plants-in-turkey

Ez egyszerű gazdasági döntés volt. Nagy most közöttük az összeborulás. Fordnak van 1 csomó fölös gyártó kapacitása USA-ban is VW ott is bérba akar velük gyártatni igy mondhatják Trumpnak hogy made in USA és közben nem kell gyárat építeni.

https://www.cnbc.com/2018/12/08/an-...e-could-echo-across-global-auto-industry.html

Along with the possible collaborations on vans and other commercial vehicles, the talks now have expanded to include:

  • The sharing of assembly plants in the U.S. and other markets;
  • The possibility of combining marketing and distribution operations that would leverage each company's strengths. Ford could play lead in the U.S., for one thing, while VW would be dominant in Europe and China, both markets where the American carmaker is struggling;
  • They may work jointly on products in other segments. While VW has been struggling to expand its presence in the booming light truck market, that's one of Ford's real strengths;
  • Perhaps the most far-reaching collaboration would see Ford and Volkswagen partner up on the development of autonomous and electrified vehicles.
Ha lesz itt a környéken új autógyár az max a Brexit miatt menekülő Japán márkák hozzák ide. Ha megszűnik a vámmentesség Brittek és EU között nekik lépniük kell. Toyota, Honda, Nissan.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
VW-Skoda gyár eldőlt hogy Törökországba megy:
http://business-review.eu/business/...-for-its-new-car-factory-turkish-press-193134

5000 embert fog foglalkoztatni. románokhoz az infrastruktúra hiánya miatt nem mentek. Bulgária dettó.
https://www.napi.hu/nemzetkozi_vall...en_magyarorszag_is_versenyben_van.673990.html

Valóban november végi volt az infó.
Viszont ott egyértelműen Közép-Kelet-Európa volt meghatározva német forrásokra hivatkozva.

Van ezen a török forrásra hivatkozott infónál hitelesebb forrás, hogy ez lefutott dolog?
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Biztos kell nekünk 1 hatodik autógyár? :rolleyes: Már így is nagyon egy lábon állunk. Szerintem jól teszik hogy próbálják nyomni a repülőgép ipart is. Én még valami komolyabb gépgyártásnak is örülnék. Ne értsetek félre ha valaki jönni akar had jöjjön de itt van már Suzuki, VW, Merci, BMW na meg Szentgotthárdon a Peugeot motorgyár. Nem jó 1 termékre ennyire ráállni... kell más is.
 
  • Tetszik
Reactions: b4l4g3 and gergo55

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Biztos kell nekünk 1 hatodik autógyár? :rolleyes: Már így is nagyon egy lábon állunk. Szerintem jól teszik hogy próbálják nyomni a repülőgép ipart is. Én még valami komolyabb gépgyártásnak is örülnék. Ne értsetek félre ha valaki jönni akar had jöjjön de itt van már Suzuki, VW, Merci, BMW na meg Szentgotthárdon a Peugeot motorgyár. Nem jó 1 termékre ennyire ráállni... kell más is.

Ott van még a Dél-Dunántúl, a Dél-Alföld, Miskolc és környéke. Persze hogy kellene.
Ez nem egy lábon állás. Ez minőségi ugrás rengeteg beszállítóval, komoly minőségbiztosítással, gyártástechnológia meghonosításával.
Komoly logisztikával, munkafegyelemmel, stb, felvirágzó vidékkel (Egy pécsi miért ne akarna győri módon élni? Mert szerinted sok az eddigi autóipari vízfej is?).

Az autóipar nagyon fejlődőképes, mivel most megyünk bele a "hulladékautók" korába. 1000cm3-es 105 lóerős turbó motorok.
1200cm3-es 150 lóerős motorok. Nem lesznek itt 20 éves használható autók a jövőben. Ugyanaz lesz mint az elektronikai iparban van.
Hozzáteszem, szerintem.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Ott van még a Dél-Dunántúl, a Dél-Alföld, Miskolc és környéke. Persze hogy kellene.
Ez nem egy lábon állás. Ez minőségi ugrás rengeteg beszállítóval, komoly minőségbiztosítással, gyártástechnológia meghonosításával.
Komoly logisztikával, munkafegyelemmel, stb, felvirágzó vidékkel (Egy pécsi miért ne akarna győri módon élni? Mert szerinted sok az eddigi autóipari vízfej is?).

Az autóipar nagyon fejlődőképes, mivel most megyünk bele a "hulladékautók" korába. 1000cm3-es 105 lóerős turbó motorok.
1200cm3-es 150 lóerős motorok. Nem lesznek itt 20 éves használható autók a jövőben. Ugyanaz lesz mint az elektronikai iparban van.
Hozzáteszem, szerintem.


Ne forgasd ki a szavaim légyszives. Nem mondtam, hogy 1 pécsi ne éljen úgy mint 1 győri bakker. Annyit mondtam pécsi dolgozhat mondjuk Airbus gyárban pl és keressen annyit ott mint 1 győri vagy akár többet is. Ezen nem kéne ennyire fennakadni....
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Ne forgasd ki a szavaim légyszives. Nem mondtam, hogy 1 pécsi ne éljen úgy mint 1 győri bakker. Annyit mondtam pécsi dolgozhat mondjuk Airbus gyárban pl és keressen annyit ott mint 1 győri vagy akár többet is. Ezen nem kéne ennyire fennakadni....
A világért sem akartam. :)
Biztosan figyelmetlen voltam. Elbeszéltünk egymás mellett... :rolleyes:

Csak azt akartam mondani, hogy jelenleg az autóipar az az ipari rész, ami olyan munkakultúrákat tudhat meghonosítani, amikkel tovább léphetünk.
A nagy volumene és bevétele, a munkafolyamatok összetettsége végett, illetve mert a gyárak már tudják mit hogy tesznek, ebből a legkönnyebb tanulni.
Szerintem picit olyan, mint a piacozás vs az Aldi, ha a kereskedelemhez hasonlítjuk.

Egy ilyen gyár jelenleg megéri felforgatni egy régió életét. Akár a középiskolától, az úthálózaton át a felsőoktatásig, kb én meg erre gondoltam.
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 842
19 834
113
Nyilván nem jött jól az AUDI sztrájkja nekünk, ettől ügyesebben időzíteni sem lehetett volna, hogy ne hozzánk kerüljön véletlen egy újabb beruházás.
Szerintem a két dolgot nem kellene összekapcsolni, vagy ha emiatt nem jöttek ide hát akkor ne is jöjjenek. Nem vagyunk sem India, sem Banglades. A sztrájkhoz meg mindenkinek joga van.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 454
113
Szerintem a két dolgot nem kellene összekapcsolni, vagy ha emiatt nem jöttek ide hát akkor ne is jöjjenek. Nem vagyunk sem India, sem Banglades. A sztrájkhoz meg mindenkinek joga van.
Egyet értettem abban hogy sztrájkoltak, az időpont volt nemzetgazdaságilag nekünk rossz. Még azt sem tartom kizártnak hogy nem "segített" valaki benne kintről, akinek jól jött volna 5000 munkahely, S szintén versenyben volt...
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Csak azt akartam mondani, hogy jelenleg az autóipar az az ipari rész, ami olyan munkakultúrákat tudhat meghonosítani, amikkel tovább léphetünk.
A nagy volumene és bevétele, a munkafolyamatok összetettsége végett, illetve mert a gyárak már tudják mit hogy tesznek, ebből a legkönnyebb tanulni.
Szerintem picit olyan, mint a piacozás vs az Aldi, ha a kereskedelemhez hasonlítjuk.

Egy ilyen gyár jelenleg megéri felforgatni egy régió életét. Akár a középiskolától, az úthálózaton át a felsőoktatásig, kb én meg erre gondoltam.

Ebben igazad van. De erre szerintem más iparágak is képesek jó példa erre a repülőgép ipar például ahol mi szerintem egy picit későn ébredtünk. Hogy témánál maradjuk az Airbus Brassóban több mint 2000 embert foglalkoztat. Összesen romániában 10 000 ember dolgozik ebben az iparágban és több 100 millió eurót ruháznak be a cégek, és a román export egy nagyon jelentős részét ők adják. Ez egy növekvő (minden előrejelzés szerint az utasforgalom a jövőben csak nőni fog a világon), inovatív folyamatosan fejlő iparág. Én inkább látnék 5000 embert Miskolcon dolgozni ebben az iparágban mint egy VW gyárban. Ez kiegyensúlyozná picit az exportot hogy ne függjünk annyira az autógyártástól.

Érdemes ezt elolvasni:
https://www.economic.bg/bg/news/10/...aria-are-increasing-their-take-off-speed.html
Ami romániára vonatkozik:
"Airbus is also among the largest powers of the Romanian aerospace industry. The Premium Aerotec factory in Ghimbav suburb near Brașov, is 100% owned by the Airbus Group. It produces fuselage components in Romania. The initial investment was for EUR 40 million. In order to be implemented, the Romanian state supported it with EUR 19 million. As Economy Magazine wrote earlier, the government’s support is of extreme importance for our northern neighbours for the development of the automotive industry. Obviously, the same policy is applied for attracting investments in the aerospace industry.
The plant in Ghimbav has 900 employees, and the plans are for their number to grow. In 2016, the company turnover increased with 15% and reached RON 274.5 million (EUR 58.9 million). The net profit was RON 78.4 million (EUR 16.8 million). Premium Aerotec has around 10,000 employees globally and a turnover of EUR 2 billion.
Airbus also develops a partnership with the state-owned enterprise IAR Ghimbav, based in this suburbs of Brașov, too. Helicopters are being assembled there. Clients of that enterprise can be found all over the world. It is expected that the Romanian army will also become a client of the Brașov plant that is specialized in the production of H215M helicopters of the Super Puma family. The investment in Ghimbav is for EUR 15 million, and the state support is EUR 5 million. It is expected that 350 people will work in the factory.
H215M is a helicopter that can transported 24 people. It can be used for emergency medical assistance, by the police, for VIP transfers, and it also has a military version. Its initial price is EUR 13 million.
During the visit of the French President Emmanuel Macron in August 2017 in Bucharest, a cooperation agreement between Airbus Helicopters and IAR Ghimbav was signed. Its goal was to extend their "exclusive cooperation" on the construction of the H215M helicopter. Under the terms of the agreement, IAR will be the main partner for future orders of the produced helicopter, when the Romanian Ministry of Defence begins to replace its obsolete aircrafts. Thus, Airbus Helicopters and IAR will cooperate in the modernisation of the Romanian Army.
"We are proud that we have extended our cooperation as a result of the long-term trust between IAR and Airbus Helicopters," declared at that time Neculai Banya - General Director of the Romanian enterprise that is a contract partner. He added that up to that moment, IAR had constructed more than 360 helicopters under licence from Airbus Helicopters, which convinces us that the work on H215M will be successful.
There is another investment in the same sector in Moldovenești - 45 km from Cluj-Napoca and 14 km from the tourist centre of Turda. The company Sonaca manufactures parts for the wings of the Airbus airplanes. It is also a supplier to Brazil's aerospace industry.
The company Aerostar, a supplier of parts and aviation structures for the global aviation industry, operates in Bacău - a city in the Romanian region of Moldavia. Business partners of the plant are clients such as Airbus, GKN Aerospace, Premium Aerotec, Dassault, Gulfstream, Boeing, Bombardier.
Aerostar Bacău invests large amounts of money in the area of the Iași International Airport. It has announced its intention to found an enterprise for maintenance of aircrafts of the Boeing 737 and Airbus 320 families. The investment there is estimated at EUR 10 million.
In 2016, the revenues of Aerostar Bacău were RON 365.2 million (EUR 78.3). The company is one of the biggest exporters from the Romanian region of Moldovia. Its markets are in the EU, Asia, Africa and Canada. The company is also a large employer - with around 2,000 employees.
The Turbomecanica factory in Bucharest can be found on the map of the Romanian aerospace industry. It is one of the main suppliers of the Romanian Ministry of Defence. It also sells to world giants, such as General Electric, Rolls Royce and Leonardo Helicopters. The plant began its existence in 1975, after Romania decided to develop its aerospace sector. In 1980, the company already cooperated with Rolls Royce in the field of engines. The plant had also a cooperation with the Soviet Union in making a helicopter engine.
Today, Turbomecanica produces mechanical assemblies for PUMA helicopters, engines and other equipment"
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 292
113
Biztos kell nekünk 1 hatodik autógyár?

Szlovákia ezekkel tudott elstartolni és ezekkel alapozta meg a gazdaságát,...ugyanakkor 2008-után mikor bejött a "válság" pont ezek végett kelett államilag támogatni az új autó vásárlást, mert bedőlt volna az egész. Az ilyen egypilléres rendszer sebezhető,...de a hatalmas beszállitói és logisztikai körrel jól hozza a számokat.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Igazabol minel tobb. Marka van az orszagba gyartva egy valsag eseten annal kevesbe erzi meg a lakossag osszaranya a visszaesest. /a ha 1 gyar van az orszagba teszem azt es annak termelese drasztikusan csoken a beszallitoi nagy valoszinusegell athidalokolcsonoznek ami ha a helyzet nem javul csodot jelent./ mig ha 4 gyar van az orszagba es a 4 bol 3 premium kategorias ra a kereslet csokken mig a 4. Alsokozep kategoriasra nol. A beszallitok pont a tobblabon allas miatt jobb helyzetben vannak./az autoipari beszallitok jo resze ma mar nem csupan egy gyartot szolgal ki./ a!ibe erdemes lenne befektetni a beszallitok erdekebe az az utangyartott aljatresz forgalmazas raktarozas. /ugye 30 eve csodolt gyar termeket meg a mai napig megvasarolhatod bizonyos helyekrol./ ezek a lerakatok pont a valsagos idoben toltodnek fel es csokkentik a valsag hatasat./meg ha kis mertekben is./...

Egyebkent igen csak az autoiparra tamaszkodni eleg necces dolog. De szerencsere mar kezd kialakulni az hogy nem csak az autogyarakra tamaszkodunk. /legi kozlekedesi ipar fejlodik mimden teren./ eleg szuk ipar ag de jelentos ertekkel bir./ emellett beinditottak az automatizacios programot...

En amibe a jovobe nagyobb penzt tennek az a gepgyartas./foleg a robotok iranyaba mennek el cnc plussz az uj 3 d gepek gyartasa iranyaba... Igazabol adott is a beugro piac. Az autogyartashoz es beszallitok szamara elengedhetettlen hegeszto robotokkal kezdenem a gyartast... /igazabol nem olyan bonyolult szerkezetek ma mar./ plusz az elelmiszer ipari automatizalt szalagok gyartasa /ugye itt ellemeket kell kifejleszteni amik kesobb osszelegozhatoak./ a piac miatt en a kissebb teljesitmenyu automatizalt szalagok iranyaba mennek el pont a kkv k szamara. Epito ipari alapanyagra is kiepittettnek par automatizalt geprendszert az epitoipar felporgese vegett./egy modern cserepgyarat egy muszakba a fizikai termeles reszet 5 ember levezenyli... /a tobbi irodista takarito portas felugyelo meos stb./ a sutoipart is erdemes lenne automatizalni.., es ott az egeszsegugy orvosi muszergyartas ujra beinditasa elengedhetetlen nagy hiba volt szetverni...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and blitzkrieg

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Tehat ha jon magyarorszagra autogyar a kozeljovobe az vagy valami also kozepkategorias legyen vagy valami kis teher vagy munkaauto... Valami nagy gep munkagep gyartast szivesen latnak ithon /igaz ez mar nem auto./ mezogazdasagi nagygepek /traktor aratogep homlokrakodo./ esetleg kamion... /a kamion nyerges mar igen komoly dolog./de a rabanal katnak eselyt ra de egyenlore meg teherautoval se mennek ki civilbe pedig lenne ra igeny es kereslet az ifak es levedlett katonai gepek nem sokaig birjak mar az erdot./igaz nincs tul nagy erdeszeti iparunk de a faval foglalkozo vallalkozasok szerencsere tokeerosek ithon ma mar./
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113

A nagykövet állásfoglalása szerint az 1918. december elsejei történelmi aktus „az önrendelkezésen és a demokratikus szavazattöbbségen” alapult, és az 1919-es versailles-i, illetve az 1920-es trianoni békeszerződés is elismerte. „Ha ez egyenértékű Ausztria Hitler általi 1938-as elcsatolásával, akkor (…) mi ketten teljesen más világokban (…) élünk” – írta Hurezeanu a DPA igazgatójának.

A vastagított részben történetesen igaza van a nagykövetnek.
Erdély elcsatolása nem volt egyenlő Ausztria 1938-as elcsatolásával. Ausztria elcsatolása ugyanis sokkal békésebben és az ottani lakosság nagyobb arányának egyetértésével történt meg.
Erdélyt viszont fegyverrel, rengeteg civil élet kioltásával szállták meg. Ez pedig akkor is így van, ha történetesen Gyulafehérváron összegyült pár ezer román, akik örültek a megszállásnak.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Érdemes olvasni a https://www.rumaniamilitary.ro/ oldalt. A legutóbbi szerbekkel kapcsolatos cikkben a gyakran igen jól értesült (helyi "zordok" is vannak köztük) román kommentelők leginkább attól félne, hogy egy oroszokkal való konfliktus esetén mi kiugrunk és blokkoljuk az utánpótlásukat ők pedig úgy járnak mint Grúzia.

Miközben a DCA kapcsán nekünk is ez a dilemmánk itthon, hiszen ha nem ugrunk ki, akkor egy Oroszország elleni amerikai agresszió esetén orosz atomot kapunk, ha kiugrunk, akkor meg a várható amerikai megszállással kell kezdenünk valamit, hogy megszállt országként ne kapjunk megintcsak atomot!
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

hana

Well-Known Member
2014. június 4.
125
304
63
Érdemes olvasni a https://www.rumaniamilitary.ro/ oldalt. A legutóbbi szerbekkel kapcsolatos cikkben ...
Elolvastam a cikket és a kommenteket is..A cikkíró és jópár megvezetett marha azt hiszi, hogy a szerbekkel szemben történnek a fegyverbeszerzéseink és viszont.
Valahogy nem értek egyet velük. Néha azt is vizionálják, hogy őket ért támadás esetén az ő oldalukon harcolnánk. Szerintem ilyen esetben véletlenül elakadnánk a Kárpátok hágóin.