Chieftain / FV4201 MBT (Egyesült Királyság)

Izrael megkapta a megrendelt (és kifizetett) Mirage V gépeket,csak szétszerelve.Összerakták őket,és ezek lettek az IAI Nesherek-hivatalosan Izraelben gyártva.Kfir szintén ilyen legózás,amcsi segitséggel továbbfejlesztett Nesher (mirage V ),francia gyártású fődarabok,amcsi hajtómű.A merkava már izraeli terv,de amcsi alkatrészbázis,amcsi fődarabok,amcsi beszállitők (illetve a motor most már német,de az amcsikon keresztűl)
 
Kanada: Centurion-okat Leopárd 1-esek váltották, és a HH után felmerült, a harckocsik "feleslegesek", MGS-ek is ellátják a feladatkörüket, de ők is elmennek Afganisztánba megváltani a világot, és oda is kellenek harckocsik mégis.

Portugália: M47 / M48 / M60 Patton-ök mindvégig, hivatalosan 2018-ban nyugdíjazták az M60-asokat, de már 2007-ben kaptak Ex-Holland Leó 2-eseket

Spanyolország: Franco diktatúrája miatt bármilyen Brit terméket megtagadtak, így a Leó 1-est is az L7-es lövege miatt, a Centurion sem jöhetett szóba, nemhogy a klasszikussal fejlettebb Chieftain, és lett AMX-30-asuk a komplett HH idejére. 1992-ben vettek M60-as Patton-öket, a Leó 2-esek váltották őket

Franciaország: saját nemzeti harckocsiprogramjuk, az AMX-30-as. Ugyan a Leopárd a Sztártípus, de mellette az AMX-30-as is valóban nyeszlet páncélzatú volt, egy üss-és-fuss harckocsi, amit korlátozottan elviselhetővé tett a HEAT lőszere

Belgium: M47-es Patton-ök, majd Leopárd 1-esek, és 2010 - 14-ben felszámolták a komplett harckocsizókat

Hollandia: a motor tönkrement teljesen épp a teszten, kiábrándító volt, és emiatt választottak inkább Leopárd 1-est az M47-es Patton-ök utódjául

Dánia: a Centurion-okat Leopárd 1-esek váltották

Norvégia: Kevéske M48-as Patton és a Leopárd 1-esek voltak a főerők

Svédország: Mindvégig Centurion-ok, és hirtelen ugrással modern MBT-k versenyeztettek utódnak, a T-80U / M1A1/A2 / Leó 2 Improved / Leclerc

Németország: a Leopárd 1-est favorizálták sajátként, de az M48-as Patton-ök 1993-ig kiszolgálták őket

Svájc: Centurion-ok, majd saját fejlesztésű Panzer 58 / 61 / 68-asok, 805 harckocsi, és Leó 2-esek az utódtípus

Olaszország: M47 és M48-as Patton-ök, 300 M60-as Patton váltotta, azok mellé a Leopárd 1-esek, 800 - 900, 1970-től. A Patton-ök végigszolgálták a Hidegháborút, az Ariete nyugdíjazta őket. A Leopárd 1-est próbálták Leone / OF-40-esként fejlesztgetni.

Görögország: Ugyanaz a szindróma, mint Spanyolországnál, a katonai diktatúrájuk és a Törökökkel vívott magánháborújuk miatt AMX-30-ast kaphattak az M48-as Patton-ök kiegészítéseként, a Leó 1-esek és az M60-as Patton-ök későbbi szerzemények.

Törökország: M48-as Patton-ök, szintén katonai diktatúra, magánháború a NATO-n belül, 1980-tól Leopárd 1-esek, és 2002-től az M60-as Patton-ök. A Törökök a Patton-öket favorizálják és modernizálják erőteljesen, ellenben a Leopárd 1T Volkan csak egy új FCS-t kapott, külső függesztésű pótpáncélzatot nem




A Chieftain-t mindössze két helyen tendereztették ill. vetették alá teszteléseknek, a Hollandot gyorsan el is vesztette, de az Izraeliek 2 éven keresztül intenzíven tesztelték, és jegyzetelgették, hogy kellene javítgatni / fejlesztgetni, nem a gép, és nem is a tervezők hibája, hogy mindvégig megmaradtak a hibái, hanem csak erre futotta a költségvetésből ?
 
Most látom, a Finnek és az Osztrákok kimaradtak a felsorolásból.

A Finneknek T-55-öseik és T-72M-jeik voltak a Leó 2A4-esek érkezéséig.

Az Osztrákoknak az M41 Walker Bulldog és M47 Patton-öket váltotta a 80-as években az M60-as Patton, és majd Leó 2A4-esek lettek az utódjai.



Legpopulárisabb a Leó 1-es és az M60-as Patton voltak, utóbbit az USAEUR feleslegessé vált készleteiből osztogatták, a Németekkel vagy Amerikaiakkal való haverkodás alapján került valamelyik beszerzésre, a Brit harckocsiipar nem érdekelt sokakat, sajnos.
 
persze...az M1-en a Leo1-hez képest csak ezek voltak:

these three components are determined using a laser rangefinder, crosswind sensor, a pendulum static cant sensor, data concerning performance and flight characteristics of each specific type of round, tank-specific boresight alignment data, ammunition temperature, air temperature, barometric pressure, a muzzle reference system (MRS) that determines and compensates for barrel drop at the muzzle due to gravitational pull and barrel heating due to firing or sunlight, and target speed determined by tracking rate tachometers in the Gunner's or Commander's Controls Handles. All of these factors are computed into a ballistic solution and updated 30 times per second. The updated solution is displayed in the Gunner's or Tank Commander's field of view in the form of a reticle in both day and Thermal modes. The ballistic computer manipulates the turret and a complex arrangement of mirrors so that all one has to do is keep the reticle on the target and fire to achieve a hit. Proper lead and gun tube elevation are applied to the turret by the computer, greatly simplifying the job of the gunner.

meg sokkal jobb stabilizátor, stb...te most tényleg egyváltozóssá akarod tenni a célleküzdést???

Ismétlem... Az M60A3-nak is pontosan ugyanezek voltak a Leo-1-hez képest! Az MRS-t leszámítva.

m-60-14.jpg
 
Ismétlem... Az M60A3-nak is pontosan ugyanezek voltak a Leo-1-hez képest! Az MRS-t leszámítva.

m-60-14.jpg
ezt eléggé nehezen hiszem...

ugyanis '85-ben a 4 M1-es csapatból 3 meglehetősen közeli hit rate-t produkált (0,7-0,77) 1 csapat lógott ki nagyon felfelé (89%)

a 2 M60A3-as csapat meg 60-65%-ot lőtt...

vagyis elég érdekes, hogy az M1 csapatok kb. pont ugyanannyira voltak ügyesek az M60A3 csapatok meg pont ugyanennyire bénák...

a cél leküzdési időknél ugyanez a helyzet...3 M1-es csapat nagyon közel egymáshoz 1 lógott ki lefelé...a 2 m60-as csapat meg megint közel egymáshoz...

(vagyis nem arról van szó, mint a Leo1-es csapatoknál, ahol a kanadaiak nagyon gyenge eredménye húzta le a Leo1 típus átlagát)

szóval lehet, hogy papíron ugyanaz volt az fcs, de lehet, hogy egy csomó minden más (pl. MRS rendszer, hőköpeny, a lövegstabi) ettől még eltért...illetve úgy általában a tank általános ergonómiája ami mondjuk meghatározza az egész target engagement processt abban bizony voltak már eltérések...
 
A Brit harckocsik miért a CAT alapján vannak kifacsartan lesajnálva, nem pedig valódi, IDF-es harci tapasztalatok és kívánalmak alapján normálisan értékelve ?
 
A Brit harckocsik miért a CAT alapján vannak kifacsartan lesajnálva, nem pedig valódi, IDF-es harci tapasztalatok és kívánalmak alapján normálisan értékelve ?
Mert ott vannak a kortárs nyugati hk-kal azonos körülmények között összemérve.
Mert ebből az jön le, hogy az IDF kezében egy Loe1, M60 tökmindegy kb. mivel, de halomra mészárolták volna az arabokat.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Mert ott vannak a kortárs nyugati hk-kal azonos körülmények között összemérve.
Mert ebből az jön le, hogy az IDF kezében egy Loe1, M60 tökmindegy kb. mivel, de halomra mészárolták volna az arabokat.

A SETC alapján a Leó 2A4 is jobb a Leó 2A6-osnál, vagy az M1A2 C/D Abrams-nél. Vagy nem.

Az Arabok közül nem mindenki béna, a Szírek azok valóban legendásan gyenge harcértékűek, ostorral próbálták tartani a harmatgyenge morált, addig az Egyiptomiak normális felszereltségű és elszántan küzdő ellenfél volt, nem véletlenül történtek az intenzív, és 300 méter környéki keringőzős tankcsaták is, különben 1 - 1,5 km-ről illett volna kilőni őket ?

El kell felejteni a Leó 1-est és a másodhegedűs AMX-30-ast, mind a kettő téves eszmék tervezései.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A SETC alapján a Leó 2A4 is jobb a Leó 2A6-osnál, vagy az M1A2 C/D Abrams-nél. Vagy nem.

Az Arabok közül nem mindenki béna, a Szírek azok valóban legendásan gyenge harcértékűek, ostorral próbálták tartani a harmatgyenge morált, addig az Egyiptomiak normális felszereltségű és elszántan küzdő ellenfél volt, nem véletlenül történtek az intenzív, és 300 méter környéki keringőzős tankcsaták is, különben 1 - 1,5 km-ről illett volna kilőni őket ?

El kell felejteni a Leó 1-est és a másodhegedűs AMX-30-ast, mind a kettő téves eszmék tervezései.
Nem kiragadott eseteket, hanem tendenciákat kell nézni.
 
A SETC alapján a Leó 2A4 is jobb a Leó 2A6-osnál, vagy az M1A2 C/D Abrams-nél. Vagy nem.

Az Arabok közül nem mindenki béna, a Szírek azok valóban legendásan gyenge harcértékűek, ostorral próbálták tartani a harmatgyenge morált, addig az Egyiptomiak normális felszereltségű és elszántan küzdő ellenfél volt, nem véletlenül történtek az intenzív, és 300 méter környéki keringőzős tankcsaták is, különben 1 - 1,5 km-ről illett volna kilőni őket ?

El kell felejteni a Leó 1-est és a másodhegedűs AMX-30-ast, mind a kettő téves eszmék tervezései.
Hát ez sem 100%ig igaz....73ban a szirek szó szerint addig támadtak nagyon is elszántan,mig el nem fogyott a sereg......
És 73ban modernizált Centurionok,Shermanok,T55-ök is ott vannak a zsidó seregben.Éjjellátó,stabilizátor nuku a zsidó tankokon.Technológiai fölényük ekkor még nincs a zsidó tankoknak.
 
A Brit harckocsik miért a CAT alapján vannak kifacsartan lesajnálva, nem pedig valódi, IDF-es harci tapasztalatok és kívánalmak alapján normálisan értékelve ?

Az IDF-nél ha jól tudom egyedül Centurion szolgált, az meg 1965-ben, 1966-ban, majd 1967-ben is megnyerte a CAT-ot.
(nyilván nem véletlenül, mivel a Centurion kora egyik legjobb harckocsija volt)
Utána viszont jött a Chieftain, és megindult vele a brit harckocsiépítés lejtmenete.
Szóval a CAT elég pontosan jelezte akkoriban is, hogy a Centurion jobb mint az M47 és M48-asok.
 
Az IDF-nél ha jól tudom egyedül Centurion szolgált, az meg 1965-ben, 1966-ban, majd 1967-ben is megnyerte a CAT-ot.
(nyilván nem véletlenül, mivel a Centurion kora egyik legjobb harckocsija volt)
Utána viszont jött a Chieftain, és megindult vele a brit harckocsiépítés lejtmenete.

A nagy Chieftain ellenességedben rendre figyelmen kívül hagyod, hogy a Hollandoknál kapásból elhasalt, de az IDF 2 éven keresztül tesztelte. Szép hosszú listát jegyeztek ők is a hibáról, azonban elutasítás helyett korrigálásra / kijavításra és megvételre érdemesnek tartották, és a Britek sem jószántukból mondták fel egyoldalúan a dealt.
 
A nagy Chieftain ellenességedben rendre figyelmen kívül hagyod, hogy a Hollandoknál kapásból elhasalt, de az IDF 2 éven keresztül tesztelte. Szép hosszú listát jegyeztek ők is a hibáról, azonban elutasítás helyett korrigálásra / kijavításra és megvételre érdemesnek tartották, és a Britek sem jószántukból mondták fel egyoldalúan a dealt.
Ha a nagymamának kereke lett volna, akkor lehetett volna villamos is...
Ez semmiben sem más, mint a MiG-29 9.12 és család sorsa.
Az is lehetett volna sokkal több. De nem lett.
Pont.

Egészen elképedek egyesek ideológiai ragaszkodásához egyes dolgokhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra and endre
A nagy Chieftain ellenességedben rendre figyelmen kívül hagyod, hogy a Hollandoknál kapásból elhasalt, de az IDF 2 éven keresztül tesztelte. Szép hosszú listát jegyeztek ők is a hibáról, azonban elutasítás helyett korrigálásra / kijavításra és megvételre érdemesnek tartották, és a Britek sem jószántukból mondták fel egyoldalúan a dealt.

Ki kellene már nőnöd ezt a beleszerelmesedést valamibe, és annak feltételezését hogy más is így tesz.
Számomra ugyanis tökéletesen tökmindegy hogy egy eszköznek ki volt a gyártója, ugyanúgy el kell ismerni az előnyeit, meg a hátrányait és kész.
Minden más csak elképesztően gyerekes béna viselkedés.
 
Ki kellene már nőnöd ezt a beleszerelmesedést valamibe, és annak feltételezését hogy más is így tesz.
Számomra ugyanis tökéletesen tökmindegy hogy egy eszköznek ki volt a gyártója, ugyanúgy el kell ismerni az előnyeit, meg a hátrányait és kész.
Minden más csak elképesztően gyerekes béna viselkedés.

Mások a fórumban meg a Német vasakba vannak beleszerelmesedve, ignorálva a súlyos és kijavíthatatlan hibáit, addig a motor / váltócsere nem nagy dolog ?

Komolynak reklámozott, még végülis normális tartalommal bíró, csak gyerekes című, XY típus, the Best of the World / Western tanks brossúrákat is látni, és akár lobogtatnak is állománygyűlésen / hasonlókon.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ha a nagymamának kereke lett volna, akkor lehetett volna villamos is...
Ez semmiben sem más, mint a MiG-29 9.12 és család sorsa.
Az is lehetett volna sokkal több. De nem lett.
Pont.

Egészen elképedek egyesek ideológiai ragaszkodásához egyes dolgokhoz.

Milyen ideológiai ragaszkodás van itt ?
 
Mások a fórumban meg a Német vasakba vannak beleszerelmesedve, ignorálva a súlyos és kijavíthatatlan hibáit, addig a motor / váltócsere nem nagy dolog ?

Komolynak reklámozott, még végülis normális tartalommal bíró, csak gyerekes című, XY típus, the Best of the World / Western tanks brossúrákat is látni, és akár lobogtatnak is állománygyűlésen / hasonlókon.
A német "ragaszkodásnak" van alapja, min ahogyan az M1 "ragaszkodásnak" is. De a Cheftain ragaszkodás?
 
  • Vicces
Reactions: Mark1993 and fip7
A német "ragaszkodásnak" van alapja, min ahogyan az M1 "ragaszkodásnak" is. De a Cheftain ragaszkodás?

A Chieftain volt az Alumínium Chieftain bázisa, meg az Rh-120-as bevezetéséig az L11A5 volt a legerősebb nyugati löveg.

Hidegháborúsan a Chieftain és az M60-as Patton a befutók nálam.
 
A Chieftain volt az Alumínium Chieftain bázisa, meg az Rh-120-as bevezetéséig az L11A5 volt a legerősebb nyugati löveg.

Hidegháborúsan a Chieftain és az M60-as Patton a befutók nálam.
Felejtsd már el a mi lett volna ha dolgokat. Nem lett belőle semmi. És azt a löveget nem tudta kihasználni mert lószart sem talált el vele.
 
A Chieftain volt az Alumínium Chieftain bázisa...

Aminek ugye a futáspróbán az alu teste megrepedt, a programot emiatt törölték, a többi prototípus építését félbehagyták, az egyszem megrepedt példányt meg csak álló helyzetben, kiállítási tárgyként merték mutogatni az amcsiknak, meg a németeknek.
:rolleyes:

(ha el nem repedt vóna, bíza jó lehetett vóna :D)

FV4211-Experimental-Chieftain.jpg