C-235 / CN-235 / C-295 (EADS, CASA, Airbus)

Hard landing followed by loss of control & runway excursion of the Spanish Air Force C295M


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


el-avion-accidentado-durante-el-gran-simulacro-de-emergencias-en-el-pirineo.jpeg


https://www.heraldo.es/multimedia/i...ion-militar-en-el-aerodromo-de-santa-cilia/1/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A csehek megrendelték a további két C295-est.

"The Czech Air Force has signed a contract for the acquisition of two additional Airbus C295 medium airlifters. The aircraft, equipped with winglets and ordered in transport configuration, are due to be delivered in the first half of 2021."

http://airrecognition.com/index.php...ders-two-additional-airbus-c295-aircraft.html

Az írek is rendeltek két tengeri járőr feladatú példányt a régi CN235MP-k leváltására.

https://www.janes.com/article/93201/ireland-orders-c295-mpas
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A csehek megrendelték a további két C295-est.

"The Czech Air Force has signed a contract for the acquisition of two additional Airbus C295 medium airlifters. The aircraft, equipped with winglets and ordered in transport configuration, are due to be delivered in the first half of 2021."

Azaz 1,5 éven belül szállítják, ha valaki megrendeli...
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
A Spanyolok kipróbálták a C-295-ös utántöltő rendszerét repülőgép-repülőgép viszonylatban is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A török Roketsan bejelentette,hogy a Roketsan és az Airbus között aláírt együttműködési megállapodás keretében a C-295 fegyveres hírszerző, felderítő és megfigyelő repülőgép C-295 ISR-verziójának integrációs munkáját befejezték.
Itt egy rövid leírás a C-295 ISR verziójárol.

C-295 ISR a C-295 szállítórepülőgép legújabb változata .

A fegyveres ISR-verziót az Airbus Defense and Space jelentette be a novemberi, Dubai 2017. évi légibemutatón.
Az Airbus Defense and Space megállapodásokat kötött a Roketsan-l, az Expal-l, az Escribano-l és az Equipaer-l, a Rheinmetall-l, a Nobles Worldwide-l és az Egyesült Államok Ordnance-l,.

C295 fegyveres ISR repülőgép kialakítása és méretei

A C295 fejlett több feladatú repülőgép, amely a CN-235 szállító repülőgépen alapul.És integrálja az egyszerű kialakítást és a robusztusságot .
A repülőgép hossza 24,45 m, szárnyszélessége 25,8 m és magassága 8,6 m. Legnagyobb felszálló tömege 23 200 kg.

Avionika

A C295 korszerű üveg pilótafülkéje digitális avionikai csomaggal van felszerelve, amely négy nagy, aktív mátrix folyadékkristályos kijelzőt (AMLCD) integrál, amelyek kompatibilisek az éjjellátó szemüveggel (NVG). A repülőgép fedélzetén lévő magasan integrált avionikai rendszer (HIAS) a Thales Topdeck avionikai csomag köré épül .
A pilótafülke kialakítása javítja a helyzettudatosságot és a repülésbiztonságot, miközben csökkenti a pilóta munkaterhelését a küldetés hatékonyságának javítása érdekében. A moduláris architektúra koncepció lehetővé teszi a berendezések integrációját a jövőbeni kihívásoknak megfelelően.
A repülőgépre telepíthető egy teljesen integrált taktikai rendszer (FITS), állandó vagy raklapos konfigurációval,annak érdekében hogy a géppel megfigyelő missziókat lehessen végezni.

C295 ISR fegyverrendszerei

A C295 Armed ISR repülőgép merev pilonokkal van felszerelve levegő-föld rakéták, bombák és felderítő / zavaró eszközök telepítéséhez. A repülőgépre integrálható a török L-UMTAS tankelhárító rakéta, a Cirit lézervezérlésű levegő-föld rakéta és a Roketsan által szállított Teber-82 lézeres bomba-irányító készlet.
A fél aktív lézervezérlésű L-UMTAS mind nappal, mind éjszaka bevethető, helyhez kötött és mozgó célok ellen is bevethető 500 és 8000 méteres távolságon belül.
Az ajtóra szerelt fegyver lehetőségek között szerepel a Rheinmetall BK 27 gázzal működtetett automatikus gépágyú és az Escribano távirányítású fegyverrendszer is(RCWS). A BK 27 tűzsebessége magas: 1.700 lövés/perc.
Továbbá Expal CAT-70 levegő-föld rakétákkal és az Equipaer 70mm rakétaindító rendszerrel is felszerelhetjük,az MK66, Hidra70, MK4, MK40 és SBAT70 rakéták indításához.
Az oldalsó ajtók felszerelhetők két 12,7 mm-es könnyű géppuskával és a hozzájuk kapcsolódó tartókkal amelyeket a Nobles Worldwide és az Ordnance szállítja

Elektronikus önvédelmi rendszerek

A légi jármű opcionálisan felszerelhető önvédelmi eszközökkel és rendszerekkel, például radar figyelmeztető vevővel (RWR), rakéta közelítésére figyelmeztető rendszerrel (MAWS), lézeres figyelmeztető rendszerrel (LWS)és infracsapdákkal.

C295 ISR változat hajtóművei

A repüllőgép meghajtásáról 2 db turbólégcsavaros Pratt & Whitney Canada PW127G hajtómű gondoskodik. Kiváló manőverezőképességet, nagy teljesítményt, valamint alacsony üzemanyag-fogyasztást biztosít.
A C295 rövid felszállási és leszállási (STOL) képességgel, és robusztus futóművel rendelkezik,amely lehetővé teszi nem kiépített repülőtereken való üzemeltetését.

C295_Armed_ISR.jpg


Copyright-@Airbus-2017-2.jpg
 
Jol nez ki... ilyesmi, sot, meg kifejezetten gunship is van a C-27-bol is, ha jol emlekszem...?
 
Jol nez ki... ilyesmi, sot, meg kifejezetten gunship is van a C-27-bol is, ha jol emlekszem...?

Van az MC-27J a gunship változat neve és egy PaWS RO / RO raklapra szerelt GAU-23 Bushmaster 30 mm-es gépágyúval van felszerelve. A gépágyú 30 mm x 173 mm-es, PGU-13, PGU-15 és PGU-46 lőszereket lőhet 200 lövés/perc sebességgel. A lőszert kettős adagolórendszeren keresztül töltik be a fegyverbe.

MC-27J_aircraft_Air_Force_project.jpg


De a C-295 ISR sokkal sokoldalúbb platform a rá integrált fegyverrendszerek és a repülőgépre telepíthető integrált taktikai rendszer (FITS),
(állandó vagy raklapos konfigurációval) miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka and kamm
A török Roketsan bejelentette,hogy a Roketsan és az Airbus között aláírt együttműködési megállapodás keretében a C-295 fegyveres hírszerző, felderítő és megfigyelő repülőgép C-295 ISR-verziójának integrációs munkáját befejezték.
Itt egy rövid leírás a C-295 ISR verziójárol.

C-295 ISR a C-295 szállítórepülőgép legújabb változata .

A fegyveres ISR-verziót az Airbus Defense and Space jelentette be a novemberi, Dubai 2017. évi légibemutatón.
Az Airbus Defense and Space megállapodásokat kötött a Roketsan-l, az Expal-l, az Escribano-l és az Equipaer-l, a Rheinmetall-l, a Nobles Worldwide-l és az Egyesült Államok Ordnance-l,.

C295 fegyveres ISR repülőgép kialakítása és méretei

A C295 fejlett több feladatú repülőgép, amely a CN-235 szállító repülőgépen alapul.És integrálja az egyszerű kialakítást és a robusztusságot .
A repülőgép hossza 24,45 m, szárnyszélessége 25,8 m és magassága 8,6 m. Legnagyobb felszálló tömege 23 200 kg.

Avionika

A C295 korszerű üveg pilótafülkéje digitális avionikai csomaggal van felszerelve, amely négy nagy, aktív mátrix folyadékkristályos kijelzőt (AMLCD) integrál, amelyek kompatibilisek az éjjellátó szemüveggel (NVG). A repülőgép fedélzetén lévő magasan integrált avionikai rendszer (HIAS) a Thales Topdeck avionikai csomag köré épül .
A pilótafülke kialakítása javítja a helyzettudatosságot és a repülésbiztonságot, miközben csökkenti a pilóta munkaterhelését a küldetés hatékonyságának javítása érdekében. A moduláris architektúra koncepció lehetővé teszi a berendezések integrációját a jövőbeni kihívásoknak megfelelően.
A repülőgépre telepíthető egy teljesen integrált taktikai rendszer (FITS), állandó vagy raklapos konfigurációval,annak érdekében hogy a géppel megfigyelő missziókat lehessen végezni.

C295 ISR fegyverrendszerei

A C295 Armed ISR repülőgép merev pilonokkal van felszerelve levegő-föld rakéták, bombák és felderítő / zavaró eszközök telepítéséhez. A repülőgépre integrálható a török L-UMTAS tankelhárító rakéta, a Cirit lézervezérlésű levegő-föld rakéta és a Roketsan által szállított Teber-82 lézeres bomba-irányító készlet.
A fél aktív lézervezérlésű L-UMTAS mind nappal, mind éjszaka bevethető, helyhez kötött és mozgó célok ellen is bevethető 500 és 8000 méteres távolságon belül.
Az ajtóra szerelt fegyver lehetőségek között szerepel a Rheinmetall BK 27 gázzal működtetett automatikus gépágyú és az Escribano távirányítású fegyverrendszer is(RCWS). A BK 27 tűzsebessége magas: 1.700 lövés/perc.
Továbbá Expal CAT-70 levegő-föld rakétákkal és az Equipaer 70mm rakétaindító rendszerrel is felszerelhetjük,az MK66, Hidra70, MK4, MK40 és SBAT70 rakéták indításához.
Az oldalsó ajtók felszerelhetők két 12,7 mm-es könnyű géppuskával és a hozzájuk kapcsolódó tartókkal amelyeket a Nobles Worldwide és az Ordnance szállítja

Elektronikus önvédelmi rendszerek

A légi jármű opcionálisan felszerelhető önvédelmi eszközökkel és rendszerekkel, például radar figyelmeztető vevővel (RWR), rakéta közelítésére figyelmeztető rendszerrel (MAWS), lézeres figyelmeztető rendszerrel (LWS)és infracsapdákkal.

C295 ISR változat hajtóművei

A repüllőgép meghajtásáról 2 db turbólégcsavaros Pratt & Whitney Canada PW127G hajtómű gondoskodik. Kiváló manőverezőképességet, nagy teljesítményt, valamint alacsony üzemanyag-fogyasztást biztosít.
A C295 rövid felszállási és leszállási (STOL) képességgel, és robusztus futóművel rendelkezik,amely lehetővé teszi nem kiépített repülőtereken való üzemeltetését.

C295_Armed_ISR.jpg


Copyright-@Airbus-2017-2.jpg
Ha használni is akarják azokat az ágyukat,DIRCM is kell rá.
Hol vannak a függesztő pilonok?Csináltak már ilyesmi változatot Jordániának,azon a futóműgondolák oldalán voltak.És nem vált be a gép.És szárny alatti pilonjai eddig nem voltak a tipusnak.Nemtudom,hogy lehet e egyáltalán a tipusra nagyobb teherbirású szárnypilont tenni.De a légi utántőltő berendezés raktérbe helyezése azt mutatja,hogy nem.
Ez a terv is mutatja,hogy egyáltalán nem volt hülyeség az oroszok S80PT tervezete.
 
Ha használni is akarják azokat az ágyukat,DIRCM is kell rá.
Hol vannak a függesztő pilonok?Csináltak már ilyesmi változatot Jordániának,azon a futóműgondolák oldalán voltak.És nem vált be a gép.És szárny alatti pilonjai eddig nem voltak a tipusnak.Nemtudom,hogy lehet e egyáltalán a tipusra nagyobb teherbirású szárnypilont tenni.De a légi utántőltő berendezés raktérbe helyezése azt mutatja,hogy nem.
Ez a terv is mutatja,hogy egyáltalán nem volt hülyeség az oroszok S80PT tervezete.

A jordánok a C-235-t használták gunshipnek,AC 235 néven.Az tény,hogy a Roketsan bejelentése is azt bizonyítja,hogy a program él.Majd utána nézek de én úgy emlékszem van hozzá DIRCM de nem esküszöm meg rá:-).
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
A jordánok a C-235-t használták gunshipnek,AC 235 néven.Az tény,hogy a Roketsan bejelentése is azt bizonyítja,hogy a program él.Majd utána nézek de én úgy emlékszem van hozzá DIRCM de nem esküszöm meg rá:).

Van hozzá az Elbit már 2015-n sikeresen tesztelte egy C-295-n a saját DIRCM rendszerét,úgy,hogy ha vevő úgy kívánja felszerelhetik a gépet vele.

https://techtime.news/2015/11/23/elbit-3/

A fegyverzet pilon: 6 db (opcionális: minden szárny alatt három), belső pilonok max terhelhetőségr 800 kg ; középső pilonok max terhelhetősége 500 kg külső pilonok max terhelhetősége:300 kg

Persuader%2B3%2Bview%2Bcopy.jpg
 
A legutóbbi modell frissítés során sok más mellett modernizálták az integrált taktikai rendszert (FITS) is:

A rendszer erősebb processzorokat kapott amitől az sokkal gyorsabb lett és lényegesen lecsökkent a rendszer reakció ideje,az adatok feltöltési és letöltési ideje is nagyon lerövidült.Az operátor állások új 24" kettős kijelzőket kaptak.

122TMB_2019_C295_1_000015_tn.jpg


Modernizálták az avionitikát is 4db 14,1" érintőképernnyős éjjellátó kompatibilis kijelzőt kapott a pilótafülke.

852TMB_2019_C295_1_000009_tn.jpg


Az ISR/FITS verziónál a taktikai helyzet és az EO/IR kép megjeleníthető a pilótafülkében.

219TMB_2019_C295_1_000011_tn.jpg


Modernizálták a gép elektromos rendszereit is az új nagyobb teljesítményű generátoroknak köszönhetően 50% több villamos energia előállítására képes a rendszer.



378TMB_2019_C295_1_000018_tn.jpg

view.php
 
Van hozzá az Elbit már 2015-n sikeresen tesztelte egy C-295-n a saját DIRCM rendszerét,úgy,hogy ha vevő úgy kívánja felszerelhetik a gépet vele.

https://techtime.news/2015/11/23/elbit-3/

A fegyverzet pilon: 6 db (opcionális: minden szárny alatt három), belső pilonok max terhelhetőségr 800 kg ; középső pilonok max terhelhetősége 500 kg külső pilonok max terhelhetősége:300 kg

Persuader%2B3%2Bview%2Bcopy.jpg
A legutóbbi modell frissítés során sok más mellett modernizálták az integrált taktikai rendszert (FITS) is:

A rendszer erősebb processzorokat kapott amitől az sokkal gyorsabb lett és lényegesen lecsökkent a rendszer reakció ideje,az adatok feltöltési és letöltési ideje is nagyon lerövidült.Az operátor állások új 24" kettős kijelzőket kaptak.

122TMB_2019_C295_1_000015_tn.jpg


Modernizálták az avionitikát is 4db 14,1" érintőképernnyős éjjellátó kompatibilis kijelzőt kapott a pilótafülke.

852TMB_2019_C295_1_000009_tn.jpg


Az ISR/FITS verziónál a taktikai helyzet és az EO/IR kép megjeleníthető a pilótafülkében.

219TMB_2019_C295_1_000011_tn.jpg


Modernizálták a gép elektromos rendszereit is az új nagyobb teljesítményű generátoroknak köszönhetően 50% több villamos energia előállítására képes a rendszer.



378TMB_2019_C295_1_000018_tn.jpg

view.php
És még AWACS változat is rendelhető belőle.
Ha reálisan lemondunk a nehéz teknyika Hátsósufniába való maszek deszantolási képességről,a tényleges önálló rámpás szállitógép igényeinket is kielégiti a gép.
 
És még AWACS változat is rendelhető belőle.
Ha reálisan lemondunk a nehéz teknyika Hátsósufniába való maszek deszantolási képességről,a tényleges önálló rámpás szállitógép igényeinket is kielégiti a gép.

De a nyilatkozatok alapján erre kicsi az esély:-):-)