Bombardier Global Express SIGINT / AEW&C / ARES / MPA / E-11A BACN

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 264
113
2019-es fotók a német VIP szállító Global flottáról: nem úgy néznek ki, mint amit már átalakítottak volna ISR géppé...
(majd a következő hármat fogják, ha megérkeznek)

5397219.jpg



5466517.jpg


4959567.jpg

5786019.jpg


5771549.jpg


16893_1577963764.jpg


5805177.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tényleg érdekes...
Én eddig azt hittem hogy csak túlfutott a pályán vagy kicsúszott róla, de ahogy jönnek a hírek elég egyértelmű hogy 80 km-re Kabultol egy mezőn végezte.
23927166-7933701-image-a-55_1580123100306.jpg

23940212-7933701-image-m-42_1580143554417.jpg

23940210-7933701-image-m-47_1580143606396.jpg

Ahhoz túl egyben van hogy azt mondjuk hogy simán lezuhant 10 ezer méterről. Szerintem valami kényszerleszállást akartak csinálni a mezőn ami nem jött össze nekik.

Kérdés hogy lelőtték vagy műszaki hiba volt?
Ha lelőtték és a fő CIA koma tényleg a gépen volt akkor az felettébb érdekes mert:
  • honnan tudták hogy mi a programja a krapeknek? Ilyen jók az operatív hírszerzésben az Irániak? Vagy súgtak nekik?
  • mivel tudták elérni a gépet vélhetően sok ezer méter magasan?

Megjegyzés: az élelmes bámészkodók most sokat kereshetnek ha volt annyi eszük hogy összeszedjék a szétszóródott, kissé megpörkölődött dokumentumokat...
23940260-7933701-image-m-48_1580143614406.jpg
Nyilvánosságra hozták az egy évvel ezelőtt Afganisztánban katasztrófát szenvedett CIA / USAF Bombardier E-11A kivizsgálási jegyzőkönyvét.
https://www.flightglobal.com/safety/shutdown-of-good-engine-caused-usaf-e-11a-crash/142097.article
Azt állapították meg hogy a baleset oka az volt hogy a BAL hajtóműben elszállt a ventillátor tárcsa ami a hajtómű leállásához és jelentős vibrációhoz vezetett, továbbá a pilóták rosszul ismerték fel a helyzetet. Azt hitték hogy a JOBB hajtómű hibásodott meg, ezért leállították azt és folyamatosan a meghibásodott BAL hajtómű újraindításával próbálkoztak.

Az első jelentésekhez képest annyi a változás hogy mostmár nem azt mondják hogy kiképzési repülés volt, hanem hogy rutin bevetés.
Továbbra is csak két ember elvesztését ismerik be (pilóta + másodpilóta) továbbá két helyi afgánt akiket a kényszerleszállást megkísérlő gép csapott el.

Ez azért érdekes mert rutin bevetésen nem valószínű hogy csak két ember repüli a gépet és az Oroszok szerint a gépen vesztette életét - többek között - a híres / hirhedt Michael D'Andrea top CIA tiszt is.
 
M

molnibalage

Guest
Nyilvánosságra hozták az egy évvel ezelőtt Afganisztánban katasztrófát szenvedett CIA / USAF Bombardier E-11A kivizsgálási jegyzőkönyvét.
https://www.flightglobal.com/safety/shutdown-of-good-engine-caused-usaf-e-11a-crash/142097.article
Azt állapították meg hogy a baleset oka az volt hogy a BAL hajtóműben elszállt a ventillátor tárcsa ami a hajtómű leállásához és jelentős vibrációhoz vezetett, továbbá a pilóták rosszul ismerték fel a helyzetet. Azt hitték hogy a JOBB hajtómű hibásodott meg, ezért leállították azt és folyamatosan a meghibásodott BAL hajtómű újraindításával próbálkoztak.

Az első jelentésekhez képest annyi a változás hogy mostmár nem azt mondják hogy kiképzési repülés volt, hanem hogy rutin bevetés.
Továbbra is csak két ember elvesztését ismerik be (pilóta + másodpilóta) továbbá két helyi afgánt akiket a kényszerleszállást megkísérlő gép csapott el.

Ez azért érdekes mert rutin bevetésen nem valószínű hogy csak két ember repüli a gépet és az Oroszok szerint a gépen vesztette életét - többek között - a híres / hirhedt Michael D'Andrea top CIA tiszt is.
Na erre írta azt 30 éve a Stephen Barlay, hogy nincsenek új balesetek, csak feledékeny emberek. Ilyenből csak könyv legalább egyet említ.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
zt állapították meg hogy a baleset oka az volt hogy a BAL hajtóműben elszállt a ventillátor tárcsa ami a hajtómű leállásához és jelentős vibrációhoz vezetett, továbbá a pilóták rosszul ismerték fel a helyzetet. Azt hitték hogy a JOBB hajtómű hibásodott meg, ezért leállították azt és folyamatosan a meghibásodott BAL hajtómű újraindításával próbálkoztak.
A BAL hajtóműben a fan fokozat épnek tűnik:

the-wreckage-of-a-us-bombardier-e11a-jet-is-seen-after-it-crashed-in-picture-id1196943524

52168538_101.jpg

23940210-7933701-image-m-47_1580143606396.jpg


A jobboldali gondolán látok a fan környékéről belülről kifelé robbanás nyomait:

Screenshot_2020-01-29-Navy-SEALs-recover-remains-of-two-Americans-from-U-S-plane-wreckage-in-Taliban-held-territory.png

2000.jpeg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
T

Törölt tag 1586

Guest
A BAL hajtóműben a fan fokozat épnek tűnik:
A cikk konkrétan ezt írja:
"...The aircraft (11-9358) was operating a routine mission from Kandahar on 27 January 2020 when its left engine lost a fan blade, causing it to shut down and creating significant vibration..."

A képek meggyőzőek (a bal oldalon tényleg épnek tűnik a fan fokozat...) úgyhogy lehet hogy keveredés van melyik a jobb és a bal kezük...
A lényeg hogy állítólag a pilcsik nem ismerték föl melyik hajtóművel van a gond.
Volt már ilyen....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 264
113
The U.S. Air Force has secured funding to buy the first of six new E-11A Battlefield Airborne Communication Node aircraft.

180730-F-JW594-005.JPG


The E-11A is a modified Bombardier Global Express 6000/BD-700-1A10 business jet equipped with specialized communications relay equipment to translate between tactical comm and data links.


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 264
113
Saab Swordfish MPA - Maritime Patrol Aircraft



 
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 264
113
U.S. Army deploys second ARES demonstrator to Indo-Pacific

The L3Harris Technologies Airborne Reconnaissance and Electronic Warfare System (ARES) demonstrator for the U.S. Army has been flown to the Indo-Pacific.

L3Harris announced the aircraft made its first flight in August 2021 and ARES can fly above 40,000 feet and use Long Range Precision Fires (LRPF) to counter long-range threats. Mission endurance is 14 hours.



max1200.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 264
113
Sierra Nevada Corp. Wins U.S. Army’s Athena ISR Award...

Sierra Nevada’s Rapcon-X offer won the contest for the Army Theater Level High Altitude Expeditionary Next ISR-Sensor (Athena-S), which will field the small fleet of Bombardier Global 6500s outfitted with radars and sensors. Athena-S follows the March award of Athena-R to MAG Aerospace and L3Harris.

Athena will help set the requirements for the future High Accuracy Detection and Exploitation System (HADES) package of sensors, which will be outfitted on a fleet of more than a dozen Global 6500s to serve the flying ISR mission the Army previously performed with its RC-12 Guardrail fleet.


poster_composite_1.jpg


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 264
113
Army’s HADES Surveillance Bizjet Program Moves Forward With Sierra Nevada Corp. Deal...

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed