Nem kellene, de annyit azért felhoznék a mentségükre, hogy itt szerintem nem magával a járművel volt a probléma, hanem a vezetéssel. No nem a jármű vezetésével, hanem a gyakorlat megtervezőjének épelméjűsége megkérdőjelezhető.
Ha lenne viszgálat, a nyakamat rá merem tenni, hogy kiderül, hogy a ferde partfal alá volt mosva.
Ha alaposan megnézed, akkor kb. 2 méterrel a vizbehajtástól, meredeken alábukott a jármű eleje. Nem azért, mert nem tudott volna úszni, hanem mert belehajtott ebbe az alámosásba. Viszont a gép hátulja még a szilárd talajon volt, így fel sem tudott úszni a test.
A folyami átkelések gyakorlásánál gyakran nyitott búvónyílásokkal gyakorolnak, amin persze azonnal elkezdett beömleni a víz. Ez a menekülést segíti, és valószínűleg itt is ez mentette meg az emberek életét.
Annyiban tényleg jó volt a dolog, hogy ha az embereket kihúzták, akkor maga a jármű valószínűleg menthető maradt. Gondolom egyszerűen kicsörlőzték.
Hogy lehetett volna elkerülni a problémát.
Erre vannak a műszaki felderítők, amiknek minden átkelés előtt fel kellene deríteni a folyómedret.
Ha jól látom, akkor ez egy erősen áradt vízben sikerült összehozni, amelyik fokozottan veszélyes a gyorsabb sodrása miatt ami meg könnyen átalakíthatja a folyómedret. Gondolom a gyakorlatra felkészülés annyit tett, hogy "tavaly is itt gyakoroltak, és akkor sem lett baj".