Hard landing followed by loss of control & runway excursion of the Spanish Air Force C295M
https://www.heraldo.es/multimedia/i...ion-militar-en-el-aerodromo-de-santa-cilia/1/
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hard landing followed by loss of control & runway excursion of the Spanish Air Force C295M
A csehek megrendelték a további két C295-est.
"The Czech Air Force has signed a contract for the acquisition of two additional Airbus C295 medium airlifters. The aircraft, equipped with winglets and ordered in transport configuration, are due to be delivered in the first half of 2021."
Azaz 1,5 éven belül szállítják, ha valaki megrendeli...
Jol nez ki... ilyesmi, sot, meg kifejezetten gunship is van a C-27-bol is, ha jol emlekszem...?
Ha használni is akarják azokat az ágyukat,DIRCM is kell rá.A török Roketsan bejelentette,hogy a Roketsan és az Airbus között aláírt együttműködési megállapodás keretében a C-295 fegyveres hírszerző, felderítő és megfigyelő repülőgép C-295 ISR-verziójának integrációs munkáját befejezték.
Itt egy rövid leírás a C-295 ISR verziójárol.
C-295 ISR a C-295 szállítórepülőgép legújabb változata .
A fegyveres ISR-verziót az Airbus Defense and Space jelentette be a novemberi, Dubai 2017. évi légibemutatón.
Az Airbus Defense and Space megállapodásokat kötött a Roketsan-l, az Expal-l, az Escribano-l és az Equipaer-l, a Rheinmetall-l, a Nobles Worldwide-l és az Egyesült Államok Ordnance-l,.
C295 fegyveres ISR repülőgép kialakítása és méretei
A C295 fejlett több feladatú repülőgép, amely a CN-235 szállító repülőgépen alapul.És integrálja az egyszerű kialakítást és a robusztusságot .
A repülőgép hossza 24,45 m, szárnyszélessége 25,8 m és magassága 8,6 m. Legnagyobb felszálló tömege 23 200 kg.
Avionika
A C295 korszerű üveg pilótafülkéje digitális avionikai csomaggal van felszerelve, amely négy nagy, aktív mátrix folyadékkristályos kijelzőt (AMLCD) integrál, amelyek kompatibilisek az éjjellátó szemüveggel (NVG). A repülőgép fedélzetén lévő magasan integrált avionikai rendszer (HIAS) a Thales Topdeck avionikai csomag köré épül .
A pilótafülke kialakítása javítja a helyzettudatosságot és a repülésbiztonságot, miközben csökkenti a pilóta munkaterhelését a küldetés hatékonyságának javítása érdekében. A moduláris architektúra koncepció lehetővé teszi a berendezések integrációját a jövőbeni kihívásoknak megfelelően.
A repülőgépre telepíthető egy teljesen integrált taktikai rendszer (FITS), állandó vagy raklapos konfigurációval,annak érdekében hogy a géppel megfigyelő missziókat lehessen végezni.
C295 ISR fegyverrendszerei
A C295 Armed ISR repülőgép merev pilonokkal van felszerelve levegő-föld rakéták, bombák és felderítő / zavaró eszközök telepítéséhez. A repülőgépre integrálható a török L-UMTAS tankelhárító rakéta, a Cirit lézervezérlésű levegő-föld rakéta és a Roketsan által szállított Teber-82 lézeres bomba-irányító készlet.
A fél aktív lézervezérlésű L-UMTAS mind nappal, mind éjszaka bevethető, helyhez kötött és mozgó célok ellen is bevethető 500 és 8000 méteres távolságon belül.
Az ajtóra szerelt fegyver lehetőségek között szerepel a Rheinmetall BK 27 gázzal működtetett automatikus gépágyú és az Escribano távirányítású fegyverrendszer is(RCWS). A BK 27 tűzsebessége magas: 1.700 lövés/perc.
Továbbá Expal CAT-70 levegő-föld rakétákkal és az Equipaer 70mm rakétaindító rendszerrel is felszerelhetjük,az MK66, Hidra70, MK4, MK40 és SBAT70 rakéták indításához.
Az oldalsó ajtók felszerelhetők két 12,7 mm-es könnyű géppuskával és a hozzájuk kapcsolódó tartókkal amelyeket a Nobles Worldwide és az Ordnance szállítja
Elektronikus önvédelmi rendszerek
A légi jármű opcionálisan felszerelhető önvédelmi eszközökkel és rendszerekkel, például radar figyelmeztető vevővel (RWR), rakéta közelítésére figyelmeztető rendszerrel (MAWS), lézeres figyelmeztető rendszerrel (LWS)és infracsapdákkal.
C295 ISR változat hajtóművei
A repüllőgép meghajtásáról 2 db turbólégcsavaros Pratt & Whitney Canada PW127G hajtómű gondoskodik. Kiváló manőverezőképességet, nagy teljesítményt, valamint alacsony üzemanyag-fogyasztást biztosít.
A C295 rövid felszállási és leszállási (STOL) képességgel, és robusztus futóművel rendelkezik,amely lehetővé teszi nem kiépített repülőtereken való üzemeltetését.
Ha használni is akarják azokat az ágyukat,DIRCM is kell rá.
Hol vannak a függesztő pilonok?Csináltak már ilyesmi változatot Jordániának,azon a futóműgondolák oldalán voltak.És nem vált be a gép.És szárny alatti pilonjai eddig nem voltak a tipusnak.Nemtudom,hogy lehet e egyáltalán a tipusra nagyobb teherbirású szárnypilont tenni.De a légi utántőltő berendezés raktérbe helyezése azt mutatja,hogy nem.
Ez a terv is mutatja,hogy egyáltalán nem volt hülyeség az oroszok S80PT tervezete.
A jordánok a C-235-t használták gunshipnek,AC 235 néven.Az tény,hogy a Roketsan bejelentése is azt bizonyítja,hogy a program él.Majd utána nézek de én úgy emlékszem van hozzá DIRCM de nem esküszöm meg rá.
Van hozzá az Elbit már 2015-n sikeresen tesztelte egy C-295-n a saját DIRCM rendszerét,úgy,hogy ha vevő úgy kívánja felszerelhetik a gépet vele.
https://techtime.news/2015/11/23/elbit-3/
A fegyverzet pilon: 6 db (opcionális: minden szárny alatt három), belső pilonok max terhelhetőségr 800 kg ; középső pilonok max terhelhetősége 500 kg külső pilonok max terhelhetősége:300 kg
És még AWACS változat is rendelhető belőle.A legutóbbi modell frissítés során sok más mellett modernizálták az integrált taktikai rendszert (FITS) is:
A rendszer erősebb processzorokat kapott amitől az sokkal gyorsabb lett és lényegesen lecsökkent a rendszer reakció ideje,az adatok feltöltési és letöltési ideje is nagyon lerövidült.Az operátor állások új 24" kettős kijelzőket kaptak.
Modernizálták az avionitikát is 4db 14,1" érintőképernnyős éjjellátó kompatibilis kijelzőt kapott a pilótafülke.
Az ISR/FITS verziónál a taktikai helyzet és az EO/IR kép megjeleníthető a pilótafülkében.
Modernizálták a gép elektromos rendszereit is az új nagyobb teljesítményű generátoroknak köszönhetően 50% több villamos energia előállítására képes a rendszer.
És még AWACS változat is rendelhető belőle.
Ha reálisan lemondunk a nehéz teknyika Hátsósufniába való maszek deszantolási képességről,a tényleges önálló rámpás szállitógép igényeinket is kielégiti a gép.
Azokat a nyilatkozatokat sokféleképpen lehet értelmezni....Egyébként is simán lehazudják saját régebbi nyilatkozataikat.De a nyilatkozatok alapján erre kicsi az esély