Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Gond egy szál se, vagy alagútban, vagy hídban futnak majd egymás felett.Így fejleszt Románia: „véletlenül” egymásra tervezték egy sztrádaszakasz és egy gyorsforgalmi út nyomvonalát
Így fejleszt Románia: „véletlenül” egymásra tervezték egy sztrádaszakasz és egy gyorsforgalmi út nyomvonalát
A nevetséges baki miatt törölték az A6-os autópálya megvalósíthatósági tanulmányára kiírt versenytárgyalást.maszol.ro
Ez van. Fènyèvekkel jàrnak minden nemzet előtt.Gond egy szál se, vagy alagútban, vagy hídban futnak majd egymás felett.
Ha egy folyóval már meg tudták oldani, akkor mit nekik egy autópálya és egy gyorsforgalmi út
Igazi vlachicum!
"A problémákat ráadásul az is tetézte, hogy pár évvel korábban a koszos Dâmboviţa folyót Ceausescu a föld alá, pontosabban a folyó medre alá vezettette, miközben az eredeti meder belvárosi szakaszát világoskék színű fürdőszobai csempékkel kicsempéztette. Az eredeti folyómederbe a cirkuláció elvén így csaknem 10 kilométer hosszban csapvizet forgattak körbe-és körbe, hogy a folyó a laikusok számára is folyamatos vízfelületnek tűnjön, illetve Bukarest elhanyagolt folyója „tisztábbnak” tűnjön, mint a Szajna, vagy a Duna! A metróvonal teljes hossza fölött így lényegében már két folyó hullámzott."
Ha ha ha. A hülye balfasz!Kilakoltatják állami protokollvillájából Traian Basescu volt román államfőt, akiről a múlt héten állapította meg jogerősen a legfelsőbb bíróság, hogy egyetemi hallgatóként együttműködött az egykori kommunista titkosszolgálattal, a Securitatéval - közölte hétfőn a Mediafax hírügynökség.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/241586/
És mindehhez hozzá jön, hogy a védelmi kiadásokat az elvárt 2 százalék helyett 2,5-re akarják emelni, de mivel a védelmi iparuk nagyon elavult, ez főleg importra fog menni, míg nálunk szép nagy külföldi megrendelések várhatóak.A hetekben több román portál is örömködött azon, hogy a magyaroknak befellegzett, az Ukrajna politikánk elszigetek,nem lesz gazdaságunk, végre megelőznek ... hát lehet hogy erre egy picit várni kell és ugyan nem kétséges, hogy a magyar gazdaságot is megviseli a háború, de a román meg ...
A gazdasági fejlődés üteme:
A román gazdaság növekedési üteme 2020 közepe óta lassul, 2021 Q4-re már annyira hogy az előzetes adatok alapján -0,5, az újraszámolt alapján is -0,1%-al már csökkent is. A magyar ellenben kirobbanó formában zárta 2021-et összesen 7,1%-al növelve a gazdaságot, a Q4 pedig a románnal ellentétben jelentős gyorsulást hozott. Az áthúzódó hatások miatt a még békésnek mondható első két hónap a magyar gazdaságban bizakodó alapokat hozott a román pedig valószínűleg tovább lassult - lévén, hogy a trendjüket semmi látható hatás nem javította sőt, már csak a náluk full liberális megközelítés miatt begyűrűzött energiaár sokk, a magas infláció és az összességében több hatalmas ipari komplexumot értintő teljes vagy részleges gyárleállások elegendőek a gazdaság további csökkenéséhez és ez nyilván így is történt, a tényekkel nehéz vitatkozni. Az év elején olyan kiemelkedő gazdasági impulzus sincs mint a karácsonyi nagybevásárlások amik pörgetnék a GDP-t, 2021 év végén már ez sem volt elég a pozitív eredményhez Romániában, csökkentek. A magyar gazdasági növekedést a háborút beleszámolva 3,8%-ra várják idén, a románnak 2,8%-ot jósolnak azok a nyugati elemzők amik a románt mindig fölül a magyar meg alul becsülik trendszerűen. A kolozsvári egyetem (nem ez a neve ezért kis betű) 2%-ot jósol a mioritikus hazának, de a teljes éves recessziót sem zárja ki. A magyarnak van honnan lassítania a románnak nincsen, náluk könnyen elképzelhető a több negyedéven keresztül húzódó csökkenés amit a közgazdaságtan onnantól recessziónak hív, ez a konklúzió.
Az adósság mértéke ami mindig hivatkozás:
A román államadósság tényszerűen alacsonyabb mint a magyar, de ha azt nézzük, hogy a 2021-es gazdasági felpattanás, kimagasló GDP növekedéssel kísérve mennyit tettek rá ők és mi az államadósságra akkor könnyen látható a két gazdaság közti potenciál különbség. A román 5,9% GDP növekedés mellett 47,3-ról 48,9-re növelte az eladósodottságát, a magyar 7,1%-os GDP pozitívum mellett 79,9-ről 76,8%ra csökkentette az államadósságát, tehát a román rátett 1,6%-ot, a magyar pedig csökkenett 3,1-et, nagyon markáns különbség, jelzi az egészségtelen román és a helyesen skálázott magyar gazdasági és költségvetési szerkezetet. Természetesen lehet azt mondani, hogy eladósodnak , de értelmes dolgokra költik azt a pénzt amit még az adósság rovására valóban könnyedebben költhetnek de nem így van. A GDP-hez mért rekord alacsony román államháztartási bevételek kifoltozására kellenek a kölcsönök, egyre több forrást allokálva a szociális jellegű kiadásokra, de erről egyszer már írtam itt, ezt a szelencét most nem nyitom ki. A román állam ráadásul, hogy a 2021-es adatokat kozmetikázza 2022 januárjára halasztotta a jelentősebb hitelfelvételeit és megkapták az EU helyreállítási alapjának első hitel részletét is január első heteiben, tehát az államadósságuk már a fenti két bekezdés tényszerű állításaiból következően is ott van valahol 50%-on, enyhén felette, nem véletlen az itt is belinkelt cikkek híradása, hogy a kamatterhek meredeken nőnek. Kijelenthető tehát, hogy a román állam a sokáig nemzeti büszkeségnek tekintett alacsony eladósodottságból a közepesen eladósodottak közé került, a trendjük pedig gyorsulva romlik, ez a konklúzió.
Az özönlő EU támogatások:
Az is tényszerű, hogy a román állam már megkapta az EU helyreállítási alapjának első részleteit a magyar még jóvá sincsen hagyva, de ez nem azt jelenti, hogy a román állam többet költene fejlesztésekre sőt, még a nevezett összegekkel megfejelve sem éri el a magyar állam gazdaságélénkítésre fordított összegeit. Korábban írtam róla, hogy valójában három helyről áramlik a pénz 2023-ig mert a korábbi ciklus sincsen lezárva, erről most nem beszélnék, tehát a COVID helyreállítási alapon kívül is van támogatás bőven, nem mindegy ki milyen hatékonysággal hívja le és használja fel ezeket az összegeket, ebben pedig a románok az utolsó helyek "dobogósai". Ha ránézünk mit szeretnének a COVID alap hatalmas összegéve kezdeni mintegy 38Mrd Euroval, akkor meg kezd inkább megmosolyogtató lenni a kép. A 2022 Q1 etap tételeinek a felét teljesítették kb ami még nem nagy baj, mert be lehet hozni később , viszont csak 2026 év végéig, ennél tovább egy hónappal sem, a fel nem használt összeg elvész. Megértük mi a mosolygás tárgya ha ránézünk mit akarnak beleszuszakolni ebbe a határidős támogatásba és megértjük azt is miért késnek már a program első negyedéveiben. 3000 Km bicikliutat építenének, ez a Balaton körüli bicikliút 15-szöröse. El tudja valaki képzelni, hogy négy év alatt 15-ször körbebetonozzák a Balatont ? Metrót építenek Kolozsváron, kb a felét a Bp-i 4-esnek, mármint az állomásokat tekintve de míg az szerkezetileg 8 év alatt készült el, a metróval még nem rendelkező Kolozsvárnak majd ez 4 alatt sikerül ? De ugyanígy túlgondolják a vasút villamosítását, az iskola felújításokat, az erdősítéseket, a zöld átállást, az állam működésénak digitalizálását. Már az nevezett alap jóváhagyása utáni második hónapban arról nyilatkozott a politikai vezetésük, hogy újra kellene tárgyalni a vállalásokat, egy jó nagy nemmel hazajőve válaszként az EU-ból. Valaki egyszer biztosan kiszámolja, de úgy ránézésre minden román lakosnak egy családi ház építésével egyenértékű építkezést kellene bevállania 4 év alatt, ennyi erőforrás nincs abban az országban, a nemzeti ügyből már az ötéves ciklus első negyedévében késik. A magyar támogatás tényszerű, hogy még jóvá sincs hagyva , politikai okokból a támogatások egy része blokkolva van, mindenki számít arra, hogy a csapok újra nyílnak a választások után, már csak azért is, mert a háború okozta krízisben nem a leckéztetésnak lesz itt az ideje. Megemlíthető az is, hogy a magyar állam a támogatások nélkül is képes beruházni, bár tényszerű, hogy az EU pénzekre szüksége van, a lehívásokban a romántól eltérően kiemelkedően jól teljesítő magyar bürokrácia minden bizonnyal olyan tételeket vállal be amit meg is tud valósítani 2026-ig és azt tempósan végre is hajtja hajtatja. Az EU támogatások felhasználásában a két ország közt markáns különbség van, azonban kár azon örömködni, hogy a román pont emiatt előzne be, ez a konklúzió.
A háború:
A háború és a következményei mindkét országot megviselik, az energiaárak, az infláció, a várt hiány állapotok kihatással lesznek mindenre. Különbség a két ország közt azonban tettekben és kommunikációban is markáns képet mutat. A magyar álláspont végtelenül pragmatikus, a nyugati fősodornak sem engedelmeskedve kizárja az orosz energiahordozóktól való függés sokkszerű felszámolását, sőt máig élvezi a hosszútávú gázszerződés előnyeit. A román viselkedés hangzatos és beleilleszkedik abba a hisztérikus kommunikációs fősodorba ami már a saját népességének és gazdaságának érdekeit sem veszi figyelembe aminek szolgálator esküdött a beiktatásakor. A háború véget fog érni, valahogy majd akkor is lenni kell mindennek ... A román energiaimport nem jelentős, bár nő, és a hálózatok fejletlensége miatt valójában sérülékeny, a kieső gázt a háború előtt az oroszoktól vették, Ukrajna felől, sem a bolgár, sem a magyar konnektor nem olyan kapacitású ami kielégíthetné az igényeiket. Aki figyelt láthatta, hogy a román sajtó a hetekben teljesen ellentétes híreket közölt hogy most akkor lesz/van hazai gáz vagy nincs. Nos ... az amerikai projekt cég megkezdte a tengeri mezőjének kiaknázását, így idén kb a román fogyasztás 8-9%-t fogja a csövekbe pumpálni, a rossz hír az, hogy a többi mező szerte az országban viszont kimerülőben, így a kitermelés csökken, az egynleg inkább mínuszos lesz mint pluszos, továbbra is kell az import, bár nem jeléentős 2Mrd m3 körüli. Az óriás mező a Neptun még áll egyelőre, oda kelenek még beruházások, leghamarabb 2026-27 -ben termelhet. Megmosolyogtató volt sok kommunikáció amit tettek az illetékesek a háború óta. "Románia felajánlja az infrastruktúráját az EU gázhelyzetének enyhítésére" Hm .... hogy érezzük ez mit jelent, az óriás tengeri mező (ami nincs is üzemben) teljes készlete , mintegy 80Mrd m3 körüli ami az EU-ba irányuló éves orosz gázszállításnak kb a fele ... nagy segítség lesz. A gázhálózat pedig annyira fejlett, hogy a saját igényeikjet sem tudják csak egy csövön fedezni annak a végén is orosz mezők vannak ... (hagyok időt nevetni), a nyilatkozat így nem több mint üres frázis, jól csengő, üres és tartalmatlan, beválthatatlan ígérgetés. "Felajánljuk Moldovának, hogy Romániában építsen gáztárolási kapacitást" Hm ... sajátjuk sincs valójában, de nyilván jó lenne ha valaki építene nekik. A magyar gáztározók európai viszonylatban is óriásiak, az ötödik -hatodik legnagyobb kapacitás az EU-ban, a román jegyezve sincsen, de ajánlgatják ... Nem véletlen hogy az a hagymázas ötlet járja be a sajtót, hogy barlangokba akarnak gázt tárolni ... Szakmaiatlan, üres és tartalmatlan kommunikáció, a pragmatikus magyarral szemben ... A háború egyéb téren hasonlóan fogja érinteni a két országot, így az energiahordozók rendelkezésre állása és azok ára közti különbség okozhat valós gazdasági különbségeket, Románia ebben sem bír olyan előnyökkel ami az örömködésük alapja lehetne ez a konklúzió ...
"The European Commission predicted Romania’s general government deficit to increase to around 10.3% of GDP in 2020, from 4.4% in 2019. This was set to rise further to 11.3% in 2021 and 12.5% in 2022. As a consequence, Romania’s debt-to-GDP ratio was forecast to rise from 35.3% in 2019 to around 63.6 % in 2022."A hetekben több román portál is örömködött azon, hogy a magyaroknak befellegzett, az Ukrajna politikánk elszigetek,nem lesz gazdaságunk, végre megelőznek ... hát lehet hogy erre egy picit várni kell és ugyan nem kétséges, hogy a magyar gazdaságot is megviseli a háború, de a román meg ...
A gazdasági fejlődés üteme:
A román gazdaság növekedési üteme 2020 közepe óta lassul, 2021 Q4-re már annyira hogy az előzetes adatok alapján -0,5, az újraszámolt alapján is -0,1%-al már csökkent is. A magyar ellenben kirobbanó formában zárta 2021-et összesen 7,1%-al növelve a gazdaságot, a Q4 pedig a románnal ellentétben jelentős gyorsulást hozott. Az áthúzódó hatások miatt a még békésnek mondható első két hónap a magyar gazdaságban bizakodó alapokat hozott a román pedig valószínűleg tovább lassult - lévén, hogy a trendjüket semmi látható hatás nem javította sőt, már csak a náluk full liberális megközelítés miatt begyűrűzött energiaár sokk, a magas infláció és az összességében több hatalmas ipari komplexumot értintő teljes vagy részleges gyárleállások elegendőek a gazdaság további csökkenéséhez és ez nyilván így is történt, a tényekkel nehéz vitatkozni. Az év elején olyan kiemelkedő gazdasági impulzus sincs mint a karácsonyi nagybevásárlások amik pörgetnék a GDP-t, 2021 év végén már ez sem volt elég a pozitív eredményhez Romániában, csökkentek. A magyar gazdasági növekedést a háborút beleszámolva 3,8%-ra várják idén, a románnak 2,8%-ot jósolnak azok a nyugati elemzők amik a románt mindig fölül a magyar meg alul becsülik trendszerűen. A kolozsvári egyetem (nem ez a neve ezért kis betű) 2%-ot jósol a mioritikus hazának, de a teljes éves recessziót sem zárja ki. A magyarnak van honnan lassítania a románnak nincsen, náluk könnyen elképzelhető a több negyedéven keresztül húzódó csökkenés amit a közgazdaságtan onnantól recessziónak hív, ez a konklúzió.
Az adósság mértéke ami mindig hivatkozás:
A román államadósság tényszerűen alacsonyabb mint a magyar, de ha azt nézzük, hogy a 2021-es gazdasági felpattanás, kimagasló GDP növekedéssel kísérve mennyit tettek rá ők és mi az államadósságra akkor könnyen látható a két gazdaság közti potenciál különbség. A román 5,9% GDP növekedés mellett 47,3-ról 48,9-re növelte az eladósodottságát, a magyar 7,1%-os GDP pozitívum mellett 79,9-ről 76,8%ra csökkentette az államadósságát, tehát a román rátett 1,6%-ot, a magyar pedig csökkenett 3,1-et, nagyon markáns különbség, jelzi az egészségtelen román és a helyesen skálázott magyar gazdasági és költségvetési szerkezetet. Természetesen lehet azt mondani, hogy eladósodnak , de értelmes dolgokra költik azt a pénzt amit még az adósság rovására valóban könnyedebben költhetnek de nem így van. A GDP-hez mért rekord alacsony román államháztartási bevételek kifoltozására kellenek a kölcsönök, egyre több forrást allokálva a szociális jellegű kiadásokra, de erről egyszer már írtam itt, ezt a szelencét most nem nyitom ki. A román állam ráadásul, hogy a 2021-es adatokat kozmetikázza 2022 januárjára halasztotta a jelentősebb hitelfelvételeit és megkapták az EU helyreállítási alapjának első hitel részletét is január első heteiben, tehát az államadósságuk már a fenti két bekezdés tényszerű állításaiból következően is ott van valahol 50%-on, enyhén felette, nem véletlen az itt is belinkelt cikkek híradása, hogy a kamatterhek meredeken nőnek. Kijelenthető tehát, hogy a román állam a sokáig nemzeti büszkeségnek tekintett alacsony eladósodottságból a közepesen eladósodottak közé került, a trendjük pedig gyorsulva romlik, ez a konklúzió.
Az özönlő EU támogatások:
Az is tényszerű, hogy a román állam már megkapta az EU helyreállítási alapjának első részleteit a magyar még jóvá sincsen hagyva, de ez nem azt jelenti, hogy a román állam többet költene fejlesztésekre sőt, még a nevezett összegekkel megfejelve sem éri el a magyar állam gazdaságélénkítésre fordított összegeit. Korábban írtam róla, hogy valójában három helyről áramlik a pénz 2023-ig mert a korábbi ciklus sincsen lezárva, erről most nem beszélnék, tehát a COVID helyreállítási alapon kívül is van támogatás bőven, nem mindegy ki milyen hatékonysággal hívja le és használja fel ezeket az összegeket, ebben pedig a románok az utolsó helyek "dobogósai". Ha ránézünk mit szeretnének a COVID alap hatalmas összegéve kezdeni mintegy 38Mrd Euroval, akkor meg kezd inkább megmosolyogtató lenni a kép. A 2022 Q1 etap tételeinek a felét teljesítették kb ami még nem nagy baj, mert be lehet hozni később , viszont csak 2026 év végéig, ennél tovább egy hónappal sem, a fel nem használt összeg elvész. Megértük mi a mosolygás tárgya ha ránézünk mit akarnak beleszuszakolni ebbe a határidős támogatásba és megértjük azt is miért késnek már a program első negyedéveiben. 3000 Km bicikliutat építenének, ez a Balaton körüli bicikliút 15-szöröse. El tudja valaki képzelni, hogy négy év alatt 15-ször körbebetonozzák a Balatont ? Metrót építenek Kolozsváron, kb a felét a Bp-i 4-esnek, mármint az állomásokat tekintve de míg az szerkezetileg 8 év alatt készült el, a metróval még nem rendelkező Kolozsvárnak majd ez 4 alatt sikerül ? De ugyanígy túlgondolják a vasút villamosítását, az iskola felújításokat, az erdősítéseket, a zöld átállást, az állam működésénak digitalizálását. Már az nevezett alap jóváhagyása utáni második hónapban arról nyilatkozott a politikai vezetésük, hogy újra kellene tárgyalni a vállalásokat, egy jó nagy nemmel hazajőve válaszként az EU-ból. Valaki egyszer biztosan kiszámolja, de úgy ránézésre minden román lakosnak egy családi ház építésével egyenértékű építkezést kellene bevállania 4 év alatt, ennyi erőforrás nincs abban az országban, a nemzeti ügyből már az ötéves ciklus első negyedévében késik. A magyar támogatás tényszerű, hogy még jóvá sincs hagyva , politikai okokból a támogatások egy része blokkolva van, mindenki számít arra, hogy a csapok újra nyílnak a választások után, már csak azért is, mert a háború okozta krízisben nem a leckéztetésnak lesz itt az ideje. Megemlíthető az is, hogy a magyar állam a támogatások nélkül is képes beruházni, bár tényszerű, hogy az EU pénzekre szüksége van, a lehívásokban a romántól eltérően kiemelkedően jól teljesítő magyar bürokrácia minden bizonnyal olyan tételeket vállal be amit meg is tud valósítani 2026-ig és azt tempósan végre is hajtja hajtatja. Az EU támogatások felhasználásában a két ország közt markáns különbség van, azonban kár azon örömködni, hogy a román pont emiatt előzne be, ez a konklúzió.
A háború:
A háború és a következményei mindkét országot megviselik, az energiaárak, az infláció, a várt hiány állapotok kihatással lesznek mindenre. Különbség a két ország közt azonban tettekben és kommunikációban is markáns képet mutat. A magyar álláspont végtelenül pragmatikus, a nyugati fősodornak sem engedelmeskedve kizárja az orosz energiahordozóktól való függés sokkszerű felszámolását, sőt máig élvezi a hosszútávú gázszerződés előnyeit. A román viselkedés hangzatos és beleilleszkedik abba a hisztérikus kommunikációs fősodorba ami már a saját népességének és gazdaságának érdekeit sem veszi figyelembe aminek szolgálator esküdött a beiktatásakor. A háború véget fog érni, valahogy majd akkor is lenni kell mindennek ... A román energiaimport nem jelentős, bár nő, és a hálózatok fejletlensége miatt valójában sérülékeny, a kieső gázt a háború előtt az oroszoktól vették, Ukrajna felől, sem a bolgár, sem a magyar konnektor nem olyan kapacitású ami kielégíthetné az igényeiket. Aki figyelt láthatta, hogy a román sajtó a hetekben teljesen ellentétes híreket közölt hogy most akkor lesz/van hazai gáz vagy nincs. Nos ... az amerikai projekt cég megkezdte a tengeri mezőjének kiaknázását, így idén kb a román fogyasztás 8-9%-t fogja a csövekbe pumpálni, a rossz hír az, hogy a többi mező szerte az országban viszont kimerülőben, így a kitermelés csökken, az egynleg inkább mínuszos lesz mint pluszos, továbbra is kell az import, bár nem jeléentős 2Mrd m3 körüli. Az óriás mező a Neptun még áll egyelőre, oda kelenek még beruházások, leghamarabb 2026-27 -ben termelhet. Megmosolyogtató volt sok kommunikáció amit tettek az illetékesek a háború óta. "Románia felajánlja az infrastruktúráját az EU gázhelyzetének enyhítésére" Hm .... hogy érezzük ez mit jelent, az óriás tengeri mező (ami nincs is üzemben) teljes készlete , mintegy 80Mrd m3 körüli ami az EU-ba irányuló éves orosz gázszállításnak kb a fele ... nagy segítség lesz. A gázhálózat pedig annyira fejlett, hogy a saját igényeikjet sem tudják csak egy csövön fedezni annak a végén is orosz mezők vannak ... (hagyok időt nevetni), a nyilatkozat így nem több mint üres frázis, jól csengő, üres és tartalmatlan, beválthatatlan ígérgetés. "Felajánljuk Moldovának, hogy Romániában építsen gáztárolási kapacitást" Hm ... sajátjuk sincs valójában, de nyilván jó lenne ha valaki építene nekik. A magyar gáztározók európai viszonylatban is óriásiak, az ötödik -hatodik legnagyobb kapacitás az EU-ban, a román jegyezve sincsen, de ajánlgatják ... Nem véletlen hogy az a hagymázas ötlet járja be a sajtót, hogy barlangokba akarnak gázt tárolni ... Szakmaiatlan, üres és tartalmatlan kommunikáció, a pragmatikus magyarral szemben ... A háború egyéb téren hasonlóan fogja érinteni a két országot, így az energiahordozók rendelkezésre állása és azok ára közti különbség okozhat valós gazdasági különbségeket, Románia ebben sem bír olyan előnyökkel ami az örömködésük alapja lehetne ez a konklúzió ...
Ezek a szerencsétlen hülyék arra gondoltak, hogy vannak olyan szénhidrogén mezők amelyek sódómokban vannak csapdázódva. Az ilyen mezők valóban kiválóak mert nem kell foglalkozni a homokozódással, tehát a termelő réteg eltömődésével. Az ilyen mezőket nagyon jól lehet rángatni a termelés folyamán. Egy a probléma, hogy ezek nem a sóbányákban vannak itt keverte az idióta politikus a szezont a fazonnal. Ilyen mezők nagyon ideálisak, csak rohadt kevés ilyen ismert nagy mező létezik. Meg kellene néznem, de fejből azt mondom, hogy a román mezők közül nem tudok ilyet.Egy apró megjegyzés, ami inkább csak egy megérzés a részemről, mint biztos tudás alap.
Szerintem a román törvénymódosítás a gáz bányákban való tárolásáról... Erős a gyanúm, hogy az újságíróknak hála félre érti a köznép. Nálunk hogy oldottuk meg azt, hogy ilyen híresen nagyok legyenek a gáztározó kapacitások? Kimerült gázmezőkbe visszagyömöszöljük a vásárolt gázt.
Most kérnék egy nagy lélegzetvételt. Törvényileg egy gázmező bányának minősül. Nekem logikus volt elsőre is, hogy ők a Kárpátok lábainál ilyen "kimerült bányaüregekben" akarják kialakítani ezt. És ilyenek megvásárlását ajánlgatják moldáv nyelvrokonoknak. (Ha jól emlékszem, tavaly volt ebben a topicban a cikk, hogy Moldva saját maga részére Ukrajnában elkezdett bérelni. Ez már akkor sem volt épületes ötlet. Most a háborúban franc se tudja mi lesz ezekkel. Bukarest egyszerre tenné pénzzé a kiürült lelőhelyeket, kis hasznot zsebre téve érte és ugyan ebben a pillanatban a bekebelezni tervezett országot kicsit nagyobb gazdasági függésbe vonná. Ami figyelemre méltó teljesítmény a nem túl rózsásan teljesítő román gazdaságtól... ha össze tudják hozni.)
Szóval ahogy Villám SéfPier írta a Hamletben, "őrült beszéd, de van benne logika"!
Lehet, hogy az a 2,5% nominálisan annyi lesz mint a korábbi 2%, lévén hogy az alap GDP csökken vagy stagnál (fél éve így van kb), közben a megvásárolni kívánt eszközök ára meg emelkedik.És mindehhez hozzá jön, hogy a védelmi kiadásokat az elvárt 2 százalék helyett 2,5-re akarják emelni, de mivel a védelmi iparuk nagyon elavult, ez főleg importra fog menni, míg nálunk szép nagy külföldi megrendelések várhatóak.
Kis példa ez is de 30+ évvel ezelőtt kelet közép európa világháborús veszteséget szenvedett el egy ágyúlövés nélkül.A kommunizmus idején elkezdett gátat adtak át a Fehér-Körösön: öt év helyett 35 évig épült
A kommunizmus idején elkezdett gátat adtak át a Fehér-Körösön: öt év helyett 35 évig épült
Kész csoda, hogy egyáltalán elkészült, hiszen a rendszerváltás után nem sokat foglalkoztak a Brád városának és a környék bányáinak vizet biztosító gáttal. Sok hasonló beruházást hagytak elveszni.foter.ro