K
kamm
Guest
Az ár azért is meglepő egy kissé,mivel,hogy a kiwik már Hercules üzemeltetők.Számomra is az lehet a lehetséges magyarázat,hogy vettek még hozzájuk egy izmos supportot.
Mas magyarazat nemigen van.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az ár azért is meglepő egy kissé,mivel,hogy a kiwik már Hercules üzemeltetők.Számomra is az lehet a lehetséges magyarázat,hogy vettek még hozzájuk egy izmos supportot.
A szerződött ár meglepően alacsony...Az ár azért is meglepő egy kissé,mivel,hogy a kiwik már Hercules üzemeltetők.Számomra is az lehet a lehetséges magyarázat,hogy vettek még hozzájuk egy izmos supportot.
A szerződött ár meglepően alacsony...
Emlékeztetőnek. Az eredeti ajánlat 5 gép - 1.4 miiliárd USD volt.
Ehhez képest a szerződött ár mindössze 5 gép - 1 miiliárd USD.
Ez azt jelenti hogy a kiwik nem kérték azt a fullos csomagot ami az eredeti ajánlatban volt. Valószínűleg kimaradt belőle a leg drágább elem az LAIRCM aminek az ára önmagában 90 millió USD /gép körül van.
Amúgy hogy miért a C130 ast választották èrdemes meghallgatni az indoklást:
"...Generations of New Zealanders have grown up and grown old with the Hercules, and they know these aircraft are an essential first line of response. This decision ensures the Defence Force will have the capability it needs to meet expected future tasks..."
Ilyen egy elégedett vevő.
A szerződött ár meglepően alacsony...
Emlékeztetőnek. Az eredeti ajánlat 5 gép - 1.4 miiliárd USD volt.
Ehhez képest a szerződött ár mindössze 5 gép - 1 miiliárd USD.
Ez azt jelenti hogy a kiwik nem kérték azt a fullos csomagot ami az eredeti ajánlatban volt. Valószínűleg kimaradt belőle a leg drágább elem az LAIRCM aminek az ára önmagában 90 millió USD /gép körül van.
Amúgy hogy miért a C130 ast választották èrdemes meghallgatni az indoklást:
"...Generations of New Zealanders have grown up and grown old with the Hercules, and they know these aircraft are an essential first line of response. This decision ensures the Defence Force will have the capability it needs to meet expected future tasks..."
Ilyen egy elégedett vevő.
Szerintem "csak" 200 millióUSD/ gépÉn azért nem nevezném alacsonynak a 250millióUSD/gép árat különösen úgy,hogy a kiwik már elég rég üzemeltetik a típust.
Szerintem "csak" 200 millióUSD/ gép
Javaslon tanulmányozd az eredeti ajánlat csomagot.
https://www.dsca.mil/major-arms-sales/new-zealand-c-130j-aircraft
Minden benne van ami egy hosszútávú, sikeres és többfeladatú üzemeltetéshez kell.
Az biztos hogy a műholdas comm rendszert megrendelték es a csomagban van egy FFS is
'...Each aircraft will also be fitted with additional specialist capabilities, including a wide bandwidth, high speed satellite communications system and an electro-optical/infra-red camera. This equipment will make our new Super Hercules among the most capable in the world. The satellite communications system will allow imagery, video and data to be streamed in real time, and the camera allows for aerial surveillance, including at the same time as the aircraft is undertaking transport tasks, particularly useful on humanitarian and disaster relief operations and search and rescue missions..."
Elnézést elírtamde a 200 millióUSD/gép sem alacsony ár.
Botranyosan tul van arazva.
Ezt fogalmam sincs mire alapozod mert az A400 at ugyebár a fejlesztő és gyártásban résztvevő országokon kívül meg csak Malájziára sikerült rásózni, ezért nincs az C130 hoz hasonló, nyilvános tenderen elért és nyilvánosságra hozott beszerzèsi ár informàció.Az mindenesetre biztosnak látszik,hogy a C-130-k a számunkra szóbajöhető másik két típussal ( A400,KC-390) szemben nincs számottevő árelőnye.
$500 millió ha kevésbé jól felszreltek a gépekÉrdemes belegondolni mi akik nem tartjuk rendszerben a típust mennyiért vehetnénk 3db C-130-t.
Ezt fogalmam sincs mire alapozod mert az A400 at ugyebár a fejlesztő és gyártásban résztvevő országokon kívül meg csak Malájziára sikerült rásózni, ezért nincs az C130 hoz hasonló, nyilvános tenderen elért és nyilvánosságra hozott beszerzèsi ár informàció.
$500 millió ha kevésbé jól felszreltek a gépek
$750 millió ha MC130 nak megfelelő fullos a felszereltség
A Maláj A400 beszerzés ára teljesen zavaros és ijesztő.Malajziával kapcsolatban tudni a nyilvános árat,kb annyira sózták rá a malájokra az A400-t mint a kivikre ezt az öt C-130-t.
Természetesen. Semmi értelme a gépek fly away áráról beszélgetniEzt a két adatot arra írtad,hogy ennyibe kerülne Magyarországnak 3db vadonatúj C-130-s rendszerbe állítása kiképzéssel,supportal földi infrastruktúra megteremtésével?
A Maláj A400 beszerzés ára teljesen zavaros és ijesztő.
Kezdődött 2005 ben így:
"...France-based Airbus Military has signed an MYR 2.8 billion (USD $741.8 million) contract with Malaysia to provide the country's air force with four A400M transport aircraft..."
Aztán 2015 ben (10 évvel azután hogy megrendelték !!l) mikor végre megkapták az első gépüket akkor már ilyen hírek voltak:
"...Malaysia ordered four A400M aircraft and training and integrated logistics support services from Airbus under an RM3.5bn ($1.1bn) contract in December 2005..."
"Malaysia ordered four A400M aircraft and training and integrated logistics support services from Airbus under an RM3.5bn ($1.1bn) contract in December 2005, to help supplement the RMAF’s ageing C-130 Hercules aircraft fleet."
És azóta újabb EUR milliárdokat toltak bele a fejlesztésbe és a hibák javításába amik természetesen növelik az új értékesítésű gépek árát.
Természetesen. Semmi értelme a gépek fly away áráról beszélgetni
Ezt fogalmam sincs mire alapozod mert az A400 at ugyebár a fejlesztő és gyártásban résztvevő országokon kívül meg csak Malájziára sikerült rásózni, ezért nincs az C130 hoz hasonló, nyilvános tenderen elért és nyilvánosságra hozott beszerzèsi ár informàció.
$500 millió ha kevésbé jól felszreltek a gépek
$750 millió ha MC130 nak megfelelő fullos a felszereltség
Az A400-s maláj beszerzésének tükrében nincs számottevő különbség a két gép árában,különös tekintettel arra,hogy egy olyan ország mint Új-Zéland amelyik évtizedek óta rendszerben tartja a típust 200 millióUSD/gép áron vette a Herkyket.Érdemes belegondolni mi akik nem tartjuk rendszerben a típust mennyiért vehetnénk 3db C-130-t.Az mindenesetre biztosnak látszik,hogy a C-130-k a számunkra szóbajöhető másik két típussal ( A400,KC-390) szemben nincs számottevő árelőnye.
Botranyosan tul van arazva.
A Maláj A400 beszerzés ára teljesen zavaros és ijesztő.
Kezdődött 2005 ben így:
"...France-based Airbus Military has signed an MYR 2.8 billion (USD $741.8 million) contract with Malaysia to provide the country's air force with four A400M transport aircraft..."
Aztán 2015 ben (10 évvel azután hogy megrendelték !!l) mikor végre megkapták az első gépüket akkor már ilyen hírek voltak:
"...Malaysia ordered four A400M aircraft and training and integrated logistics support services from Airbus under an RM3.5bn ($1.1bn) contract in December 2005..."
És azóta újabb EUR milliárdokat toltak bele a fejlesztésbe és a hibák javításába amik természetesen növelik az új értékesítésű gépek árát.
Természetesen. Semmi értelme a gépek fly away áráról beszélgetni
Ez a Te véleményed...tőlem hihetsz ebben is.Azért szerintem maradjunk a realitás talaján, ha a kiwik 200millió dollárért/gép kapják a C-130-t mi a büdös életben nem fogjuk megkapni a 3db C-130-t (MC-130)750 millió dollárért,
Az nem lehet, hogy az árváltozás azért volt, mert 10 év alatt 25%-ot romlott a Ringgit (MYR) is az Euróhoz viszonyítva, ahogy a forint is?
Igen, mert lehet hogy 2.5 milliárdUSD fizettek.Biztos vagyok benne,hogy a malájok nem fizették ki 2005-n az 1,1 milliárd dollárt
Ez a Te véleményed...tőlem hihetsz ebben is.
Mindenesetre ha jól emlékszem 24 órával ezelőtt még az volt a véleményed hogy a C130 nak nics számottevő árelőnye.
Ez a tévhit azt hiszem már úgy is megdőlt hogy egy 2020 as C130 árat hasonlítunk egy 2015 ös A400 árhoz.