Az még jobb, mert ezek szerint a Herky olcsóbb a hasonló méretű versenytársainál. - Így érthető, hogy miért nincs megrendelő a Milleniumra, és hogy miért kellett a braziloknak 1 olcsóbb szállítóváltozattal előállni...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az még jobb, mert ezek szerint a Herky olcsóbb a hasonló méretű versenytársainál. - Így érthető, hogy miért nincs megrendelő a Milleniumra, és hogy miért kellett a braziloknak 1 olcsóbb szállítóváltozattal előállni...
Az elmúlt évek Herkules eladásai:
Mindegyik más annak függvényében hogy ki, mit kért hozzá.
- Franciaország: 4 db (2 C-130J + 2 KC-130J) - $ 650 millió = $ 112.5 millió / db
- Németország: 6 db (3 C-130J + 3 KC-130J) - $ 1.400 millió = $ 233.3 millió / db
- India: 6 db (C-130J) - $ 1.200 millió = $ 200 millió / db
Atyaég,iszonyatos árak! Csak úgy megkérdezem, hogy nem lenne nekünk elég 3 db C27-es? Jó, tudom, hogy annak idején szó volt arról, olyan gépeket szerzünk be, amelyek például egyhuzamban elrepülnek Afganisztánig, meg a légi utántöltés. Ha jól tudom, egy pöpecül felszerelt C27-es 80 millából kijönne. Szó volt róla, hogy a németekkel az A400-asok flottájába beszállnánk a közös üzemeltetésbe. Esetleg majd később vehetnénk valami nagyobb gépet, amikor már kiforrott. ( KC 390-es vagy A400, tudom az utóbbi túl nagy. Vagy esetleg 1 vagy 2 C27-es addig.
A Francia megrendelés az egyetlen ahol tudjuk hogy mennyibe kerültek a gépek (Main Defense Elements - MDE) és mennyi az egyéb
"..The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.."
Magyarán a négy csupasz gép és a tartalék hajtóművek $355 milló
= $88.75 millió / db
Valamiért a franciák így kérték, a használhatatlannak bizonyult Atlas mellé...!Hat ha max setarepulest terveznek Parizs felett a turistaknak, akkor igen, lehet, hogy annyibol megallna.
Vagy nem ertesz angolul, vagy direkt kodositesz, komolyan - ezekbol melyiket erzed ugy, hogy felesleges egy katonai szallitgepen?
Non-Major Defense Equipment (Non-MDE):
Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Two (2) HF Voice Radios
Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)
Mert ezzel egyutt bizony $650M a negy gep - konkretan $162,500,000 azaz szazhatvanketmillio-otszazezer amerikai dollar egyetlen francia C-130J ara.
Valamiért a franciák így kérték, a használhatatlannak bizonyult Atlas mellé...!
Az Atlassal rengeteg fejlesztési probléma volt, + még késett is...! - Ennek következtében még olcsóbb is lett a problémamentes gépeknél...!!!Dol a hulyeseg mar reggel - az Atlas kesett, azert vettek ezeket.
Hat ha max setarepulest terveznek Parizs felett a turistaknak, akkor igen, lehet, hogy annyibol megallna.
Vagy nem ertesz angolul, vagy direkt kodositesz, komolyan - ezekbol melyiket erzed ugy, hogy felesleges egy katonai szallitgepen?
Non-Major Defense Equipment (Non-MDE):
Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Two (2) HF Voice Radios
Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)
Mert ezzel egyutt bizony $650M a negy gep - konkretan $162,500,000 azaz szazhatvanketmillio-otszazezer amerikai dollar egyetlen francia C-130J ara.
Es akkor a franciak mar akkor hajmereszto $162.5M/gep ara melle meg egy hir:
Al Jazeera English: New Zealand military buys five Lockheed Hercules planes for $1bn
https://www.aljazeera.com/news/2020...heed-hercules-planes-1bn-200605021856359.html
Igen, jol olvasod, szegeny New Zealand nem mert mast venni a kivenhedt regi C-130 helyett es 5 uj verzios C-130-at EGYMILLIARD (!) dollárért nyomta rajuk Amerika... egeszen hajmereszto, remelem, legalább full support van benne vagy 20-30 evre.