A videón a régi BM-21 Grad van. Az utódja a 9K51M Tornado-G, ami jelenleg rendszeresítés és szállítás alatt van.
Itt egy cikk, fordítóval.
https://www.arms-expo.ru/armament/samples/1216/65431/
A legújabb 9K51M "Tornado-G" (G - Grad) egy modernizált orosz sorozatvető rakétarendszer. Létrehozója a Szövetségi Állami Egységes Vállalat Állami Kutatási és Termelő Vállalat "Splav". A rendszer két űrméretű és egy platformon egyesíti a Gradot és a Smerch-et. A berendezés elhagyhatja a pozíciót, mielőtt a lövedék elérné a célt. Ezt a tüzelés automatizálásával érik el. A rendszer képes egy csapásra és egyetlen nagy pontosságú rakétára is. A 122 mm-es MLRS "Tornado-G" végül felváltja az 1963 óta szolgálatban lévő BM-21 "Grad"-et. Az MLRS-t nyílt és rejtett ellenséges élőerő, páncélozott járművek, tüzérségi és aknavetős ütegek, valamint parancsnoki állomások elleni csapásra tervezték. Harci hatékonyságát tekintve a rendszer 2,5-3-szor felülmúlja a Gradot a lőszer erejének, hatótávolságának, a harci pontosságnak, az automatizált célzórendszer pontosságának és a műholdvezetésnek köszönhetően. A 9K51M MLRS egy modernizált 2B17-1 harcjárművet, régi és új típusú 122 mm-es rakétákat, valamint Kapuctnyik-BM KSzAUO-t tartalmaz. Az új rendszer harci képességei új reaktív lőszerekkel bővültek. A levehető robbanófejjel és önrávezető HEAT lövedékekkel ellátott kazettás lövedékek találhatók, amelyek lehetővé teszik az ellenség páncélozott katonai felszerelésének hatékony megsemmisítését. A maximális hatótávolság 40 km-re nőtt. A cserélhető robbanófejű lövedékek kilövésének biztosítására a harcjárműveket beállítókkal szerelték fel a rakéta lövedékek gyújtójának kilövési idejére. A harcjármű pilótafülkéje távtelepítő berendezést és automatizált tűzvezérlő rendszert tartalmaz, amelyet a "Signal" Összoroszországi Kutatóintézetben fejlesztettek ki. Az ASUNO lehetővé teszi, hogy topográfiai és geodéziai előkészítés nélkül tüzeljen és egy készlet irányítását vezetőkkel végezze anélkül, hogy elhagyná a személyzetet a pilótafülkéből. Egy speciális videó monitoron automatikusan megjelennek az útvonallal és az lőelemekkel kapcsolatos információk. A jármű személyzete 3 főről 2 főre csökkent, a bevetési idő előkészítetlen harcállásban 6 percre, előkészített harcállásban 1 percre csökkent.