[BIZTPOL] Románia

Nem kellene, de annyit azért felhoznék a mentségükre, hogy itt szerintem nem magával a járművel volt a probléma, hanem a vezetéssel. No nem a jármű vezetésével, hanem a gyakorlat megtervezőjének épelméjűsége megkérdőjelezhető.
Ha lenne viszgálat, a nyakamat rá merem tenni, hogy kiderül, hogy a ferde partfal alá volt mosva.
Ha alaposan megnézed, akkor kb. 2 méterrel a vizbehajtástól, meredeken alábukott a jármű eleje. Nem azért, mert nem tudott volna úszni, hanem mert belehajtott ebbe az alámosásba. Viszont a gép hátulja még a szilárd talajon volt, így fel sem tudott úszni a test.
A folyami átkelések gyakorlásánál gyakran nyitott búvónyílásokkal gyakorolnak, amin persze azonnal elkezdett beömleni a víz. Ez a menekülést segíti, és valószínűleg itt is ez mentette meg az emberek életét.
Annyiban tényleg jó volt a dolog, hogy ha az embereket kihúzták, akkor maga a jármű valószínűleg menthető maradt. Gondolom egyszerűen kicsörlőzték.
Hogy lehetett volna elkerülni a problémát.
Erre vannak a műszaki felderítők, amiknek minden átkelés előtt fel kellene deríteni a folyómedret.
Ha jól látom, akkor ez egy erősen áradt vízben sikerült összehozni, amelyik fokozottan veszélyes a gyorsabb sodrása miatt ami meg könnyen átalakíthatja a folyómedret. Gondolom a gyakorlatra felkészülés annyit tett, hogy "tavaly is itt gyakoroltak, és akkor sem lett baj".
Megelőztél.
És ezért kell a járművek minden funkcióját gyakorolni minden helyzetre. Többet valószínűleg ezt a hibát nem követik el.
Ezért kell a Leopard 2-t beragasztani a sárba .
Nálunk a BTR80 mikor úszta át a Dunát?
 
Nem kellene, de annyit azért felhoznék a mentségükre, hogy itt szerintem nem magával a járművel volt a probléma, hanem a vezetéssel. No nem a jármű vezetésével, hanem a gyakorlat megtervezőjének épelméjűsége megkérdőjelezhető.
Ha lenne viszgálat, a nyakamat rá merem tenni, hogy kiderül, hogy a ferde partfal alá volt mosva.
Ha alaposan megnézed, akkor kb. 2 méterrel a vizbehajtástól, meredeken alábukott a jármű eleje. Nem azért, mert nem tudott volna úszni, hanem mert belehajtott ebbe az alámosásba. Viszont a gép hátulja még a szilárd talajon volt, így fel sem tudott úszni a test.
A folyami átkelések gyakorlásánál gyakran nyitott búvónyílásokkal gyakorolnak, amin persze azonnal elkezdett beömleni a víz. Ez a menekülést segíti, és valószínűleg itt is ez mentette meg az emberek életét.
Annyiban tényleg jó volt a dolog, hogy ha az embereket kihúzták, akkor maga a jármű valószínűleg menthető maradt. Gondolom egyszerűen kicsörlőzték.
Hogy lehetett volna elkerülni a problémát.
Erre vannak a műszaki felderítők, amiknek minden átkelés előtt fel kellene deríteni a folyómedret.
Ha jól látom, akkor ez egy erősen áradt vízben sikerült összehozni, amelyik fokozottan veszélyes a gyorsabb sodrása miatt ami meg könnyen átalakíthatja a folyómedret. Gondolom a gyakorlatra felkészülés annyit tett, hogy "tavaly is itt gyakoroltak, és akkor sem lett baj".
BMP-1-el hallottam azt a tortenetet, hogy egymas utan at kellett kelniuk valami vizen. Egymas utan mentek bele, az elso ketto nagy sebesseggel szinte hasra "beleugrott" a vizbe es haladtak tovabb. A tortenet meseloje parancsnok volt a BMP-n, rajtuk volt a sor, de a sofor a viz lattan megijedt(?) es lefekezett. Lassan haladt a vizbe ezert az egesz viz beomlott a parancsnok buvonyilasan. A parancsnok derekig kint volt a jarmubol (azt nem tudom szabalyos-e vagy sem de mind1). Ennel az esetnel csak a "kellemetlenseg",takaritas stb. lett a negativum.
 
A magyar haderőfejlesztés elrettentő példájaként, hogy ebből is tanuljunk. :)

Méghogy nincs fejlődés!!!!

Alig hat éve:


Na de kérem az egy ősrégi oláh őskülület volt, egy TAB!
No de ez már egy NATO kombatibilis Piranha III! :cool:
 
USA jóvá hagyta a norvég F-16-osok eladását Romániának

Csodas. Remelem, meg sok ilyen osoreg szart vasarolnak ossze. :D