[BIZTPOL] Románia

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 024
53 995
113
Elvileg úszóképes... csak hát ugye az a fránya karbantartás, abban a hős románok nem túl erősek. :D



Jelzem,ez úgy süllyedt el,mint egy kő,itt valami árulás van,ennyire nem folyhat be a víz,szerintem nyitva maradt valami ajtó,vagy szellőző,vagy túl volt terhelve,de nem úszott 15 métert sem.
Láttunk az ukránoktól is ilyet, de ott a szekér félig átúszta a folyót,látszott ahogy fokozatosan elmerül,de ez itt beleállt a vízbe,esetleg tettek rá valami pótpáncélt,egyéb kiegészítő felszerelést,mert látványos módon túl volt terhelve.
 

nizdam

Well-Known Member
2021. december 14.
219
777
93
Jelzem,ez úgy süllyedt el,mint egy kő,itt valami árulás van,ennyire nem folyhat be a víz,szerintem nyitva maradt valami ajtó,vagy szellőző,vagy túl volt terhelve,de nem úszott 15 métert sem.
Láttunk az ukránoktól is ilyet, de ott a szekér félig átúszta a folyót,látszott ahogy fokozatosan elmerül,de ez itt beleállt a vízbe,esetleg tettek rá valami pótpáncélt,egyéb kiegészítő felszerelést,mert látványos módon túl volt terhelve.
Az egyik cikk szerint a fiuk ahogy bementek a dunaba jeleztek hogy nagyon omlik be a viz.
 
K

kamm

Guest
A 2017 -es Saber Guardianon sem tudott atmenni, akkor is elsulyedt. 2007- ben jott 31 darab, 2017 - ben 13 darab.
Huh... en mindig mondom, hogy egy vicc az egesz roman hadsereg, de ez aztan tenyleg mindennek a legalja: jo elore ismert nemzetkozi gyakorlatokon, ismetelten csodot mondanak meg egy olyan egyszeru dolognal is, mint egy atkeles.

Az egyik cikk szerint a fiuk ahogy bementek a dunaba jeleztek hogy nagyon omlik be a viz.

Az iment leforditoztam a reakciokat a cikkbol - elkepeszto ez a ciganytempo, meg a pk meg a fotiszti kar sem erzi szukseget egy rendrakasnak, valami hihetetlen ez az amatorizmus ilyen szinten, total idiotakkal van tele a roman vezerkar is:

General Constantin Nicolaescu, commander of the South-East Multinational Brigade: „We have to admit that things can take a strange turn.

Tenyleg, "kulonos fordulat", baszki, hogy elsullyed az uszokepes APCd az elso tiz meteren, ez most komoly, te idiota? :confused:

An incident has happened that we have in our research and we are trying to learn every day because when we need to act in real, let this not happen. We have followed the operating procedures in place which, most likely, following the investigations we will conduct, will be adapted so that similar incidents no longer occur.”.

Semmikeppen se kapkodjatok, minden nap csak tanuljatok valami ujat, persze, meg vizsgalgassatok meg egy darabig. :D :D
Elkepeszto, milyen vastag a bor az arcan; micsoda barmok szolgalnak ilyen magas beosztasokban a romanoknal, hihetetlen.

Gender. Constantin Spânu, MapN spokesman:Events like this are statistically expected,

Nalatok, esetleg.
Senki mas nem gondolja, hogy akar "statisztikailag" is varhato, hogy az uszokepes harcjarmu hirtelen elsullyed az elso 10 meteren, te szerencsetlen.

but we are preparing, every time, not to happen. Evacuation-rescue procedures, which were applied as a matter of urgency, ensured the evacuation of the crew safely”.

Tapsoljuk meg, sikerult 10 meterre a parttol nem megfulladnia a szemelyzetnek. Impressziv, na, el kell ismerni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 660
46 654
113
Huh... en mindig mondom, hogy egy vicc az egesz roman hadsereg, de ez aztan tenyleg mindennek a legalja: jo elore ismert nemzetkozi gyakorlatokon, ismetelten csodot mondanak meg egy olyan egyszeru dolognal is, mint egy atkeles.



Az iment leforditoztam a reakciokat a cikkbol - elkepeszto ez a ciganytempo, meg a pk meg a fotiszti kar sem erzi szukseget egy rendrakasnak, valami hihetetlen ez az amatorizmus ilyen szinten, total idiotakkal van tele a roman vezerkar is:

General Constantin Nicolaescu, commander of the South-East Multinational Brigade: „We have to admit that things can take a strange turn.

Tenyleg, "kulonos fordulat", baszki, hogy elsullyed az uszokepes APCd az elso tiz meteren, ez most komoly, te idiota? :confused:

An incident has happened that we have in our research and we are trying to learn every day because when we need to act in real, let this not happen. We have followed the operating procedures in place which, most likely, following the investigations we will conduct, will be adapted so that similar incidents no longer occur.”.

Semmikeppen se kapkodjatok, minden nap csak tanuljatok valami ujat, persze, meg vizsgalgassatok meg egy darabig. :D :D
Elkepeszto, milyen vastag a bor az arcan; micsoda barmok szolgalnak ilyen magas beosztasokban a romanoknal, hihetetlen.

Gender. Constantin Spânu, MapN spokesman:Events like this are statistically expected,

Nalatok, esetleg.
Senki mas nem gondolja, hogy akar "statisztikailag" is varhato, hogy az uszokepes harcjarmu hirtelen elsullyed az elso 10 meteren, te szerencsetlen.

but we are preparing, every time, not to happen. Evacuation-rescue procedures, which were applied as a matter of urgency, ensured the evacuation of the crew safely”.

Tapsoljuk meg, sikerult 10 meterre a parttol nem megfulladnia a szemelyzetnek. Impressziv, na, el kell ismerni.
Nem kellene, de annyit azért felhoznék a mentségükre, hogy itt szerintem nem magával a járművel volt a probléma, hanem a vezetéssel. No nem a jármű vezetésével, hanem a gyakorlat megtervezőjének épelméjűsége megkérdőjelezhető.
Ha lenne viszgálat, a nyakamat rá merem tenni, hogy kiderül, hogy a ferde partfal alá volt mosva.
Ha alaposan megnézed, akkor kb. 2 méterrel a vizbehajtástól, meredeken alábukott a jármű eleje. Nem azért, mert nem tudott volna úszni, hanem mert belehajtott ebbe az alámosásba. Viszont a gép hátulja még a szilárd talajon volt, így fel sem tudott úszni a test.
A folyami átkelések gyakorlásánál gyakran nyitott búvónyílásokkal gyakorolnak, amin persze azonnal elkezdett beömleni a víz. Ez a menekülést segíti, és valószínűleg itt is ez mentette meg az emberek életét.
Annyiban tényleg jó volt a dolog, hogy ha az embereket kihúzták, akkor maga a jármű valószínűleg menthető maradt. Gondolom egyszerűen kicsörlőzték.
Hogy lehetett volna elkerülni a problémát.
Erre vannak a műszaki felderítők, amiknek minden átkelés előtt fel kellene deríteni a folyómedret.
Ha jól látom, akkor ez egy erősen áradt vízben sikerült összehozni, amelyik fokozottan veszélyes a gyorsabb sodrása miatt ami meg könnyen átalakíthatja a folyómedret. Gondolom a gyakorlatra felkészülés annyit tett, hogy "tavaly is itt gyakoroltak, és akkor sem lett baj".
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 794
25 373
113
A vicc, hogy a három hülye még csak ki sem ugrott akik a tetején voltak. Lehet hogy azt hitték ez tengeralattjáróként is funkcionál. :D
Most mit izéltek, csak átváltott lopakodó üzemmódra, hát nem értitek? :)
De, az is lehet, hogy csak egyszerűen átállt! A halakhoz!
(Többször írtam már, hogy mundánasztrológiai besorolás szerint a románok Halak jegyű.)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 082
10 275
113
Nem kellene, de annyit azért felhoznék a mentségükre, hogy itt szerintem nem magával a járművel volt a probléma, hanem a vezetéssel. No nem a jármű vezetésével, hanem a gyakorlat megtervezőjének épelméjűsége megkérdőjelezhető.
Ha lenne viszgálat, a nyakamat rá merem tenni, hogy kiderül, hogy a ferde partfal alá volt mosva.
Ha alaposan megnézed, akkor kb. 2 méterrel a vizbehajtástól, meredeken alábukott a jármű eleje. Nem azért, mert nem tudott volna úszni, hanem mert belehajtott ebbe az alámosásba. Viszont a gép hátulja még a szilárd talajon volt, így fel sem tudott úszni a test.
A folyami átkelések gyakorlásánál gyakran nyitott búvónyílásokkal gyakorolnak, amin persze azonnal elkezdett beömleni a víz. Ez a menekülést segíti, és valószínűleg itt is ez mentette meg az emberek életét.
Annyiban tényleg jó volt a dolog, hogy ha az embereket kihúzták, akkor maga a jármű valószínűleg menthető maradt. Gondolom egyszerűen kicsörlőzték.
Hogy lehetett volna elkerülni a problémát.
Erre vannak a műszaki felderítők, amiknek minden átkelés előtt fel kellene deríteni a folyómedret.
Ha jól látom, akkor ez egy erősen áradt vízben sikerült összehozni, amelyik fokozottan veszélyes a gyorsabb sodrása miatt ami meg könnyen átalakíthatja a folyómedret. Gondolom a gyakorlatra felkészülés annyit tett, hogy "tavaly is itt gyakoroltak, és akkor sem lett baj".
Megelőztél.
És ezért kell a járművek minden funkcióját gyakorolni minden helyzetre. Többet valószínűleg ezt a hibát nem követik el.
Ezért kell a Leopard 2-t beragasztani a sárba .
Nálunk a BTR80 mikor úszta át a Dunát?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 660
46 654
113
Megelőztél.
És ezért kell a járművek minden funkcióját gyakorolni minden helyzetre. Többet valószínűleg ezt a hibát nem követik el.
Ezért kell a Leopard 2-t beragasztani a sárba .
Nálunk a BTR80 mikor úszta át a Dunát?
Most a Kék Villám gyakorlaton.
Nálunk azért ezt rendszeresen gyakorolják mind a dandárok, mind a szentesiek.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 210
2 694
113
Nem kellene, de annyit azért felhoznék a mentségükre, hogy itt szerintem nem magával a járművel volt a probléma, hanem a vezetéssel. No nem a jármű vezetésével, hanem a gyakorlat megtervezőjének épelméjűsége megkérdőjelezhető.
Ha lenne viszgálat, a nyakamat rá merem tenni, hogy kiderül, hogy a ferde partfal alá volt mosva.
Ha alaposan megnézed, akkor kb. 2 méterrel a vizbehajtástól, meredeken alábukott a jármű eleje. Nem azért, mert nem tudott volna úszni, hanem mert belehajtott ebbe az alámosásba. Viszont a gép hátulja még a szilárd talajon volt, így fel sem tudott úszni a test.
A folyami átkelések gyakorlásánál gyakran nyitott búvónyílásokkal gyakorolnak, amin persze azonnal elkezdett beömleni a víz. Ez a menekülést segíti, és valószínűleg itt is ez mentette meg az emberek életét.
Annyiban tényleg jó volt a dolog, hogy ha az embereket kihúzták, akkor maga a jármű valószínűleg menthető maradt. Gondolom egyszerűen kicsörlőzték.
Hogy lehetett volna elkerülni a problémát.
Erre vannak a műszaki felderítők, amiknek minden átkelés előtt fel kellene deríteni a folyómedret.
Ha jól látom, akkor ez egy erősen áradt vízben sikerült összehozni, amelyik fokozottan veszélyes a gyorsabb sodrása miatt ami meg könnyen átalakíthatja a folyómedret. Gondolom a gyakorlatra felkészülés annyit tett, hogy "tavaly is itt gyakoroltak, és akkor sem lett baj".
BMP-1-el hallottam azt a tortenetet, hogy egymas utan at kellett kelniuk valami vizen. Egymas utan mentek bele, az elso ketto nagy sebesseggel szinte hasra "beleugrott" a vizbe es haladtak tovabb. A tortenet meseloje parancsnok volt a BMP-n, rajtuk volt a sor, de a sofor a viz lattan megijedt(?) es lefekezett. Lassan haladt a vizbe ezert az egesz viz beomlott a parancsnok buvonyilasan. A parancsnok derekig kint volt a jarmubol (azt nem tudom szabalyos-e vagy sem de mind1). Ennel az esetnel csak a "kellemetlenseg",takaritas stb. lett a negativum.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 403
23 336
113