1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Boeing/AgustaWestland AH-64 Apache

Diskurzus a(z) 'Harci helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. fapp_supervisor

    fapp_supervisor Well-Known Member

  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Az új fegyverzet első tesztje, kis A-10 -esek első indítása :)
     
    arcas, svajcibeka, Pocok75 and 5 others like this.
  3. ghostface

    ghostface Well-Known Member

  4. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Indiai Apacs videó!
    Van benne Chinook is!
     
    fishbed and zsolti like this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  6. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Gyáróriások : Az Apache harci helikopter:
     
    wolfram and arbalest like this.
  7. sequadon

    sequadon Active Member

  8. laca

    laca Active Member

    Na még egy kicsit dolgoznak rajta, és el is készül a modern AH–56 Cheyenne :D
    Vicces, hogy a Cheyenne koncepciót váltották le az Apache-al, majd hosszú évekkel később lehet, hogy a 64-est átfaragják 56-ossá.
    Brutál, hogy 50 évvel ezelőtti koncepcióról beszélünk, ez mutatja, hogy mennyire előremutató volt az a gép!
    Kíváncsi lennék rá, ha az 56-ost választják, most hogy nézne ki az évtizedes evolúció után. Jó kis "dream project" lenne makettezésben.
    Valószínűleg a többi kopter is másképp festene, Európa és a szovjetek is léptek volna ebbe az irányba.
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az AH-56-os rákfenéje a forgószárny vezérlése volt. Hiába voltak forradalmiak a rigid rotor systemmel, a merev lapátbekötéssel, ha a régi Hiller féle vezérlést eröltették rajta.
    És az se nagyon van a köztudatban, hogy az avionikáját tekintve nyilván túl volt bonyolítva, de csak a korszakhoz képest. Egyszerűen az informatika még nem tartott ott, így természetesen az ergonómia és a megbízhatóság se érhette el a kívánt szintet. De az elgondolás, az elvárás a gép fegyverrendszerével kapcsolatban végül is helyes volt.
    Nem volna most akkora meglepetés ez a Cheyenne-szerű Apache, ha mindez 1984-ben, vagy kb 79-ben már megjelenik. Meg is jelenhetett volna, csak épp pont az AH-64-es hozta el az új, terepakadályok takarásást kihasználó harcmodort, így nem akadt senki se, aki sebességet akart volna növelni.
     
  10. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Pont ez a sebességnövelés az, amit nem teljesen értek a koncepcióban. Milyen harceljárás az, ahol ez javít a harci képességen / túlélőképességen?
    A harcterületre fel- / levonulás terén érthető az előnye, de mindezért mekkora plusz árat kell fizetni nem csak pénzben, de például a lebegőképesség romlása terén?
     
    luperator and fip7 like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Gondolom adott CAS időt várnak X távolságban. Ha ehhez több gép kéne, akkor ezzel ez csökkenthető. Csak akkor megint ott vagyunk, hogy más haderőnem meg miért veri az asztalt az A-10 megtartásáért. Ez már-már alulról karcolja majd az A-10 sebességét. De jó kis párhuzamos program lesz ez így...

    ui: A léggömb lebeg, de helikopter függeszkedik a forgószárnyakon. :)
     
    Cifu likes this.
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    20%, megmondta a projket marketingese. A hülyének is megéri.
    Én amúgy azt mondom, hajrá.
    Megalomán énemnek pont kedves ez a mindent bele teljesítmény növelés. Mert azt ugye egy percig se gondoltátok, hogy a hajtóművek majd jól így maradnak.
    A T700-as hajtóművek már most 2700 lóerőnyi tengelyteljesítményt nyújtanak, de a cél a hajtóművenkénti 3000 lóerő lesz ennél a projektnél.
    Csak szemléltetésképp, az AH-64A első generációs T700-asai még csak 1600 lóerő környékén operáltak és az is bőven elég volt akkor.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Aztadurva. Ezt nem tudtam.
     
  14. laca

    laca Active Member

    Nos a Black Hawk Down óta tudjuk, hogy a függeszkedés igen veszélyes napjaink harcterén :hadonaszos:.
    De komolyra fordítva a szót, szerintem pont a mai aszimmetrikus harctereken igenis értékes a plusz sebesség és a plusz gyorsulás!
    Itt pont hogy nem a fák mögött lebegő és onnan rakétázgató HH-s taktikát kell alkalmazni. A sok technikai fejlesztés ellenére még mindig a nagy sebesség - és az általa biztosított rövid tartózkodás a HMZ-ben - nyújtja az egyik legjobb védelmet az AG támogatás során.

    Egyébként nekem furák ezek a számok. A kifejezetten nagy sebességre épített S-97-esnek van kb 400 km/h körül a sebessége, ezzel szemben a "barkácsolt" Apache meg majd eléri a kb. 450-et? Vagy az S-97, mint tech. demó nincs igazán kihegyezve, csak tesztelik a koncepciót?
     
  15. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Szóval megint az előző háborúkra készülnének fel? :D
    Végül is ez mindig is olyan jól bevált... oh, wait!

    És nem a DIRCM meg a stand-off fegyverek? :confused:
    Mert hát ugye ott van a APKWS II, direkt arra, hogy nagyobb magasságból akár 4-5 km-es távolságból is precíz csapásmérést lehessen végrehajtani - a Hellfire nélkül...

    Az S-97 220 csomót (400km/h) tud külső függesztménnyel és 235 csomóst (426 km/h) függesztményt nélkül. 250 csomó elvben a never exceed speed. Lehet, hogy az említett 50%-os sebességnövekedés erre vonatkozik.
     
    fishbed and fip7 like this.
  16. laca

    laca Active Member

    Háát nekem nem tűnnek múltidőnek a jelenleg is zajló konfliktusok. Tekintve a világban zajló folyamatokat, szerintem még hosszú ideig kell szembenézni az amiknak a mostaniakhoz hasonló kihívásokkal.

    Úgy látszik nem fogalmaztam elég pontosan, természetesen úgy értettem, hogy ezen technikai vívmányok mellett, még mindig fontos az olyan ősi képesség, mint a sebesség és gyorsulás.
    Azt gondolom, hogy a mai napig sok olyan helyzet van, amikor muszáj közelebb menni mint 4-5 km. Egy nagyobb városban, magasabb épületek között próbáld meg támogatni a csapataidat min. 4-5 km-ről. De elég egy hegyes-völgyes terep is pl. mint Bosznia. Nem hiszem, hogy mindenhova jut JTAC meg tökéletes rálátás.
    Az amik is már párás szemmel nézik csak a '91-es felvételeket, amikor a sivatag felett egy helyben függő Apache-ok "csatasora" lemészárolta az iraki vonalakat. Olyan nem lesz többet;).

    De az S-97-et eleve erre tervezték, merev, koax rotorrendszerrel, ez az átalakítás pedig mégiscsak egy öszvér. A 2 megoldás teljesen egyenértékű lenne a sebesség szemszögéből? Ha ez igaz, akkor elég lenne hasonlóképp megbütykölni a Blackhawkokat is (+20% költséggel), és egy kicsit okafogyottá válna az FVL program.
    Nem megkérdőjelezem a dolgot, csak érdekesnek találom!
     
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az S97 Raider koaxiális forgószárnya az oldalanként kiegyenlített felhajtóerő miatt magasabb sebességet érhet el, mint a hagyományos forgószárnyak, mivel ez utóbbiaknál a never exceed speed alapja az előre haladó lapát felvágódása, illetve vele egy időben a hátra haladó lapát átesése, szóval egy jókora dobott orsó. Csúnya dolog.
    A toló légcsavar és a növelt szárny azért kell az új Apache-ra, hogy a forgószárny sebességét csökkenteni lehessen. A lecsökkentett forgószárny sebesség mellett a felhajtóerőt a szárnyak adják, a tolóerőt pedig már nem a bedöntött forgószárny sík eredő emelőerejének vízszintes komponense, hanem a tolólégcsavar maga szolgáltatja.
     
    fishbed likes this.
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Tessék, nincs új a nap alatt:

     
    fishbed and fip7 like this.
  19. Roni

    Roni Well-Known Member

  20. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

Ezen oldal megosztása