Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 965
5 672
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...gi-ellenorok-az-amerikai-leallas-miatt-730999
"A részleges amerikai kormányzati leállás meghosszabbodása esetén hosszabb várakozási időkre kell számítani a repülőtereken - figyelmeztetett a Közlekedésbiztonsági Hivatal vezetője. A TSA alkalmazottainak többsége fizetés nélkül is folytatná munkáját, miközben az ügynökség rekordszámú utasra számít az ünnepi időszakban. A 2019-es leállás tapasztalatai alapján a helyzet komoly fennakadásokat okozhat a légi közlekedésben."
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
878
2 428
93
Változtatható fedélzet, elöl áru, hátul utas. Matuzsálemi korú gépek, speciális üzemeltetésben, kietlen vidékeken. Kombik, ki- és beszékezhető, gyorsan átalakítható Boeing 737-esek a -40 fokban. Részben Kanadában működnek a világ legkülönlegesebb légitársaságai, amelyek a 70-es, 80-as években gyártott 737-200-asokkal teljesítenek járatokat az inuitok földjére, az északi fagyvilágba, ahol sokszor jégen, vagy murvás, kavicsos pályákon landolnak.

Milyen nem hétköznapi változatok készültek az elmúlt évtizedekben a világ legtöbbet gyártott repülőgéptípusából? Hogyan lehet fél óra alatt utasok fogadására alkalmassá tenni az áruszállító fedélzetét? És hogyan lesz egy utasszállítóból véglegesen teherszállító? Miért népszerűek a korosabb, átépített példányok a cargolégitársaságok körében? Erről beszélgettünk Simon Csaba, Boeing 737 kapitánnyal. (Szerkesztő: Kránitz Balázs)


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and enzo

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
8 188
53 088
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 868
67 527
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezt a leszállást nem értem.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha madárrajjal ütközött, a futót miért nem engedte ki? Ha nemzetközi repülőtérre szállt le, miért volt rövid a pálya? Ha nem volt rövid a pálya, miért jött ennyire hosszúra, ha hasra akarta letenni, kiengedett futók nélkül?
Végezetül: mit keresett ott az a töltés a pálya végében?!
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
8 188
53 088
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 687
26 965
113
Gyanús, hogy a pilóták pánikba estek a kieső hajtómű miatt, hosszúra jöttek és a sok vészjelzés közepette nem vették észre, hogy a kerekeket nem engedték ki. :( A maradék hajtómű meg dolgozott tovább és nem lassult a csúszó gép. A pálya vége után a föld kemény volt, nem fogott a gépen és máris ott volt a betonfal/földtöltés.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 860
10 966
113
Gyanús, hogy a pilóták pánikba estek a kieső hajtómű miatt, hosszúra jöttek és a sok vészjelzés közepette nem vették észre, hogy a kerekeket nem engedték ki. :( A maradék hajtómű meg dolgozott tovább és nem lassult a csúszó gép. A pálya vége után a föld kemény volt, nem fogott a gépen és máris ott volt a betonfal/földtöltés.
Magyarán a pilóták tevékenysége kritikán aluli volt?
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 894
6 165
113
Az ILS antennákat egy föld töltésre rakták, annak mentek neki. Mondjuk ha nincs a töltés, akkor kiviszik a reptér betonkerítését, azzal se jártak volna jobban :/

MTYzMTY3Mg.jpg
 

jeff

Well-Known Member
2015. november 24.
63
296
53
Gyanús, hogy a pilóták pánikba estek a kieső hajtómű miatt, hosszúra jöttek és a sok vészjelzés közepette nem vették észre, hogy a kerekeket nem engedték ki. :( A maradék hajtómű meg dolgozott tovább és nem lassult a csúszó gép. A pálya vége után a föld kemény volt, nem fogott a gépen és máris ott volt a betonfal/földtöltés.
Megkérdezhetem, hogy ezeket honnan vetted?